LP-gear headshellet har også to "låse-pinner" i motsetning til Technics-headshellet som har en. Det er en stor fordel.
Var spilleren strøken forresten?
Hei.Som jeg har sagt så mange ganger før; bytt ut org headshellet, da det ikke er en god pikup verdig....
Nå blir det nok krangel mellom dere, haha.Hei.Som jeg har sagt så mange ganger før; bytt ut org headshellet, da det ikke er en god pikup verdig....
Tenk, nå forsvarer jeg et Technicsprodukt - mot ChrisAndre. Nå står itte verda te påske...
Seriøst - jeg syntes originalshellet fra Technics er blant de klart beste og stiveste i denne
litt lettere vektklassen (7,5 gram). Det er i hvert fall bedre enn mange andre shell i den
lette og rimelige prisklassen...
Ja, man kan bytte til bedre internkabler i dette skjellet. Med "bedre" mener jeg med bedre
(metall i) "hylser", som sikrer kontakt med pinnene - i shellet - og på pickupen (jeg tviler
på at noen hører forskjell mellom kobberlederne). Men igjen er Technics langt fra den værste
gutten i klassen...
mvh
Gunnar Brekke
Så bra at du er i gang igjen med ny spiller! Gratulerer.Jeg er ikke av den typen som merker noe forskjell på små endringer som dette uansett tror jeg. Bytter headshell for å kunne justere azimuth direkte på headshell, i stedet for å måtte knote med skruene under armen.
Hei Znerken - og gratulerer med ny spiller!Jeg er ikke av den typen som merker noe forskjell på små endringer som dette uansett tror jeg.
Bytter headshell for å kunne justere azimuth direkte på headshell, i stedet for å måtte knote
med skruene under armen.
Så bra at du er i gang igjen med ny spiller! Gratulerer.Jeg er ikke av den typen som merker noe forskjell på små endringer som dette uansett tror jeg. Bytter headshell for å kunne justere azimuth direkte på headshell, i stedet for å måtte knote med skruene under armen.
Forskjellen med ditt nye headshell er at du må istedenfor knote med en liten unbrako settskrue på siden. Kanskje noe enklere?
Mvh
BB
Hur kan du vara säker på att cantilever och därtill diamant är monterat 100% rätt i pickup-hus/motor? Med den metoden får du bara headshell i balans, men inga garantier för att azimuth blir riktig.@ Gunnar: jeg har jo aldri sagt at alt på Technics er perfektDet hjelper lite at headshell er stivt og lett dersom det ikke kan justeres i azimuth. Skal man ha et lett headshell til en 2M Red, ok la gå. Men til MC mener jeg shellet blir både for lett og unøyaktig. Det samme for MM med finsliping. Prøver en seg med MM som 2M Black med shibata eller MicroLine fra AT, så er det avgjørende for vellykket resultat at vinkling er riktig. Jeg vet at du vet dette Brekke, men for nybegynnere så kan forskjellen være nirvana eller skurrelyd... Derfor sier jeg: sleng Techy headshell og kjøp minimum Jelco/ Sumiko.
Anbefaler Jelco-baserte headshell ala Sumiko HS-12, Yamamoto i tre (stive og lette og justerbare) eller Orsonic (for enda bedre demping resonanser). Ortofon har headshell i alt fra lette til dyre tilpasset Cadenza. Audio Technica har og noen veldig gode shell; spesielt dersom man trenger høy masse til eksempelvis DL-103 serien.
Så er det rart at ikke flere bruker dette verktøyet for VTA+azimuth? Å fininnstille med øyemål på millimeter er nær umulig....
Vis vedlegget 367506
Hei.Det virker mye lettere i hvert fall?Forskjellen med ditt nye headshell er at du må istedenfor knote
med en liten unbrako settskrue på siden. Kanskje noe enklere?
Må jeg bruke ekstravekten når jeg setter på dette nye headshellet?
Nei, det skal ikke være nødvendig. Det går sikkert an å justere armsenkeren... Husker ikke helt hvordan standardarmen er. Det kan jeg i hvertfall på min Isokinetik JelcoBlir bra dette!
Kan noen bekrefte det jeg skriver i #293?
Nei, det skal ikke være nødvendig. Det går sikkert at å justere armsenkeren... Husker ikke helt hvordan standardarmen er. Det kan jeg i hvertfall på min Isokinetik JelcoBlir bra dette!
Kan noen bekrefte det jeg skriver i #293?![]()
Mulig jeg ikke skjønner hva du mener...men når armen er låst i hvileposisjon, så har alltid min armhever vært i løfteposisjon. Både på Technics-armen på mk2 og på M5G. Det samme gjelder for Jelco. Dersom du må ta ned armsenker for å få låst arm i hvileposisjon, ville jeg ha tatt frem umbrakoen og justert. Jeg justerte min armhever høyere etter at jeg monterte på Mike New ETP Platter + Analogue Crystal Mat...
Han på youtube kjører svanehals og er mest sannsynlig en DJ. De har alltid armløfteren nede....Enten juster armløfter høyere eller juster armhvilere. De skal gli rett inn i hverandre ut fra høyden på armløfteren.
Men det er vel et mellomrom fra armhviler til den glideflata som armen hviler på (armløfteren)?
Det betyr at du må senke pickup ned på plata, ta tak i headshell kroken og så dra armen på plass i lås? Om armløfter er oppe så får du ikke armen i lås?? Skjønner jeg deg rett da?
Nu har jeg givet min Mk2 til sønnen, så et stykke tid siden sidst da.. Men enig med Znerken her: armen sænkes ned i hvileposition, og låses.
Når man vil spille, låses arm op, arm løftes, føres ind, sænkes på LP. Yes?
Betyr det at rett etter pkt 1 så må du legge pu oppå plata, for så å heve løfter?? Slik har nå aldri jeg gjort det; hverken med eller uten Achromat platter eller 2M Black eller Denon DL-103. Med platter så måtte jeg øke høyde på løfteren. 2M Black er veldig forskjellige i størrelse. Jeg mener jeg alltid kun har justert de slik at arm glir rett inn i hvileposisjon.
Det er etter min kjennskap ingen større forskjeller mellom mk2 og M5G armen (bortsett fra armkabler, demping og en bedre antiskating justering)....
Vis vedlegget 367546 Vis vedlegget 367547
Første bilde er mk. 2. Den andre er 1210M5G-arm.
Hørtes veldig riktig utNu har jeg givet min Mk2 til sønnen, så et stykke tid siden sidst da.. Men enig med Znerken her: armen sænkes ned i hvileposition, og låses.
Når man vil spille, låses arm op, arm løftes, føres ind, sænkes på LP. Yes?
Det er jeg jo enig i. Men ikke at armløfter må senkes for at du skal få den låst??
Det er jeg jo enig i. Men ikke at armløfter må senkes for at du skal få den låst??
Den må detSer ut som de andre her kan bekrefte det også?
Jeg lærer noe nytt hver dag!