Trinnov Surround

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.852
    Antall liker
    4.281
    Mine, dvs to av de, brukes hver dag. Har byttet litt rundt på fotskamlene som får mye juling. Wiren som brukes til recline-funksjonen røyk på den ene stolen for et år siden. Kontaktet Elite HTS - og de endevendte lageret for å finne en wire til denne 2009 årgangen. Stor eierglede og gode stoler.

    Men Ekornes er penere👍
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Mine, dvs to av de, brukes hver dag. Har byttet litt rundt på fotskamlene som får mye juling. Wiren som brukes til recline-funksjonen røyk på den ene stolen for et år siden. Kontaktet Elite HTS - og de endevendte lageret for å finne en wire til denne 2009 årgangen. Stor eierglede og gode stoler.

    Men Ekornes er penere👍
    Av en rar grunn så ryker alltid wire for recliner på midtre sete her etter 2-3 år.

    Forøvrig en oversikt over moduler tilgjengelig på Emily serien.
     
    Sist redigert:

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Annonsering fra Trinnov har tydeligvis blitt gjort tilgjengelig for tidlig:

    Paris, France – September 20, 2021 - Trinnov Audio, the market leader in the design and manufacture of reference audio processors for home theatres, high-end hi-fi, professional audio, and commercial cinemas, announces two free enhancement updates to its Altitude A/V processor platform. The Altitude16 and Altitude32 will now be upgradable to 4 additional channels and is certified to render IMAX Enhanced content playback.


    Two Major Features Added in the Upcoming Altitude software release

    Trinnov’s next software release will add two major features to every Altitude processor that has been installed worldwide since 2015.

    In yet another industry-leading move, Trinnov announces 4 extra output channels will be added to both the Altitude16 and Altitude32 models completely free of charge*

    In addition, Trinnov’s IMAX Enhanced application has been certified and will now be officially supported in both Altitude models.

    Both major features are expected to become available by mid-October and will be available to Altitude owners through a free software download.


    Trinnov continues its customer-first focus
    Throughout the COVID19 crisis, Trinnov has continued to experience unprecedented growth and had the foresight to secure a large stock of critical semiconductors, parts, and components to help buffer the increased demand for Altitude processors this year. Trinnov is committed to maintaining current pricing, if possible, even though there doesn’t seem to be any foreseeable improvement in the availability of key components.

    “Our aim is to help home theatre enthusiasts and integrators avoid compromising on their designs and maintain ambitious projects that achieve reference level sound quality”, says Arnaud Laborie, Trinnov Audio co-founder and CEO.


    In this software release, every new and existing Altitude owner will get 4 extra outputs and support for IMAX Enhanced, free of charge.

    “Our implementation of immersive sound codecs is unrivalled. We have always been committed to high spatial resolution and we are now taking the extra step to enable this benefit across a higher number of home theatre installations by adding four extra discrete and acoustically optimized outputs. Among countless new possibilities, this update now allows Altitude16 owners to support the very popular 9.4.6 speaker layout and maximize low frequency and 3D sound performance with our fully integrated calibration suite.” continues Arnaud Laborie.



    Altitude16 Now Supports 20 Discrete Optimized Channels

    Enabling this feature on the Altitude16 presented a challenge and required some creativity. One of Trinnov’s engineers suggested converting the Toslink output of the Altitude16 to ADAT. ADAT is a well-known transport protocol in the professional and production music industry that allows the carriage of four channels at up to 96 kHz. With this approach, Altitude owners can enable four extra outputs with the addition of a simple external D/A converter.

    On all Altitude32 models, these extra outputs will be available via the built-in AES/EBU outputs.



    “For both Altitude models, our customers will need to source a Digital / Analogue converter. By enabling 4 extra outputs free of charge through a simple software update, this upgrade not only opens new perspectives but also enables dramatic audio improvements within a lower budget,” concludes Arnaud Laborie.


    IMAX Enhanced

    After months of certification testing, Trinnov is pleased to officially announce the availability of IMAX Enhanced on the Altitude platform.

    The availability of IMAX Enhanced on the Altitude comes in a timely fashion, as new announcements are expected from IMAX that will result in a much larger amount of IMAX Enhanced native content becoming available. IMAX Enhanced content playback relies on DTS:X technology, taking full advantage of Trinnov’s unique implementation of the Neural:X upmixer, which offers the maximum number of discrete speaker channels available in the DTS:X Pro specification.
    Kilde: https://www.avsforum.com/threads/trinnov-altitude.1516103/post-61032395
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Ja så den nettopp.
    Ligger på hjemmesiden nå.
    Interessant at de klarer presse ut 4 ekstra kanaler av A16 "gratis"
    Det eneste man trenger er en Dac/lydkort med 4 kanaler så kan man hente ut kanalene av toslink.
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1

    Så da er ikke lengre Altitude16, 16 kanaler, og Altitude32 opp til 32 kanaler. For min del blir det da 36 kanaler (har allerede fått bekreftet, dette er "the real deal" - disse 4 ekstra kanalene kan brukes til hva man selv vil - og absolutt alt er støttet.

    Bass management; vi får bare vente i spenning :)
    Ref IMAX; dette er verdiløst så langt jeg kan se. Leveres fordi kunder forventer IMAX uten å vite hva IMAX faktisk er.
     
    Sist redigert:

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    NB! IMAX har en fordel, det blir oppdatert DTS:X Pro dekoder (nyere versjon) som har masse forbedringer. Av en rar grunn blir ikke dette nevnt. Dette betyr at Neural:X upmix også blir forbedret (også uten IMAX materiale).

    Nå venter vi bare på AES67 + mulighet for aktiv deling uten begrensninger på 4 kanaler (i teorien 5 med sub), ikke minst ny versjon av dolby surround upmix'er. Det er også mulig at AES67 vil få støtte for enda flere kanaler, teknisk er det mulig å gå helt opp til 64 eller 128.
     
    Sist redigert:

    roadrune

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.12.2014
    Innlegg
    2.357
    Antall liker
    1.166
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    1
    Imponerende, tror jeg har gått for feil franskmann....
     

    roadrune

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.12.2014
    Innlegg
    2.357
    Antall liker
    1.166
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    1
    Du ble advart! Men det er ikke for sent😊
    Hvordan går det med lyden hjemme hos deg nå da?
    Stormen er ok den, har hatt litt trøbbel med et HDMI kort som gjør at jeg ikke er så imponert over kundeservicen der nede, men jeg gidder ikke å utbrodere det her.

    Hadde jo mest lyst på Trinnov, men til en tredjedel av prisen til en Altitude 16 ble Storm en no-brainer for min del.
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Det er kjedelig!
    Det var ment som en spøk fra min side. Har hørt mye bra om Storm.
    Hva er det konkret som er galt med HDMI kortet da?

    Det er jo dessverre svært sjelden man ser Trinnov til andrehånds eiere også, spesielt A16 og 32.
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Oj oj oj, et spennende øyeblikk! Nå er jeg offisiell Trinnov-venn :)
    I dag okkuperer kone og unger stua men i morgen kl 07:00 så starter moroa! (ok kanskje 09:00, det er tross alt høstferie)
    Vis vedlegget 753278
    Gratulerer😃
    Og velkommen i klubben.
    Hyggelig at antallet øker her i tråden. Blir spennende å følge deg nå under set-up, og bruker opplevelsen.
     
    • Liker
    Reaksjoner: erk

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Kan brokobles også (800W@8ohms). Så her er det muligheter - denne så jeg ikke komme, selv jeg som pleier høre om alt fra Trinnov lenge før annonseringene hadde ikke hørt en ord om denne :)

     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Gratulerer😃
    Og velkommen i klubben.
    Hyggelig at antallet øker her i tråden. Blir spennende å følge deg nå under set-up, og bruker opplevelsen.
    Ja jeg har skjønt at det er mye å skru på så jeg forventer at jeg må bruke litt tid før det sitter. Og venter dessuten på nye subber og det er først da det blir alvor...
    Men spennende blir det :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TGB

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Hjelpesmeg, jeg skjønner nå at jeg har laget et lite prosjekt for meg selv: Omtrent uendelige måter å konfigurere opp den fine Trinnov-boksen på sammen med alt det andre rælet jeg har, se bilde :) Analogt inn, analogt ut, digitalt inn, digitalt ut til ekstern DAC, ekstern klokke fra HAPI, intern klokke, wordclock... filter hit og delay dit... DETTE BLIR GØY!

    1633625945941.jpeg

    Foreløpig bruker jeg Merging HAPI som "Roon streamer" via Ravenna, med AES/EBU videre til Trinnoven og med analog ut fra Trinnov. Ganske praktisk i grunn... Og førsteinntrykket, uten å ha kjørt noen som helst kalibrering, bare lagt inn en noenlunde fornuftig XO mellom subber og høyttalere, og justert gain ved å høre på noen kjente låter, er slett ikke verst! Må si DAC-delen av Trinnov klarer seg veldig fint selv mot dCS Bartok - blir ikke like fløyelsesmykt kanskje men veldig bra og kanskje litt mer "in your face" på en god måte.. Overraskende lett å høre forskjellen men ikke like lett å bestemme seg for hva jeg liker best. Tror kanskje dCS beholdes som ekstern DAC etter Trinnov men må høre mer musikk først.. og selvsagt, jeg vet at selve rosinen i pølsa (romkorreksjonen) har jeg ikke prøvd ennå :)

    Stakkars dere, det kan fort bli mange innlegg fra meg hvis jeg skal prøve alle mulighetene i kombinasjonen Merging HAPI, Trinnov ST2-Pro og dCS Bartok, og sammenlikne med Audiolense i 2 og 2+2 kanaler... så dere får si fra hvis det blir for mye av det gode ;-)
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Når systemet er kalibrert, innser du kjapt at hodet sansynligvis har vært feilkalibrert og full av bias🤓
    Det vil overraske meg om du ikke ramler av krakken, i det minste deiser haka i bordet😅 Men du vet hva det går i siden du benytter AL.
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Jaja jeg har goood tid til å prøve ut ting... men innebygd DAC imponerer mer og mer selv uten RC, ikke noe feil med den :cool: Må bare få alt dette klokkesynch-greiene til å funke skikkelig nå (sånn blir det med mange enheter, klokke meg her og klokke meg der, og alle tror de er master, angrer litt allerede at jeg ikke kjøpte Amethyst eller ++ med en gang men det sa dere jo...) så blir det kalibrering i morgen
     
    Sist redigert:

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Dere ble advart: Første newbie spørsmål!
    Jeg ser at optimiseren har mulighet for forskjellige target curves for hver høyttaler og sub... Hæh? Det har jeg ikke sett før... (vanligvis er det bare EN target)
    Oppsettet mitt er 2.2 (L, R, S1, S2). Skal jeg da definere target curve på bare L og R? Eller samme target på alle fire, dvs L, R, S1, S2? Merkelige greier... Ønsker jo primært at target skal reflektere summen av L+S1 og R+S2 og ikke individuelt for høyttaler og sub.. som for øvrig skal være lik for begge kanaler. Det virker litt rart å sette target curves på individuelle "bass managed" kanaler som har hhv LPF og HPF... Hva er det jeg ikke forstår her??
     
    Sist redigert:

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Target curve er pr kanal; du kan selvsagt velge å bruke samme target curve på alle. Mest naturlig er å ha en target curve for L+R og en for S1+S2.

    Bass management er ikke relatert dette. Du har nå flyttet deg over til Trinnov verden der alt er mulig. Du kan selvsagt også lage en x-over 2 ways med L + S1 og tilsvarende for R + S2. Normalt blir det best å behandle subbene som 1 med mindre du har et ekstremt stort rom. Så sett opp en 2 veis x-over for S1 + S2; sett ønsket target curve på den nye høyttaleren (sum av S1 + S2 => S); deretter bass management fra L og R mot S.

    For å kombinere 2 subber bør du først gjøre en kalibrering med subbene individuelt (dette gir deg info du trenger for å lage ny kanal med kombinasjon av S1 og S2. Merk at standard er C-weighted; så du vil på summary av oppsettet etter kalibrering får verdiene du trenger på x-over. Husk at det er differansen du vil ha på x-over (delay).

    Forvirret ? :eek:

    NB! for Trinnov gjelder RTFM; read the f...ing manual faktisk - noe alle bør gjøre :)
     
    Sist redigert:

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Kjør normal kalibrering og sett target curve på L, R (identisk?) og S1 og S2 (identisk) som et startpunkt.
    Få på plass ting slik at du kan kose deg med musikk; så hopp over i det kompliserte etterpå. Husk å beholde opprinnelig preset urørt; så slipper du å ødelegge lytteopplevelsen ved at du fikler til noe du ikke burde. Også praktisk å kunne sammenligne
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Ja det ble ikke noe kalibrering i dag, du skremte jo vettet av meg :)
    Neida... ble bare litt lei av manualen og fikk plutselig et nerdeinnfall om å teste ut A/D-inngangene på Trinnov. Alt skal prøves nå som jeg har alle mulige konfigurasjoner å leke med!

    Det jeg gjorde var at jeg koblet til dCS Bartok via analog balansert ut til Trinnov XLR analog inn, og så hadde jeg i parallell Merging HAPI som sendte samme lyd over AES/EBU til samme Trinnov og samme utganger. Så da kan jeg sjekke om det er noen negative nykker i A/D-konverteren vs AES-inngangen.
    Både dCS og Merging er på alle måter topp enheter som spilte nøyaktig samme musikk på samme tid (sonefunksjonen i Roon) og jeg brukte god tid på å sørge for at inn- og utgangsnivået til/fra Trinnov var det samme fra begge kildene (brukte DSP volum i Roon).. Sørget da samtidig for at analogsignalet hadde akkurat passe gain (så det ble samme dbFS-nivåer som digital input). Switchet fram og tilbake A/B i en times tid. Prøvde også å switche litt random slik at jeg ble usikker på hva som sto på og så forsøkte jeg å gjette om kilden var via Trinnov's A/D (via dCS) eller direkte digitalt (via Merging HAPI). Det var jammen ikke lett! Det var noen bittesmå, marginale forskjeller men i det store og hele helt uvesentlig for den gode opplevelsen.

    Hva betyr det? Jo at i hvert fall med mine gamle ører så er A/D-konverteren i Trinnov svært transparent.. Det er en god nyhet for meg i hvert fall. Ingen grunn til å kjøpe noen ekstern A/D her nei, i hvert fall ikke med mine ører.. Da er det helt andre ting jeg kan bruke pengene på. Skikkelig råflotte akustiske gardiner foran skyvedør ut til terrassen er mer fornuftig investering.

    Neste lille test er å A/B-teste Trinnov DAC mot dCS DAC (uten noe A/D først). Da tror jeg nok dCS har et knepent forsprang på ren og skjær "silkelyd" men det er neimen ikke stor forskjell basert på det jeg allerede har gjort av litt mer tidkrevende switching og ikke direkte A/B...

    Mye tyder på at jeg trygt kan selge unna en del duppeditter snart..

    Kalibrering i morgen... håper jeg:cool:
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: TGB

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    534
    Torget vurderinger
    7
    @erk styrer du volum via app eller fjernkontroll til Trinnov ST2 Pro, eller gjør du det i Roon streameren (altså før Trinnov)? - og benytter du Trinnoven til aktiv deling mellom hovedhøyttalere og suber/bassystem? Interessant produkt. Leser gjerne mer om erfaringene dine
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    @erk styrer du volum via app eller fjernkontroll til Trinnov ST2 Pro, eller gjør du det i Roon streameren (altså før Trinnov)? - og benytter du Trinnoven til aktiv deling mellom hovedhøyttalere og suber/bassystem? Interessant produkt. Leser gjerne mer om erfaringene dine
    For Roon kan jeg jo bare velge hvor jeg skrur volum så da er Roon veldig enkelt. Men jeg har koblet til Tv-lyd (via SPDIF-> Merging HAPI->ST2) og etter hvert kommer også (balansert) Riaa på også. Og da må jeg nok bruke app og styre volum i Trinnov. Men jeg kommer nok til å kjøpe den fancy fjernkontrollen de selger hvis ST2 blir stående, og det er svært godt mulig, så da blir det denne:
    1633797366874.png

    Ja nå har jeg satt opp Trinnov til aktiv deling, dog foreløpig kun via Trinnov sin "bass management" (har jo muligheter til å gjøre det på andre måter også med "active filters", eller via Audiolense+Merging HAPI så jeg har masse eksperimenter på gang). Har virkelig ikke bestemt meg helt for hvordan alt best skal konfigureres.

    Men i hvert fall fikk jeg første kalibrering gjort i dag (kun en enkelt måling men svært presist plasert mikrofon med laser fra sweetspot).
    Makan, det låter veldig, veldig bra rett ut av boksen med bare standard innstillinger, spesielt romfølelse og plassering av instrumenter og stemmer er milesvis bedre enn uten! Og med litt økt target på subbene og litt reduksjon over 1kHz ble det meget vakkert. Og tør jeg si kanskje også mer i min smak enn det jeg har fått til med Audiolense uten at jeg skal generalisere noe som helst (er jo 100 forskjellige parametere i hvert "produkt" som kan påvirke sluttresultatet). Men imponert så langt :)

    Men jeg må si jeg er foreløpig litt skeptisk til hvordan Trinnov har implementert bass management som ikke påvirker kalibreringen (dette er tilsvarende som Dirac men i motsetning til for eksempel RoomPerfect, hvor sistnevnte kalibrerer summen av sub+høyttaler, og ikke bare hver for seg) men jeg er i en bratt læringskurve så jeg skal ikke si noe mer om det foreløpig. Mulig jeg må droppe "bass management" og sette det opp selv med "active Xo", da blir også summen korrigert så vidt jeg forstår. Target curve er også merkelig implementert og med en buggy "link-funksjon" selv om jeg til slutt fikk til noe som låter bra. Bare konseptet som er fremmed for meg etter litt mye "bagasje" fra Audiolense og RoomPerfect (samt ARC, Dirac, m.fl) så det er en del forskjeller jeg bare ikke er helt komfortabel med foreløpig.
    Alt over med forbehold om at jeg er HELT fersk på Trinnov sin måte å gjøre ting på og manualen er bare sånn "sådær" :cool: Alt tyder på at jeg kommer til å bli svært fornøyd så snart læringskurven er under kontroll. Hardware og A/D og D/A virker bunnsolid dessuten, ikke noe støy, ikke noe klikks og pops, bare god lyd :)
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: oes

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Men i hvert fall fikk jeg første kalibrering gjort i dag (kun en enkelt måling men svært presist plasert mikrofon med laser fra sweetspot).
    Dette er ikke presis nok, se på Optimizer Settings/Positions/Summary for å se hvor presis du var med plasseringen.

    Skjermbilde 2021-10-10 kl. 01.10.53.png


    Avviket bør ikke være mer enn +/- 1.0 for Elevation og Azimuth, Trinnov sier 2.0 er marginen - men til nærmere perfeksjon til bedre.
     
    • Liker
    Reaksjoner: erk

    roadrune

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.12.2014
    Innlegg
    2.357
    Antall liker
    1.166
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    1
    For Roon kan jeg jo bare velge hvor jeg skrur volum så da er Roon veldig enkelt. Men jeg har koblet til Tv-lyd (via SPDIF-> Merging HAPI->ST2) og etter hvert kommer også (balansert) Riaa på også. Og da må jeg nok bruke app og styre volum i Trinnov. Men jeg kommer nok til å kjøpe den fancy fjernkontrollen de selger hvis ST2 blir stående, og det er svært godt mulig, så da blir det denne:
    Vis vedlegget 754108
    Ja nå har jeg satt opp Trinnov til aktiv deling, dog foreløpig kun via Trinnov sin "bass management" (har jo muligheter til å gjøre det på andre måter også med "active filters", eller via Audiolense+Merging HAPI så jeg har masse eksperimenter på gang). Har virkelig ikke bestemt meg helt for hvordan alt best skal konfigureres.

    Men i hvert fall fikk jeg første kalibrering gjort i dag (kun en enkelt måling men svært presist plasert mikrofon med laser fra sweetspot).
    Makan, det låter veldig, veldig bra rett ut av boksen med bare standard innstillinger, spesielt romfølelse og plassering av instrumenter og stemmer er milesvis bedre enn uten! Og med litt økt target på subbene og litt reduksjon over 1kHz ble det meget vakkert. Og tør jeg si kanskje også mer i min smak enn det jeg har fått til med Audiolense uten at jeg skal generalisere noe som helst (er jo 100 forskjellige parametere i hvert "produkt" som kan påvirke sluttresultatet). Men imponert så langt :)

    Men jeg må si jeg er foreløpig litt skeptisk til hvordan Trinnov har implementert bass management som ikke påvirker kalibreringen (dette er tilsvarende som Dirac men i motsetning til for eksempel RoomPerfect, hvor sistnevnte kalibrerer summen av sub+høyttaler, og ikke bare hver for seg) men jeg er i en bratt læringskurve så jeg skal ikke si noe mer om det foreløpig. Mulig jeg må droppe "bass management" og sette det opp selv med "active Xo", da blir også summen korrigert så vidt jeg forstår. Target curve er også merkelig implementert og med en buggy "link-funksjon" selv om jeg til slutt fikk til noe som låter bra. Bare konseptet som er fremmed for meg etter litt mye "bagasje" fra Audiolense og RoomPerfect (samt ARC, Dirac, m.fl) så det er en del forskjeller jeg bare ikke er helt komfortabel med foreløpig.
    Alt over med forbehold om at jeg er HELT fersk på Trinnov sin måte å gjøre ting på og manualen er bare sånn "sådær" :cool: Alt tyder på at jeg kommer til å bli svært fornøyd så snart læringskurven er under kontroll. Hardware og A/D og D/A virker bunnsolid dessuten, ikke noe støy, ikke noe klikks og pops, bare god lyd :)
    Dirac summerer også sub mot resten, men bare om du bruker den relativt nye Bass Controlen deres.
     
    • Liker
    Reaksjoner: erk

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Dette er ikke presis nok, se på Optimizer Settings/Positions/Summary for å se hvor presis du var med plasseringen.

    Vis vedlegget 754238

    Avviket bør ikke være mer enn +/- 1.0 for Elevation og Azimuth, Trinnov sier 2.0 er marginen - men til nærmere perfeksjon til bedre.
    OK, takk for tipset, jeg leita etter dette men fant det ikke :) Nå fikk jeg tydeligvis avstanden dead on med 0.02 ms forskjell men elevation og azimuth ble jo ikke bra, så da sto nok ikke mikrofonen helt i riktige vinkler siden høyttalerne er helt symmetrisk plassert fra sidevegg og frontvegg og vinkler:)
    Herlig med muligheter for slik presisjon i målingene!! :) Nytt forsøk snart!
    1633862037629.png
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Wow, impulsrespons før og etter. Og dette med hornhøyttalere som har bortimot verdensrekord i å måle "vanskelig for DSP"... og med skinnsofa og bord som dyktige bidragsytere til tidligrefleksjoner. Nesten for godt til å være sant (og kanskje er det litt optimistisk, men likevel, endringen er godt hørbar i positiv retning):
    1633870764916.png
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Wow, impulsrespons før og etter. Og dette med hornhøyttalere som har bortimot verdensrekord i å måle "vanskelig for DSP"... og med skinnsofa og bord som dyktige bidragsytere til tidligrefleksjoner. Nesten for godt til å være sant (og kanskje er det litt optimistisk, men likevel, endringen er godt hørbar i positiv retning):
    Vis vedlegget 754360
    Det du ser her er bare en av mange grunner til at alle andre systemer for romkorrigering bare er "billige etterligninger" :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn