- Ble medlem
- 12.09.2006
- Antall liker
- 929
Vi er heldige som har slike ledere som vi har i dette landet nå!
|
Du kan være helt sikker på at Politiet går gjennom hendelsen for å lære. Lære å bli enda bedre.Audiofi skrev:Jeg synes faktisk at selv om man synes at "blålysetatene" gjorde en god jobb (noe jeg forøvrig er enig i), så er det betimelig å spørre hva de 90 minuttene ble brukt til? Hvilke prosesser foregikk og hvor lang tid tok de? Når jeg skriver det er det selvsagt ikke noe forsøk på å plassere noen skyld, men et spørsmål for å forsøke å lære noe av dette der man kan. Ellers synes jeg prosessene og måten de er håndtert på av det som har kommet almennheten til kjenne etter at gjerningsmannen ble pågrepet har vært eksemplarisk.
Ellers bør vel egentlig slike spørsmål få ligge inntill sorgprosessen til berørte og pårørende er overstått.
Enig!Pink_Panther skrev:Du kan være helt sikker på at Politiet går gjennom hendelsen for å lære. Lære å bli enda bedre.Audiofi skrev:Jeg synes faktisk at selv om man synes at "blålysetatene" gjorde en god jobb (noe jeg forøvrig er enig i), så er det betimelig å spørre hva de 90 minuttene ble brukt til? Hvilke prosesser foregikk og hvor lang tid tok de? Når jeg skriver det er det selvsagt ikke noe forsøk på å plassere noen skyld, men et spørsmål for å forsøke å lære noe av dette der man kan. Ellers synes jeg prosessene og måten de er håndtert på av det som har kommet almennheten til kjenne etter at gjerningsmannen ble pågrepet har vært eksemplarisk.
Ellers bør vel egentlig slike spørsmål få ligge inntill sorgprosessen til berørte og pårørende er overstått.
Er faktisk halvannen time, fra hendelsen startet til den bevæpnede gjerningsmannen var tatt, lang tid når man vet at hendelsen fant sted på en øy i en innsjø en times kjøretur fra hovedstaden?
Ligger ikke svaret på spørsmålet om hvorfor det tok en og en halv time, i ditt eget innlegg..?Pink_Panther skrev:Du kan være helt sikker på at Politiet går gjennom hendelsen for å lære. Lære å bli enda bedre.Audiofi skrev:Jeg synes faktisk at selv om man synes at "blålysetatene" gjorde en god jobb (noe jeg forøvrig er enig i), så er det betimelig å spørre hva de 90 minuttene ble brukt til? Hvilke prosesser foregikk og hvor lang tid tok de? Når jeg skriver det er det selvsagt ikke noe forsøk på å plassere noen skyld, men et spørsmål for å forsøke å lære noe av dette der man kan. Ellers synes jeg prosessene og måten de er håndtert på av det som har kommet almennheten til kjenne etter at gjerningsmannen ble pågrepet har vært eksemplarisk.
Er faktisk halvannen time, fra hendelsen startet til den bevæpnede gjerningsmannen var tatt, lang tid når man vet at hendelsen fant sted på en øy i en innsjø en times kjøretur fra hovedstaden?
Bildet som Brasse viser, er utrolig sterkt!Brasse skrev:
Han skriver selv at en del av manifestet består av "viktige tekster" fra andre. Språkbruken sammenfaller godt med den han anvendte på document.no og andre steder, med tanke på de spesielle begrepene han anvender. Men det kan også være at han har hatt bistand med utarbeidelsen, siden han refererer til etableringen av tre motstandsgrupper i London, og samarbeid med disse.Decoman skrev:Det er nevnt i media et såkalt manifesto, på over tusen sider, men etter å ha kikket over dette så ser jeg at det veksles mellom ordene "color" og "colour", dette virker litt rart synes jeg. En mulig forklaring kan være at noe av teksten er kopiert, eller at det kanskje er ulike personer som har skrevet teksten. Er bare det at det synes å ikke være åpenbart at teksten er kopiert fra f.eks leksikon eller noe.
Gripende og genuint.mteinum skrev:Bildet som Brasse viser, er utrolig sterkt!Brasse skrev:
Jeg har forståelse for at det er feil tid å peke på dette nå, og jeg gikk nok for langt med dette i går. Jeg beklager det.Zomby_Woof skrev:I det hele tatt er det direkte patetisk å relatere dette til partier som er representert på stortinget.
Ingen stortingsrepresenterte partier har noen verdens ting med dette å gjøre. Ferdig snakka.
Norge har politikere i alle partier som kan være gode statsministre. Norge har aldri hatt dårlige politisk ledelse uansett parti, etter krigen. Den politiske idelogi er noe annet,og grunnen til at det finnes flere partier. Stoltenberg har taklet denne umulige situasjonen forbiledlig,men det tror jeg både Erna og Siv også ville gjort.Det viktigste nå er å holde fast i vårt demokrati,uansett hva man måtte mene forøvrig!!janix skrev:Har aldri likt Stoltenberg eller politikken hans, men etter dette har jeg fått et helt nytt syn på mannen. Mener nå at Jens er en helt fantastisk person.
Så var det sagt.
Og som Thomas Hegghammer påviser, har han også lånt fra bin Laden - så de møtes i ytterpunktene, disse ekstremistene som innbiller seg de er motstandere, men som slåss mot samfunnet, og ikke mot hverandre.Wergeland skrev:http://www.document.no/2011/07/behring-breivik-kopierte-una-bomberen/
"Anders Behring Breiviks bok 2083 har kopiert den såkalte Una-bomberens Manifest ord for ord. Han er ellers nøye med å oppgi kilde, men det står ingenting om at han har lånt fra Una-bomberen." - Hans Rustad
Takk for den.Gjest skrev:
Ytterste venstre og ytterste høyre har alltid vært mye likere hverandre enn det de selv liker å tenke på.vredensgnag skrev:Og som Thomas Hegghammer påviser, har han også lånt fra bin Laden - så de møtes i ytterpunktene, disse ekstremistene som innbiller seg de er motstandere, men som slåss mot samfunnet, og ikke mot hverandre.
HELT enig !erato skrev:Han ønsker en åpen rettsssak for å forklare hvorfor han gjorde det han gjorde. Ikke gi ham gleden ved å få en talerstol. Kjør saken for lukkede dører og glem ham.