Dali 104 med Seas DXT oppgradering til glede for alle

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • *RBJ*

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.10.2009
    Innlegg
    127
    Antall liker
    59
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    12
    Ser du lenger opp i tråden så er minimum på denne modifiserte varianten med DXT og nesten tett port 5,5 Ohm. Det er vel også sånn st nesten tett eller tett port også er snillere mot forsterkern??
    Absolutt bedre ja, men fortsatt store svingninger. Kanskje zobel i toppen hadde gjort susen?
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.694
    Torget vurderinger
    10
    Og det kan være bittelitt diffraksjons-rufs pga flat baffel og diskantplassering samt at bassene er utenpåliggende. Her går det an å klippe til et område med filt ala Response høyttalerne rundt (ikke utenpå, det har jeg testet) diskantens faceplate og mellom bassene.

    Det kan også være ting i det lille rommet jeg ikke har helt kontroll på.

    2F0B72B2-C024-41D3-A454-98E30A71C417.jpeg
     

    simrol

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.08.2009
    Innlegg
    110
    Antall liker
    174
    Torget vurderinger
    1
    Nye diskanter monteres, mens jeg venter på filter komponenter fra Hornlyd
    Sa til kona at jeg skulle montere nye diskanter og filter til daliene
    Hun sier, da må dem jammen være gode, vist dem er bedre en dem du hadde.😅
     

    Vedlegg

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.694
    Torget vurderinger
    10
    Hei. Hvis noen vil donere diskanter og delefiltre så er jeg glad for det. Det trengs mange komponenter ifbm utvikling av andre filtre. Og spoler som man vikler ned får man aldri for mange av :)

    Diskantene skal jeg bruke til en rail med 8 stk pr kanal på baksiden av hornriggen som en høyeffektiv ambient diskant.

    33AEB99B-9CDB-4069-8F07-6DF26C5655B7.jpeg
     

    simrol

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.08.2009
    Innlegg
    110
    Antall liker
    174
    Torget vurderinger
    1
    Klarte ikke vente, loddet sammen et ventefilter.
    No har jeg og kona fått lyttet litt. Må si jeg er mektig imponert, her er det lag på lag med detaljer og varme samtidig.
    Kona sier til meg mens vi lytter, du hadde god lyd men dette er bedre, her har noen finjuster delefilter i alle hjørner.
    Og hun snakket noe om sammenligning med en Bobbane der du suser nedover og ligger klistret inntil i svingene og har full kontroll i har full kontroll i alle hjørner.
    Gleder med til i morgen fredag da vi skal høre på the Voice.
    image.jpg
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.694
    Torget vurderinger
    10
    Det er en ryddighet og presisjon som jeg kanskje aldri har hørt i en vanlig kjøpe-kassehøyttaler.

    Vifa C17 har mange hørt og lovprist.

    DXT diskanten er det nok færre som har opplevd. Den har vanvittig kapasitet og har du først opplevd konstant direktivitet går du ikke tilbake.

    Og jeg er enig i din betraktning, det er detaljert og varmt samtidig. Ikke kaldt og skarpt eller varmt og uklart som dessverre som oftest er regelen.
     

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    916
    Sted
    Alver
    Ja då har ein fått i hus to diskanter, Seas 27TBCD/GB-DXT H1499-06 her i vest med.
    Eg orka ikkje å leit så mykje, fann dessa til grei nypris fra Falcon Acoustics Ltd i UK.
    2022-02-10_IMG_7335.jpeg
    Så da blir no å ta seg av kabinettet før ein kan få go-klompane på plass 😊.
     

    fuzzroffe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2020
    Innlegg
    330
    Antall liker
    437
    Sted
    Stavanger
    Ja då har ein fått i hus to diskanter, Seas 27TBCD/GB-DXT H1499-06 her i vest med.
    Eg orka ikkje å leit så mykje, fann dessa til grei nypris fra Falcon Acoustics Ltd i UK.

    Så da blir no å ta seg av kabinettet før ein kan få go-klompane på plass 😊.
    Hvordan ble det med moms og greier på bestillingen? Blir prisen uten britisk moms?
     

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    916
    Sted
    Alver
    Hvordan ble det med moms og greier på bestillingen? Blir prisen uten britisk moms?
    Pris i UK diskanter er uten MVA men med shipping & handling: £130,75 og så mva her i Norge nkr. 345 + fortollingsgebyr hos posten med nkr 149 inkl mva.
    Tollverdi var satt til £114,- for høytalerene.
    Men sikkkert mulig å få det til bedre pris hvis ein sjekker litt bedre, eg så hjå dei eg kjende til her og nå og da blei Falcon rimeligst.
     
    Sist redigert:

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    916
    Sted
    Alver
    Hei @Hornlyd,

    Eg har da ett sett eg kjøpte her for ett år siden, det eg kjøpte nye opphengsringer til. Der oppdager eg nå at på det settet er diskanten med ett annet design, mao mindre diameter enn på det kabinettet eg tenkte å bruke. Men kabinetta bør vel ellers være identiske.
    Ref bilde under er diskanten nederst til venstre den mest kjente Dali diskanten, festet med fem skruer og type D26TG-47 6Ω, diameter: 110mm.
    den til høyre nederst er den som eg ser har omtrent samme diameter som DXT diskanten, type nr. D26TG-05 6Ω, diameter: 103,8mm (104mm).
    så Seas DXT diskanten har diameter 104,1mm...
    2022-02-10_IMG_7340.jpeg
    Tykkelse for innfestningsplata til diskantene er henholdsvis: 4,1mm / 4,4mm / 6,2mm.
    Får ta inn det "gamle" kabinettet og ta å sjekke måla og typenr som står bak på kabinettet, det står borte i snikkerboden.

    Så spørsmålet er om det vil vere greiest for meg hvis mål etc er OK på det gamle kabinettet å bruke det, så flytte over de elementene som er behov for (C17)?
    Spør pga da passer DXT diskanten greit i utfresinga for diskanten...

    Mvh
    Helge
     

    Audiogear.no

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    19.03.2021
    Innlegg
    196
    Antall liker
    295
    Sted
    Holmestrand
    Torget vurderinger
    0
    Hei @Hornlyd,

    Eg har da ett sett eg kjøpte her for ett år siden, det eg kjøpte nye opphengsringer til. Der oppdager eg nå at på det settet er diskanten med ett annet design, mao mindre diameter enn på det kabinettet eg tenkte å bruke. Men kabinetta bør vel ellers være identiske.
    Ref bilde under er diskanten nederst til venstre den mest kjente Dali diskanten, festet med fem skruer og type D26TG-47 6Ω, diameter: 110mm.
    den til høyre nederst er den som eg ser har omtrent samme diameter som DXT diskanten, type nr. D26TG-05 6Ω, diameter: 103,8mm (104mm).
    så Seas DXT diskanten har diameter 104,1mm...
    Vis vedlegget 790230
    Tykkelse for innfestningsplata til diskantene er henholdsvis: 4,1mm / 4,4mm / 6,2mm.
    Får ta inn det "gamle" kabinettet og ta å sjekke måla og typenr som står bak på kabinettet, det står borte i snikkerboden.

    Så spørsmålet er om det vil vere greiest for meg hvis mål etc er OK på det gamle kabinettet å bruke det, så flytte over de elementene som er behov for (C17)?
    Spør pga da passer DXT diskanten greit i utfresinga for diskanten...

    Mvh
    Helge
    Er bassmellomtonene de eksakt samme? Hadde vært gøy å vite hva slags versjon du har.
     

    Audiogear.no

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    19.03.2021
    Innlegg
    196
    Antall liker
    295
    Sted
    Holmestrand
    Torget vurderinger
    0
    Pris i UK diskanter er uten MVA men med shipping & handling: £130,75 og så mva her i Norge nkr. 345 + fortollingsgebyr hos posten med nkr 149 inkl mva.
    Tollverdi var satt til £114,- for høytalerene.
    Men sikkkert mulig å få det til bedre pris hvis ein sjekker litt bedre, eg så hjå dei eg kjende til her og nå og da blei Falcon rimeligst.
    For ordens skyld, om avsender hadde skrevet korrekt MVA-grunnlag:
    £130,75 x 1,25% mva = NOK 1960,- med dagens kurs. Legg til de 149,- så skulle "ærlig" totalpris blitt NOK 2109,-.

    Jeg vet om en norsk nettbutikk der et par DXTer med frakt koster fra kr. 2092,- til 2129,- avhengig av hvor i landet du bor...

    Dette er ikke ment som egenreklame, men det kan være verdt å tenke på neste gang man tenker at man savner dynaBel... 😜
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.151
    Antall liker
    10.659
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16


    Er egentlig for dumt prinsipielt sett å produsere noe i Norge, sende til et annet land for så å handle og importere tilbake som privatperson.
    Burde vært endel rimeligere i Norge.
    Screenshot 2022-02-11 at 07.31.45.png


    Blir lite til ingenting å spare uansett.
    Og ja, savner Dynabel. Rikholdig utvalg, kunnskapsrike, hjelpsomme og flinke.
    Fikk gode rabatter ved å ta opp telefonrøret og snakke med dem om bestillingen.

    PS: Mener å erindre at DXT diskanten kostet noen få hundrelapper da den kom men som alt annet så har det vært en voldsom prisøkning de siste årene.
     
    Sist redigert:

    fuzzroffe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2020
    Innlegg
    330
    Antall liker
    437
    Sted
    Stavanger
    Hei @Hornlyd,

    Eg har da ett sett eg kjøpte her for ett år siden, det eg kjøpte nye opphengsringer til. Der oppdager eg nå at på det settet er diskanten med ett annet design, mao mindre diameter enn på det kabinettet eg tenkte å bruke. Men kabinetta bør vel ellers være identiske.
    Ref bilde under er diskanten nederst til venstre den mest kjente Dali diskanten, festet med fem skruer og type D26TG-47 6Ω, diameter: 110mm.
    den til høyre nederst er den som eg ser har omtrent samme diameter som DXT diskanten, type nr. D26TG-05 6Ω, diameter: 103,8mm (104mm).
    så Seas DXT diskanten har diameter 104,1mm...
    Vis vedlegget 790230
    Tykkelse for innfestningsplata til diskantene er henholdsvis: 4,1mm / 4,4mm / 6,2mm.
    Får ta inn det "gamle" kabinettet og ta å sjekke måla og typenr som står bak på kabinettet, det står borte i snikkerboden.

    Så spørsmålet er om det vil vere greiest for meg hvis mål etc er OK på det gamle kabinettet å bruke det, så flytte over de elementene som er behov for (C17)?
    Spør pga da passer DXT diskanten greit i utfresinga for diskanten...

    Mvh
    Helge
    Jeg hadde originalt den diskanten til høyre her. D27TG-35 på 104 +/-0.3mm gikk akkurat nedi, med litt press på, så det er mulig det går med DXT. Det er jo litt filt nedi utfresingen også, så du kan jo prøve å fjerne den med en skarp kniv.
     

    Audiogear.no

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    19.03.2021
    Innlegg
    196
    Antall liker
    295
    Sted
    Holmestrand
    Torget vurderinger
    0


    Er egentlig for dumt prinsipielt sett å produsere noe i Norge, sende til et annet land for så å handle og importere tilbake som privatperson.
    Burde vært endel rimeligere i Norge.
    Vis vedlegget 790295

    Blir lite til ingenting å spare uansett.
    Og ja, savner Dynabel. Rikholdig utvalg, kunnskapsrike, hjelpsomme og flinke.
    Fikk gode rabatter ved å ta opp telefonrøret og snakke med dem om bestillingen.

    PS: Mener å erindre at DXT diskanten kostet noen få hundrelapper da den kom men som alt annet så har det vært en voldsom prisøkning de siste årene.
    Du har helt rett i at Seas (og alt annet) burde vært billigere. Det er derimot ikke så rart at det ikke er det:

    - DIY-markedet i Norge er bittelite. Dynabel var Norges desidert største i flere tiår, og hadde likevel lavere årlig omsetning enn den lokale klesbutikken i bygda her jeg bor.
    - Man må kjøpe i store kvanta rett fra produsent for å oppnå gode priser
    - Og man kan ikke kjøpe i store kvanta når det ikke er et marked
    - Selv om man skulle få beste kvantumsrabatt er det ikke mye å spare per vare, og varene skal fortsatt fraktes. Frakt er dyrt det også, så uten volumsalg er det ikke levedyktig.

    Det at man stadig fikk 40% rabatt hos dynaBel er kanskje en medvirkende årsak til at de la ned til slutt. Hvis jeg skulle gitt 40% rabatt på noe som helst, kunne jeg like gjerne lagt ned og sendt tilfeldige folk konvolutter med kontanter.

    En kan kan ikke drive lydbutikk om en har økonomiske incentiver, for å si det sånn 😂
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.005
    Antall liker
    12.886
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Jeg fikk kvantumsrabatt på 4 stk 10" LRoy rett før Dynabel la ned.
    2400,- stk .
    Tviler på at de tjente mye den handelen.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.514
    Antall liker
    6.913
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Den nye distributøren har lite eller ingenting på lager, men det er nå en gang slik at det blir fantastisk kostbart å ha en masse greier på lager der det tar vinter og votter for å få solgt.

    At Dynabel gikk nedenom var vel desverre ikke annet å vente, gitt den lave omsetningen på selvbygg og kostnadene ved å drifte med ei viss lagerbeholdning.
    40% rebattrunder hadde vel kanskje sammenheng med behovet for å hente inn penger til moms-termin? Det var ikke uvanlig hos en annen av butikkene i hifi-bransjen at når det nærmet seg mva-oppgjør, så kunne en få veldig gode priser...

    Johan-Kr
     

    Audiogear.no

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    19.03.2021
    Innlegg
    196
    Antall liker
    295
    Sted
    Holmestrand
    Torget vurderinger
    0
    Den nye distributøren har lite eller ingenting på lager, men det er nå en gang slik at det blir fantastisk kostbart å ha en masse greier på lager der det tar vinter og votter for å få solgt.

    At Dynabel gikk nedenom var vel desverre ikke annet å vente, gitt den lave omsetningen på selvbygg og kostnadene ved å drifte med ei viss lagerbeholdning.
    40% rebattrunder hadde vel kanskje sammenheng med behovet for å hente inn penger til moms-termin? Det var ikke uvanlig hos en annen av butikkene i hifi-bransjen at når det nærmet seg mva-oppgjør, så kunne en få veldig gode priser...

    Johan-Kr
    Det gir mening, ja. Trist at det skal være sånn.

    For min egen del ser jeg at staten, fraktselskapene og regnskapsførerne er vinnerne økonomisk.

    Men jeg klager ikke altså. Jeg har valgt å drive butikken ved siden av fast arbeid, og har intet behov for å ta ut lønn - heldigvis. Det var jeg klar over før jeg startet også. Men jeg er gjerne åpen om tingenes tilstand, så ikke folk tror ting er dyrt fordi forhandlerne skor seg. 😁
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.514
    Antall liker
    6.913
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har et lite firma på si, i tillegg til dagtidsjobben. Dette firmaet var tidligere dagtidsjobben min, men det er nå bare en bigeskjeft. Så lenge jeg enda sitter igjen med litt overskudd, etter at regnskapsfirmaet har fått betalt og "han stat" har forsynt seg med sitt, så er det greit. Hvis jeg kommer til det punktet at det koster mere å få gjort regnskapet enn det jeg klarer å omsette, så er det ingen vits.

    Det er veldig greit å ha firma, om en skal handle hos f.eks. Monacor :)

    Johan-Kr
     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.025
    Antall liker
    4.383
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Har du link til passende motstand?

    Kan man ikke bare paralellkoble et par 20W kistemotstander slik at det blir korrekt verdi? (3 pluss 3 Ohm)


    Mener du seriøst at Jantzen Alumen gir hørbar effekt?
    Motstander: Alt. er 3 x 4,7 - 20W i parallell, det er nært nok siden det valgt standardkomponenter. Induktansen kan også deles på 3 som "bonus".
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.694
    Torget vurderinger
    10
    3000-4500 ish inkl diskanter avhengig av hvor dyre kondensatorer du velger
    Du kan knipe inn med polyesterkondensatorer og små jernkjernespoler sånn som OBBB valgte, blir spennende å høre om det låter stort sett likt :)
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.694
    Torget vurderinger
    10
    Jeg har fått vite at Jubilee utgavene jeg modifiserte trolig skal selges. Her sparer man MASSE arbeid :)
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    2.676
    Sted
    Liten by
    3000-4500 ish inkl diskanter avhengig av hvor dyre kondensatorer du velger
    Du kan knipe inn med polyesterkondensatorer og små jernkjernespoler sånn som OBBB valgte, blir spennende å høre om det låter stort sett likt :)
    Så dere mener seriøst at disse blir like bra eller bedre enn et par brukte høyttalere til 4-5500 kroner?
    Jeg nevner i fleng: Wharfedale evo 4.1 (4.2 koster 10.000 kr ny), Naim Allae, Focal Chora 806, Klipsch The Sixes, Dynaudio focus 140 (16.000 ny)....osv.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.694
    Torget vurderinger
    10
    Så dere mener seriøst at disse blir like bra eller bedre enn et par brukte høyttalere til 4-5500 kroner?
    Jeg nevner i fleng: Wharfedale evo 4.1 (4.2 koster 10.000 kr ny), Naim Allae, Focal Chora 806, Klipsch The Sixes, Dynaudio focus 140 (16.000 ny)....osv.
    Ja. Definitivt. IMHO 😉

    Det skyldes to ting:

    Seas DXT diskanten gir et så utrolig ryddig lydbilde og er svært ren i klangen. Fantomsenteret står som en påle.

    Vifa C17 har en veldig naturlig og åpen mellomtone som gjør at de fleste andre kjøpehøyttalere låter overdempet.
     

    Audiogear.no

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    19.03.2021
    Innlegg
    196
    Antall liker
    295
    Sted
    Holmestrand
    Torget vurderinger
    0
    Så dere mener seriøst at disse blir like bra eller bedre enn et par brukte høyttalere til 4-5500 kroner?
    Jeg nevner i fleng: Wharfedale evo 4.1 (4.2 koster 10.000 kr ny), Naim Allae, Focal Chora 806, Klipsch The Sixes, Dynaudio focus 140 (16.000 ny)....osv.
    Hva er "bra", først og fremst?

    Se om du finner noen grundige reviews (som inkluderer målinger) av høyttalere i prisklassen du sammenlikner med. De aller fleste kommersielle høyttalere i denne prisklassen har store mangler, spesielt de gulvstående, og elementene som står i dem er som regel stusselige greier.

    Det betyr ikke at folk ikke er fornøyd med dem, fordi alt er som kjent relativt. Hvis du er fornøyd med en slik høyttaler, vil det ikke nødvendigvis være en god investering for deg å gjøre jobben som beskrevet i denne tråden.

    Når det er sagt, er min personlige mening at det ikke skal bygges et veldig eksotisk utstyrt delefilter før vinninga går opp i spinninga, men det er jo en annen diskusjon.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.694
    Torget vurderinger
    10
    Dette hører man veldig fort. En uerfaren kompis utbrøt etter 2 sekunder: Wow!!




    Extremely even directivity into the super high tone. In large parts near the so-called constant directivity Behavior.

    Extremely low harmonic distortion even at 100dB.

    No other known tweeter of this size shows as uniform straightening as the Seas DXT.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    2.676
    Sted
    Liten by
    Morsomt. To spørsmål:
    1. finnes det noen på østlandet som har disse og vil ha besøk?
    2. har noen testet de mot noe annet i den prisklassen og i tilfelle, hva?
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.694
    Torget vurderinger
    10
    Morsomt. To spørsmål:
    1. finnes det noen på østlandet som har disse og vil ha besøk?
    2. har noen testet de mot noe annet i den prisklassen og i tilfelle, hva?

    Se innlegg #50
    Han holder til i Grenland området


    Jeg har et par oppe å går om en uke eller to
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    2.676
    Sted
    Liten by
    Hvis trådstarter og filterdesigner er OK med det, kan jeg gjerne sette opp en pakkepris på diskanter og filterkomponenter til dette prosjektet slik det er beskrevet.
    Hadde vært morsomt å vite eksakt hva det vil koste, så ja takk.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.694
    Torget vurderinger
    10
    Da er komponenter pakket skikkelig og sendt til to medforumister.

    Så lodder jeg filter til en kompis som skal ha luft&blå versjon samt OBBB sitt OBOS filter 😂

    Liker å ha litt avstand mellom diskant og bass filteret. Om det har noe å si vet jeg ikke. Lettere å ha oversikt også da.

    Er nøye med spoleplassering. Også skal det stripses i tillegg til smelteliming.

    999AC67A-CD41-4945-8617-3D6F22F4FBB3.jpeg
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.694
    Torget vurderinger
    10
    Og fått et par med kondiser med feil verdi så da stanser prosessen en stund
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.198
    Antall liker
    2.448
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Så dere mener seriøst at disse blir like bra eller bedre enn et par brukte høyttalere til 4-5500 kroner?
    Jeg nevner i fleng: Wharfedale evo 4.1 (4.2 koster 10.000 kr ny), Naim Allae, Focal Chora 806, Klipsch The Sixes, Dynaudio focus 140 (16.000 ny)....osv.
    Hva som er bedre eller best er umulig å svare på, det går på personlige preferanser. Noen liker Klipsch og andre liker Harbeth, hvilke som er "best" er umulig å kåre. Nå har jeg ikke hørt denne DXT-verjonen men har hatt mange prosjekter med Vifa C17. På generelt grunnlag kan jeg si at max spl er begrenset og noe særlig dypbass er det heller ikke. Men det som skiller Vifa C17 ut ifra så og si alle andre midbasser jeg har prøvd er klangen og gløden samtidig som de er veldig detaljerte i mellomtonen.
    SB Acoustics Satori og Seas Nextel kan skilte med like mye detaljer imo, men de har ikke klangen til C17. De kan til gjengjeld spille både høyere og dypere. Take your pick.
    Her er siste tilskudd i Living Voice stammen. I bunn og grunn samme midbass driver som i Dali 104 (C17WG). Hadde ikke overrasket meg om denne DXT versjonen låter minst like bra...

     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.694
    Torget vurderinger
    10
    Åhhh. Når alt er ferdig og jeg prøvelytter så er det sånn passe.

    Kjører dats impedansesveip på venstre og høyre. Huff.

    3568FAE8-5306-47A2-8DAC-4DF5EB353D6F.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn