Welcome to the Leisuredome

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

• bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    73.407
    Sted
    BlÄskogen
    Torget vurderinger
    1
    No free lunch er noe dritt 😡😆 Har nĂ„ skrudd opp til 55 Hz og spiller School pĂ„ en sĂ„kalt hi-rez utgave. Synes det lĂ„ter veldig veldig bra! FĂ„r forsĂžke meg en stund pĂ„ denne delingen. Driten er selvfĂžlgelig at jeg tidligere har forsĂžkt meg med hĂžyere deling, fĂ„r det til Ă„ lĂ„te fett

og sĂ„ kommer det plutselig en innspilling hvor det romler som faen (fra subben). Vi latkuker sĂžker mot en posisjon hvor subben lĂ„ter passe pĂ„ alle innspillinger 😆😊 Hadde helt klart ikke skadet med litt mer kapasitet sĂ„ den lille 10 tommeren ikke fĂ„r pusteproblemer

.pĂ„ den annen side spiller jeg sjeldent veldig hĂžyt nĂ„r jeg er alene. Kjekt om du stikker innom en gang det passer, sĂ„ drikker vi litt Ăžl og finner den optimale latkukinnstillingen 😆😊
    Latkuk-innstillingen skrudde vi til for deg, allerede da du bodde i Drotningsvik.
    Imidlertid viste det seg at du var bass-sky, sÄ du falt raskt tilbake til pussyfootbass.
    Bare til pÄminnelse.

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.426
    Torget vurderinger
    1
    Tror jeg nesten mÄ slutte Ä kommentere her, slike sjokk du gir uttrykk for er ikke bra for helsen
:unsure:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    83.468
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fremdeles litt metallsmak i nebbet etter en kraftig fest forrige lÞrdag. Da passer det godt med musikk som er litt nedpÄ. Fikk sÄvidt hÞrt litt pÄ albumet med Mike Reid & Joe Henry som @musicus anbefalte fÞr helgen.

IMG_1198.jpeg

Mike Reid er ukjent for meg, mens Joe Henry er en gammel helt. HÞrte mye pÄ ham da han beveget seg i pop/rock landskapet og da spesielt de to albumene, Trampoline og Fuse. Synes de fremdeles stÄr seg godt. Mistet gradvis interessen etter hvert som han lente seg mer og mer mot jazzen, og ogsÄ brukte mye tid pÄ Ä produsere for andre artister. BÞr kanskje hÞre en del av albumene pÄ nytt. Jazz og meg er tross alt mye bedre venner enn hva vi var for 20 Är siden.

Synes albumet med Mike Reid er Ă„lreite greier, og sikkert med gode tekster, men det blir nok for meg litt lite variasjoner pĂ„ lĂ„tene, kanskje albumet likevel sniker seg under huden hos meg, men jeg er vel redd for at utgivelsen blir relativt raskt glemt pĂ„ Foldnes 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    83.468
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tenker subwoofer for tiden. Tenker hÞyt i en trÄd jeg opprettet og har sendt noen mailer bÄde til en forhandler og et par produsenter. Trenger noen svar rundt kobling fÞr jeg eventuelt gÄr videre, men det har ingen hast da vi snart reiser bort et par uker og det nÊrmer seg jo ogsÄ denne blakke fredagen/uken.

Jeg har ellers skrudd opp delingen fra 45-55Hz og gain fra 20-25 pĂ„ min REL G2. Fungerer helt supert

.helt til jeg kjĂžrer noe musikk med dypbass og pĂ„ et volum jeg kun bruker nĂ„r jeg skal forsĂžke Ă„ imponere folk som er innom 😆 Det er ikke umulig at jeg kun har konstruert et problem (jaffal til mine vanlige lyttenivĂ„), men det er jo gĂžyalt med endring, sĂ„ det klĂžr fremdeles litt 😊

IMG_1071.jpeg

Musikkmannen

HelÄrsstemmer
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    28.069
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Jeg kjÞrer med sÄ lite gain pÄ mine suber kontra alle jeg har besÞkt som har sub i anlegget. Jeg har noen fÄ ganger prÞvd Ä guffe opp litt, men jeg har nok bare blitt vant til moderat i bassen og sliter med Ä kose meg nÄr det blir for mye gain i bunnen. NÄr det skal sies sÄ har jeg noen fÄ ganger spilt uten subene, da forstÄr jeg at de faktisk gjÞr en hel del i lydbildet.

• Laster inn

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

• Laster inn

Topp Bunn