erato skrev:
lars_erik skrev:
Meget tankevekkende på NRK nå. Her snakkes det om at en manns tanker og handlinger ikke kan isoleres fra det politiske miljø han har befunnet seg i. Det tankesett, dets retorikk og dets holdninger, som enkeltindivider og grupper kan dra til sin ytterste konsekvens.
Det er jeg enig i. Det er åpenbart at FrP ikke kan belastes dette, men det er også åpenbart at det finnes grenser. Feks er det etter min mening åpenbart at det islamofobe miljøet som er næret av document.no har et ansvar for at en gal manns forestillingsverden har fått næring og har kunne utvikle seg som det har gjort. Så hvor går grensene? Uten å ville nekte FrP retten til å hevde en innvandringskritisk politikk, må jeg si jeg mener at deler av den retorikken som er benyttet av FrP for å fremme denne politikken, til tider har vært i et grenseland feks, og at FrP burde pålegges å rydde opp i dette før feks Høyre vil inngå i regjering med de.
Så hva skal FRP få lov til å si?
Innvandringen som den er i dag må det stilles kritisk til uten at man blir satt i samme bås som gale mennesker, jeg så et intervju med en spesialist i et eller annet på TV2 i går, han sa at slike ting som den kunne skje pga at innvandringen ikke blir diskutert mer åpent.
Når folk ikke får lov til å diskutere eller bli hørt var det lett for enkelte å ta til ekstreme handlinger.et er mange bra folk i FrP, men dessverre også enkelte individer som trår over grenser og som de burde kvitte seg med.
Så nå regner jeg med at venstresiden vil bruke alt dette er verdt for å tie ihjel de som er kritisk til innvandringen, at alle er av samme ulla som denne gale mannen.
Jeg vil bare si at det er ikke lenge siden at det var terror av islamister i London, heller ikke så lenge siden det var i Sverige av en islamist, i disse sakene ble vi fortalt at vi ikke kunne la alle de som tror på islam forbindes med disse aksjonene.
Jeg har lenge hatt ønske om mer åpen diskusjon ang innvandringen, dette vil ikke regjeringen, media eller de som er for innvandring. De latterligjør de som er i mot uten å komme med et eneste godt argument.
Så også at det var noen fra venstresiden på forumet som brukte denne saken politisk allerede noen timer etter hendelsene, slike folk er rett og slett forkastelige.
Dette er veldig trist for alle i Norge, spesielt de som er har blitt utsatt for dette.
Håper at politiet nå jobber mer mot ekstremistene, til det må politiet ha mere ressurser, det gjenstår vel å se om de får av denne regjeringen.