Det er sikkert greit. Med vifte tørkes 8-10 stk samtidig.Holder det ikke å bare tørke platene med microfiber klut
![]()
Det er sikkert greit. Med vifte tørkes 8-10 stk samtidig.Holder det ikke å bare tørke platene med microfiber klut
![]()
Til sort "pianofinish" fungerer de meget godt, men da bør de fuktes og vris opp i meget varmt vann. Eneste jeg bruker (så sant instrumentet må poleres)Jeg syns microfiber ikke tørker stort, det bare skyver vann rundt. Generelt er microfiber ubrukelig til ethver formål i hjemmet, fatter ikke vitsen med den.
Kona sier jeg ikke har peileing siden jeg ikke vet noe om husarbeid...
- 1 del isopropanol (ren fra polet eller apotek)Ikke minst vaskes i eget spesial vaskemiddel, og skylles gjerne engang ekstra.
Om kapilærene er fylt med såpe tørker dem ikke noe godt i det hele tatt.
Til ul-vasker.^ Til microfiberkluter ?
Spør for og lære, kan det bety at overflatespenningen på vannet er for høy ?Bare en liten selvopplevd erfaring:
I hodet mitt var det lavest mulig hastighet på spindelen som gjaldt. Det var før jeg fikk vasker. I praksis blir (virker) platene mye renere når hastigheten er på maks. Det virker som om at de avleiringer som ligger i vannoverfaten blir med opp på vinylen når hastigheten blir for lav. Dette er ikke nødvendigvis et tegn på dårligere vask, men synes som slendrian etter tørk![]()
Du har helt rett.Degritter høres så fint og enkelt ut at det fort kan bli kjedelig...![]()
Vanlig skin som vi tørker bilen med tar jo også veldig bra til seg vann.Jeg syns microfiber ikke tørker stort, det bare skyver vann rundt. Generelt er microfiber ubrukelig til ethver formål i hjemmet, fatter ikke vitsen med den.
Kona sier jeg ikke har peileing siden jeg ikke vet noe om husarbeid...
2 dråper pr liter?Det problemet hadde jeg også ved første vask med min ul-vasker. Da fikk jeg tips om litt mer Zalo i blandingen, etter det så har vinylplatene vært "gullrene" etter vask.
Svært lite iforhold til en dedikert microfiber klutVanlig skin som vi tørker bilen med tar jo også veldig bra til seg vann.
Litt mye synes jeg, men prøv deg frem. De partikler som blir med opp på platen er i utgangspunktet lette støvpartikler (fiber) som ikke synker ned i bunnen av karet, men flyter rundt i den øvre del og i overflaten av væsken.2 dråper pr liter?
Nei, "oppskriften" redigerte jeg etter testing. En dråpe zalo er mer enn nok.2 dråper pr liter?
Overflatespenningen er spenningen mellom to væsker eller mellom en væske og et fast stoff. Det gjør at en dråpe «pærles» og ikke blandet seg med det andre stoffet/væsken. Ved å blande inn en surfaktant (feks zalo) så reduseres denne overflatespenningen, slik at skitt lettere blir løst opp i vannet.Spør for og lære, kan det bety at overflatespenningen på vannet er for høy ?
Ja, akkurat det visste jeg, har hatt strøjobb tidligere i livet innen renhold, og jeg leker hobbydetailer på bilen minOverflatespenningen er spenningen mellom to væsker eller mellom en væske og et fast stoff. Det gjør at en dråpe «pærles» og ikke blandet seg med det andre stoffet/væsken. Ved å blande inn en surfaktant (feks zalo) så reduseres denne overflatespenningen, slik at skitt lettere blir løst opp i vannet.
Så kan mann vel skylde de i rent rennende vann etter vask? Da blir jo det siste "støvet" bort.Litt mye synes jeg, men prøv deg frem. De partikler som blir med opp på platen er i utgangspunktet lette støvpartikler (fiber) som ikke synker ned i bunnen av karet, men flyter rundt i den øvre del og i overflaten av væsken.
De tåler sjeldent rennende vann.Hva med en streamer ?![]()
Det ble denne.Denne tar 8 plater til et par hundre kroner mer..
https://eur.vevor.com/ultrasonic-cl...ine-komplettset-trockengestell-p_010180385843
Mnja. Min erfaring er at det legger seg som en "stripe" på begge sider av platen akkurat der vannkanten er når platen stopper.Så kan mann vel skylde de i rent rennende vann etter vask? Da blir jo det siste "støvet" bort.
Jeg klikket på linken over.Det ble denne.
Kjøpt og betalt i dette øyeblikk :=)
Tror ikke det tok mer enn 1 minutt før det skjedde.Google advertisement
Jo da....There is no such ting as a free lunch !!![]()
![]()
Takk jeg kjefter uansett !!En ting med å handle fra vevor: de oppgir at moms er inkludert, men det stemmer ikke. En blir avkrevd moms i tillegg til det en evn har betalt i moms up front. En kan sende en mail til de å be (mase) om å få tilbake betalt momsen en måtte betale når pakka kom. Legg ved bilde av innbetalingen. Det er flere som har fått tilbakebetalt på den måten.
De har innrømmet at de enda ikke hadde fått orden på VOEC systemet sitt. Dette var for et par måneder siden, kan ha endret seg siden da...
Jeg setter pris på at du gjordet det her enda litt mer tungvindt !!For ultranerder skal det brukes Photoflo og ikke Zalo......Photoflo er det vi brukte for å få vannet til å renne av filmen etter framkalling, og erenda å få tak i...
Denne?For ultranerder skal det brukes Photoflo og ikke Zalo......Photoflo er det vi brukte for å få vannet til å renne av filmen etter framkalling, og erenda å få tak i...