Ymirs audiofile liv

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    DAC tweak?
    Hadde det litt artig i går. Finnes det noen "tweaks" som er så "over the top" at ingen går på de?
    Graphene emi absorber og hvordan bruke slikt.
    Det selges jo dyre "audiofile" små lapper til å klistre på hifi utstyret både her og der.
    Men det finnes en drøss med firma i emc bransjen som produserer slike produkter.




    Eller er MuMetal bedre? Men sikkert mindre brukervennlig.


    Her ett bilde av en behandlet Mytek dac fra linken.

    mytek-dac.jpg


     
    Sist redigert:

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    2.513
    Her implementert med dobbelsidig teip ;)

    Man kan tømme bankkontoen om man blir bitt av denne basillen og ønsker kle stereobenk og vegger med slikt
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    ^^ I desperasjon var jeg inne på tanken å kle inn stereoskapet en gang i tiden.
    Slikt skjer vel når en ikke finner årsak og en vei ut av mørke.
    Men å leke litt med slike små emi absorbenter i DAC`n hadde vert artig.

    Har funnet en gammel favoritt på bluesound`n.
    Den lyser opp i hverdagen når en er godt lei mye annet.


    Dagens luftetur.Tenker alltid på Morgan Kane og "Der ørner dør" hver gang jeg kommer hit.
    Syntes alltid Hallbing var god til å beskrive naturen den gang for lenge siden.
    Ikke akkurat Montana

    IMG_20210310_094936.jpg
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Mener ikke jeg kunne observere nogle virkninger fra Noise Harvester.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Har god erfaring med andre produkter. F.eks. Less Loss Firewall 64.
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Dempet PS audio noise harvester problemet noe da?
    Nei, ingen forandring i lyden.
    Dermed er det ikke sagt at den ikke gjør noe med støyen den er tunet til,10kHz.
    Men som du påpeker, det må jo da også være støy til stede i det området.
    Den utgjorde en forandring i lyden tidligere, men da i negativ retning av kjente naturlige årsaker.
    Forsøke den i går kveld på stereostikket, der var det helt dødt, ingen blinking, ingen støy.
    På sekundær siden av støydempingstrafoen til preamp er det så vidt noe liv i den, men ingen hørbar virkning.
    På den gamle kursen, den med høyest kilde impedans i installasjonen der TV er på er der også dødt,
    inntil TV blir slått på, da blir det liv i den.

    Er nok som filteret til netteier, flere gir bedre virkning, men avhengig av kilde impedans.
    Som han (SB) viser i simuleringene forandrer virkningen seg når kilde impedans forandres.
    Derfor ble det anbefalt en LITEN støydempingstrafo for å gi filteret høyere kilde impedans
    siden kilde impedansen her er svært lav.
    Som han sier "vi satte inn mye større fordelingstrafo enn nødvendig" .
    Sikker da sett ut i fra antall abonnenter og ikke ut i fra ønske om å øke kortslutnings-ytelse
    for å hanskes resonansen i nettet.
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Har spillt litt men jeg venter på at vinden skal avta litt.

    I går kveld ble det streamer en del tidlig musikk, barokk etc med lav bitrate.
    Det samme nå. Dro på, dvs jeg måtte dra på
    pga gode forhold. Varm fyldig lyd, litt vel myk i bassen. Heed Obelisk DAC egen lyd?
    Så vinyl,Benz Ebony L, på langt nær så varm lyd, men en hel annen kvalitet på bass.

    Og ingen varmgang selv ved tilnærmet fullt pådrag ble det pålagt nær så varmt som tidligere, på tomgang. Noe har skjedd.

    43.9 grader ved godt pådrag vs 46.7 grader som tidligere vist på tomgang. Målte senere også temp til langt opp på 47 tallet på tomgang.
    Ved spilling via dac hadde det ikke vert noe problem å dra på til kl 3 på potmeter

    IMG_20210311_093728.jpg
    IMG_20210311_093709.jpg
    IMG_20210311_100434.jpg
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    :(:(:(:)



    Gode Vossa Jazz-ven

    Det er med tungt hjarte me må melda at Vossa Jazz ikkje vert skipa til i palmehelga. Med dagens usikkerheit og varsel om at strengare tiltak kan bli sett i verk på kort varsel ser me ingen annan utveg.

    Trøysta er at me skipar til den 48. festivalen 24. – 26. september, så kryss av i kalenderen!

    Du vil om kort tid få ein e-post om billettrefusjon. Der vil du få to val; å få billettane refundert eller å få ein verdikupong som kan brukast på billettar til Vossa Jazz seinare. Verdikupongen er gyldig i tre år. Kjøpte billettar kan dessverre ikkje overførast til hausten – du må kjøpe nye billettar. Me seier oss leie for om dette er tungvindt, men det er slik me må løyse det.

    Me jobbar med å flytta store deler av programmet til september. Me vil presentera dette så snart me kan og legge ut billettar fortløpande.


    Hald deg oppdatert på www.vossajazz.no. Me har verdas beste publikum og vil som de skjønar gjera alt for å skipa til Vossa Jazz i år.

    Ta kontakt på e-post kari@vossajazz.no dersom du lurer på noko.



    Alt godt frå

    Trude Storheim
    Dagleg leiar Vossa Jazz
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Har spillt litt men jeg venter på at vinden skal avta litt.

    I går kveld ble det streamer en del tidlig musikk, barokk etc med lav bitrate.
    Det samme nå. Dro på, dvs jeg måtte dra på
    pga gode forhold. Varm fyldig lyd, litt vel myk i bassen. Heed Obelisk DAC egen lyd?
    Så vinyl,Benz Ebony L, på langt nær så varm lyd, men en hel annen kvalitet på bass.

    Og ingen varmgang selv ved tilnærmet fullt pådrag ble det pålagt nær så varmt som tidligere, på tomgang. Noe har skjedd.

    43.9 grader ved godt pådrag vs 46.7 grader som tidligere vist på tomgang. Målte senere også temp til langt opp på 47 tallet på tomgang.
    Ved spilling via dac hadde det ikke vert noe problem å dra på til kl 3 på potmeter

    Vis vedlegget 704210 Vis vedlegget 704211 Vis vedlegget 704212
    Hva er det du teller?
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Tro om vinylen blir lettere tilgjengelig og i bedre arbeidshøyde?
    Ble litt korte høyttalerkabler,
    så da må CO kablene hentes.
    Tok mange timer dette, og fy fy, ingenting mellom høyttaler 🙂.
    Plexiglass for lokk til platespiller har stått i garasjen i halvannet år. Nå tenker jeg på det, ikke værst å komme så langt.
    Absorbenter i hjørnet også, der de vel bør stå


    IMG_20210312_125430.jpg
    IMG_20210312_125537.jpg
    IMG_20210312_125648.jpg
    IMG_20210312_125726.jpg



    IMG_20210312_171205.jpg
     
    Sist redigert:

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Man bør ikke have kortere højttaler kabler end 1.53 m.
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Forfølges av støy kan det se ut som.
    I går låt allt dritt, også via dac.
    Brukte allikevel en del tid på justering av pickup uten at det hjalp.
    Men observerte da at den ene Noratel var litt varmere enn den andre.
    Grublet litt under dynen i morgentimene.
    Målte først temp på begge Noratel'ne.
    Den til preamp var tre grader varmere enn den andre.
    Forsøkte å måle om det var forskjell.
    3.5 ohm på den til DAC og variabel på den til preamp. Og fargeforskjell. Den til preamp en anelse mer gulbrun. Bort med den og preamp direkte i stikkontakt. Bedre? Ja.
    Glimming.. Impulstransienter..

    "Hjernen er alene" spille da ok nå

    IMG_20210314_110325.jpg
    IMG_20210314_105928.jpg
    IMG_20210314_110042.jpg
    IMG_20210314_110404.jpg
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.197
    Antall liker
    2.672
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Plagsomt å ha en trøbbel faktor man ikke kan råde med
    Det finnes jo power regeneratorer eletroniske ala power sinus generator "
    En kompis av meg hadde ett dyr av en mekanisk roterende power generator .Han drev det største hegel anlegget med den Jeg forstod det slik at det var en isolert 2/3 fase motor / generator og ett vannvittig svinghjul til å takle plutselige spennings endringer og fase vri
    Han hadde hele greia oppi en stooor " fryse boks :)Noe å tenke på ?
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Plagsomt å ha en trøbbel faktor man ikke kan råde med
    Det finnes jo power regeneratorer eletroniske ala power sinus generator "
    En kompis av meg hadde ett dyr av en mekanisk roterende power generator .Han drev det største hegel anlegget med den Jeg forstod det slik at det var en isolert 2/3 fase motor / generator og ett vannvittig svinghjul til å takle plutselige spennings endringer og fase vri
    Han hadde hele greia oppi en stooor " fryse boks :)Noe å tenke på ?
    Regenerator har jeg forsøkt to ganger.
    PS Audio anser jeg som teknisk ubrukelig.
    PurePower derimot stod i mot allt.
    Men å begynne å sysle med slikt nå orker jeg ikke. Hadde interessen og gnisten vert som i tidligere år så kunne jeg godt kastet meg på ett slikt generator prosjekt som @Geiren holder på med. Men da hadde jeg heller ikke fått med meg alle erfaringene som oppstår mht støy.
    Det er interessant selv om det kan til tider være frustrerende.
    Er litt misunnelig på slike som deg og andre som bedriver DIY elektronikk og høyttaler bygging
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Problemet ser ut til å være støpselet til Noratel. Har hentet frem Ulveco'n i mellomtiden.

    IMG_20210315_082110.jpg
    IMG_20210315_082155.jpg
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Lurer på om riaa trinnet også er i ulaget.
    Ikke finner jeg NAD'n heller for å prøve riaa trinnet der.
    Sjekket arm etc. Ser fint ut det.

    IMG_20210316_124709.jpg
    IMG_20210316_104912.jpg
    IMG_20210316_105637.jpg
    IMG_20210316_105636.jpg
    IMG_20210316_105637_1.jpg
    IMG_20210316_105639.jpg
    IMG_20210316_105638.jpg
    IMG_20210316_105639_1.jpg
    IMG_20210316_105640.jpg
    IMG_20210316_105648.jpg
    IMG_20210316_105651.jpg
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.151
    Antall liker
    10.659
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Lite snø så åpner kanskje Breiborg - Røldal mye tidligere iår?
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Lite snø så åpner kanskje Breiborg - Røldal mye tidligere iår?
    Er det den ultimate motorsykkel vei som frister?

    Kommer ann på mengden høyere opp, og ikke minst konsistensen.
    Ett år lå det ett lass med brytebolter langs veien.
    Og nå brukes "leketøyet" med bare 300 hk,
    spørs om NCC tillater bruk av fresen med 600 hk, den er fryktelig tørst.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.151
    Antall liker
    10.659
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Har kjørt der mange ganger på MC. Er jo fra Haugesund:) men fikk lagt inn ny hofte igår så noe MC tur i nær framtid kan jeg ikke se komme sånn sett :) nydelig vei og terreng
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Snakket med en hyggelig kar hos Nkom.
    Kom litt lenger mht støy kilde.
    SMPS☹. AM radio'n kom godt med.
    Det er spesielt en, den til injektor for Internettet. Skal snakkes videre om hvordan det utvikler seg. Nkom kunne visst pålegge leverandør å bytte til mindre støyende strømforsyning..

    Dagens luftetur. Løssnø kjøring er morro.
    Mindre morro når en kjører inn i der solen har tatt og der er skare. Best å velge rute der solen ikke når frem.

    IMG_20210317_143426.jpg
    IMG_20210317_113325.jpg
    IMG_20210317_113341.jpg
    IMG_20210317_114308.jpg
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Bare det var mig der havde mulighed for skitur. Det ser lækkert ud.
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.485
    Antall liker
    276
    Torget vurderinger
    19
    Har jeg forstått det riktig nå, så sier du at du har funnet ut bredbandsmodemet sin strømforsyning er ansvarlig for mye av støyen du er plaget av?
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Er det ikke bare at sætte det på en anden fase?
    Du får flytte oppover til en plass med stabile vintre dersom skigåing frister🙂.

    Flytte til en annen kurs går ikke.
    Antennekabel går gjennom vegg til rommet injector, switch og wifi står. Der er det kun en kurs.
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Har jeg forstått det riktig nå, så sier du at du har funnet ut bredbandsmodemet sin strømforsyning er ansvarlig for mye av støyen du er plaget av?
    Jeg har hatt det fint lenge nå.
    Dette oppstod nylig og ble bare verre.
    Smps'n er sikkert blitt sliten av alt arbeid den har utført😁. Men så var det det å finne årsak til plutselig dårlig lyd. Gikk en runde med AM radio i går kveld.
    Snakket med Nkom tidlig på morgenen.

    Slå av hovedbryter og sjekk hva som skjer.
    Det ble dønn stille.
    Av med alle sikringer. Legg så inn en om gangen og ta runden med radio for hver gang. Kursen til denne smps ble lagt inn til slutt da jeg var rimelig sikker på at det var der probmet var.
    Det som var litt artig var at den lagte fryktelig med støy på to andre kurser også,selv om kursene var ubelastet.
    Ja selv Antennekabel fra viasat parabolen kunne jeg følge eksakt hvor den var lagt.
    Den er lagt skjult.
    Supraharmonics i praksis.

    Får drøfte videre med Nkom karen i morgen.
    Han kunne gå videre til Internett leverandørern. Han hadde vert ute for slike tilfeller flere ganger, også med min Internett leverandør. Vi betaler jo leie for utstyret så vedlikehold er deres bord.
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Må legge til at jeg dro ut støpsel til injektor, wifi og switch før jeg dro på tur i dag.
    Stereo sto på og temperatur var mer "normal" på effekttrinn når jeg kom hjem.

    Satte strøm på og prøvde radio opp mot Smps'n når jeg kom hjem. Lite støy da,
    men nå, noen timer senere kom ulydene ut av radio allerede når jeg kom inn døren 😁
    Slitne kondiser?
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.197
    Antall liker
    2.672
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Må legge til at jeg dro ut støpsel til injektor, wifi og switch før jeg dro på tur i dag.
    Stereo sto på og temperatur var mer "normal" på effekttrinn når jeg kom hjem.

    Satte strøm på og prøvde radio opp mot Smps'n når jeg kom hjem. Lite støy da,
    men nå, noen timer senere kom ulydene ut av radio allerede når jeg kom inn døren 😁
    Slitne kondiser?
    Ja smps er forbrukere av kondensatorer , spesoiellt om de er tilmalt akkurat oppgaven ,dvs altså ikke over dimensjonert
    De blir varme og degraderes raskere .Jeg har selv noen som trenger nye , de buler i endelokka :( Trekker injektoren mye strøm ? Vurdert å skaffe eller lage en ren analog ?
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Ja smps er forbrukere av kondensatorer , spesoiellt om de er tilmalt akkurat oppgaven ,dvs altså ikke over dimensjonert
    De blir varme og degraderes raskere .Jeg har selv noen som trenger nye , de buler i endelokka :( Trekker injektoren mye strøm ? Vurdert å skaffe eller lage en ren analog ?
    230V/0.45A - 24V/0.8A, skal bare få ny fra Bigblu. Fiber er på vei. Merkelig, den er ikke varm nå. Analog, ja, kunne tenkt meg ett par som gir 5V.Tok ett raskt søk på nettet men fant ikke noe innenlands.
    Er blitt skeptisk til utlandet. Kjøpte og betalte en R core til preamp for lenge siden men den er gitt opp. Er det noen som kan skaffe her på sentralen så betaler jeg gjerne med d en gang. Var noe Kina greier. Var flere som solgte og prisene var omtrent like på ebay.

    Ser forøvrig at temperaturen på effekttrinn er sunket enda mer. Den står fremdeles i standby. Får se prøve litt vinyl senere.
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.197
    Antall liker
    2.672
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    230V/0.45A - 24V/0.8A, skal bare få ny fra Bigblu. Fiber er på vei. Merkelig, den er ikke varm nå. Analog, ja, kunne tenkt meg ett par som gir 5V.Tok ett raskt søk på nettet men fant ikke noe innenlands.
    Er blitt skeptisk til utlandet. Kjøpte og betalte en R core til preamp for lenge siden men den er gitt opp. Er det noen som kan skaffe her på sentralen så betaler jeg gjerne med d en gang. Var noe Kina greier. Var flere som solgte og prisene var omtrent like på ebay.

    Ser forøvrig at temperaturen på effekttrinn er sunket enda mer. Den står fremdeles i standby. Får se prøve litt vinyl senere.
    Med fiber får du ny psu , helt sikkert switch mode den og : )
    Den største switch mode supplyen sitter nok inni tv din Det er det ikke mange som er klar over , Ps de power ampene du referer angående varme , ,,,er de mosfet ?
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Med fiber får du ny psu , helt sikkert switch mode den og : )
    Den største switch mode supplyen sitter nok inni tv din Det er det ikke mange som er klar over , Ps de power ampene du referer angående varme , ,,,er de mosfet ?
    Har tatt en runde med Bruckner på vinyl.
    Låter ikke bra,selv om sikring kurs til injektor
    Switch og wifi tas ☹.
    Tar også kursen til TV, ingen hjelp.
    Pussig, radioen klager seg da også når den nærmer seg TV.
    Ikke en gang når alle kurser er slått av, (jordfeilbryter) der kursen til stereoen er skillt fra så spiller riaa dårlig. Streaming fungerer nå i alle fall. Interessant er det. Får høre hva Nkom sier i morgen.
    Det hyler og skriker fra radio når den er ved hovedbryter også, kun med strereo kursen inne i standby. Og radio begynner plutselig å ta inn en stasjon. Får sikkert tips/råd om filter på riaa. Husker High Fidelity (DK) i sin tid hadde en liten kondis på inngang? på delefilteret jeg bygde en gang i tiden for den type støy. MC plages mer enn MM.

    Belles 350a reference har 16 Exicon mosfet pr kanal.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Har tatt en runde med Bruckner på vinyl.
    Låter ikke bra,selv om sikring kurs til injektor
    Switch og wifi tas ☹.
    Tar også kursen til TV, ingen hjelp.
    Pussig, radioen klager seg da også når den nærmer seg TV.
    Ikke en gang når alle kurser er slått av, (jordfeilbryter) der kursen til stereoen er skillt fra så spiller riaa dårlig. Streaming fungerer nå i alle fall. Interessant er det. Får høre hva Nkom sier i morgen.
    Det hyler og skriker fra radio når den er ved hovedbryter også, kun med strereo kursen inne i standby. Og radio begynner plutselig å ta inn en stasjon. Får sikkert tips/råd om filter på riaa. Husker High Fidelity (DK) i sin tid hadde en liten kondis på inngang? på delefilteret jeg bygde en gang i tiden for den type støy. MC plages mer enn MM.

    Belles 350a reference har 16 Exicon mosfet pr kanal.
    Det har mine Holton 1200 også og det giver et vist overskud. Mine er Double die. D.v.s. to Mosfets I et hus.
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.197
    Antall liker
    2.672
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Det har mine Holton 1200 også og det giver et vist overskud. Mine er Double die. D.v.s. to Mosfets I et hus.
    Har tatt en runde med Bruckner på vinyl.
    Låter ikke bra,selv om sikring kurs til injektor
    Switch og wifi tas ☹.
    Tar også kursen til TV, ingen hjelp.
    Pussig, radioen klager seg da også når den nærmer seg TV.
    Ikke en gang når alle kurser er slått av, (jordfeilbryter) der kursen til stereoen er skillt fra så spiller riaa dårlig. Streaming fungerer nå i alle fall. Interessant er det. Får høre hva Nkom sier i morgen.
    Det hyler og skriker fra radio når den er ved hovedbryter også, kun med strereo kursen inne i standby. Og radio begynner plutselig å ta inn en stasjon. Får sikkert tips/råd om filter på riaa. Husker High Fidelity (DK) i sin tid hadde en liten kondis på inngang? på delefilteret jeg bygde en gang i tiden for den type støy. MC plages mer enn MM.

    Belles 350a reference har 16 Exicon mosfet pr kanal.
    Strøm kan gjøre rare ting , det værste er at de kommer rett inn til deg fra en nabo ", deg feks ,,,med jord feil .Skulle man finne på å klage ville dem på legge meg en kontroll jeg selv måtte betale ,Sist fikk jeg svar at uansett som det var , hvis min jording var ok , så var allt ok .Jeg har betalt mange år for møkkete strøm , og de gidder ikke leite feil for det koster penger , men de har alltid over skudd til å ta ut store utbytter:(

    Nei jeg tenkte på power amp temperatur ,Jeg har laget en del både laterale og vertikale oppigjennom .) Laterale Mos fet generellt har en tendens å drifte fra kald inntil de er helt drifts varme normalt , de har som regel ingen andre temp kompensering som et de er sikre " for termisk runaway , dermed ikke sikret for litt drifting som er helt uten betydning .De trekker med andre ord mere strøm kalde enn gjennom varm .Annen med virkende kan og være nett spenning variasjoner og inne temperatur .Selv prøver jeg alltid å justere ved 20 gr c inn temperatur over tid og feks heat sink temp 40gr
    Ved 30 gr inne temp vil du ha ca 50 gr i power amp heat sinken .Derfor er det og viktig at de har air flow og ikke stenges inne
    Belles 350 får jo bar gode tilbake meldinger , en venn av meg kjøpte en 150 , nå vil han kjøpe flere : )
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.197
    Antall liker
    2.672
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    230V/0.45A - 24V/0.8A, skal bare få ny fra Bigblu. Fiber er på vei. Merkelig, den er ikke varm nå. Analog, ja, kunne tenkt meg ett par som gir 5V.Tok ett raskt søk på nettet men fant ikke noe innenlands.
    Er blitt skeptisk til utlandet. Kjøpte og betalte en R core til preamp for lenge siden men den er gitt opp. Er det noen som kan skaffe her på sentralen så betaler jeg gjerne med d en gang. Var noe Kina greier. Var flere som solgte og prisene var omtrent like på ebay.

    Ser forøvrig at temperaturen på effekttrinn er sunket enda mer. Den står fremdeles i standby. Får se prøve litt vinyl senere.
    R core , bare for dedikert bruk .Siste jeg kjøpte fra Selectronic i frankrike , men hadde eg visst de skulle bruke neten 3 måneder , hadde jeg betenkt meg ,De kom fra India med merke lapp selectronic " Ellers kan du kjøpe de små på ebay .I tilleg til at de har super performance " finnes i tillegg noen audio grade m ekstra kobber folie ,,,,, fra kina : )
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Fant den hos "jentungen".
    Fikk den gratis en gang i tiden.
    Får prøve den som preamp, poweramp og integrert.

    IMG_20210319_114206.jpg
    IMG_20210319_114159.jpg
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Ser ikke bra ut dette.
    Så får vi se hva @BebopHifi duger til.

    NAD 701,som integrert og preamp er den ikke bra, men som poweramp er den ok.

    Belles ampen.. kan være selvforskyldt
    pga Technics equalizeren.

    IMG_20210319_201543.jpg
    IMG_20210319_134048.jpg



    Slik er det i år. Vel 2m
    IMG_20210319_130626.jpg



    Og slik så det ut 15.04.20, 12m,samme sted som bildet over
    Screenshot_20210319_201143_com.instagram.android~2.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn