znerken er lei og vil bare ha noe som funker!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    12.177
    Torget vurderinger
    10
    Kikket på en kamerats SL1210 i ettermiddag. Robust byggekvalitet, liker det ift. spillere jeg har hatt selv før.

Hva er +/- med SL1210mk5 kontra andre spillere i 10-25K klassen?
    Er den kresen på PU?
    Støyer den mer enn en remdrevet spiller?

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Hornlyd, jeg vet ikke hvor mye av denne trøblete ferden min du har sett, men veldig kort og raskt sagt:

Har prøvd remdrevet spiller til 20k, til 10k, og til 5k. Alle hadde vesentlig mer støy enn SL-1210. Jeg har vel brukt et halvt år på å klare å få et oppsett jeg er fornøyd med nå, og SL-1210 klaffet faktisk på ALLE punkter. Helt rått hvor mye bedre den var enn det andre jeg har hatt. Et litt bedre headshell så var jeg der.

Hvorfor har du siktet deg Mk5 kontra MK2?

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    12.177
    Torget vurderinger
    10
    Prøvde å lese litt men tråden er lang :)

Trodde din var mk5 men må ha tatt feil av en annen annonse, aner ikke forskjellen.

Skal egentlig selge platesamlingen men ble fascinert av kameratens 1200/10 da den var så robust. Kravet mitt er imidlertid enten high end vinyl eller ingen vinyl.

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Prøvde å lese litt men tråden er lang :)

Trodde din var mk5 men må ha tatt feil av en annen annonse, aner ikke forskjellen.

Skal egentlig selge platesamlingen men ble fascinert av kameratens 1200/10 da den var så robust. Kravet mitt er imidlertid enten high end vinyl eller ingen vinyl.
    Som sagt, med en 1210 og riktig PU ble det endelig high end for meg. Jeg hadde ikke vært i tvil om hva slags spiller jeg ville anbefalt en som skal ha en arbeidshest med rå lyd.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn