Venner af Bang & Olufsen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Lakka

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.12.2004
    Antall liker
    69
    Noen som vet hva dette er? Og hva kan det være verdt? 500,- på loppis hvertfall.

20240921_123843.jpg

Sist redigert av en moderator:

Baatmann

Medlem
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    16
    Torget vurderinger
    2
    Har fått tak i en Beogram 4000, men mangler PU. Er det noen som har en MMC20Cl, MMC20EN, MMC20E eller MMC6000, MMC4000 liggende?
    Kjøper nok en av de nye Soundsmith versjonene om litt, men skulle gjerne hørt den spille på anlegget ASAP...

Hemispheres

Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Antall liker
    1.274
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    183
    du må nok handle på dba.dk, for å finne de til en nogenlunde edruelig pris. OG for å finne de i det heletatt. PS; er de gamle, stivner de i opphenget. SP 15, er btw originalen til denne. Jeg anbefaler 20CL utgaven. låter definitivt best (pris\lyd). Evt THE VOICE, om du vil ta den helt ut :)

Sist redigert:

Steen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2005
    Antall liker
    1.975
    Er det nå markedet skal mjølkes? Hva er prisen på en oppgående 20CL om dagen?
    Steen

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.164
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Jeg ville ikke gitt mye for en original selvom den fungerer. Det er da kun snakk om kort tid før opphenget gir seg.
    Sjekk også Tonar. De finnes på lager hos flere i Europa. Produseres av SoundSmith. Ser at f.eks Thakker har.

Baatmann

Medlem
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    16
    Torget vurderinger
    2
    Fikk tak i en MMC20CL på Tradera. Svært bra stand og spiller imponerende bra! Fikk den til en veldig god pris også! Ingen tegn (ennå) til at opphenget svikter🤞

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.164
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Mener å huske at den siste B&O pickup ble produsert i 1997.

rosros

HIFI Entusiast
    Ble medlem
    16.03.2007
    Antall liker
    85
    Sted
    Nittedal
    Torget vurderinger
    10
    Peerless bass, diskant er seas sannsynligvis H-086. Vil anbefale deg å forsterke magneten på bassen med epoksylim e.l. da disse har en stygg uvane å løsne fra hverandre. Har ikke erfaring med akkurat denne 6,5" men har sett dette skje på både mindre og større versjoner.
    Det er H87 diskanter

rosros

HIFI Entusiast
    Ble medlem
    16.03.2007
    Antall liker
    85
    Sted
    Nittedal
    Torget vurderinger
    10
    Vis vedlegget 688597
    Tenkte jeg skal prøve å bytte kantene på Beovox 2702. Har tatt mål av basselementet som skal være 6,5''. Tror det kanskje kan være et PHILIPS basselement? Men diskanten er nesten sikkert seas. Vil montere ektra terminaler isteden for å bruke adapter på DIN pluggene. De skal få være dær som backup for gamle B&O forsterkere. Stofframmen var festet med tynn dobbelsidig tape. Brukte bare enn tynn bordkniv for å løsne på den.
    Har fått fin omtale disse høyttalerne fra ca 1974. Hørte det av en engelsmann som likte dem bedre enn de moderne KEF med coax element. Og nevnte også at flerelement (fler-veis) høyttalerne har et bredere lydbilde.
    Jeg har alltid likt vintage høyttalere med stofframme. Dær var B&O veldig flott med denne tynne alu-profilen som de brukt den gang. Har også Beovox 3702 som jeg byttet skumkanter på tidligere.
    Er min søster som hadde disse, som hun kjøpte ny sammen med Beocenter1700 og Beogram 1202 på den tiden. Beovox 2702 skal hun bruke sammen med en Dantax sub, som sikkert blir en bra Combo hos henne. Hun er ikke akkurat noen freak :)
    Vet ikke sikker om jeg skal bestille skumkanter fra Tyskland eller USA. Pris er omtrent den samme, men sendingen blir sikkert dyrere fra USA. Jeg har tenkt å prøve simplyspeakers
    Hvordan fikk du avtrekkerne? De sitter skikkelig fast. Er de limt eller er de satt fast med borrelås? Jeg er redd for å ødelegge mettall rammen? Hilsen Ragnar

Motorhome

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Antall liker
    2.234
    Sted
    Sunndalsøra
    Hvordan fikk du avtrekkerne? De sitter skikkelig fast. Er de limt eller er de satt fast med borrelås? Jeg er redd for å ødelegge mettall rammen? Hilsen Ragnar
    Jeg brukte en tynn gammel bordkniv som jeg la litt på skrå og vippet av det tynne trekket /stofframmen av. da får man ikke noe hakk i den tynne alu kantrammen. Det er brukt tynn dobbelsidig tape, sånn rundt 6 stk symetrisk plassert.
    Beovox 2702 front.jpg

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn