Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    73.482
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    No free lunch er noe dritt 😡😆 Har nå skrudd opp til 55 Hz og spiller School på en såkalt hi-rez utgave. Synes det låter veldig veldig bra! Får forsøke meg en stund på denne delingen. Driten er selvfølgelig at jeg tidligere har forsøkt meg med høyere deling, får det til å låte fett……og så kommer det plutselig en innspilling hvor det romler som faen (fra subben). Vi latkuker søker mot en posisjon hvor subben låter passe på alle innspillinger 😆😊 Hadde helt klart ikke skadet med litt mer kapasitet så den lille 10 tommeren ikke får pusteproblemer…….på den annen side spiller jeg sjeldent veldig høyt når jeg er alene. Kjekt om du stikker innom en gang det passer, så drikker vi litt øl og finner den optimale latkukinnstillingen 😆😊
    Latkuk-innstillingen skrudde vi til for deg, allerede da du bodde i Drotningsvik.
    Imidlertid viste det seg at du var bass-sky, så du falt raskt tilbake til pussyfootbass.
    Bare til påminnelse.

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.435
    Torget vurderinger
    1
    Tror jeg nesten må slutte å kommentere her, slike sjokk du gir uttrykk for er ikke bra for helsen…:unsure:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    83.538
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fremdeles litt metallsmak i nebbet etter en kraftig fest forrige lørdag. Da passer det godt med musikk som er litt nedpå. Fikk såvidt hørt litt på albumet med Mike Reid & Joe Henry som @musicus anbefalte før helgen.

IMG_1198.jpeg

Mike Reid er ukjent for meg, mens Joe Henry er en gammel helt. Hørte mye på ham da han beveget seg i pop/rock landskapet og da spesielt de to albumene, Trampoline og Fuse. Synes de fremdeles står seg godt. Mistet gradvis interessen etter hvert som han lente seg mer og mer mot jazzen, og også brukte mye tid på å produsere for andre artister. Bør kanskje høre en del av albumene på nytt. Jazz og meg er tross alt mye bedre venner enn hva vi var for 20 år siden.

Synes albumet med Mike Reid er ålreite greier, og sikkert med gode tekster, men det blir nok for meg litt lite variasjoner på låtene, kanskje albumet likevel sniker seg under huden hos meg, men jeg er vel redd for at utgivelsen blir relativt raskt glemt på Foldnes 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    83.538
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tenker subwoofer for tiden. Tenker høyt i en tråd jeg opprettet og har sendt noen mailer både til en forhandler og et par produsenter. Trenger noen svar rundt kobling før jeg eventuelt går videre, men det har ingen hast da vi snart reiser bort et par uker og det nærmer seg jo også denne blakke fredagen/uken.

Jeg har ellers skrudd opp delingen fra 45-55Hz og gain fra 20-25 på min REL G2. Fungerer helt supert…….helt til jeg kjører noe musikk med dypbass og på et volum jeg kun bruker når jeg skal forsøke å imponere folk som er innom 😆 Det er ikke umulig at jeg kun har konstruert et problem (jaffal til mine vanlige lyttenivå), men det er jo gøyalt med endring, så det klør fremdeles litt 😊

IMG_1071.jpeg

Musikkmannen

Helårsstemmer
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    28.107
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Jeg kjører med så lite gain på mine suber kontra alle jeg har besøkt som har sub i anlegget. Jeg har noen få ganger prøvd å guffe opp litt, men jeg har nok bare blitt vant til moderat i bassen og sliter med å kose meg når det blir for mye gain i bunnen. Når det skal sies så har jeg noen få ganger spilt uten subene, da forstår jeg at de faktisk gjør en hel del i lydbildet.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    83.538
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kjekt, men naturligvis ikke uventet at Brann malktrakterte Rangers. Jeg er ekstra glad for at Noah Holm åpnet målprotokollen. Han kunne tross alt risikert å fortsatt spille i en bakgårdsklubb som ikke har vært i Europa på noen år og heller ikke skal der neste år.

IMG_1074.jpeg

Olav E

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Antall liker
    1.387
    Torget vurderinger
    5
    Dere skal ha for å stille opp med 15.000 og skape et liv og røre du må langt nord for å finne maken til! 😁

mvh Olav E

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    83.538
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dere skal ha for å stille opp med 15.000 og skape et liv og røre du må langt nord for å finne maken til! 😁

mvh Olav E
    De spiller nok (foreløpig) bedre fotball der nord, men ift til liv og røre er småbyen ikke i nærheten 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    83.538
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da var det helg! Kjenner jeg skulle vært på messe i Warszawa, men denne gangen krasjet det med en annen ufortjent ferie 😊

Har ellers benyttet deler av dagen til å skifte tv- og bredbåndsleverandør fra Telenor til Altibox. Telenor var greit nok det, foruten ett år med feilfakturering hver eneste måned 😳 Jeg var etter hvert atskillig mer enn drittlei av å snakke med deres kundeservice, og det er meg komplett ubegripelig at de ikke klarte å rette det opp. Nå virker i hvertfall TV og streameren igjen (etter litt plunder), og Telenor er bare et fjernt mareritt 😊

IMG_1076.jpeg

Ølen smaker litt ekstra godt i dag 😊

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn