The Gallo dudes and dudettes(bilder!)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • motem

    Medlem
    Ble medlem
    08.04.2007
    Innlegg
    44
    Antall liker
    1
    Denne tråden var fryktelig bra, må si at jeg får mere og mere lyst på de høytalerne, har noen få spørsmål.

    Vet noen om de ville fungert bra på ett rom på 12kvadrat, veggen de må stå er en yttervegg som er 4meter. Kan dette gå bra ???

    Neste spørsmål er om noe av dette utstyret kan bli en god match, Tandberg 3016A 2x220 watt i 8ohm, denne er meget strømsterk, sammen med en Tandberg 3018A for-forsterker. Er dette en mulighet ???

    Eller helst denne komboen, Tandberg 2stk 3009A monotrinn 1x180watt i 8ohm, og 3018A som for-forsterker, eventuellt Tandberg 3028A.

    Dette Tandberg utstyret må sies å ha en varm lyd, vil dette gå bra i forhold til Galloene.

    Vet at dette er gammelt utstyr men synes det spiller bedre enn myyyye nytt idag.

    Et siste spørsmål, er det flere enn disse som selger Gallo i Oslo/Østlandet

    http://www.norskaudioteknikk.no/

    Takker for svar :)
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Hyggelig å se at det lever og pulserer her!
    Men lite bilder a gitt - kom igjen!

    Skal snart oppdatere selv også...nå som stuen begynner å nærme seg ferdig :)

    LF: har du handlet gallo? Og kjører du rør på dem? Fortell!

    O.
     

    vinyljazz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    309
    Antall liker
    0
    Til Dog

    Jeg har nettopp kjøpt meg ett sett Reference 3.1 med bassforsterker
    og skal drive dem med en Mcintosh mc 275.Tror du dette går bra.Noen sier att de trenger masse krefter ,men ser jo her att enkelte bruker 40 og 50 rør watt på dem,og sier att det spiller fantastisk.NÅ skal det sies att jeg utelukkende har kjøpt dem pga tester,dvs jeg har aldri lyttet til dem.Hvordan er de dynamisk sett og spiller de med stor kropp.
    Jeg har planer om å kjøpe en mc 275 til og brokople dem ril 140 watt.

    Har desverr ingen bilder og eier foreløpig ikke noe kamera ,men kanskje jeg må kjøpe meg ett.

    mvh
    Rune
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Hei Vinyljazz, Motem, Dog og resten av Gallos venner :)

    Ref 3.1 gjengir instrumenter og stemmer med naturlig kropp, altså mer kropp enn Amphionene dine, som forøvrig er en gnistrende god høyttaler, Vinyljazz. Dynamisk imponerer Galloene mest i bassen, med trykk og moro i stortromma når det behøves. I resten av frekvensområdet så er de ikke like dynamiske som Tannoy, Klipsch, Zu osv, men jeg kan likevel ikke si at jeg savner noe dynamikk. Galloene handler om så mye mer en bare dynamikk.
    Selv om jeg ikke har jobbet med plassering (og faktisk ikke sitter i sweetspot) og i tillegg har et lite og noe vanskelig rom, låter de meget bra :eek: Lyden minner meg mye om elektrostater, bare med mer dynamikk. Har også hørt høyttalerne med Cary cd306 cary lp5(husker ikke helt betegnelsen) forforsterker og Bryston effektforsterker, men jeg synes faktisk lyden er enda bedre med 40 SET klasse A rørwatt, om ikke minne har spilt meg et lite puss.

    Dog: Jeg har ikke kjøpt dem (låner dem av en HIFIkompis), noe jeg kan komme til å angre på :) Og ja jeg kjører rør, se tidligere i tråden.

    Motem: Det er nok andre som kan svare bedre enn meg, men jeg tror Galloene vil fungere greit både med hensyn til ditt rom og din elektronikk.

    Vinyljazz: hvorfor vil du bytte ut Amphionene?

    Lf
     

    vinyljazz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    309
    Antall liker
    0
    ELEL6200 skrev:
    Hei Vinyljazz, Motem, Dog og resten av Gallos venner :)

    Ref 3.1 gjengir instrumenter og stemmer med naturlig kropp, altså mer kropp enn Amphionene dine, som forøvrig er en gnistrende god høyttaler, Vinyljazz. Dynamisk imponerer Galloene mest i bassen, med trykk og moro i stortromma når det behøves. I resten av frekvensområdet så er de ikke like dynamiske som Tannoy, Klipsch, Zu osv, men jeg kan likevel ikke si at jeg savner noe dynamikk. Galloene handler om så mye mer en bare dynamikk.
    Selv om jeg ikke har jobbet med plassering (og faktisk ikke sitter i sweetspot) og i tillegg har et lite og noe vanskelig rom, låter de meget bra :eek: Lyden minner meg mye om elektrostater, bare med mer dynamikk. Har også hørt høyttalerne med Cary cd306 cary lp5(husker ikke helt betegnelsen) forforsterker og Bryston effektforsterker, men jeg synes faktisk lyden er enda bedre med 40 SET klasse A rørwatt, om ikke minne har spilt meg et lite puss.

    Dog: Jeg har ikke kjøpt dem (låner dem av en HIFIkompis), noe jeg kan komme til å angre på :) Og ja jeg kjører rør, se tidligere i tråden.

    Motem: Det er nok andre som kan svare bedre enn meg, men jeg tror Galloene vil fungere greit både med hensyn til ditt rom og din elektronikk.

    Vinyljazz: hvorfor vil du bytte ut Amphionene?

    Lf

    Fordi galloene alltid har vært drømme høytaleren min og så herjes jeg litt av bytte dilla.Ellers er jeg kjempefornøyd med Amphion Xenon,voldsom dynamikk og stor stor kropp.

    mvh
    Rune
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Galloene er først og fremst sultne på strøm med kvalitet. Får de det har jeg hørt mange rare konfigurasjoner spiller fantastisk bra, les:
    på rør. Da de fleste rørforsterkere er ganske bra dimensjonert i strømavdelingen, så er dette faktisk en god match! Da gjerne med bassforsterkeren... Så når du i tillegg brokobler kan jeg ikke se for meg annet enn at dette blir storveis Vinyljazz.

    Jeg hadde jo Bryston a 2x350w tidligere, med en Cary SLP98 som pre - dette spilte storveis. Likevel syntes jeg det ble løftet flere hakk i både klangbalanse, transparens og andre områder(men jeg mistet muligens ørlite dynamikk, det er ikke godt å si :)) når ASR kom inn i bildet...og den leverer vel ikke mer enn 2x140w eller noe slikt...så strøm er numero uno for disse (fortsatt) fantastiske høyttalerne..du kommer til å bli svinfornøyd! :)

    [Edit] Det største beistet til Rogue Audio(som BT har) skulle jeg gjerne ha hørt med galloer....noen som har testet det?[/edit]

    O.
     

    vinyljazz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    309
    Antall liker
    0
    Dog skrev:
    Galloene er først og fremst sultne på strøm med kvalitet. Får de det har jeg hørt mange rare konfigurasjoner spiller fantastisk bra, les:
    på rør. Da de fleste rørforsterkere er ganske bra dimensjonert i strømavdelingen, så er dette faktisk en god match! Da gjerne med bassforsterkeren... Så når du i tillegg brokobler kan jeg ikke se for meg annet enn at dette blir storveis Vinyljazz.

    Jeg hadde jo Bryston a 2x350w tidligere, med en Cary SLP98 som pre - dette spilte storveis. Likevel syntes jeg det ble løftet flere hakk i både klangbalanse, transparens og andre områder(men jeg mistet muligens ørlite dynamikk, det er ikke godt å si :)) når ASR kom inn i bildet...og den leverer vel ikke mer enn 2x140w eller noe slikt...så strøm er numero uno for disse (fortsatt) fantastiske høyttalerne..du kommer til å bli svinfornøyd! :)

    [Edit] Det største beistet til Rogue Audio(som BT har) skulle jeg gjerne ha hørt med galloer....noen som har testet det?[/edit]

    O.
    Godt å høre Dog.

    litt ot jeg fikk nettopp melding fra Haakon Rognlien att det var helt rått hva som skjedde med 2 stk mc 275.

    mvh
    Rune
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Jeg har Amphion Argon2 og liker dem meget godt. Rett og slett, moro på boks :) Men kroppslighet er ikke en av de store styrkene til Amphion, i mine ører . Men over til topic. Liker du Amphion vil du nok bli veldig glad i Gallo også :)

    Lf
     

    vinyljazz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    309
    Antall liker
    0
    ELEL6200 skrev:
    Jeg har Amphion Argon2 og liker dem meget godt. Rett og slett, moro på boks :) Men kroppslighet er ikke en av de store styrkene til Amphion, i mine ører . Men over til topic. Liker du Amphion vil du nok bli veldig glad i Gallo også :)

    Lf
    ot i mitt rør opsett spiller xenon med meget stor kroppslighet.
    DEt var godt å høre att du mener jeg blir fornøyd med galloene.

    mvh
    Rune
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Du må poste erfaringer og bilder når du får dem! :)

    O.
     

    vinyljazz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    309
    Antall liker
    0
    Dog skrev:
    Du må poste erfaringer og bilder når du får dem! :)

    O.
    Du kan være sikker på att jeg skal dele mine erfaringer,men det blir dårlig med bilder ,da jeg ikke eier noe kamera,men kanskje jeg må kjøpe meg ett.

    mvh
    Rune
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Har du fått dem? Og kjører dem med brokoblet MC275? Fortell! :)

    O.
    vinyljazz skrev:
    ELEL6200 skrev:
    Jeg har Amphion Argon2 og liker dem meget godt. Rett og slett, moro på boks :) Men kroppslighet er ikke en av de store styrkene til Amphion, i mine ører . Men over til topic. Liker du Amphion vil du nok bli veldig glad i Gallo også :)

    Lf
    ot i mitt rør opsett spiller xenon med meget stor kroppslighet.
    DEt var godt å høre att du mener jeg blir fornøyd med galloene.

    mvh
    Rune
     

    mskjold

    Medlem
    Ble medlem
    28.09.2005
    Innlegg
    20
    Antall liker
    0
    Her er noen blider av mitt Gallo oppsett.
    Anthony Gallo Nucleus® Reference 3.1 og Anthony Gallo Reference S.A. Amplifier. Vanvittig fornøyd med hvordan dette spiller.
     

    Vedlegg

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Morsomt! Fint å se dem uten "buret" :) Jeg må ha det på nå siden småjentene mine er svært interessert i både mellomtone-elementer og basstromma :)
    Du får fortelle hvordan det låter vinyljazz - og ikke fortvil etter 40-50 timer, da går du inn i en småtrist perdiode hvor ingenting er som det skal være...så faller bit for bit på plass igjen etter 120. Sånn ca. :)

    O.
     

    vinyljazz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    309
    Antall liker
    0
    Dog skrev:
    Morsomt! Fint å se dem uten "buret" :) Jeg må ha det på nå siden småjentene mine er svært interessert i både mellomtone-elementer og basstromma :)
    Du får fortelle hvordan det låter vinyljazz - og ikke fortvil etter 40-50 timer, da går du inn i en småtrist perdiode hvor ingenting er som det skal være...så faller bit for bit på plass igjen etter 120. Sånn ca. :)

    O.
    Hei Dog

    Jeg sier bare oh good for en lyd(Jeg kjøpte dem brukte med bassforsterkeren så de er innspilte)Att disse lækre små skulpturene kan få frem en slik enorm lyd er utenfor min fatte evne,det spiller rett og slett fantastisk i mitt oppsett,Enormt kroppslig.breddde,dybde,og gjennom siktighet.Lyden slipper totalt fra høytalerene og for en silkemyk diskant,sammtidig som der er dynamikk i massevis,fra den hardslående bassen til diskant.,og for en naturlig klang det var i instrumenter og stemmer,og for en musikalsk høytaler.Jeg spiller fremdeles på en Mcintosh,men har planer om å oppgradere til en til.Men den hadde tydeligvis ingen problem er med å drive dem,strøm nok i massevis.
    Men jeg,torry og arild hørte tydelig att bassforsterkeren hadde my å si for lyden,så jeg kunne ikke levd uten den,nå som jeg har hørt Galloene med forsterker.Dette blir den siste høytaleren jeg drar inn.
    Både arild og torry har lyst på Gallo,etter å ha hørt dem
    Mvh
    Lykkelig Gallo eier
    Nå må jeg spille litt mer musikk,for jeg har aldri hørt maken i mitt oppsett.
    Bruker stor ord her men vi var alle tre enige om att det spilte særdeles bra.
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    ;D

    Husker den opplevelsen ja...det var plutselig noe HELT annet.

    Godt å høre at du er fornøyd - disse høyttalerne er jo svinbiilige uansett hvordan du kjøper dem - og som deg har jeg
    ingen planer om å bytte de ut. Med mindre det kommer en reference 4...reference 5 blir rett og slett for stor.

    Enjoy!

    Ole
     

    yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.703
    Antall liker
    296
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    Morro at du er fornøyd cdjazz!
    Det er jo sinnsykt bra høyttalere........
    Enig med du Dog at ref 5 blir for store (og dyre)
    Men det er vel ikke utenkelig at Gallo lager en 4 er, i og med prisforskjellen og at han faktisk har laget plass til dette i nummerserien.....
     

    Wodger

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.03.2005
    Innlegg
    102
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Får vel melde meg inn i klubben...

    Imidlertid har jeg prøvd dem i forskjellige kombinasjoner med Quad, Triangle og Bladelius uten at jeg føler jeg har fått dem til å synge slik de burde (tatt i betraktning prisen og omtalen de har fått). Ingen WOW-følelse med andre ord. De låter stramt og pent, men i forhold til Trianglene er lyden definitivt ikke verdt 20k mer.

    Meen... På tross av dette har jeg bestemt meg for å beholde dem og heller satse på annet forsterkeri :) (Nå skal det sies at de ikke er helt trygge ennå; Trianglene er ennå ikke solgt)

    Rør er på vei inn, dog, så får vi se om det hjelper. Mulig det blir litt lite kraft dog. ("kun" 50w). Har også avtalt å ta en tur innom ELEL6200, men har hatt det for travelt til å avtale tidspunkt :-\ Men gleder meg i hvertfall :)

    De lyder ganske bra i kveld, dog, men så har jeg tweeket noen desiliter også ;D

    Bilder får vente til jeg ..eh... får ryddet (ungkarsleilighet, dvs ikke ikke sitt oppe og vent, hehe)
     

    vinyljazz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    309
    Antall liker
    0
    Obbs ble visst ett dobbelt ett,men man kan da aldri få nok bilder av Gallo

    mvh
    Rune
     

    vinyljazz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    309
    Antall liker
    0
    her har vi den,og jeg jan si den gjør underverker i mitt oppsett,nå som jeg har hørt med,og uten kunne jeg aldri ha klart meg uten sa

    mvh
    Rune
     

    Vedlegg

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Hei!
    Er det noen av dere som kan gi råd om ny forsterker til Galloene? Har hørt mye godt om Audio Valve Assistent 50 men er litt skeptisk til at den har nok krefter, sikler på ASR men det blir jo dyrt å kjøpe og bytte bare for å teste hele tiden. Prøver en Mbl 7006 nå og den er helt fantastisk. Men har ikke hørt de andre nevnte.. Innspill mottas med stor takknemlighet :)
    Galloene kommer definitivt ikke til sin rett uten nok juice :)
     

    vinyljazz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    309
    Antall liker
    0
    Sting skrev:
    Hei!
    Er det noen av dere som kan gi råd om ny forsterker til Galloene? Har hørt mye godt om Audio Valve Assistent 50 men er litt skeptisk til at den har nok krefter, sikler på ASR men det blir jo dyrt å kjøpe og bytte bare for å teste hele tiden. Prøver en Mbl 7006 nå og den er helt fantastisk. Men har ikke hørt de andre nevnte.. Innspill mottas med stor takknemlighet :)
    Galloene kommer definitivt ikke til sin rett uten nok juice :)
    Jeg kan på det sterkeste anbefale Mcintosh 275,nok juice i massevis

    mvh
    Rune
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Ja...denne:



    + 2 slike:



    Veggmontert...det spiller utrolig nok bra.

    O.
     

    yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.703
    Antall liker
    296
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    lurer på a diva sjøl når tven går........
    Da blir det ny tv og ht til kinoen nemlig:)
    Får vel ta en fets til sommeren!
     

    GIzO

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2006
    Innlegg
    140
    Antall liker
    72
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    6
    Hei Folkens!

    Har fått en aldri så liten Gallo smitte her :p

    Noen som har hørt disse sammen med Parasound elektronikk? Jeg har i dag Halo p3 og a21, a21 på sine 250w@8ohm bør vel kunne gi de nok krefter?

    Ser også at folk bestiller disse i fra England, hvilke priser er det snakk om der?

    Mvh
    Kai
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.119
    Antall liker
    3.889
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    niels skrev:
    Er der noen her med de små Gallo satellitter ?
    http://www.norskaudioteknikk.no/gallo-satelitt.htm
    A´Diva fikk jo en kanon test i 6moons......
    http://www.anthonygallo.co.uk/adiva/a-diva.php



    Disse var da meget pene. Går og tenker på anlegg nr. 2 til å ha i stua nede - taffelmusikk. Burde ikke to av disse kulene, squeezebox og en forsterker gjøre susen?

    Spørsmålet er vel bare hvilken forsterker. Tangen A-V Design ser ut til å ha kommet med noen små ICEPower moduler - kan det være en match?

    http://home.online.no/~st-e-tan/TAVD/html/body_dvalinn.html



    Eller Trends Audio?

    http://www.studiosound.dk/shop/product_info.php?products_id=28

     

    JD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Innlegg
    900
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Bose-killer

    Har hatt 5 stk Nucleus Micro, drevet av en eldre Denon budsjettreceiver, sammen med en Tannoy sub. Ikke det helt store på musikk, men det funket som juling på film. Grisebanket alt jeg har hørt av Bose hvertfall.

    Har dog ikke hørt de med en skikkelig stereoforsterker.
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Disse små kulene spiller forbausende bra! Har selv montert et par på veggen ved 50 tommern, og har en sub i hjørnet - foret av blu-ray spiller og HK receiver. Altså primært til film & spillbruk.

    Men har også hørt dem i et stueoppsett, med en kraftig rørintegrert og god plassering av kulene på stativer - det spilte definitivt musikk. Kan trygt anbefales!

    O.
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.119
    Antall liker
    3.889
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Dog skrev:
    Men har også hørt dem i et stueoppsett, med en kraftig rørintegrert og god plassering av kulene på stativer - det spilte definitivt musikk. Kan trygt anbefales!
    Dette var også de minste med sub? Jeg lurer på om ikke jeg skal gjøre Gallo venn av meg snart ;)
     

    pks

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Innlegg
    3.451
    Antall liker
    3
    mteinum skrev:
    niels skrev:
    Er der noen her med de små Gallo satellitter ?
    http://www.norskaudioteknikk.no/gallo-satelitt.htm
    A´Diva fikk jo en kanon test i 6moons......
    http://www.anthonygallo.co.uk/adiva/a-diva.php



    Disse var da meget pene. Går og tenker på anlegg nr. 2 til å ha i stua nede - taffelmusikk. Burde ikke to av disse kulene, squeezebox og en forsterker gjøre susen?

    Spørsmålet er vel bare hvilken forsterker. Tangen A-V Design ser ut til å ha kommet med noen små ICEPower moduler - kan det være en match?

    http://home.online.no/~st-e-tan/TAVD/html/body_dvalinn.html



    Eller Trends Audio?

    http://www.studiosound.dk/shop/product_info.php?products_id=28

    Trends'n har jeg selv, og denne kan du ikke beregne å spille høyt med.... 8 Watt ell no sånn i 8 ohm er litt lite, men Den låter bra.

    TAVD (Tangen AV Design)-forsterkeren har jeg også hørt (det er min CD på bildet faktisk), og denne har krefter i massevis, finnes også i diverse størrelser (effektmessig).

    Disse nye ICE modulene sies også å låte bedre enn de "gamle" (ASP).

    Pk
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn