Eversolo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• empty

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.06.2003
    Antall liker
    24
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    2
    Med utsalget av DMP-A6 til en ennå litt snillere pris, ble valget enkelt, etter at jeg var innom en kar som brukte en slik for å demonstrere at forsterkeren han solgte meg virker som den skulle. Likte godt det jeg hørte, og jeg er svak for høyoppløselige bilder, vu-metre, trykkskjerm og enkelthet. Det som vippet over var nok krispheten i gitaren som ikke hadde noe med konteksten å gjøre. Har hatt en hjemme nå i et par dager nå og begynner å bli litt kjent. Kommer nok til å bruke lengre tid på å forstå den enn jeg har lyst til, men den er såpass inspirerende at jeg skal bruke tid på den. Kan ikke se annet enn at et godt kjøp har blitt ennå bedre;-)

Kjøpte et 2tb minne som jeg satt i, og da begynner jobben med å forstå mer enn jeg er motivert til å lære. Har mange høyoppløste filer i forskjellige format, og har lyst til å ha gleden av dem igjen. Det blir spennende å høre hva jeg får ut av det. Har en meget god ekstern dac som jeg tenkte å koble opp for gøy når jeg vet hva jeg driver med. DMP-A6 skal stå i 2.anlegg som er et daglig bruks anlegg, uten for mye dill og greier. Tror den blir perfekt til det.
    Takker på forhånd for gode, reflekterte svar på idiotspørsmål fra en som ikke har hengt med på datautviklingen.

empty

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.06.2003
    Antall liker
    24
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    2
    Da har dagen gått med til å bli kjent med eversoloen. Har skjøvet noden foran meg også, så det har vært en intens dag.
    Jeg hoppet av lasset for noen år siden og snurret mest vinyl. Da livssituasjonen endret seg kjøpte jeg en svært annerkjent streamer/dac som viste seg å være et skikkelig mandagsprodukt. Det tok all lærelysten til å utvikle forståelsen av de nye digitale mulighetene og jeg har ikke kommet i gang før nå. Rigget meg til meg eversoloen, node n130, pc og ekstern harddisk. Det tok sin tid og jeg synes ikke alt har vært like intuitivt, men jeg har alt oppe og går. Jeg rippet cd-samlinga mi for mange år siden og har den inne på ssdisk på eversoloen nå. Kjempegøy å ha tilgang igjen, selv om det ikke er det enkleste og og (for meg) den mest intuitive måten å hente frem ting og switche mellom funksjoner. Men du verden for en utvikling dette har hatt. Falt for hiresaudio også😃. Der var det mye jeg skal leke med meg fremover. Synes det hele gikk smertefritt, og jeg er ikke noen datanerd. Litt mer fancy plattform så er jeg helt solgt. Riktig god lyd er det i den også. Da gikk turen til node n130 som jeg har en ekstern harddisk til og som jeg sender signalet inn i en Luxman da-250. Fikk ryddet opp litt der og fikk ordnet mye som jeg har utsatt. Nå har jeg to oppegående digitale kilder til hver av oppsettene mine, og begge låter flott, er enkle å ha med å gjøre, og ikke minst er de fleksible.Det var ingen problem med å sette inn ssd, men litt keitete å finne ut av den. SA jeg at den låter bra?
    Jeg er fascinert. Det er ikke veldig mange år siden jeg brukte en formue på an Audio Aero Capitole SAspiller. Selv om minnet forsvinner, tror jeg eversoloen spiller fletta av den.
    IMG20250420092728.jpg
    IMG20250420175523_BURST000_COVER.jpg

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    17.343
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Samme som plastikken vi har allerede. Men veldig fin da. 😊

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    17.343
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    v1.4.32 eller har det kommet en etter det også?

Uttern

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Antall liker
    513
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Hvor har du sett det? Driv å tråler rundt på diverse bruktmarkeder, i mangel av noe annet å gjøre, (Sånn av og til):rolleyes: Har dog ikke sett en eneste A10, til nå da

ufo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Antall liker
    1.237
    fordi produktet er full av funksjoner de fleste ikke bruker og låter ikke noe bedre i praksis enn andre til en liten brøkdel av prisen?

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    17.343
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Dette er bare vås ! Skal du ha topp ytelse fra analoge utganger er det A10 som gjelder. Jeg har hatt A6 ME og A8. Nå har jeg hatt A10 noen måneder, no contest !
    -m
    Tviler. Når nå @Musikkmannen og jeg oppgraderer fjernkontrollene til våre A6 Master Edition så skal du se avstanden blir liten 😁😁😁

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    17.343
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Synd at Eversolo har tullet til Tidal integrasjonen sin. 😕
    Jeg så et tips på eversoloforumet om å gjøre spillelistene dine public for å kunne spille dem i Tidal appen på Eversolo.
    Har sjekket, og det funker. Men er jo bare et plaster, så jeg håper de fikser ordentlig snart.
    Hjemmeside/oppstarts-side er også blitt dårligere, uten personalisering. Men her har de fått så mye pepper at jeg håper og tror de snur om og fikser. 🙏

C25109A1-D54D-443D-9657-CE28D89F27EA.jpeg
    mvh

JESPER-HOLBERG

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.09.2005
    Antall liker
    572
    Sted
    Danmark
    Nyt review af Eversolo DMP-A6 Master Edition Gen 2

Anskaffede selv denne lille perle for cirka en måned siden. Ja, jeg er også begejstret! I prisklassen er den meget svær at komme udenom 🌟

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    10.363
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Bare sånn av nysgjerrighet: finnes det noen teknisk bakgrunn for at digitale innganger kun kan kjøres ut analogt, eller er det (som jeg antar) kun et spørsmål om pris?

Har kanskje A8 eller A10 mulighet for alle kombinasjoner av inn og ut?

stingsilda

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.12.2008
    Antall liker
    4.099
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    3
    Kort spørsmål her.
    I Spectrum Mode så vises det jo hvor signalene slik sett ligger i frekvensbåndet, men ser at båndet starter på 50Hz og går opp til 20k.
    Er det noen måte / mulig å sette slik at båndet viser fra 20 - 20k ?
    Har en A6 Master forøvrig.

Myndighetene

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2015
    Antall liker
    34
    Sted
    Hamar
    Torget vurderinger
    1
    Hei!
    Har noen spørsmål i forhold til Eversolo DMP-A10.

* Har denne mulighet for så kalt fixed volume/home theatre bypass på de analoge inngangene?
    * Hvordan er erfaringene når det gjelder rom korreksjon? Har i dag Dirac Live på en NAD, og er veldig fornøyd med hva den gjør.
    * Hva angår tilkobling av platespiller så regner jeg med at det er rett frem hvis man har en ekstern RIAA?

Mvh
    Jørn

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.358
    Torget vurderinger
    2
    I så fall er det Eversolo selv som har utført photoshop da bildet er fra hjemmesiden deres. Når man betaler 44 000 for en streamer så forventer man kanskje gull og grønne skoger?

Vis vedlegget 1119537
    Klokkene går på ulik frekvens, og nedenfor ses et korrekt bilde. Boksene er åpenbart laget med gullfinish av utseendemessige årsaker, men poenget med bokser er for å kontrollere temperaturen.

img_06-9-KZlWyn.jpg

Myndighetene

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2015
    Antall liker
    34
    Sted
    Hamar
    Torget vurderinger
    1
    Takk for svar Karl Erik. Bladde gjennom manualen selv og kunne ikke finne noe info. Min NAD har ikke HT bypass. Men har mulighet til å låse volumet på f.eks. 80% på den aktuelle inngangen. Tenkte Eversolo hadde det samme uten at det er skrevet i manualen.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn