The Gallo dudes and dudettes(bilder!)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Ja, Srajan Ebaen er en av de jeg leser regelmessig også - flink fyr med hjerte på rett sted virker det som. Ikke helt uviktig når det er musikk og presentasjon av den som står i høysetet. De har i det hele tatt fått svært god omtale, både av TAS og andre(Playboy f.eks :D)

    Fotografen er den som fotograferer ja, selv om kameraene begynner å bli svært gode og brukervennlige nå! :) Hvilket er bra syntes jeg, demokratisering av teknologi er alltid positivt!
    Jeg savner ikke hasselbladen(selv om den er for fin til at jeg noensinne kan selge den!), skifte film, stå i mørkerom til det svir i øynene, søle med kjemi og vann og puste inn langt fra sunne gasser etc etc...

    O.
    Lukter liksom her at du har litt erfaring når det gjelder fotokunsten.
    Lurer også på om jeg faktisk fikk en unnskyldning nå for å begynne å kjøpe Playboy ;)
     

    Nikko

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.03.2004
    Innlegg
    65
    Antall liker
    0
    Undertegnede har vært litt rundt i tigerstaden og hørt litt på noen konkurenter til gallo. Klart jeg fant høytalere med mer trøkk, men synes det gikk på bekostning av raffinement og ro i lybilde. Dro hjem satte meg ned og hørte på gallo, litt mindre trøkk, men mye mer rolig og behagelig lybilde. Galloene blir aldri stressa,gjennomsiktig lydbilde, ro og orden.
    Den eneste konkurenten må bli Dynaudio contour 3,4 med sub.

    GALLOENE BLIR HERVED VÆRENDE DER DE ER.
    Unnskyld til alle nåværende og fremtidige galloeiere
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Morsomt nikko - bruk av fjellvettreglene er aldri feil(snu i tide!) :D
    Har hatt lignende erfaringer da jeg NESTEN kjøpte Avantgarde Uno i fjor sommer...låter flott og dynamisk, men syntes fargingen av lyden ble for mye å bære i forhold til hva jeg var vant til...musikken ble på en måte "homogenisert"...så det ble med nesten...den gangen også.

    O.
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Sv: The Gallo dudes and dudettes(bilder!)

    Æsj...her hadde mye blitt borte gitt! Men vi har forhåpentligvis fått et bedre forum og tatt ned barrieren for bildepublisering en god del hakk - så kjør på! ;D

    O.
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Sv: The Gallo dudes and dudettes(bilder!)

    Måtte teste ny funksjonalitet....



    O.
     

    Vedlegg

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Sv: The Gallo dudes and dudettes(bilder!)

    Og det virket..;)

    O.
     

    janhella

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2004
    Innlegg
    1.410
    Antall liker
    0
    Sv: The Gallo dudes and dudettes(bilder!)

    Fikk nesten lyst på Gallo nå, men de er strengt tatt for billige for å kunne være bra ;D ;D ;D
     

    Stereobloiden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.01.2006
    Innlegg
    186
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    0
    Sv: The Gallo dudes and dudettes(bilder!)



    Kjipt at bare påloggede får sett bildene da...
     

    janhella

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2004
    Innlegg
    1.410
    Antall liker
    0
    Sv: The Gallo dudes and dudettes(bilder!)

    janhella skrev:
    Fikk nesten lyst på Gallo nå, men de er strengt tatt for billige for å kunne være bra ;D ;D ;D

    Ikke en eneste Gallo dude eller dudette som har hisset seg opp enda, er det også en bieffekt av å eie Gallo? ;D
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Sv: The Gallo dudes and dudettes(bilder!)

    De er vel opptatt med "kasserolle" pussing tenker jeg... Bare det tar jo sin tid. :eek:
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Sv: The Gallo dudes and dudettes(bilder!)

    Ja, slik er det. Man får fred med seg selv, harmony with your inner self kan man nesten si. Og da blir slike uttalelser
    småstein i veien ;)

    O.
    janhella skrev:
    Ikke en eneste Gallo dude eller dudette som har hisset seg opp enda, er det også en bieffekt av å eie Gallo? ;D
     

    janhella

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2004
    Innlegg
    1.410
    Antall liker
    0
    Sv: The Gallo dudes and dudettes(bilder!)

    Dog skrev:
    Ja, slik er det. Man får fred med seg selv, harmony with your inner self kan man nesten si. Og da blir slike uttalelser
    småstein i veien ;)

    O.
    janhella skrev:
    Ikke en eneste Gallo dude eller dudette som har hisset seg opp enda, er det også en bieffekt av å eie Gallo? ;D
    Vakkert!
     

    jetman

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2005
    Innlegg
    873
    Antall liker
    0
    Sv: The Gallo dudes and dudettes(bilder!)

    janhella skrev:
    Dog skrev:
    Ja, slik er det. Man får fred med seg selv, harmony with your inner self kan man nesten si. Og da blir slike uttalelser
    småstein i veien ;)

    O.
    janhella skrev:
    Ikke en eneste Gallo dude eller dudette som har hisset seg opp enda, er det også en bieffekt av å eie Gallo? ;D
    Vakkert!
    Det er ikke det, vi er bare litt overbærende. VI vet jo utmerket godt at Reference 5 er "rett rundt hjørnet", og DE blir jo ikke akkurat billige... Hang in there, janhella.....
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Sv: The Gallo dudes and dudettes(bilder!)

    Blir nok artig å høre disse ja...



    Men jeg er nesten mer spent på 4ern...hvis den kommer. I mellomtiden kan vi kose oss med den vi har, en moderne klassiker!

    O.
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Sv: The Gallo dudes and dudettes(bilder!)

    Det er åpenbart andre der ute som tenker litt som Anthony...
    her Proclaim, en full range konstruksjon med eksternt delefilter(med justering av det ene og det andre)til 25k USD.



    O.
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Sv: The Gallo dudes and dudettes(bilder!)

    Morsomme disse!







    Detaljer...





    Hm...:D



    O.
     

    yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.703
    Antall liker
    296
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    Sv: The Gallo dudes and dudettes(bilder!)

    Yas,

    Flott dette!

    Sitter her og tester med Gryphon Callisto; de bringer mye ut av Galloene........Dynamikk, trykk og stort lydbilde....

    Noen som har testet Karan i 180 på disse?
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Var det virkelig ikke flere her med disse høyttalerne? Kom igjen a folkens! Snart kommer reference 4 og 5 - og da er det på´n igjen! ;D

    O.
     

    yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.703
    Antall liker
    296
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    Dog skrev:
    Var det virkelig ikke flere her med disse høyttalerne? Kom igjen a folkens! Snart kommer reference 4 og 5 - og da er det på´n igjen! ;D

    O.
    Er det rykter eller en sannhet????
     

    Nikko

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.03.2004
    Innlegg
    65
    Antall liker
    0
    Jeg har fortsatt gallo ref. 3.1 med bassforsterkeren og Gallo MPS150 sub med ekstra bassenhet. MEN den dagen jeg blir så gal at jeg må ta bilde av anlegget mitt og legge det ut på hifisentralen, den dagen kommer ikke, anlegget er et verktøy for å høre på musikk, anlegget er ikke det viktigste, dere minner meg om fotballsupportere, bilder av laget sitt hengende på stueveggen, spill musikk og kos dere med musikken.

    Mvh
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    5ern er jo rett rundt hjørnet, 4ern er bare en gjetning :)

    O.
    yasman skrev:
    Dog skrev:
    Var det virkelig ikke flere her med disse høyttalerne? Kom igjen a folkens! Snart kommer reference 4 og 5 - og da er det på´n igjen! ;D

    O.
    Er det rykter eller en sannhet????
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Jøss...tror neppe det er galskap å dele bilder av hifi-stashet sitt på et hifi-forum, det er ganske uskyldig moro. Som
    de fleste her inne - samt i andre forumer av tilsvarende art verden rundt - setter pris på eller finner upretensiøs underholdningsverdi i.
    Men det gjør altså ikke du - det er helt i orden :)

    O.

    Nikko skrev:
    Jeg har fortsatt gallo ref. 3.1 med bassforsterkerer og Gallo MPS150 sub med ekstra bassenehet. MEN den dagen jeg blir så gal at jeg må ta bilde av anlegget mitt og lege det ut på hifisentralen, den dagen kommer ikke, anlegget er et verktøy for å høre på musikk, anlegget er ikke det viktigste, dere minner meg om fotballsupportere, bilder av laget sitt hengende på stueveggen, spill musikk og kos dere med musikken.

    Mvh
     

    yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.703
    Antall liker
    296
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    reference-5-ls.jpg[/img]

    4ern er som sagt bare en gjetning.

    O.
    [/quote]

    Dævven......spiller vel fletta av Tømmerviks Adyton tenker jeg.......Men hva med bassen? Passive subber drevet av SAen?
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    "Twelve aluminum, rear-firing 4" subwoofer drivers equal the surface area of a 15" driver, but reproduce bass with a speed and transparency that no large driver can approach. The tubular stainless steel bass enclosure is stuffed with Gallo's patented S2 Technology, which further enhances the quality and quantity of low-frequency output."

    Altså..bass blir det. Og delefilter kan bypasses hvis ønskelig...samt at de kan kjøres med en enkel forsterker, 2 eller 3! :)(inkl. SA-ampen fra Gallo)

    O.
     

    yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.703
    Antall liker
    296
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    Dog skrev:
    "Twelve aluminum, rear-firing 4" subwoofer drivers equal the surface area of a 15" driver, but reproduce bass with a speed and transparency that no large driver can approach. The tubular stainless steel bass enclosure is stuffed with Gallo's patented S2 Technology, which further enhances the quality and quantity of low-frequency output."

    Altså..bass blir det. Og delefilter kan bypasses hvis ønskelig...samt at de kan kjøres med en enkel forsterker, 2 eller 3! :)(inkl. SA-ampen fra Gallo)

    O.
    Dette blir mat for Diablo og Emitter!!!
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.510
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen som har erfaringer knyttet til dette tweaket:



    Tweaket med å plassere en motstand over bass-terminalene skal visstnok overflødiggjøre SA-ampen. Anbefalt motstand kan være 5W-15 Ohm eller mer.

    Noen som har prøvd?


    /-Grumpy
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.510
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1

    (Fra CEC 2007)

    Anthony Gallo Acoustics' $15,000/pair Reference 5LS

    The 5LS is 78" tall, but only 7" wide (and 10" deep). The "LS" in the 5LS's model designation stands for "line source," and the forward-facing array consists of seven of Gallo's CDT tweeter and eight 4" carbon-fiber midrange drivers. Gallo claims that alternating the two drivers eliminates the phase and dispersion problems encountered by other line source designs.

    Twelve rear-firing 4" subwoofer drivers move as much air as a 15" driver, Gallo claims, but "with speed and transparency that no larger driver can equal."

    The 5LS has no crossover other than a first-order low-pass filter and can be bi- or tri-amped, although "any capably designed amplifier can drive them."

    Gallo played Rutter's audiophile evergreen Requiem Mass and it was as impressive a performance as I've heard under show conditions. The image height and depth were impeccable and, yes, those 4" woofers do move an impressive amount of air. This is a speaker I could spend time with.
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Gratulerer! Du har mange morsomme timer foran deg, det tar litt tid før de løsner skikkelig - regn
    med 150 timer før det virkelig begynner å smake god barolo ;) Fortsatt best buy under 80k!

    Enjoy!

    O.
    Neverenough skrev:
    Mine nye Gallo's rett ut fra esken ;D
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Jeg var med Hamar Vinklubb (det er det jeg tror de heter) på Kirsten Flagstad-museet i går. Fin "fireretter" med vin og passende musikk, bl.a. September fra Strauss' Vier letzte Lieder og Liebestod fra Wagners Tristan og Isolde.

    Nuvel, these were the loudspeakers:



    Så vet dere det. Offisielt nytes forrige århundres stemme på Anthony Gallo Acoustics Nucleus Solo!

    (Elektronikk: Audiolab 8000S, CDM og DAC)
     

    Kjetil_M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2006
    Innlegg
    2.441
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Bergen
    Hei

    Nå har jeg også investert i Ref 3,1. Det er en herlig høyttaler. Regner med det bare blir bedre og bedre etter som de blir innspilt!

    Den har alt en høyttaler skal ha i mine øyne og ører.

    Mvh
    Kjetil
     

    Jan_I

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    4.128
    Antall liker
    309
    Gratulerer Kjetil
    Har du fått disse i hus?
    Hvordan er førsteinntrykket ( estetisk og lydmessig) ?
    Mvh Jan I
     

    Kjetil_M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2006
    Innlegg
    2.441
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Bergen
    Jan_I skrev:
    Gratulerer Kjetil
    Har du fått disse i hus?
    Hvordan er førsteinntrykket ( estetisk og lydmessig) ?
    Mvh Jan I
    Hei:)

    Ja de er kommet i hus og har fått ca 40 timer spille tid. Første inntrykket av en høyttaler som ikke er spilt inn er fantastisk!! Design messig er de noe av det tøffeste jeg har sett på høyttalerfronten. Kan sitte å stirre på disse kunstverkene i timevis mens jeg spiller musikk. Diskanten er luftig og silkemyk og utrolig detaljert. Mellomtonen er fyldig varm, og veldig naturlig. Bassen er lyn kjapp, dyp,utrolig tilstedeværende på alle lyd nivåer og sinnssykt presis. Men de krever riktig plassering i rommet. Dette er det eneste som er et lite problem for meg, for jeg deler lytte rommet (stuen) med resten av familien. Galloene må dessverre stå litt nært veggene til dagen, men jeg drar de bare litt fram når jeg skal høre musikk alene. Jeg bare gleder meg til de er innspilt. Så nå er det neste Hi-Fi prosjektet nytt hus ::)
    Alt i alt er jeg vanvittig fornøyd med dette kjøpet og kan anbefale ref 3.1 på det varmeste!!!

    Mvh
    Kjetil
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Hvor mye strøm må man ha på et par av disse og hvordan vil de fungere på ca 18 kvm?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn