- Ble medlem
- 14.06.2014
- Antall liker
- 3.005
Besøkte B&O i Danmark i forrige måned. Beolab 90 som fronter og Beolab 50 som bakhøyttalere er ikke hverdags.
BeoVision 7Noen som vet hva dette er? Og hva kan det være verdt? 500,- på loppis hvertfall.
Vis vedlegget 1058445
Det er H87 diskanterPeerless bass, diskant er seas sannsynligvis H-086. Vil anbefale deg å forsterke magneten på bassen med epoksylim e.l. da disse har en stygg uvane å løsne fra hverandre. Har ikke erfaring med akkurat denne 6,5" men har sett dette skje på både mindre og større versjoner.
Hvordan fikk du avtrekkerne? De sitter skikkelig fast. Er de limt eller er de satt fast med borrelås? Jeg er redd for å ødelegge mettall rammen? Hilsen RagnarVis vedlegget 688597
Tenkte jeg skal prøve å bytte kantene på Beovox 2702. Har tatt mål av basselementet som skal være 6,5''. Tror det kanskje kan være et PHILIPS basselement? Men diskanten er nesten sikkert seas. Vil montere ektra terminaler isteden for å bruke adapter på DIN pluggene. De skal få være dær som backup for gamle B&O forsterkere. Stofframmen var festet med tynn dobbelsidig tape. Brukte bare enn tynn bordkniv for å løsne på den.
Har fått fin omtale disse høyttalerne fra ca 1974. Hørte det av en engelsmann som likte dem bedre enn de moderne KEF med coax element. Og nevnte også at flerelement (fler-veis) høyttalerne har et bredere lydbilde.
Jeg har alltid likt vintage høyttalere med stofframme. Dær var B&O veldig flott med denne tynne alu-profilen som de brukt den gang. Har også Beovox 3702 som jeg byttet skumkanter på tidligere.
Er min søster som hadde disse, som hun kjøpte ny sammen med Beocenter1700 og Beogram 1202 på den tiden. Beovox 2702 skal hun bruke sammen med en Dantax sub, som sikkert blir en bra Combo hos henne. Hun er ikke akkurat noen freak
Vet ikke sikker om jeg skal bestille skumkanter fra Tyskland eller USA. Pris er omtrent den samme, men sendingen blir sikkert dyrere fra USA. Jeg har tenkt å prøve simplyspeakers
Jeg brukte en tynn gammel bordkniv som jeg la litt på skrå og vippet av det tynne trekket /stofframmen av. da får man ikke noe hakk i den tynne alu kantrammen. Det er brukt tynn dobbelsidig tape, sånn rundt 6 stk symetrisk plassert.Hvordan fikk du avtrekkerne? De sitter skikkelig fast. Er de limt eller er de satt fast med borrelås? Jeg er redd for å ødelegge mettall rammen? Hilsen Ragnar