Superfornøyd med min nye Eversolo DMP-A6 gen 2, men etter siste oppdatering fungerer ikke rca output. Fungerer fint med xlr, men for å få rca til å fungere må jeg velge xlr/rca. Skrur jeg av xlr mottakeren funker ikke denne. Noen andre som har dette problemet?
Vet ikke hva som var galt, men en factory reset fikset problemet. Ble da fra versjon 1.4 75 til 1.4.76 så mulig de har fikset det eller noe annet rusk som reset fikset
Jeg har koblet opp en DMP A6 Gen2 ME til en Parasound P5 forforsterker med xlr kabler. Fikk den raskt koblet opp på nett og den ble oppdatert
med siste firmware. Logget inn på Quboz og startet å spille.
Det høres ut som det er en overstyring/forvrengning en plass når jeg tar passthrough på volumkontroll i Eversolo.
Noen som har vært ute for dette her inne? Hva kan evt. gjøres med dette?
I Qobuz så går jeg inn i EQ config og justerer EQGain ned til -12 db, sto opprinnelig på -5 db ifra fabrikk. Dette er det eneste jeg har gjort nå ( volum står fortsatt på passthrough) og det høres greit ut.
Her er spesifikasjoner til forforsterker; https://norskaudioteknikk.no/project/parasound-p5/
Jeg har også min DMP A6 Gen2 ME koblet til forforsterker via XLR, men har ingen slike problemer. Har ikke rørt gain-innstilling, så jeg tipper Powercon over her har svaret.
Det ser ut som DMP A6 har 5.2V på XLR utgang og ca halvparten på RCA. 5.2V kan være for "hot" for flere preamper.
Alternative er da og bruke RCA til preamp eller å låse volumet ut på XLR utgangen på DMP A6 på rundt 50-60 % og bruke volumregulering på P5 forforsterker.
Sikkert dumt spørsmål men spør lell
Ved avspilling varierer det jo hvilken samplings-rate som brukes på de ulike spor / plater.
Men samtidig så vises det ulike "alternativer", men ikke noe alternativ slik sett siden man ikke kan velge de.
Eller kan man ??
Det er det jeg egentlig lurer på her.
Ser ut som det er den høyeste de har som indikeres. F.eks 40th anniversary på Brothers In Arms er 24bit 44,1kHz.
Så tipper det er alt over 16/44,1 som tagges som hires.
Hvordan ville dere kopple opp tv i denne sammenheng?
Eversolo A8 som dac og digital avspiller, som kjøres via balansert ut til integrert forsterker.
Forsterkeren har en Accuphase DAC60
Jeg tenker å kjøre tv lyd på DAC60 optisk.
Jeg fikk ikke til å kjøre allt via Eversoloen , kansje like greit det.
Fikk oppdatert i forgårs, og på iPhone appen kom det opp at jeg kunne bruke iPhone sin mic. Prøvde og det fungerte jo forsåvidt, men tror jeg kanskje skal bestille den micen fra Eversolo her i nettbutikken.
Fikk oppdatert i forgårs, og på iPhone appen kom det opp at jeg kunne bruke iPhone sin mic. Prøvde og det fungerte jo forsåvidt, men tror jeg kanskje skal bestille den micen fra Eversolo her i nettbutikken.
Ingen aning, men akter å finne det ut A6 fikk vel først nå anledning til å korrigere, så tenker den sikkert kan brukes til A6 også.Det er jo usb-c, så kan sikkert pluges i telefon/iPad og erstatte innebygde mic.
New OTA Update: v1.4.82 Just Landed for DMP-A6/A8/A10 Owners Now available, V1.4.82 is packed with enhancements catered to your audio configuration....
Ganske så veldig gøy med oppdateringen!
Har sjekket med iPhone, veldig gamme iPhone, at det funker.
Bestilling lagt inn på hifisentralen nettbutikk så det blir ordentlige målinger fremover.
Jeg må si det føles veldig godt å ha satset på rett hest i veddeløpet om streamer da jeg skulle bytte ut Squeezeboxen.
De fikser rett og slett alt den Eversolo-gjengen! Ikke minst bare fikser de det uten at det koster noe.
Alt fra småting som at du kan velge å skippe tilbake til starten på den låten du spiller i stedet for forrige låt, til denne siste kjempeoppdateringen hvor vi får romkorreksjon. hipp hipp!
Det har virkelig blitt et meget habilt produkt.
Har ikke testet dsp, ikke kommer jeg til å gjøre det heller da jeg bruker Minidsp. Regner med den er like god som wiim sin, og da fungerer der tipp topp.
New OTA Update: v1.4.82 Just Landed for DMP-A6/A8/A10 Owners Now available, V1.4.82 is packed with enhancements catered to your audio configuration....