Eversolo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• stingsilda

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.12.2008
    Antall liker
    4.304
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    3
    Usikker, men hvis jeg er på rett plass her så står det v1.15.11 her under "About Media Player".
    Men skal sjekke om det er noen oppgraderinger som ligger å venter her

stingsilda

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.12.2008
    Antall liker
    4.304
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    3
    Men ser at den responderer kjappere nå av en eller annen grunn :rolleyes:
    Vet ikke om det er for at jeg er for rask etter å ta streamer opp fra standby.
    Kan jo være det..

stingsilda

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.12.2008
    Antall liker
    4.304
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    3
    Godt mulig, men da er det rart nyeste firmware ikke er nevnt på nettsida
    Sant nok.

Men fant ikke noe update online her i farta..
    Men skal sjekke her ved en restart.
    Ligger det noe tilgjengelig dukker det nå opp da :)

Men kjører stort sett inn oppdateringene når de dukker opp.

stingsilda

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.12.2008
    Antall liker
    4.304
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    3
    ser at app'en etc responderer mye raskere her nå så spørs om jeg bare var for rask etter oppstart :)

Pr nå så friskmelder jeg nå streamer / app og koser meg med musikken ;)

jan_eriks

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.02.2006
    Antall liker
    125
    Fått Spotify lossless nå. Spotify streamingapp lå som ny versjon. Ser at noen har greid å justere opp til makshastighet på appen onboard A8. Hvordan finner man den settingen? Spotify connect sier at A8 har maks hadtighet på 320 mb. 1 gb er grået ut.

ovitzi

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Antall liker
    1.264
    Sted
    Snarøya
    Torget vurderinger
    5
    Noen som har fått lossless på Eversolo A6me? Får beskjed at spotify connect ikke støtter lossless enda.
    Har installert Spotify app på A6, der får jeg opp pcm 44.1 khz 16bit på alt jeg spiller.

janly

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.09.2004
    Antall liker
    349
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    5
    I forbindelse med at Spotify Lossless har kommet har jeg forsøkt å finne ut hvilken kvalitet det streames til min A8 med Spotify Connect. Er klar over at Eversolo ikke har støtte for Lossless via Connect ennå. Trodde alt var i orden og at når jeg valgte f.eks. «Very High» i Spotify så var det det som streames til A8’n. Men uansett hvilken kvalitet jeg velger så sier Spotify at det streames med «Normal» kvalitet 96Kbps (se bilde). Velger jeg å streame til andre enheter (f.eks. Bluesound) i huset så får jeg opp korrekte hastigheter som f.eks Lossless 24-bit om jeg velger Lossless.

Nettverket er 100% i orden, prøvd kablet og WiFi. Har også kjørt fabrikk innstillinger/reset på A8’n. Resultatet er dem samme om jeg kjører Connect via iPhone, iPad eller PC. Noen som har noen ide? @Høvdingen ?

Spotify_skjermbilde01.png

Sist redigert:

jifbaderom

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2022
    Antall liker
    2.165
    Sted
    Stavanger
    4 dager med dmp 6a me , og umiddelbart ingen lydmessig nedtur fra auralic aries og denafrips . Selv for meg enkel å sette opp og app var i hvert fall en opptur i fra auralic sin 😃

Vis vedlegget 929200 Vis vedlegget 929201
    Fikk meg en slik master edition,
    Nå står Node Nano’en å samler støv. Å det blir den til den eventuelt får et nytt hjem 😊

jifbaderom

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2022
    Antall liker
    2.165
    Sted
    Stavanger
    I forbindelse med at Spotify Lossless har kommet har jeg forsøkt å finne ut hvilken kvalitet det streames til min A8 med Spotify Connect. Er klar over at Eversolo ikke har støtte for Lossless via Connect ennå. Trodde alt var i orden og at når jeg valgte f.eks. «Very High» i Spotify så var det det som streames til A8’n. Men uansett hvilken kvalitet jeg velger så sier Spotify at det streames med «Normal» kvalitet 96Kbps (se bilde). Velger jeg å streame til andre enheter (f.eks. Bluesound) i huset så får jeg opp korrekte hastigheter som f.eks Lossless 24-bit om jeg velger Lossless.

Nettverket er 100% i orden, prøvd kablet og WiFi. Har også kjørt fabrikk innstillinger/reset på A8’n. Resultatet er dem samme om jeg kjører Connect via iPhone, iPad eller PC. Noen som har noen ide? @Høvdingen ?

Vis vedlegget 1151294
    Det er laget for dem som ikke bryr seg om kvalitet men å lett kunne se hvordan dem får mest musikk på minimalt med databruk

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.473
    Torget vurderinger
    2

Vis vedlegget 1151301
    Enten så er det kun 96kbps som du mottar, eller så trenger Eversolo å komme med en oppdatering.

Eversolo følger med, så dette vil nok løse seg snart.

jifbaderom

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2022
    Antall liker
    2.165
    Sted
    Stavanger
    Kan ikke huske jeg fikk noe lavere en 320kbs når jeg brukte spotify litt på eversoloen. Med spotify connect da

Lars™

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Antall liker
    502
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Tidal henger veldig på Solo’n her nå og har gjort det en stund i dag.
    Tidal appen og andre streamere fungerer helt fint…..?

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    6.631
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    9
    Tidal henger veldig på Solo’n her nå og har gjort det en stund i dag.
    Tidal appen og andre streamere fungerer helt fint…..?
    Har samme problemet på min A6 i dag med Tidal, så da er det neppe noe lokalt hos oss som er problemet. Får håpe det ordner seg raskt.

janly

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.09.2004
    Antall liker
    349
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    5
    Enten så er det kun 96kbps som du mottar, eller så trenger Eversolo å komme med en oppdatering.

Eversolo følger med, så dette vil nok løse seg snart.
    Ok, får avvente - takk for svar! Litt rart at det er kun Eversolo som får 96kbps, mens de andre streamerne får det som er innstilt i Spotify.

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    6.631
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    9
    Har samme problemet på min A6 i dag med Tidal, så da er det neppe noe lokalt hos oss som er problemet. Får håpe det ordner seg raskt.
    Forsøkte nå med Tidal Connect, det ser ut til å fungere som det skal heldigvis. Men, vil jo gjerne bruke Eversolo appen slik jeg pleier.

janly

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.09.2004
    Antall liker
    349
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    5
    Ser ut som du bruker Spotify appen i Eversolo'n (y) Når jeg gjør det får jeg også Lossless. Er Spotify Connect som ikke fungerer som den skal.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.103
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Ser ut som det er å vente på støtte for connect lossless som er greia.

Null stress med Tidal, da 😁😁😁 Fortsetter der, tenker jeg.
    mvh

janly

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.09.2004
    Antall liker
    349
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    5
    Ser på Eversolo forumet at det er andre som også har sin A8 "låst" på 96kbps (i Spotify Connect), så da kan det være folka ser på det.

jan_eriks

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.02.2006
    Antall liker
    125
    Hmm, litt jobbing rundt. Last inn spotify app. Gå til streaming, velg en annen tjeneste(feks tidal) gå tilbake til spotify app. Gå til settings og der burde det være. Stream fra enhet lossless.Men om det er lossless,aner ikke!

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn