Sony

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Mala

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Var det den Yamahaen måtte vike for ? :D
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    yamahaen var kanskje såpass grovkorna i målet etter for mye japansk sake at det til tider var vanskelig å tyde hva han prøvde å formidle hehe neida ;) men Sony har en fin balanse der mellom varmt og kaldt :cool: måtte over på ren dyr klasse A her for å få noe nevneverdig bedre en tafa 777-en jeg hadde :) ikke for å skryte men synes sony fikk skvisa ut mye bra med 7-er modellene mtp pris også :)
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    må være flott head-fi det der :) vært nysjerrig på den spillern der ser meget flott ut, men koster for mye til å få prøvd den enda når enn ikke har prioritert så mye på head fi fronten ;) så ikke feil ut de klokkene heller der blir nok mine sennheiser momentum skvist momentum og ;)
     

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.519
    Antall liker
    1.029
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    Yamahaen står til salg nå ja, men forskjellen var bare nyanser.

    Yamahaen har en friskere spillestil som passet bedre til noen innspillinger, bedre head fi inngang og penere design, mens Sonyens sterkeste kort, er pondus ved lavt volum og bedre riaa.
     

    eldo472

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.01.2005
    Innlegg
    1.026
    Antall liker
    275
    Sted
    Tranby
    Lov å spørre hva du måtte ut med for N90`en? :rolleyes:

    X707`en er en flott spiller, har en selv!
    Kjøpte den sammen i en pakke for 6000.-
    Fikk en Myryad MDP-500 multikanal forforsterker, en fin Sony ST-SA3ES tuner og en lekker DVP-S9000ES i tillegg.
    Hvis noen trenger tuner så er det bare og ta kontakt. Har også en legendarisk Luxman T530 som passer til Luxman sine supre L-510, 520, 550.
    Må vel få meg en TA-E90ES nå.
     

    Dtomaso

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.09.2007
    Innlegg
    317
    Antall liker
    41
    Torget vurderinger
    3
    Dette må nesten vær beste stedet å spør, har noen her hatt gleden av å sammenligne Sony TA-1150 oppimot TA-2000F/3200F comboen fra samme tidsrom?
     

    Cozy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.11.2014
    Innlegg
    162
    Antall liker
    89
    Sony
    DSCN2704 (3).jpg
    DSCN2701 (2).jpg
    TC-K333 ESG og TA FB940R-QS
     
    • Liker
    Reaksjoner: ...

    ...

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.10.2012
    Innlegg
    98
    Antall liker
    50
    plukket med meg Sony MDR-1A fra Lefdal i går,
    har ingen planer om å sove denne helgen
    :)
    image.jpg
     
    L

    Laban MK2

    Gjest
    Sony.jpg
    Ekte Sony plastikk ( Misawa Home Institute plastikk mix ) = hvordan konstruere en plastikk konstruksjon slik at den låter som en tre fjøl .
     
    Sist redigert:

    Dumbo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.09.2006
    Innlegg
    81
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    3
    I helgen har jeg lyttet til mine surroundhøyttalere - Sony ss-na5es - i et stereooppsett. Og jeg må si disse relativt små høyttalerne virkelig imponerer. Bortsett fra fravær av dyp bass, er de helt topp på alle andre områder. Allikevel mistenker jeg at disse høyttalerne finnes i veldig få norske hjem. Trolig litt på grunn av prisen (i underkant av 40 tusen), men også fordi det eksisterer en tro på at en gigant som Sony ikke kan lage gode høyttalere. Det sistnevnte er utvilsomt feil. Imidlertid er det muligens en utfordring å finne en forhandler hvor det er mulig å få lyttet til disse. Men om du har muligheten, er jeg enig med Doug Schroeder i at disse høyttalerne virkelig kan anbefales.

    Sony SS-NA5ES Bookshelf Speaker Review | A Unique Audiophile Experience

    OQcFa74bhqd37M8vcxmzf7U1mamXRR8Zfp-6V6omMfU.jpg


    na5es_side.jpg
     

    larsmp

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.05.2002
    Innlegg
    52
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    5
    Hei
    Noen som har en formening om hva en ca 10 år gammel Sony DA9000ES Surroundforsterker kan være verdt på bruktmarkedet i dag?

    https://www.sony.co.uk/support/en/content/cnt-specs/TA-DA9000ES/list



    - Kristian
    Etter min mening maksimalt ett par tusen kroner, men det kommer nok an på kjøperen også. Dette var jo en heftig sak. Problemet i dag er at den ikke har HDMI og støtte for nyere formater (kan løses med analog 7.1 inn til en viss grad). Har hørt det var en bra forsterker i disse, så i en budsjett hjemmekino med fokus på kost/ytelse vil den fortsatt kunne gjøre en god jobb tror jeg. Det forutsetter at kjøper "vet hva dette er for noe" og hvordan utnyttte den på best måte.
     

    kahlbom

    Fersking
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Hei Larsmp og takk for kjapt og ryddig svar.
    Var vel desverre i næheten av noe sånt jeg så for meg. Jeg lodder stemnigen for en kompis så jeg har kun hørt den noen ganger. Uten tvil en knallgod forsterker, men mangel på HDMI er jo det store ankepunktet og egentlig også eneste grunn om ønske til å bytte den ut...


    - Kristian
     

    Magop

    Medlem
    Ble medlem
    31.05.2015
    Innlegg
    9
    Antall liker
    5
    Hei. Kan ikke skjønne at jeg ikke har sett denne tråden før? Melder meg gjerne inn som Sony venn / fanatiker :)
    Lykkelig eier av CDP-XA50ES, BDP-S5000ES, STR-DA3400ES hvor all deres magi sprer seg ut av ss-x70ed, sa-wx900 i stereo og i tillegg ss-x30ed og cn-x30ed i 5.1 :-D
    _20151015_094730.jpg
    _20151015_094730.jpg
    _20151006_084220.jpg
    _20151015_094855.jpg
     

    larsmp

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.05.2002
    Innlegg
    52
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    5
    Hei Larsmp og takk for kjapt og ryddig svar.
    Var vel desverre i næheten av noe sånt jeg så for meg. Jeg lodder stemnigen for en kompis så jeg har kun hørt den noen ganger. Uten tvil en knallgod forsterker, men mangel på HDMI er jo det store ankepunktet og egentlig også eneste grunn om ønske til å bytte den ut...


    - Kristian
    Hvis kompisen din ikke bryr seg om de nye 3D-audio formatene, så kan han klare seg lenge med en Bly-ray spiller med gode 5.1 eller 7.1 utganger som f.eks. en Oppo e.l. Trenger han romkorreksjon kan han koble en MiniDSP DRC-88A mellom Blu-ray spiller og receiver. Det vil fremdeles gi ypperlige resultater. Det er dessverre slik at vi på TV'sendinger, streaming, etc. stort sett må ta til takke med gamle lydformater som Dolby Digital som DA9000 fremdeles støtter - så selv om den ikke har HDMI kan den fremdeles brukes.
     

    Rondo

    Medlem
    Ble medlem
    13.05.2010
    Innlegg
    14
    Antall liker
    2
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    9
    Noen som har lyst og selge en Sony SCD 777 ES eller en Sony XA 7 ES...Må være strøkent
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    1.492
    Torget vurderinger
    29
    Har hatt begge de spillerene.
    Men skulle jeg hatt igjen, hadde jeg rett og slett gått for XA7ES.
    2 grunner til det.

    1 Tror jeg har ca 3 SACDer
    2 Jeg er så utrolig utålmodig, og klarer nesten ikke å vente til 777en klarer å lese formatet på plata.
     

    Magop

    Medlem
    Ble medlem
    31.05.2015
    Innlegg
    9
    Antall liker
    5
    Latterlig billige G3 på finn nå om noen har interesse for det :-D
     

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Finfin STR-V5, jorwed. Fungerer lysene på den? Jeg hadde en (byttet ut for en stund siden), manglet vel lys i radiosøkedelen. Kraftig plugg er det i alle fall.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Takk for det. Det er lys og lyd i alle kanaler. Vurderer å ta en rydderunde inni...
    Den bærer preg av å ha stått en stund :)
     

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Godt å høre.:) Min hadde behov for både innvendig og utvendig rens, men ble veldig fin til slutt. Svigerfar har fortsatt sin stående, vi har planer om å få rengjort denne og satt den i stand. Savner min til tider, men 2 stk gode gamle 3020 (Series 20 og A) fungerer veldig greit her nå.
     
    Sist redigert:

    Millmaker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.09.2009
    Innlegg
    256
    Antall liker
    10
    Torget vurderinger
    1
    Hva får man for en velfungerende XA7 ES i disse dager?
    Har en stående i racket som ikke brukes, derfor spørsmålet.

    Ser de på ebay helt opp i 15k, galskap.
     

    Steen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2005
    Innlegg
    1.079
    Antall liker
    1.280
    Tenkte jeg skulle få meldt meg inn her jeg også, og denne tråden trenger definitivt å balanseres med litt vinylrelatert hardware. Har hatt utallige snurrer opp igjennom årene, men kun noen få har blitt værende. Blant disse er Sony TTS-3000, deres TOTL spiller fra sent sekstitall, som ble brukt både i NRK og Sveriges Radio. Den på bildene har gjort tjeneste her i huset de siste 6-7 år, og en nyinnkjøpt er i gang med re-plinting. Egentlig helt utrolig at folk flest ikke har oppdaget denne ennå.
    Steen
     

    Vedlegg

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    1.492
    Torget vurderinger
    29
    Jeg trodde i 3 uker at jeg fikk kjøpe et par Sony SS-AR1 for 30.000,- ( på finn)
    Mens jeg ventet i 3 uker på at kjøper skulle komme hjem fra reise, bearbeidet jeg kona og planla kjøreturen til Oslo fra Stavanger. Da han endelig kom hjem kontaktet han meg. Han hadde hatt så mange henvendelser, at prisen nå hadde økt til 60.000,-
    Synd, for disse kunne jeg virkelig tenkt meg.
    Jaja, det hele virket jo to good to be true!
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Hva får man for en velfungerende XA7 ES i disse dager?
    Har en stående i racket som ikke brukes, derfor spørsmålet.

    Ser de på ebay helt opp i 15k, galskap.
    hei vet ikke hva dem ligger til her i norge nå , men jeg fikk vel 6500 inkl orginal eske for min strøkne xa-7 for litt over 1 år siden
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Jeg trodde i 3 uker at jeg fikk kjøpe et par Sony SS-AR1 for 30.000,- ( på finn)
    Mens jeg ventet i 3 uker på at kjøper skulle komme hjem fra reise, bearbeidet jeg kona og planla kjøreturen til Oslo fra Stavanger. Da han endelig kom hjem kontaktet han meg. Han hadde hatt så mange henvendelser, at prisen nå hadde økt til 60.000,-
    Synd, for disse kunne jeg virkelig tenkt meg.
    Jaja, det hele virket jo to good to be true!
    disse er vel det flotteste sony har laget av talere vel , synd dem gikk så høyt til værs men med en nypris på ca 200 tusen så synes jeg en pris på 30 tusen virket mer som en lukkemat pris enn faktisk pris men like irriterende vær gang selgere lokker på denne måten med fine priser , selv 60 tusen er vel fair pris for talere av slikt kaliber men fortsatt mye penger , i disse sony talerne ser man ihvertfall hva enn får er jo kvalitet hele veien :) , de hadde vært et kanonkupp til 30 tusen
     

    Millmaker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.09.2009
    Innlegg
    256
    Antall liker
    10
    Torget vurderinger
    1
    Hva får man for en velfungerende XA7 ES i disse dager?
    Har en stående i racket som ikke brukes, derfor spørsmålet.

    Ser de på ebay helt opp i 15k, galskap.
    hei vet ikke hva dem ligger til her i norge nå , men jeg fikk vel 6500 inkl orginal eske for min strøkne xa-7 for litt over 1 år siden
    Såpass ja. Kanskje vurdere å la den gå videre til noen som setter mer pris på den enn meg da.
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    de har ihvertfall holdt seg bra i pris tidligere men sånn som markedet har endra seg bare det siste året så er det blitt desto viktigere å finne riktig kjøper, xa7 er faktisk en spiller jeg savner , jeg personlig mener å ha likt musikaliteten i den bedre enn scd 777 som jeg også har hatt :)
    hadde jeg bare hatt noen kroner på lur så kunne jeg gjerne kjøpt xa7-en av deg :) flotte spillere med dødsbra drivverk uten tvil :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn