Teletor er den eneste som har hatt service på mitt skrammel uten at det må inn igjen til ny behandling etter ett års tid.Har en Beogram 7000 platespiller som trenger TLC fra en tekniker. Hvem går man til i Oslo-området?
Teletor er den eneste som har hatt service på mitt skrammel uten at det må inn igjen til ny behandling etter ett års tid.Har en Beogram 7000 platespiller som trenger TLC fra en tekniker. Hvem går man til i Oslo-området?
Morsomt å streame gjennom "gammalt ræl". Med mitt Beosystem 1200 går jeg via tapespilleren til forsterkerdelen, Beocord 1200 kan stilles i pass-through.Fant ut av det - plugget din/rca inn bak til "Tape In" og trykker på Tape knappen i front - men slår ikke på selve "On/Off" knappen til kassetspillerdelen. Da spiller den av med signalet via din pluggen.
Huket opp en Yamaha MusicCast dings og det fungerte slik det skal - streaming på gamle dingsen![]()
Nøyaktig et slikt anlegg som sådde interessen for lyd og musikk hos meg.Hentet opp Beocenter 4600 fra kjelleren - for å se om det var liv i den enda. Den var litt treig i den automatisk arm liften - men løsnet etter et par runder.
![]()
Det er et par Beovox S 45-2 høytalere til den. Elementene ser ok ut og de spiller bra.
Lurer på om det er en måte å få spilt fra eksterne kilder med den? Har en slik din til 4 rca ovegangskabel jeg tenkte å teste på den - men det er ikke noe knapp med aux valg.
Får se om det er liv i kassettspilleren også, kanskje lage et lite retrohjørne i stua![]()
Det er fortsatt en av de allerfineste platespillerne jeg vet om. Jeg har ikke hjerte til å lakkere om min Bg3000, men det bildet der gir meg stadig søkk i hjertet.
Skikkelig "ploiink" når den spretter opp, men ikke noe skranglingNøyaktig et slikt anlegg som sådde interessen for lyd og musikk hos meg.
Dette var/er er skikkelig "ta og føle på"-stereoanlegg: Kald aluminium, de riflede hjulene for å finne radiokanal, den litt hissige spretten i kassettdekslet, skyvlærvolumkontroll...
Olivia Newton John må vel være et ekte hige end kvinnemenneskeSkikkelig "ploiink" når den spretter opp, men ikke noe skrangling
Kasettspilleren imponerer faktisk litt - noe mer enn platespilleren.
![]()
Testet bl.a. med en gammel ONJ kassett jeg handlet i 1977/78.
Takk. Har sendt de mail og venter på svar.Tror B&O i Oslo eller Sandvika er et sted å begynne.
Du kan jo høre med Arild (HiFi Guiden). Han holder jo til like ved deg. Mange som ikke vil ta i B&O, men det er er trolig en easy fix. Trolig kun at beltet (o-ring) har røket.Hvor på Østlandet kan man få reparert cd-spiller til et beosystem (6500?)?
Skuffen nekter å komme ut.
Må nok være mer spesifikt, er mange Beosound.Kan Beosound brukes som ren CD-spiller ? På et ikke B&O anlegg.
Disse har aux inn men dessverre ikke ut, heller ikke digital ut. Har en 3000 selv om jeg gjerne skulle brukt om den hadde hatt digital ut.Beosound 2300 / 3000
Men feil svar var detTakk for svar !
You´re welcome.
www.hifisentralen.no
Stusset da jeg leste "veggmontering", men du mener selvsagt dem til venstre her.Noen som kjenner BeoVox 5000? Hvordan er de i forhold til dagens standard? Tenker film og musikk. Veldig praktisk med veggmontering, men hva krever det av veggen?
Beovox 5000 Passiv højttaler - 120 W musik Basrefleks - Nettovolumen 14 liter - Bas: 2x13 cm Diskant: 2,5 cm - 8 ohms - Dimensioner (bxhxd): 45 x 85 x 8 cmNoen som kjenner BeoVox 5000? Hvordan er de i forhold til dagens standard? Tenker film og musikk. Veldig praktisk med veggmontering, men hva krever det av veggen?