Hadde absolutt ikke byttet ut pl-200. Kjøp heller en grei pickup til den. For eksempel Audio-Technica vm95e.
Åssen vet jeg om den passer? Eller er det standardtilkobling?Hadde absolutt ikke byttet ut pl-200. Kjøp heller en grei pickup til den. For eksempel Audio-Technica vm95e.
Takk for en enkel forklaring. Like greit å bestille med headshell. Da slipper jeg å knote med alle de små ledningene og små skruer som må skrus opp og igjen.Hvis du kjøper ferdig montert med headshell så er det bare å skru på plass.
Vis vedlegget 1148963 Vis vedlegget 1148964
Eller vm95ml/h. Meget bra sak for pengene.
Du må ganske langt opp på "om-stigen" for å få noe bedre en vm95. Personlig synes jeg min om-40 låter en del bedre enn vm95ml, men den koster jo mye mer også.Takk for en enkel forklaring. Like greit å bestille med headshell. Da slipper jeg å knote med alle de små ledningene og små skruer som må skrus opp og igjen.
Etter litt søking ser det ut som det er denne stiften som står på. https://www.hifiklubben.no/ortofon-stylus-10-erstatningsnaal/ortstylus10/
Er den du linket til bedre? Prismessig skiller det bare et par hundrelapper. På ortofonen så koster stiften nesten like mye som den andre med headshell, pickup og stift.
Tror ikke noen tipset deg om den mest vanlige årsaken til slikt problem oppstår. Om det har bygget seg opp masse dritt på stiften er det et vanlig symptom slik du beskriver. Et forstørrelsesglass er nyttig. Og om skiten er vanskelig å få bort har jeg god erfaring med å bløtlegge stiften i litt renses vann i noen minutter før jeg forsiktig børster.S’ene begynner å skurre Bittelitt.
Mine observasjoner er at mange gamle spillere fra loft og kjeller har aldri byttet stift.. en OM10 på en gammel spiller kan være utslitt 3 ganger ..eller mer på tide med noe nytt og bedre ja.S’ene begynner å skurre Bittelitt. Tyder det på at jeg bør bytte stift. Jeg har en eldre pioneer pl-200 med en ortofon stift (pick up?). Jeg spiller på en huldra 8 og Tandberg høyttalere. Aner ingenting om platespilleren. Den er arvet.
Bør jeg bytte stift? Det koster jo noen kroner. Bør jeg leite på Finn etter ny? Da kommer det vel gjerne et stiftebytte med på kjøpet. Eller bør jeg kjøpe en ny. F.eks argon tt mk2
Jeg har fått det til etter den nye oppdateringen. Har en iPhone 11, men kan ikke skjønne at type telefon skal ha så mye å si.Discogs appen ble oppdatert for noen uker siden. Etter det sliter jeg med å få brukt barcode scanner for å registrere plater. Er det bare meg? Har en iPhone 16 pro. Gjør jeg feil? Jeg legger det lyse feltet over koden. Før oppdateringen fungerte dette knirkefritt, nå nesten umulig.
Ser man det fysisk med å se på tuppen på stiften?Tror ikke noen tipset deg om den mest vanlige årsaken til slikt problem oppstår. Om det har bygget seg opp masse dritt på stiften er det et vanlig symptom slik du beskriver. Et forstørrelsesglass er nyttig. Og om skiten er vanskelig å få bort har jeg god erfaring med å bløtlegge stiften i litt renses vann i noen minutter før jeg forsiktig børster.