En ultralydvasker er definitivt enklere å bruke enn en Spinclean, men det er jo variabler. Den typen du linker til må tømmes manuelt og rensevæsken må filtreres manuelt før gjenbruk (eller bare kastes), så den er vel så tid og innsatskrevende som en UL-vasker blir og dermed kanskje nesten like tidkrevende som en Spinclean. En vasker som er ment for vinyl i utgangspunktet er mye mer bekvemmelig siden den drenerer tanken og filtrerer væsken automatisk etter hver vaskesyklus.
Så kommer det kanskje det også an på hva slags plater du skal vaske. Jeg har hatt en en Humminguru i lang tid og har funnet at den fungerer helt ypperlig på nye plater og plater som i utgangspunktet ikke er veldig skitne. Til direkte møkkete plater trenger den flere runder for å gjøre en god jobb og da er vi tilbake til bekvemmeligheten. Hvordan andre, dyrere, UL-vaskere yter i så måte vet jeg ikke, men jeg vil anta de er mer effektive.
Hvis du handler hovedsaklig nye eller pent brukte plater og ikke føler for å bruke flerfoldige titusner på en UL-vasker så kan jeg varmt anbefale en Humminguru. Den gjør en god jobb, er relativt billig og særdeles enkel å bruke. Handler du mye plater på loppemarked og denslags kan du enten kombinere med en tur i Spinclean først, eller kjøpe en kraftigere og mye dyrere vasker.
Den du linker til vil helt sikkert gjøre en god jobb, men for min del er den litt for manuell og passer ikke veldig godt inn i stua. Skal du ha den i kjelleren, boden eller noe sånt, vasker mange plater i slengen og ikke bryr deg om at den trenger en del manuelt input så er den sikkert et greit valg.