TakkPENT! et møblert hjem...
Lang vei til forsterker? eller har du RIAA under spiller?
Bildene dine er fine, men de er nok bare analoge for degAnaloge bilder av en vinylrigg må vel passe greit i denne tråden
Vis vedlegget 1120107 Vis vedlegget 1120108
Hehe ja. Naturligvis digitalisert for å kunne havne her jaBildene dine er fine, men de er nok bare analoge for deg![]()
Det er Fern & Roby Raven III. 94 db/w så de synger og svinger som bare det med LebenHvilke høyttalere har de der, ser ut som lettdrevne greier, og Leben er sikkert nydelig til …
For et voldsomt hyggelig kompliment da! Har jo tenkt en del, og handlet deretter, for å få til noe jeg synes både ser og høres fint ut, så gøy at andre også mener det er noe estetisk ålreit der. Så får dere bare ta meg på ordet at det låter braVi har en Vis meg racket ditt-tråd, men jeg vet ikke om vi har en curated Vakkert interiør med hifi-tråd. En slik bør vi ha, helt uten Smaken er som baken-tøys. @SimSVa sitt bilde burde åpne den.
Samme pris for den gamle quintet sort og ny X40. X40 har fått bor nålefane i stedet for safir i quintetten. Den nye har bedre spec for kanalbalanse, frekvensrespons og kanalseparasjon, men ingen spec for sporingsevne. Kjedelig at de kjører videre med shibata nål i toppmodellen. Jeg kunne ønske FG70 nåla (jf OM40) i bor- eller safir-faneNy Ortofon serie!! Synd toppmodellen er så dyr , MC med vanlig elliptiske nåler er uinteressant uansett pris
![]()
Ortofon MC X Series | New Moving Coil Cartridges
With the MC X Series, Ortofon sets a new benchmark in MC cartridge design, pushing premium Moving Coil technology to unprecedented levels of performance.ortofon.com
Hei Balle, hvad er det for nogle specifikasjoner du savner? Jeg syntes der stod det meste da jeg kiggede.savner spesifikasjoner… AT pleier no våre nøye på sånt, litt skuffende, får håpe det kommer…
Hei Balle,Jeg fant noe mer da jeg brukte Compare funksjonen, uten det fant jeg lite.
savnerfortsatt compliance, intern motstand, induktanse, sporingsevne,
Cartridge & Stylus | |
---|---|
Frequency Response | 20 to 27,000 Hz |
Channel Separation | 26 dB (1 kHz) |
Vertical Tracking Force | 20° |
Tracking Force | 1.8 to 2.2 g (2.0 g standard) |
Stylus Construction | Nude Microlinear |
Recommended Load Impedance | 47 k ohms |
Coil Impedance | 3.2 k ohms (1 kHz) |
DC Resistance | 750 ohms |
Coil Inductance | 480 mH (1 kHz) |
Output Voltage | 3.7 mV (1 kHz, 5 cm/sec.) |
Output Balance | 1.0 dB (1 kHz) |
Cantilever | 0.28 mm (0.011”) diameter solid boron |
Static Compliance | 20 × 10-6 cm/dyne |
Dynamic Compliance | 7 × 10-6 cm/dyne (100 Hz) |
Dimensions | 29.0 mm (1.1”) × 18.3 mm (0.72”) × 17.5 mm (0.69”) (H × W × D) |
Accessories Included | ・Cartridge installation screws** (M2.6) (10.0 mm (0.39”) × 2, 8.0 mm (0.31”) × 2, 5.0 mm (0.20”) × 2), Washer × 2, Non-magnetic screwdriver, Brush |
Threaded Hole | M2.6 × 2 |
Recommended Load Capacitance | 150 to 250 pF |
Replacement Stylus | AT-VMN45xML* (sold separately) |
Stylus Curvature Radius | 2.2 × 0.12 mil |
Type | VM |
Weight | 8.8 g (0.31 oz) |
Notes | *The replacement stylus of this product is used for AT-VMx series products. In this series, we offer replacement styli with different stylus tip structures and point shapes. **Cartridge installation screws (5.0 mm (0.20”)) x 2 are used to secure the cartridge in the box at the time of purchase. Be sure to keep and not lose these after removing the cartridge from the box. For product improvement, the product is subject to modification without notice. |
kanalseparasjon blir verre og verre for hver nye generasjon,, hvorfor mon tro
Mer edruelige tall? Sannsynligheten for at noen tester er større en før og dermed vil dem ikke risikere å overdrive? Men ja, merkelig.En del forbedringer her , tåler med kapasitanse enn før og litt stivere, men kanalseparasjon blir verre og verre for hver nye generasjon,, hvorfor mon tro