SOUNDSCAPES stereo-stue

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

• soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    42.737
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Takk igjen !

SÄ langt er dette en eneste stor suksess. Jay's har fintunet denne transporten i flere Är nÄ, og de siste forbedringene med ny klokke osv. har tydligvis gjort
    underverker - i tillegg til i2s koblingen mot dac. I fÞlge Steve Guttenberg som A/B testet mk2 og mk3 mot hverandre sÄ var det som Ä lytte pÄ to forskjellige
    dac'er. AltsÄ mer enn bare nyanseforskjeller. Synergien med Tambaqui er ogsÄ perfekt. Det er tross alt ikke bare transporten man sitter og hÞrer pÄ !

Uansett hva jeg har spilt sĂ„ langt - sĂ„ hĂžres det bedre ut enn det har gjort noen gang i stua her i alle fall. Jeg har ikke sammenlignet i2s mot coax eller aes/ebu enda , men det er jo mulig Ă„ teste ut for Ă„ se hvor mye det har Ă„ si. Men akkurat nĂ„ er det musikk som gjelder. Mer musikk takk ! đŸŽ¶đŸŽ¶đŸŽ¶

1.jpg
    2.jpg
    3.jpg

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    41.963
    Sted
    VĂŠssia i Grue.
    Torget vurderinger
    22
    Gratulerer, dette var nok transporten sin fþler jeg, bygget som en tanks kan det se ut som😊
    Godt du fikk plass pĂ„ benken, kos deg og nyt den i samspill med Mola Mola nĂ„ dađŸ€—đŸŽ¶

gismo

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    42.737
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Shimmer into Nature

Musikk egnet for blomstersprÄk.

Det er fremdeles top-loader som gjelder. Pro-ject RS2T overtar rollen til Rega Apollo.
    SpÞr meg selv om jeg da egentlig trenger den lenger - kanskje havner den pÄ torget.

1.jpg
    2.jpg

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    42.737
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Speaking of now

Jay's har gÄtt pÄ repeat hele natten , sÄ den har vel nÄ totalt rundt 30 timer pÄ telleren.
    HÞres ut som ting begynner Ä lande her , sÄ innspilling pÄ flere hundre timer tar jeg med en klype salt.

Sjelden jeg koser meg med en ny komponent som jeg gjĂžr med denne . Bruker og eiergleden er i en
    helt annen klasse i forhold til de fleste CD snurrer jeg har vĂŠrt borti.

Lydmessig har jeg nÄ en combo som gjÞr at jeg bare fÄr lyst til Ä spille musikk hele tiden.
    Gidder ikke styre med A/B testing av kabler/utganger og den type ting. Det fÄr komme
    en dag jeg evt. kjeder meg noe jĂŠvlig.

Pat Metheny finnes i godt utvalg i hyllene her - det kan bare regne ute. Jeg har mat i skapet ogsÄ.

đŸŽ¶ đŸŽ¶ đŸŽ¶

1.jpg

Focal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Antall liker
    7.150
    Torget vurderinger
    1
    Leste om en som har samme spiller som deg, han lot den gÄ pÄ repeat i 75 timer sÄ hÞrte han pÄ en referanse cd som han bruker for sÄ Ä la den gÄ i 300 timer fÞr han satte seg i god stolen for Ä Ä virkelig lytte . Han kjÞper aldri mer cd drev.

Mvh

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    42.737
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Leste om en som har samme spiller som deg, han lot den gÄ pÄ repeat i 75 timer sÄ hÞrte han pÄ en referanse cd som han bruker for sÄ Ä la den gÄ i 300 timer fÞr han satte seg i god stolen for Ä Ä virkelig lytte . Han kjÞper aldri mer cd drev.

Mvh
    SĂ„ bra ! Denne stĂ„r nok igjen den dagen jeg ikler meg trefrakken ogsĂ„. đŸŽ¶

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    42.737
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Ja, men styr for all del unna Aliexpress pÄ den. De selger brukte ting som nytt osv. Her fÄr du full garanti og nye produkter :

CDT2-MK3 | Jay's Audio

Jay's Audio selger gjennom Beatechnik / Vinshine Audio. Topp service , og ryddige folk. De gir ikke garanti pÄ spiller pushet av Ali.

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    42.737
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Imaginary Day

Spiller meg gjennom litt Pat Metheny om dagen - i tillegg til mye annet ogsÄ da.
    Noen av skivene hans har mange lag som lett kan smelte sammen til et stort "varmt" lydbilde.

Comboen Jay's / Mola Mola lar deg utforske lydbildet innover - bÄde i dybde og bredde pÄ en
    mÄte jeg i alle fall ikke har opplevd fÞr. Det er et mylder av detaljer som bare svever innover i lag pÄ lag.
    FĂžrste sporet slutter med en ganske lang gitarsolo - og fytti katta og fyren kan spille hvis han vil.

Musikk handler om fÞlelser , og hvis ikke dette treffer sÄ vet ikke jeg.

Venter besÞk av @iGran i dag - som blir den fÞrste i min faste lyttekrets til Ä hÞre pÄ det nye vidunderet.
    Tror jaggu han skal fÄ servert Metheny til forrett .

đŸŽ¶ đŸŽ¶đŸŽ¶

1.jpg
    2.jpg
    4.jpg

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    42.737
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Musikk , mat og gode samtaler !

En oppskrift som funker hver gang det. Var jo litt spent pÄ hva et par friske Þrer synes om forandringene i oppsettet.
    Jeg hadde pÄ forhÄnd dempet sub 2 db i forhold til tidligere - og det gikk ikke ubemerket forbi. :LOL:

Etter litt diskutering av forandringer i lydbildet skjĂžnte jeg hvor skoen trykket , men begge var enige at
    2 db opp igjen ble for mye. Men 1 db derimot - det gjorde susen.

SÄ jeg landet altsÄ 1 db fra den innstillingen jeg har kjÞrt med de siste par Ärene - og mÄtte innrÞmme
    at jo - det her spiller best. Herlig og inspirerende og nerde litt med noen som har forstÄelse for
    hvordan instrumenter skal lÄte - og som har ganske sÄ like preferanser som en selv.

Takk til @iGran for en hyggelig dag i musikkens tjeneste !

Vi A/B testet forresten i2s og coax kabel fra CD transport til DAC ogsÄ. Begge kan kobles
    opp samtidig, sÄ det er bare Ä switche inngang pÄ dac. Og det er absolutt forskjeller .
    Coax opplevde jeg som varmere og litt mindre opplĂžst i forhold til i2s.
    Sistnevnte er sÄ Äpen og transparent som man kan fÄ det tror jeg. FÞltes som Ä Äpne vinduet
    pÄ vidt gap. Personlig foretrekker jeg definitivt i2s , men skal innrÞmme at den siste db pÄ
    sub'en var prikken over i'en for Ä fÄ den rette balansen hele veien.

1.jpg

Sist redigert:

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    42.737
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Hadde vĂŠrt morsomt Ă„ hĂžre hva du synes om pro-ject etter et par mnd med den nye.
    Tar man drivverket rent isolert - sÄ er nok ikke Pro-ject dÄrligere enn det som sitter i Jay's - sannsynligvis til og med bedre. Men Jay's har veldig bra klokke i siste modellene , mye bedre PSU og mer skikkelig og solid bygget pÄ alle mÄter. At i2s er en bedre overfÞring er vel ganske sikkert. Dette kan forklares mÄlemessig - ikke bare synsing.
    Ironisk nok har pro-ject ogsÄ i2s , men de er sÄ sÊre at de har laget en konfigurering som ikke kommuniserer med annet enn deres egen DAC. Smekk pÄ lanken der :mad:

GÄr jo an Ä ta en test nÄr Jay's har fÄtt noen hundre timer..........

Sist redigert:

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.936
    Tar man drivverket rent isolert - sÄ er nok ikke Pro-ject dÄrligere enn det som sitter i Jay's - sannsynligvis til og med bedre. Men Jay's har veldig bra klokke i siste modellene , mye bedre PSU og mer skikkelig og solid bygget pÄ alle mÄter. At i2s er en bedre overfÞring er vel ganske sikkert. Dette kan forklares mÄlemessig - ikke bare synsing.
    Ironisk nok har pro-ject ogsÄ i2s , men de er sÄ sÊre at de har laget en konfigurering som ikke kommuniserer med annet enn deres egen DAC. Smekk pÄ lanken der :mad:

GÄr jo an Ä ta en test nÄr Jay's har fÄtt noen hundre timer..........
    SÄ vil jeg tilfÞye at CD-transportens vekt helt klart har en innvirkning pÄ lydgjengivelsen gitt absorbsjon og avkobling av vibrasjoner fra CD-drevet.
    Man fÄr et mer stabilt fundament. NÄr man i tillegg fÄr bedre PSU og klokke, sÄ taler Pro-Ject drevets stÞrrelsen mot dem. NÄr de i tillegg ikke bygger inn kompatiblitet mot andre DACer enn deres egen, sÄ blir det for sÊrt. Derom er vi enige.

Det som kan vÊre en interessant "shot-out" pÄ sikt er mellom Jay`s CDT2 mk.3 drevet, og iGrans Teac VRDS-701T drev hjemme hos dere begge.
    Kun en tanke, og ikke en ordre ;)

Gad vite hva det 7 kg tyngre CD-drevet (CDT3 mk.3) til Jay`s kan varte opp med :unsure:

Sist redigert:

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    42.737
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    SÄ vil jeg tilfÞye at CD-transportens vekt helt klart har en innvirkning pÄ lydgjengivelsen gitt absorbsjon og avkobling av vibrasjoner fra CD-drevet.
    Man fÄr et mer stabilt fundament. NÄr man i tillegg fÄr bedre PSU og klokke, sÄ taler Pro-Ject drevets stÞrrelsen mot dem. NÄr de i tillegg ikke bygger inn kompatiblitet mot andre DACer enn deres egen, sÄ blir det for sÊrt. Derom er vi enige.

Det som kan vÊre en interessant "shot-out" pÄ sikt er mellom Jay`s CDT2 mk.3 drevet, og iGrans Teac VRDS-701T drev hjemme hos dere begge.
    Kun en tanke, og ikke en ordre ;)

Gad vite hva det 7 kg tyngre CD-drevet (CDT3 mk.3) til Jay`s kan varte opp med :unsure:
    Kan tilfĂžye at Steve Guttenberg testet VRDS-701T mot Jay’s CDT2 mk3 . Han mente begge stilte veldig likt nĂ„r han brukte coax fra begge drev , men at Jay’s med i2s ble en annen sak. I grunnen rart at Teac ikke har verken Aes/ebu eller i2s , og en direkte Ă„rsak til at den ikke kom pĂ„ toppen av listen min. Ellers virker det Ă„ vĂŠre et ekstremt bra drivverk .

• Laster inn

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

• Laster inn

Topp Bunn