SOUNDSCAPES stereo-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    42.739
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Takk igjen !

Så langt er dette en eneste stor suksess. Jay's har fintunet denne transporten i flere år nå, og de siste forbedringene med ny klokke osv. har tydligvis gjort
    underverker - i tillegg til i2s koblingen mot dac. I følge Steve Guttenberg som A/B testet mk2 og mk3 mot hverandre så var det som å lytte på to forskjellige
    dac'er. Altså mer enn bare nyanseforskjeller. Synergien med Tambaqui er også perfekt. Det er tross alt ikke bare transporten man sitter og hører på !

Uansett hva jeg har spilt så langt - så høres det bedre ut enn det har gjort noen gang i stua her i alle fall. Jeg har ikke sammenlignet i2s mot coax eller aes/ebu enda , men det er jo mulig å teste ut for å se hvor mye det har å si. Men akkurat nå er det musikk som gjelder. Mer musikk takk ! 🎶🎶🎶

1.jpg
    2.jpg
    3.jpg

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    41.963
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    22
    Gratulerer, dette var nok transporten sin føler jeg, bygget som en tanks kan det se ut som😊
    Godt du fikk plass på benken, kos deg og nyt den i samspill med Mola Mola nå da🤗🎶

gismo

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    42.739
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Shimmer into Nature

Musikk egnet for blomsterspråk.

Det er fremdeles top-loader som gjelder. Pro-ject RS2T overtar rollen til Rega Apollo.
    Spør meg selv om jeg da egentlig trenger den lenger - kanskje havner den på torget.

1.jpg
    2.jpg

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    42.739
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Speaking of now

Jay's har gått på repeat hele natten , så den har vel nå totalt rundt 30 timer på telleren.
    Høres ut som ting begynner å lande her , så innspilling på flere hundre timer tar jeg med en klype salt.

Sjelden jeg koser meg med en ny komponent som jeg gjør med denne . Bruker og eiergleden er i en
    helt annen klasse i forhold til de fleste CD snurrer jeg har vært borti.

Lydmessig har jeg nå en combo som gjør at jeg bare får lyst til å spille musikk hele tiden.
    Gidder ikke styre med A/B testing av kabler/utganger og den type ting. Det får komme
    en dag jeg evt. kjeder meg noe jævlig.

Pat Metheny finnes i godt utvalg i hyllene her - det kan bare regne ute. Jeg har mat i skapet også.

🎶 🎶 🎶

1.jpg

Focal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Antall liker
    7.150
    Torget vurderinger
    1
    Leste om en som har samme spiller som deg, han lot den gå på repeat i 75 timer så hørte han på en referanse cd som han bruker for så å la den gå i 300 timer før han satte seg i god stolen for å å virkelig lytte . Han kjøper aldri mer cd drev.

Mvh

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    42.739
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Leste om en som har samme spiller som deg, han lot den gå på repeat i 75 timer så hørte han på en referanse cd som han bruker for så å la den gå i 300 timer før han satte seg i god stolen for å å virkelig lytte . Han kjøper aldri mer cd drev.

Mvh
    Så bra ! Denne står nok igjen den dagen jeg ikler meg trefrakken også. 🎶

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    42.739
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Ja, men styr for all del unna Aliexpress på den. De selger brukte ting som nytt osv. Her får du full garanti og nye produkter :

CDT2-MK3 | Jay's Audio

Jay's Audio selger gjennom Beatechnik / Vinshine Audio. Topp service , og ryddige folk. De gir ikke garanti på spiller pushet av Ali.

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    42.739
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Imaginary Day

Spiller meg gjennom litt Pat Metheny om dagen - i tillegg til mye annet også da.
    Noen av skivene hans har mange lag som lett kan smelte sammen til et stort "varmt" lydbilde.

Comboen Jay's / Mola Mola lar deg utforske lydbildet innover - både i dybde og bredde på en
    måte jeg i alle fall ikke har opplevd før. Det er et mylder av detaljer som bare svever innover i lag på lag.
    Første sporet slutter med en ganske lang gitarsolo - og fytti katta og fyren kan spille hvis han vil.

Musikk handler om følelser , og hvis ikke dette treffer så vet ikke jeg.

Venter besøk av @iGran i dag - som blir den første i min faste lyttekrets til å høre på det nye vidunderet.
    Tror jaggu han skal få servert Metheny til forrett .

🎶 🎶🎶

1.jpg
    2.jpg
    4.jpg

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    42.739
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Musikk , mat og gode samtaler !

En oppskrift som funker hver gang det. Var jo litt spent på hva et par friske ører synes om forandringene i oppsettet.
    Jeg hadde på forhånd dempet sub 2 db i forhold til tidligere - og det gikk ikke ubemerket forbi. :LOL:

Etter litt diskutering av forandringer i lydbildet skjønte jeg hvor skoen trykket , men begge var enige at
    2 db opp igjen ble for mye. Men 1 db derimot - det gjorde susen.

Så jeg landet altså 1 db fra den innstillingen jeg har kjørt med de siste par årene - og måtte innrømme
    at jo - det her spiller best. Herlig og inspirerende og nerde litt med noen som har forståelse for
    hvordan instrumenter skal låte - og som har ganske så like preferanser som en selv.

Takk til @iGran for en hyggelig dag i musikkens tjeneste !

Vi A/B testet forresten i2s og coax kabel fra CD transport til DAC også. Begge kan kobles
    opp samtidig, så det er bare å switche inngang på dac. Og det er absolutt forskjeller .
    Coax opplevde jeg som varmere og litt mindre oppløst i forhold til i2s.
    Sistnevnte er så åpen og transparent som man kan få det tror jeg. Føltes som å åpne vinduet
    på vidt gap. Personlig foretrekker jeg definitivt i2s , men skal innrømme at den siste db på
    sub'en var prikken over i'en for å få den rette balansen hele veien.

1.jpg

Sist redigert:

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    42.739
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Hadde vært morsomt å høre hva du synes om pro-ject etter et par mnd med den nye.
    Tar man drivverket rent isolert - så er nok ikke Pro-ject dårligere enn det som sitter i Jay's - sannsynligvis til og med bedre. Men Jay's har veldig bra klokke i siste modellene , mye bedre PSU og mer skikkelig og solid bygget på alle måter. At i2s er en bedre overføring er vel ganske sikkert. Dette kan forklares målemessig - ikke bare synsing.
    Ironisk nok har pro-ject også i2s , men de er så sære at de har laget en konfigurering som ikke kommuniserer med annet enn deres egen DAC. Smekk på lanken der :mad:

Går jo an å ta en test når Jay's har fått noen hundre timer..........

Sist redigert:

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.937
    Tar man drivverket rent isolert - så er nok ikke Pro-ject dårligere enn det som sitter i Jay's - sannsynligvis til og med bedre. Men Jay's har veldig bra klokke i siste modellene , mye bedre PSU og mer skikkelig og solid bygget på alle måter. At i2s er en bedre overføring er vel ganske sikkert. Dette kan forklares målemessig - ikke bare synsing.
    Ironisk nok har pro-ject også i2s , men de er så sære at de har laget en konfigurering som ikke kommuniserer med annet enn deres egen DAC. Smekk på lanken der :mad:

Går jo an å ta en test når Jay's har fått noen hundre timer..........
    Så vil jeg tilføye at CD-transportens vekt helt klart har en innvirkning på lydgjengivelsen gitt absorbsjon og avkobling av vibrasjoner fra CD-drevet.
    Man får et mer stabilt fundament. Når man i tillegg får bedre PSU og klokke, så taler Pro-Ject drevets størrelsen mot dem. Når de i tillegg ikke bygger inn kompatiblitet mot andre DACer enn deres egen, så blir det for sært. Derom er vi enige.

Det som kan være en interessant "shot-out" på sikt er mellom Jay`s CDT2 mk.3 drevet, og iGrans Teac VRDS-701T drev hjemme hos dere begge.
    Kun en tanke, og ikke en ordre ;)

Gad vite hva det 7 kg tyngre CD-drevet (CDT3 mk.3) til Jay`s kan varte opp med :unsure:

Sist redigert:

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    42.739
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Så vil jeg tilføye at CD-transportens vekt helt klart har en innvirkning på lydgjengivelsen gitt absorbsjon og avkobling av vibrasjoner fra CD-drevet.
    Man får et mer stabilt fundament. Når man i tillegg får bedre PSU og klokke, så taler Pro-Ject drevets størrelsen mot dem. Når de i tillegg ikke bygger inn kompatiblitet mot andre DACer enn deres egen, så blir det for sært. Derom er vi enige.

Det som kan være en interessant "shot-out" på sikt er mellom Jay`s CDT2 mk.3 drevet, og iGrans Teac VRDS-701T drev hjemme hos dere begge.
    Kun en tanke, og ikke en ordre ;)

Gad vite hva det 7 kg tyngre CD-drevet (CDT3 mk.3) til Jay`s kan varte opp med :unsure:
    Kan tilføye at Steve Guttenberg testet VRDS-701T mot Jay’s CDT2 mk3 . Han mente begge stilte veldig likt når han brukte coax fra begge drev , men at Jay’s med i2s ble en annen sak. I grunnen rart at Teac ikke har verken Aes/ebu eller i2s , og en direkte årsak til at den ikke kom på toppen av listen min. Ellers virker det å være et ekstremt bra drivverk .

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn