Hjemme hos Fosse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    30.196
    Torget vurderinger
    28
    Se det ja, du har en CL-1000, kult!

Det første som vel skjer er at jeg kommer til å teste den i
    Gratulerer med Luxman MQ-300 @Fosse! Blir spennende å lese om dine intrykk etterhvert. Hadde vært interessant å høre den sammen med min CL-1000 pre en gang, da det sies at de skal matche godt sammen. Har bare sett de hver for seg, men aldrig sammen. :)
    Ai, ai … spennende forforsterker du har altså. Vi får se hva som skjer her etter hvert mht forforsterker. Jeg skal definitivt låne Luxman-preen som finnes i lokalmiljøet, og så får jeg vurdere ruten videre. Det kommer nok til å bli både moro og litt frustrerende dette, siden forsterkeren egentlig ikke oppfyller kriteriene for noen av de tre anleggene (og nei, jeg tenker ikke å ha et fjerde 😂). Får starte med åpent sinn og masse testing. Kanskje den viser seg mer fleksibel enn antatt.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    30.196
    Torget vurderinger
    28
    Tenåringssønnen til noen venner av oss har blitt veldig musikkinteressert. Han lærer seg å spille gitar, har begynt å høre på rock og fikk lyst til å kjøpe plater. De bor i Arendal, så da jeg var på besøk hos mine foreldre senest så tok jeg med meg en Rega Planar 3 med Cardas-kabling og en enkel Audio Technica MM-pickup. Spilleren som var tenkt plassert i garasjen, hvilket egentlig bare var en gimmick som aldri ble realisert. Bedre å bidra til å redde ungdommen enn å jåle til garasjen med noe som egentlig ikke har funksjon.

Uansett, jeg glemt alt av stiftevekt og protractor så jeg fikk ikke satt opp spilleren der nede. Om noen melder seg her, så kan jeg be mine venner om å ta den med til deg for å få hjelp, eller så tar jeg justeringen selv ved neste anledning. Han mangler riaa-trinn så han får uansett ikke lyd. Det leder til neste spørsmål: Om man skal tipse en tenåring om riaa-trinn, hva finnes i den helt lave prisklassen som er brukbart? Og så vet jeg like mye som dere om hva som menes med den lave prisklassen.

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    14.183
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Project sin til ca 1000-1200kr har da flere ganger blitt anbefalt som en grei inngangsbillett.. har ikke prøvd den... ellers så finnes det jo helt ned i 400kr hos Kjell&Co... sikkert opampbasert og grei nok som en start...

MFA

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    1
    Heisann

Det finnes enkle protraktorer som kan lastes ned og printes, pass på rett format og riktig størrelse.
    eks:

Om det er rb300 arm er den lett å stille inn. Antiskate ( ved armlift/armbase )skyves til null. Balansere (vtf) til null. På rb300 er det å dreie på hjul ved pivot lager. Gradert til og med. Antiskate til ca halve verdien av vtf and your done!

Enkel sak. Har selv donert en technics dd spiller med en at95 til en ivrig musikkungdom. Kjentes helt riktig ut.

Ha en fin dag

Atle

mk1classic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Antall liker
    1.669
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Finn en Schiit Mani 2 på bruktmarkedet.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.311
    Torget vurderinger
    18
    Tenåringssønnen til noen venner av oss har blitt veldig musikkinteressert. Han lærer seg å spille gitar, har begynt å høre på rock og fikk lyst til å kjøpe plater. De bor i Arendal, så da jeg var på besøk hos mine foreldre senest så tok jeg med meg en Rega Planar 3 med Cardas-kabling og en enkel Audio Technica MM-pickup. Spilleren som var tenkt plassert i garasjen, hvilket egentlig bare var en gimmick som aldri ble realisert. Bedre å bidra til å redde ungdommen enn å jåle til garasjen med noe som egentlig ikke har funksjon.

Uansett, jeg glemt alt av stiftevekt og protractor så jeg fikk ikke satt opp spilleren der nede. Om noen melder seg her, så kan jeg be mine venner om å ta den med til deg for å få hjelp, eller så tar jeg justeringen selv ved neste anledning. Han mangler riaa-trinn så han får uansett ikke lyd. Det leder til neste spørsmål: Om man skal tipse en tenåring om riaa-trinn, hva finnes i den helt lave prisklassen som er brukbart? Og så vet jeg like mye som dere om hva som menes med den lave prisklassen.
    Fosi Audio Box X5 koster 1650,- hos Proshop, har både mm og mc, og måler til og med topp.

mk1classic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Antall liker
    1.669
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Fosi Audio Box X5 koster 1650,- hos Proshop, har både mm og mc, og måler til og med topp.

MFA

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    1
    Finn en Schiit Mani 2 på bruktmarkedet.

Støttes. Har eid en slik for lenge siden. Spilte flott og hva er vel bedre for en ungdom som spiller rock en et riaa trinn som heter Schiit!

Atle

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn