Audiolense fra Juice Hifi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    Puffin fra parks audio med dig out gjør også jobben Enkelt. Fleksibel liten tass.
    Jo, men ideen var å la RME se om både forsterkning og AD konvertering, og holde signalveien så enkel som mulig.
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    Da har jeg satt meg litt bedre inn i materien:
    Ved bruk av en SUT med viklingsforhold 1:5 koblet mellom RME sine mikrofoninnganger med inngangsimpedans på 3.4kOhm vil pu se en last på 136ohm og få teoretisk 14dB gain. Last på pu kan fintunes med motstander, og verdier kan enkelt kalkuleres her: http://www.mh-audio.nl/Calculators/StepUpTransformer.html

    Dette er ganske ideelt ved bruk av MC pu og da mikrofoninngang i UFX II har maks 75dB gain, så er vi innenfor noe som höres fornuftig ut.

    Da er vel teorien på plass hvordan en kan koble opp for å gjöre riaa korreksjon i AL med riktig impedanstilpasning. Da gjenstår det bare at noen (@habicht ) får ut fingeren, får lånt en 1:5 sut og testet för det investeres i noen gode trafoer. Enten i form av et kit, eller totalt hjemmemekk. Time vill sjåw
    Er jo et gjenstånde kapittel å finne ut av om en får dette stöyfritt og nok headroom i systemet etter riaa korreksjon.

    En annen sikker metode for å få godt resultat er å benytte en "flat phono preamplifier" av typen jeg linket til over, men er strengt tatt ikke nödvendig hvis en har lydkort med gode mikrofoninnganger. Jeg er litt skeptisk til å introdusere mer "ræl" i signalveien enn hva som er strengt tatt nödvendig, og blir bare kvalm når jeg ser hva et godt riaa trinn koster så dette konseptet skal definitivt testes ut ennå det må investeres noen kroner her også
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Puffin fra parks audio med dig out gjør også jobben Enkelt. Fleksibel liten tass.
    Er det ikke også mulig at en del gode pro microphone amps kan gjøre denne jobben? (I tillegg med en ADC koblet i tillegg)
    Mener å ha lest om noe slikt koblet med Lynx Hilo
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    Er det ikke også mulig at en del gode pro microphone amps kan gjøre denne jobben? (I tillegg med en ADC koblet i tillegg)
    Mener å ha lest om noe slikt koblet med Lynx Hilo
    Jo min plan er å teste ut med mikrofon-preamp i RME, men dette må jo impedanstilpasses. Derfor tanke om en trafo mellom PU og mikrofonpreampen. Er også sikkert en fordel å få mer gain også
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Jo min plan er å teste ut med mikrofon-preamp i RME, men dette må jo impedanstilpasses. Derfor tanke om en trafo mellom PU og mikrofonpreampen. Er også sikkert en fordel å få mer gain også
    aha .... ser det nå i påfølgende posts....
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.792
    Antall liker
    3.433
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Det JoHoo er innepå nå er ideell impedans tilpassing av mc signalet, noe som er rett viktig, tror jeg, for totalen. At det blir lyd uten tror jeg sikkert

    Edit: han er som vanlig litt raskere en meg
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.268
    Sted
    oslo
    Håper du finner ut av en metode johoo - kunne godt tenkt meg å koble bort min GS reflex M og kun beholdt elevator EXP stepupen - føler det er litt for mange kilder til innstrålt støy, så en simplifisering hadde gjort susen ;)
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.792
    Antall liker
    3.433
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Følger opp her, om noen har tilgang til en passe step up trafo i stor Oslo området som kan lånes hiver jeg meg raskt rundt.
    Send PM.
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    Håper du finner ut av en metode johoo - kunne godt tenkt meg å koble bort min GS reflex M og kun beholdt elevator EXP stepupen - føler det er litt for mange kilder til innstrålt støy, så en simplifisering hadde gjort susen ;)
    Du må jo ha forsterkning i kjeden ved bruk av mc, og bare SUT er ikke nok. Derfor trengs enten en "Flat phono preamp" eller mikrofonamp koblet til eller innbygd i lydkortet. Men uansett virker det jo helt feil med en passiv riaa korreksjon når en benytter AL
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    Følger opp her, om noen har tilgang til en passe step up trafo i stor Oslo området som kan lånes hiver jeg meg raskt rundt.
    Send PM.
    med passe mener han 1:5 eller teoretisk 14dB gain
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.792
    Antall liker
    3.433
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Over til et annet AL spørsmål og stabilitet.

    Jeg kjører nå convolver 1.4 siden noen dager tilbake sammen med ROON
    Jeg opplever fortsatt at noen ganger slutter systemet på en eller annen måte å snakke sammen. dvs lyden stopper feks ved spor bytte.
    Nåen ganger er det nok med restart av ROON men noen ganger må pc restartes. Idéer?
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Leste en gang for lenge siden om en japaner som kjørte slikt opplegg og med digital riaa korreksjon.... var vist snakk om høy ”hakeslepp faktor” 😍
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    Leste en gang for lenge siden om en japaner som kjørte slikt opplegg og med digital riaa korreksjon.... var vist snakk om høy ”hakeslepp faktor” 😍
    Höres bra ut. Skal få habicht til å anskaffe trillebår för han kobler opp
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Denne er jo ikke utpreget billig, men gjør riaa i digitalt domene ....

    har sett et annet sted om en fyr som har brukt denne også, men vet ikke hvordan det har gått
    (produktet er discontinued nå)
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.792
    Antall liker
    3.433
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Greie er at vi ønsker å la AL ta seg av RIAA korreksjonen noe som er innbygget allerede
    Våre forsøk / undersøkelser dreier seg om tilpassing av gain og impedans, ikke selve RIAA korreksjonen.
    Det er vel kjent at impedans tilpassing og loading av MC pick upper er av stor betydelse for tonalitet og lydkvalitet.
    I dag bruker jeg med godt resultat et habilt RIAA trinn som kobles på analoge innganger på mit RME lydkort ikke noe problem der.
     
    • Liker
    Reaksjoner: Bx

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Greie er at vi ønsker å la AL ta seg av RIAA korreksjonen noe som er innbygget allerede
    Våre forsøk / undersøkelser dreier seg om tilpassing av gain og impedans, ikke selve RIAA korreksjonen.
    Det er vel kjent at impedans tilpassing og loading av MC pick upper er av stor betydelse for tonalitet og lydkvalitet.
    I dag bruker jeg med godt resultat et habilt RIAA trinn som kobles på analoge innganger på mit RME lydkort ikke noe problem der.
    Jeg har også tenkt at dette kunne være en spennende mulighet dersom jeg kjøper et lydkort/interface med gode mic preamps + A/D.
    Siden Audiolense tilbyr Riaa-korreksjon er sikkert dette noe @Bx har tenkt på så jeg tåler en kraftig faglig korreks dersom jeg prater tull:
    En ting er impedansematching osv, men la oss si det kan fikses. MEN jeg lurer likevel på om det virkelig er optimalt å bruke en mikrofon-preamp med høy gain etterfulgt av A/D og til slutt en drastisk 40dB frekvenskorreksjon digitalt. I så fall må du gjøre A/D av et analogt signal med 40dB høyere magnitude ved 20kHz sammenliknet med 20Hz enn det korrigerte signalet, og hvor all analog gain allerede er gjort i preampen før frekvenskorreksjon. Og deretter en ganske dramatisk korreksjon i det digitale domenet hvor det da plutselig kan bli diskanten som må ligge ved nesten 0dbFS for å optimalisere SNR. Hvis du for eksempel drar på med en typisk 45dB gain før A/D og du da for eksempel peaker på -6dBFS i A/D (for å unngå digital klipping inkludert intersample overs) så vil 20Hz ligge på maks -46dBFS (og da er det peaks vi snakker) etter A/D. Så en korreksjon av dette digitalt MÅ jo gå utover SNR mer enn nødvendig tenker jeg, iom at enhver A/D og D/A har best SNR nær 0dBFS. Og jeg tror LPF-filtrene i A/D da må være særdeles bratte for å unngå aliasing...
    Eller tenker jeg feil?

    Som kontrast til dette: en god analog riaa har så vidt jeg har forstått fordelen av å kunne korrigere riaa-kurven i to steg, hhv før og etter gainsteget?

    Mulig jeg er på tynn is her men jeg i hvert fall tenkt at det er smart med et dedikert Riaa steg selv om signalet skal gjennom A/D.. Tenker nok jeg skal prøve selv etter hvert og hvis jeg tar feil er det jo bare å selge den dyre Riaa'n og kjøpe flere plater for pengene :)
     

    Knubie

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2020
    Innlegg
    1.728
    Antall liker
    719
    Sted
    Bergen
    Hvordan lurer man Rew til å spille av gjennom ett Audiolense korrigert system, gjerne via Roon? Noen som vet?
    Jeg vet jo ikke engang reell respons i rommet etter korrigering, REW målinger uten korrigering er jo ikke det jeg hører på....
    Og målingene jeg ligger ut får jo Audiofile imaget mitt til å stupe som en oljeplattform livbåt...
    Dette burde Audiolense legge tilrette for Bx, som en instruksjon eller guidet strategisk handlingsplan i det minste...
     
    Sist redigert:

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    Jeg har også tenkt at dette kunne være en spennende mulighet dersom jeg kjøper et lydkort/interface med gode mic preamps + A/D.
    Siden Audiolense tilbyr Riaa-korreksjon er sikkert dette noe @Bx har tenkt på så jeg tåler en kraftig faglig korreks dersom jeg prater tull:
    En ting er impedansematching osv, men la oss si det kan fikses. MEN jeg lurer likevel på om det virkelig er optimalt å bruke en mikrofon-preamp med høy gain etterfulgt av A/D og til slutt en drastisk 40dB frekvenskorreksjon digitalt. I så fall må du gjøre A/D av et analogt signal med 40dB høyere magnitude ved 20kHz sammenliknet med 20Hz enn det korrigerte signalet, og hvor all analog gain allerede er gjort i preampen før frekvenskorreksjon. Og deretter en ganske dramatisk korreksjon i det digitale domenet hvor det da plutselig kan bli diskanten som må ligge ved nesten 0dbFS for å optimalisere SNR. Hvis du for eksempel drar på med en typisk 45dB gain før A/D og du da for eksempel peaker på -6dBFS i A/D (for å unngå digital klipping inkludert intersample overs) så vil 20Hz ligge på maks -46dBFS (og da er det peaks vi snakker) etter A/D. Så en korreksjon av dette digitalt MÅ jo gå utover SNR mer enn nødvendig tenker jeg, iom at enhver A/D og D/A har best SNR nær 0dBFS. Og jeg tror LPF-filtrene i A/D da må være særdeles bratte for å unngå aliasing...
    Eller tenker jeg feil?

    Som kontrast til dette: en god analog riaa har så vidt jeg har forstått fordelen av å kunne korrigere riaa-kurven i to steg, hhv før og etter gainsteget?

    Mulig jeg er på tynn is her men jeg i hvert fall tenkt at det er smart med et dedikert Riaa steg selv om signalet skal gjennom A/D.. Tenker nok jeg skal prøve selv etter hvert og hvis jeg tar feil er det jo bare å selge den dyre Riaa'n og kjøpe flere plater for pengene :)
    Har fått euforisk rapport fra en som har prøvd, og vet ikke bedre før dette blir testet i eget oppsett. Men har gjort meg tilsvarende ( om ikke like komplekse) tanker som du..
     
    • Liker
    Reaksjoner: erk

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Hvordan lurer man Rew til å spille av gjennom ett Audiolense korrigert system, gjerne via Roon? Noen som vet?
    Hvis du skal spille av via Roon + evt. AL filtre i Roon convolver: Det enkleste er vel da å generere sweapet først med REW, og så spille det av via Roon mens REW kun måler. Alternativet er kanskje å la REW output gå til AL convolver men har ikke forsøkt til dette foreløpig ;-)
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    Hvordan lurer man Rew til å spille av gjennom ett Audiolense korrigert system, gjerne via Roon? Noen som vet?
    Jeg vet jo ikke engang reell respons i rommet etter korrigering, REW målinger uten korrigering er jo ikke det jeg hører på....
    Og målingene jeg ligger ut får jo Audiofile imaget mitt til å stupe som en oljeplattform livbåt...
    Dette burde Audiolense legge tilrette for Bx, som en instruksjon eller guidet strategisk handlingsplan i det minste...
    Jeg har gjort dette med to datamaskiner: eksportert målesveip med et klikk som indikerer start måling. Dette avspilles i roon mens rew står statsbygg på den andre maskinen og starter måling når klikket kommer
     

    Knubie

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2020
    Innlegg
    1.728
    Antall liker
    719
    Sted
    Bergen
    Hvis du skal spille av via Roon + evt. AL filtre i Roon convolver: Det enkleste er vel da å generere sweapet først med REW, og så spille det av via Roon mens REW kun måler.
    Hjertelig takk for tips... Altså lagre sweepet som en wav fil eller hva nå Roon aksepterer ( har ikke undersøkt dette) også spille den i Roon? Rew måler vel bare når du kjører Start measurement, så da er det mye fin-timing ute å går? Starte måling i Rew samtidig med at man starter avspilling av måle signalet i Roon? Er jeg på jordet eller på feil jordet?
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    Hjertelig takk for tips... Altså lagre sweepet som en wav fil eller hva nå Roon aksepterer ( har ikke undersøkt dette) også spille den i Roon? Rew måler vel bare når du kjører Start measurement, så da er det mye fin-timing ute å går? Starte måling i Rew samtidig med at man starter avspilling av måle signalet i Roon? Er jeg på jordet eller på feil jordet?
    Rew starter først når programmet hører blippet, så du trenger ikke stresse
    Alt lagres i wav filen (blipp og sveip)
     
    • Liker
    Reaksjoner: erk

    Knubie

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2020
    Innlegg
    1.728
    Antall liker
    719
    Sted
    Bergen
    Jeg har gjort dette med to datamaskiner: eksportert målesveip med et klikk som indikerer start måling. Dette avspilles i roon mens rew står statsbygg på den andre maskinen og starter måling når klikket kommer
    Rew starter først når programmet hører blippet, så du trenger ikke stresse
    Alt lagres i wav filen (blipp og sveip)
    Hvordan ligger du inn blipp i wav filen da? Hvordan setter du Rew til å høre etter dette? Og må ha 2 maskiner! Statsbygg = standby? (Det gjør vel fårsåvidt Statsbygg som regel)
     

    Knubie

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2020
    Innlegg
    1.728
    Antall liker
    719
    Sted
    Bergen
    Skjønner ikke at dette skal være så vanskelig, det må da være den absolutt beste måten for Onkel BX å la kundene selv reklamere for produktet hans???
    Dette er jo ikke bare vinn-vinn for kunder og leverandør konto, det er vinn-vinn-vinn...
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Hvordan ligger du inn blipp i wav filen da? Hvordan setter du Rew til å høre etter dette? Og må ha 2 maskiner! Statsbygg = standby? (Det gjør vel fårsåvidt Statsbygg som regel)
    Ikke noe vanskelig, bare å krysse av for "add timing reference":
    1618166017159.png


    Og så, i REW: så setter legger du inn fila og trykker "start". Men ingen måling skjer før mikrofonen faktisk hører blippet (se: waiting for timing reference), som kan komme fra for eksempel Roon eller hva som helst som du bruker for å spille av fila (forsøkte det nå, importerte fila til Roon-biblioteket, trykket på start i REW, trykte på play i Roon, og det ble en fin måling (for sikkerhets skyld for å sikre at jeg ikke farer med tullball):

    1618167659637.png
     
    Sist redigert:

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    Hvordan ligger du inn blipp i wav filen da? Hvordan setter du Rew til å høre etter dette? Og må ha 2 maskiner! Statsbygg = standby? (Det gjør vel fårsåvidt Statsbygg som regel)
    Er ikke ved Rew nå men hukes av for blippet og eksporteres med wav filen. Superenkelt

    Dette måler som det simulerer stortsett, så ingen nødvendighet å implementere dette i AL
     
    • Liker
    Reaksjoner: erk

    Knubie

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2020
    Innlegg
    1.728
    Antall liker
    719
    Sted
    Bergen
    Er ikke ved Rew nå men hukes av for blippet og eksporteres med wav filen. Superenkelt
    Dette måler som det simulerer stortsett, så ingen nødvendighet å implementere dette i AL
    Sorry for lang monolog her, men ha meg unnskyldt. Etter å ha kjøpt og lest en hel haug av akustikk bøker så står det for meg at frekvensgang er noe vi hører de store trekkene av, slik som i justering av target. Sef store suck outs og høye peaker ødelegger, men har man dette litt på stell så er det en helt annen ting som gjelder ang. lydkvalitet og det er etterklangstiden. En forskjell fra 300ms til 400ms på etterklangstid over ca 5 Hz (fra 60-65Hz f.eks.) er veldig ødeleggende, hvor mange har ikke slike stygge resonnanser på vannfallet sitt. Enda er det fortsatt like ille med ulik etterklangstid over større frekvens spectra, den skal ideelt være logaritmisk slakt fallende fra bunn. Øret og hjernen er vant med ulike frekvens responser, hvert eneste rom du har vært i, har det. Ingen som synes det er fryktelig plagsomt å gå fra ett stort rom til ett lite f.eks. Etterklangstid derimot er mentalt ujustert, den er fast, hjernen reviderer den ikke til å passe.
    Og simuleringene til Audiolense viser ingen Vannfall eller Wavelets, kun frekvenskurven.

    Så jo høyst nødvendig å implementere en visning av korrigert etterklangstid etter Audiolense magic..... Veldig viktig faktisk....
     

    Knubie

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2020
    Innlegg
    1.728
    Antall liker
    719
    Sted
    Bergen
    Sorry jeg kaller han alltid "Onkel BX" jeg liker det, vet ikke om han er like begeistret.... Men skal han ta det til neste nivå, over Dirac og Audyssey så er det her slaget står...
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Så jo høyst nødvendig å implementere en visning av korrigert etterklangstid etter Audiolense magic..... Veldig viktig faktisk....
    Ja jeg er også veldig komfortabel med REW-målingene og fordelene med disse selv om simuleringene i AL sikkert er presise nok. Bare å prøve oppskriften jeg gav over, ikke vanskelig :)
     

    Knubie

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2020
    Innlegg
    1.728
    Antall liker
    719
    Sted
    Bergen
    Som Coolio fortvilet prøver og overbevise åndseliten innen byggerne av store akustikk tiltak her, så skal EQ virke på minimum fase resonnanser, det reklamerer Audiolense også for, og gjerne vel så det. Så da er "the proof is in the pudding", det er bare det at puddingen er ikke synlig i Audiolense. Av den grunn min apell, uten forhåpentligvis å fornærme noen....
     
    • Liker
    Reaksjoner: erk

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    Som Coolio fortvilet prøver og overbevise åndseliten innen byggerne av store akustikk tiltak her, så skal EQ virke på minimum fase resonnanser, det reklamerer Audiolense også for, og gjerne vel så det. Så da er "the proof is in the pudding", det er bare det at puddingen er ikke synlig i Audiolense. Av den grunn min apell, uten forhåpentligvis å fornærme noen....
    Da er det bare å ta ørene til hjelp
    Og rew etter beskrevet metode...
     
    • Liker
    Reaksjoner: erk

    Knubie

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2020
    Innlegg
    1.728
    Antall liker
    719
    Sted
    Bergen
    Da er det bare å ta ørene til hjelp
    Og rew etter beskrevet metode...
    Njaaaa, forventer at Onkel BX skal hjelpe oss, så vi slipper å bruke disse udokumenterte ørene og REW kan vi gjerne bruke men med eksport rutine fra Audiolense f.eks.
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.231
    Antall liker
    6.331
    @emokid hold på med noe som vi aldri hørte noe mer til. Har veldig lyst å gjøre et forsøk på AL Riaa. Med H.R sin smått geniale digitale preamp som er under beta-testing her nå blir det enda mer aktuelt. Da kan jeg nemlig swithce innganger på lydkortet, justere volum på alle kilder, samt noen essensielle stryingsfunksjoner for Roon. Alt styres med Windows Surface Wheel. Må bare få flyttet lydkortet inn i racket slik at kabler fra platespillerne rekker frem og det krever en 6m multikabel fra lydkort til forsterkere. Den er jeg imidlertid veldig nær å bestille..
    Hola!

    Sent ute her, men har hatt min Hagerman Audio Labs Piccolo2 Headamp i systemet en god stund nå.Står direkte koblet til EMT MC-pickup, med utganger rett i lykortet, RIAA-korreksjon i AL-filter/convoler. Mens jeg ventet på den hadde jeg en (DYR) rørRIAA som standin. Ble ikke lei meg da jeg koblet opp Piccolo i stedet.

    Søkte etter og vurderte flere løsninger før jeg fant denne (takk LMC). Falt for JFETs og ellers gode data i stedet for trafoer, opamper eller lignende.
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Hola!

    Sent ute her, men har hatt min Hagerman Audio Labs Piccolo2 Headamp i systemet en god stund nå.Står direkte koblet til EMT MC-pickup, med utganger rett i lykortet, RIAA-korreksjon i AL-filter/convoler. Mens jeg ventet på den hadde jeg en (DYR) rørRIAA som standin. Ble ikke lei meg da jeg koblet opp Piccolo i stedet.

    Søkte etter og vurderte flere løsninger før jeg fant denne (takk LMC). Falt for JFETs og ellers gode data i stedet for trafoer, opamper eller lignende.
    Det er med micamp+AD på AD-kort fra Merging du bruker hvis jeg ikke husker feil?
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.792
    Antall liker
    3.433
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Veldig interessant Emo, Ikke helt ulik løsningen som Jo linket til tidligere med
    Flat Moving Coil Phono Preamp
    Kan du utdype litt hvorfor du valgte denne løsningen og ikke trafoer ?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn