The Gallo dudes and dudettes(bilder!)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Zappern

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.10.2002
    Innlegg
    163
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    4
    Nå ble jeg innspirert men kan noen si meg hvordan jeg får latet bilder fra pcèn til hit??
     

    yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.703
    Antall liker
    296
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    Vurderer å selge mine gallo ref. 3,1 med bassforsterkeren.
    Synes de blir litt for snille i nedre mellomtone/øvre bass, savner litt mer fysisk opplevelse.
    Nå ble jeg overrasket; selv med min Burmester 991, er det god bass; andre her med Gryphon og Emitter forteller slik jeg forståe dem om en veldig fysisk og dynamisk bass/mellomtone!
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Få deg en konto hos www.photobucket.com(f.eks), last opp bildene dine der(du kan organisere i album og holde på). Fint om størrelsen på dem holder seg rundt 600-700 pixler i bredden for enklere lesbarhet.

    Så bruker du knappen med bilde på fra knapperaden over der du skriver tekst når du lager et innlegg her på HFS.

    Der det står URL limer du inn linken til bildet ditt hos photobucket(urlen står under hvert bilde, copy & paste)

    Voila...dermed vises bildet i innlegget ditt. Lykke til!

    O.

    Nå ble jeg innspirert men kan noen si meg hvordan jeg får latet bilder fra pcèn til hit??
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Underlig, hva slags forsterker har du i oppsettet? Og signalkilde?
    Jeg har ikke SAen, men har til de grader fysiske opplevelser :)

    O.
    Vurderer å selge mine gallo ref. 3,1 med bassforsterkeren.
    Synes de blir litt for snille i nedre mellomtone/øvre bass, savner litt mer fysisk opplevelse.
     

    Nikko

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.03.2004
    Innlegg
    65
    Antall liker
    0
    Emc-up cdspiller,bryston bp26 og 14bsst.
    det er ikke mangel på bass, det er mellomtonene som ikke sparker nok, går ned til 125hz,det er i dette område og oppover at de er for snille, men så er også jeg en hardtslående mann(ikke reint fysisk) eks så er system audio explorer mye tøffere her.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.506
    Antall liker
    2.946
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Da vil jeg påstå at du, med den kilden og det forsterkeriet, har et seriøst problem med ht eller rommet!!   :)
     

    Nikko

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.03.2004
    Innlegg
    65
    Antall liker
    0
    Nå har jeg hørt disse høytalerne på mange forskjeligge anlegg og sammen med flere ører,og alle sier at det eneste ankepunktet med gallo er at de er litt for behersket i nevnte frekvensområde.
    Mellomtone og bass deles for lavt, melommtonene makter ikke å gjengi nok trøkk, de sparker noe enormt nederst, men det blir et hull i midten. Savner den fysiske kontakten, smellet i trommer i frekvensområdet fra der bassen deles 150hz og oppover.Har prøvd andre høytalere f.eks infinity kappa 600 og de sparket noe voldsomt i det området.
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Det høres ut som det er feil høyttalere for deg ja! Hva slags musikk hører du på?

    O.
     

    Nikko

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.03.2004
    Innlegg
    65
    Antall liker
    0
    Det er litt av hvert det, men f.eks Tool og Opeth.
    Det er når jeg spiller den type musikk at jeg savner mer fysisk kontakt, jeg kjenner ikke mellombassen nok på kroppen.
     

    Nikko

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.03.2004
    Innlegg
    65
    Antall liker
    0
    Til alle galloeiere og fremtidige galloeiere.
    Dette er ingen dårlig høytaler, den er faktisk meget god og med separat bassforsterker kan denne konkurere
    med høytalere langt over 50 lapper. Som jeg skrev tidligere så oppfatter jeg den litt for behersket i et nevnt frekvensomr, men det baserer seg på min nåværende musikksmak som er av det mer hardtslående.
    Denne høytaleren er utrolig detaljert, gir et meget rent lydbilde og med en enorm dybde, meget god bass.
    Alle som spiller variert musikk blir garanter overasket
    over lydbildet til denne lille tassen.
     

    JORFIN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2004
    Innlegg
    1.765
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    22
    hva ligger prisen på et par slike brukt på??
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.084
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Vil Nikko så ut med hva han tenker kjøpe av nye høyttalere?
    Dynaudio?

    Mvh.
    Ketil
     

    JORFIN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2004
    Innlegg
    1.765
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    22
    Vil Nikko så ut med hva han tenker kjøpe av nye høyttalere?
    Dynaudio?

    Mvh.
    Ketil
    system audio explorer er nevnt tidligere i tråden..
     

    General8

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.07.2005
    Innlegg
    644
    Antall liker
    0
    Hei kan ikke en av dere legge ut noen pene bilder av Gallo med "gitter" på?
    Har en hjemme jeg må overtale...
     

    Berg

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Innlegg
    1.039
    Antall liker
    1
    Jeg kjenner jeg har litt lyst å kjøpe meg disse. Kun fordi jeg syns de ser så sabla kule ut ;D
     

    Kenol

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2005
    Innlegg
    528
    Antall liker
    173
    Torget vurderinger
    12
    Da burde du glede deg til lyden... :p

    PS: Støyen i min Shanling skyldes en bitte liten vifte... Merkelig å ha i en cd spiller syntes jeg
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Kan ikke flere gallo-eiere komme ut av skapet snart? Bilder for pokker! ;D

    Nikko har lagt ut sine for salg - slå til hvis de er pent behandlet!(hvem som helst! :))

    O.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Pokker så god møbelsmak du har Dog. Klassisk modernist, kan jeg like. Ikke var kombinasjonen "teppe"- stol vond heller. Og aldeles glitrende fotograf.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Tsk tsk... nå må du gå å få deg noe rødvin flørten ;-) æ frædan vedd`u.
    Jaggu godt å få satt inn alkobrikken for helgen.
    God helg gutter ;D
     

    General8

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.07.2005
    Innlegg
    644
    Antall liker
    0
    Ikke til å tro.. Hu liker de ikke.. :mad:
    Hva skal jeg gjøre/ si?
    Forresten hva er nyprisen på ref3.1 og bassforsterker om dagen?
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Takk takk Fosse :)
    Corbusier er jeg glad i, og det funker like bra sammen med samtidsdesign a la Sveian som med andre modernister som Mies van der Rohe eller Jacobsen for den del. You gotta love it ;)

    O.
    Pokker så god møbelsmak du har Dog. Klassisk modernist, kan jeg like. Ikke var kombinasjonen "teppe"- stol vond heller. Og aldeles glitrende fotograf.
     

    Nikko

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.03.2004
    Innlegg
    65
    Antall liker
    0
    Mine galloer er meget pent behandlet, står til daglig med trekket på, tas av når kjerring og unger er ute noen timer.
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Kan du bytte henne ut uten altfor mye styr? ;)

    O.
    Ikke til å tro.. Hu liker de ikke.. :mad:
    Hva skal jeg gjøre/ si?
    Forresten hva er nyprisen på ref3.1 og bassforsterker om dagen?
     

    General8

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.07.2005
    Innlegg
    644
    Antall liker
    0
    Kan du bytte henne ut uten altfor mye styr? ;)

    O.
    Tja kanskje det..
    Nei det blir litt dumt siden vi har barn og hus sammen, men løser det seg ikke på sikt må jeg revurdere.. :D
     

    General8

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.07.2005
    Innlegg
    644
    Antall liker
    0
    Mine galloer er meget pent behandlet, står til daglig med trekket på, tas av når kjerring og unger er ute noen timer.
    Har dine sort fot?
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Hva med å poste bilder av anlegget ditt Nikko? Så ser vi om det er sort fot ;)

    O.
     

    Nikko

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.03.2004
    Innlegg
    65
    Antall liker
    0
    Mine har svart base ja, standard.
    Har ikke dig. kamera.
     

    yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.703
    Antall liker
    296
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    Jeg har en ASR Emitter I Basic, oppgradert med high quality capacitor-board med 573.000µf og Version Blue som betyr kromføtter, siste versjon av strømforsyning, blått lys i display og alu-kjøleribber...kan ikke si jeg savner stort, men en Emitter II en eller annen gang er ikke helt utenkelig ;)(men 4 bokser frister ikke!)

    O.
    Ligger en Emitter 2 på sentralen nå Dog; tid for oppgradering? Send meg en PM hvis du vil bli kvitt 1 eren....
     

    Zappern

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.10.2002
    Innlegg
    163
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    4
    Dett er en første prøve på å legge inn bilde.
    Bildet gammelt men Galloen blir bare bedre

    Et litt nyere bilde etter att stua ble pusset opp




     

    Zappern

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.10.2002
    Innlegg
    163
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    4

    Gallo til blues går også bra
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Kjempegøy tråd Dog. Artig å ha bilder fra alle forandringer og oppgraderinger, slik som du har. Må få lagt øre til disse høyttalerne dine, litt mer, en gang. Får ta en Oslotur og høre litt hos NAT, skal høre litt på noen andre høyttalere på Hamar også, får se om jeg kan kombinere dette på denne turen.
    Lurer litt på hva slags kamera du bruker? Er så imponert over bildene dine!
    Flott at zappern la inn bilder nå, så ut til å være et spennende og flott oppsett han også hadde. Får håpe flere følger opp i denne fine tråden :)


     
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Endelig Zappern! Diablo og Gallo ser ikke dumt ut! Fyll gjerne på med lytteinntrykk og erfaringer...

    Og andre gallo-eiere: post bilder!

    O.
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Takk Hagto - håper du får anledning til å lytte til dem på ett oppsett som er godt matchet. Disse gutta trenger strøm og god signalkilde, vokser med miljøet kan du si :)
    (jeg er mer eller mindre blodfan som du skjønner, og gleder meg til reference 4 og 5!)

    Kameraet jeg bruker vanligvis er EOS 30D med L-optikk. Men de fleste av disse har jeg tatt med et Sony DSCW1(tror jeg det het) kompaktkamera med Carl Zeiss-optikk. Enkle greier altså...men med litt kjærlighet i komposisjon og eksponering blir det bra likevel! :) Nøkkelen er lange lukkertider, stabilt underlag, tilstedeværende lys og svært sjelden bruk av blitz.

    O.
    Kjempegøy tråd Dog. Artig å ha bilder fra alle forandringer og oppgraderinger, slik som du har. Må få lagt øre til disse høyttalerne dine, litt mer, en gang. Får ta en Oslotur og høre litt hos NAT, skal høre litt på noen andre høyttalere på Hamar også, får se om jeg kan kombinere dette på denne turen.
    Lurer litt på hva slags kamera du bruker? Er så imponert over bildene dine!
    Flott at zappern la inn bilder nå, så ut til å være et spennende og flott oppsett han også hadde. Får håpe flere følger opp i denne fine tråden :)


     
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Takk Hagto - håper du får anledning til å lytte til dem på ett oppsett som er godt matchet. Disse gutta trenger strøm og god signalkilde, vokser med miljøet kan du si :)
    (jeg er mer eller mindre blodfan som du skjønner, og gleder meg til reference  4 og 5!)

    Kameraet jeg bruker vanligvis er EOS 30D med L-optikk. Men de flest :pe av disse har jeg tatt med et Sony DSCW1(tror jeg det het) kompaktkamera med Carl Zeiss-optikk. Enkle greier altså...men med litt kjærlighet i komposisjon og eksponering blir det bra likevel! :) Nøkkelen er lange lukkertider, stabilt underlag, tilstedeværende lys og svært sjelden bruk av blitz.

    O.
    Takk skal du ha. Måtte vel mest regne med at det var fotografen som var viktigst :)
    Håper jeg får høre Gallo på et bra oppsett en gang. De ser ihvertfall spennende ut, og de fikk jo meget god test av redaktøren i 6moons, som gir inntrykk av å være en dyktig kar.
    Mvh
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Ja, Srajan Ebaen er en av de jeg leser regelmessig også - flink fyr med hjerte på rett sted virker det som. Ikke helt uviktig når det er musikk og presentasjon av den som står i høysetet. De har i det hele tatt fått svært god omtale, både av TAS og andre(Playboy f.eks :D)

    Fotografen er den som fotograferer ja, selv om kameraene begynner å bli svært gode og brukervennlige nå! :) Hvilket er bra syntes jeg, demokratisering av teknologi er alltid positivt!
    Jeg savner ikke hasselbladen(selv om den er for fin til at jeg noensinne kan selge den!), skifte film, stå i mørkerom til det svir i øynene, søle med kjemi og vann og puste inn langt fra sunne gasser etc etc...

    O.
    Takk skal du ha. Måtte vel mest regne med at det var fotografen som var viktigst :)
    Håper jeg får høre Gallo på et bra oppsett en gang. De ser ihvertfall spennende ut, og de fikk jo meget god test av redaktøren i 6moons, som gir inntrykk av å være en dyktig kar.
    Mvh  
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn