Sony

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.152
    Antall liker
    10.662
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Endel innlegg med direkte linking til bruktannonser er fjernet. Som kjent er ikke dette tillatt på HFS. Beklager dette men skal man ha et regelverk for et forum må man overholde det.
     

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.533
    Antall liker
    1.058
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    Endel innlegg med direkte linking til bruktannonser er fjernet. Som kjent er ikke dette tillatt på HFS. Beklager dette men skal man ha et regelverk for et forum må man overholde det.
    Du har påtatt deg en stor ryddejobb i dag:cool: Det lenkes overalt!
    Kanskje på tide å endre reglene da så de blir brukervennlige?
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.439
    Antall liker
    1.508
    Torget vurderinger
    29
    Endel innlegg med direkte linking til bruktannonser er fjernet. Som kjent er ikke dette tillatt på HFS. Beklager dette men skal man ha et regelverk for et forum må man overholde det.
    Du har påtatt deg en stor ryddejobb i dag:cool: Det lenkes overalt!
    Kanskje på tide å endre reglene da så de blir brukervennlige?
    I vennetråder burde det være lovlig å lenkes til annonser, da det ofte er folk som er på jakt etter spesielle ting.
     

    Mala

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Jeg er enig. Er tråden rundt "gode kjøp på nettet nå" ribbet helt den da?

    *sjekke
     

    Stigimon

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2005
    Innlegg
    522
    Antall liker
    304
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    26
    Denne tråden har jo vært "freda" i forhold til lenker??? Til og med moderatorer som har uttalt det? Hva har endra seg?
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.152
    Antall liker
    10.662
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Dette er jeg i prinsippet enig i at vennetrådene er litt spesielle i så måte. Nå går det jo inflasjon i vennetråder også da.
    Regelverket er likevel rimelig klart på området ang. linking til annonser.
    At regelen (6a)er dum/feil mm. kan jo noen av dere ta opp under "kommentarer og hjelp til forum"? Jeg har ingen absolutt mening om innholdet i regelen men er satt til å håndheve.
    At noen nekter å innfinne seg i regelverket og til slutt får ei skrape er vel rett og rimelig?

    Endel innlegg med direkte linking til bruktannonser er fjernet. Som kjent er ikke dette tillatt på HFS. Beklager dette men skal man ha et regelverk for et forum må man overholde det.
    Du har påtatt deg en stor ryddejobb i dag:cool: Det lenkes overalt!
    Kanskje på tide å endre reglene da så de blir brukervennlige?
    I vennetråder burde det være lovlig å lenkes til annonser, da det ofte er folk som er på jakt etter spesielle ting.
     

    Dumbo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.09.2006
    Innlegg
    82
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    3
    Delvis på impuls - og delvis basert på positive anmeldelser på nettet, tok jeg sjansen på å bestille et par Sony SS-NA5ES. Etter å ha lyttet et par timer, må jeg si at jeg er imponert over lyden som strømmer ut av høyttalerne. Sony og høyttalere klinger trolig for mange som en dårlig kombinasjon, og sannsynligvis kommer det ikke til å bli solgt mange av disse parene i Norge. Men mitt foreløpig inntrykk er at Sony ikke står noe tilbake for mer spesialiserte høyttalerprodusenter. Snarere tvert i mot.

    Selv tenker jeg å benytte disse høyttalerne som surroundhøyttalere, men trolig kommer de ofte til å avlaste mine Revel Ultima Salon 2 for forandringens skyld også når jeg hører på musikk i stereo.

    Her er noen tester;



    Sony SS-NA5ES Bookshelf Speaker Review | A Unique Audiophile Experience
    Sony SS-NA5ES Speaker System | Sound & Vision
    Sony ES | Ljud & Bild


    na5es_front.png
     

    ...

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.10.2012
    Innlegg
    98
    Antall liker
    50
    Lekre høytalere Dumbo,har lyst på disse selv. Hvor mye er det de koster?
     

    Dumbo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.09.2006
    Innlegg
    82
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    3
    Utseende er trolig det minst imponerende med disse høyttalerne. De ser muligens litt kjedelige/ordinære ut. Men det glemmer man fort når man setter på musikken :).

    Det virker som prisen i Norge er et sted mellom 36-40 tusen. Selv bestilte jeg dem fra Japan, hvor prisen er godt under halvparten.

    Anbefales på det varmeste.
     

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.533
    Antall liker
    1.058
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    hehe "Delvis på impuls"..

    Spennende saker dette. Kan bli framtidig brukt kupp. Fortell om lyden etterhvert da:)

    Delvis på impuls - og delvis basert på positive anmeldelser på nettet, tok jeg sjansen på å bestille et par Sony SS-NA5ES. Etter å ha lyttet et par timer, må jeg si at jeg er imponert over lyden som strømmer ut av høyttalerne. Sony og høyttalere klinger trolig for mange som en dårlig kombinasjon, og sannsynligvis kommer det ikke til å bli solgt mange av disse parene i Norge. Men mitt foreløpig inntrykk er at Sony ikke står noe tilbake for mer spesialiserte høyttalerprodusenter. Snarere tvert i mot.

    Selv tenker jeg å benytte disse høyttalerne som surroundhøyttalere, men trolig kommer de ofte til å avlaste mine Revel Ultima Salon 2 for forandringens skyld også når jeg hører på musikk i stereo.

    Her er noen tester;



    Sony SS-NA5ES Bookshelf Speaker Review | A Unique Audiophile Experience
    Sony SS-NA5ES Speaker System | Sound & Vision
    Sony ES | Ljud & Bild


    Vis vedlegget 264230
     

    Mala

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Låter bra eller ? Vurderer å skaffe meg ett par matchende til resten av boksene ser du :)
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Vist låter den bra. :) Men jeg har ikke noe særlig sammenligningsgrunnlag siden jeg ikke har fått testet med noen andre forsterkere i nøyaktig samme oppsetet. Det har vært litt utskiftninger her, og da må man som regel ha litt tid for å bli kjent.

    Neppe av de beste forsterkerne jeg har hatt, men jeg synes det er noe litt spesiellt med de litt eldre Sony ES produktene. Synes de ser veldig flotte ut, og de gir meg eierglede som ikke skal kimses av.

    Flotte bokser du har! :)
     

    Mala

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Nettopp!

    Kunene tenkt meg ett Sony forsterkeri med ett par slike, gammel Sony låter godt og gir en herlig eierglede som du sier! Tunge,solide og med ett vanvittig pent ytre samt bra ytelse :)


    Får se om jeg får karret til meg noen i løpet av høsten!
     

    Costanza76

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    180
    Antall liker
    205
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Melder meg inn med en CDP - XA20ES på vei... Skal foreløpig brukes som transport i et Head-fi-oppsett med Schiit "Überfrost" som DAC. Funker det fint kan det bli fast plass i det foreløpig tomme imaginære racket når kjellerstua er på plass og stor-fi-mulighetene åpenbarer seg :)

    De massive CD-spillerne fra SONY har alltid pirret interessen - og når sjansen nå bød seg til å prøve ut en av dem måtte jeg bare hoppe på.
    Regner med noen kan komme med innspill ift. nevnte spiller som transport - men skaden er allerede skjedd :) Uansett bedre enn dagens løsning - en Cambridge dvd-67 med alt annet enn støyfri mekanisme... (Dårlig kombinasjon med åpne klokker).

    Oppdatering pr. 23.07.14:
    Da er spilleren i boks - eller rettere sagt ut av boksen, inn i hylla (som viste seg å være for liten - svær sak denne spillereren) - hele head-fi-anlegget flyttes til annet rack med bedre plass - Sony'en inn som transport for Schiit Bifrost DAC'en - og DER kom gliset :D

    Elsker den lydløse mekanikken - Puck'en - og opplevelsen av soliditet. Tunge saker.

    Apropos tunge saker: Rakk bare tre testlåter i går kveld, men opplevde en "oppfeiting" av lyden i begge ender av frekvensene. Et tyngre fundament i bassen, samt en enda større detaljering i toppen. I tillegg ble lydbildet litt mindre intimt - vokalen tok et fysisk steg tilbake i et rom som hadde blitt merkbart større (les: mer rominfo). Moro.
     
    Sist redigert:

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.533
    Antall liker
    1.058
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    Gratulerer med min gamle 20es. Jeg byttet den inn hos Sommercamp i xa7es. 20 er da et mye bedre kjøp!
    Min Sony TA-FA777ES ryker nå dessverre ut til fordel for "noe nytt". men 7es en består.
     
    Sist redigert:

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Det lå en på finn i lengere tid, men ser den er solgt nå. Prisforlangende var godt under halvparten av den som ligger på torget her. Finnkode 50931884.
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.439
    Antall liker
    1.508
    Torget vurderinger
    29
    Alt for dyrt!
    Jeg har hatt 2 stk helt strøkne, begge ble kjøpt og solgt for 4K +-
    Skal en bruke den som drivverk kan en like godt bruke en XA5ES.
    En på finn nå til 2.600,-
     

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.533
    Antall liker
    1.058
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    Alt for dyrt!
    Jeg har hatt 2 stk helt strøkne, begge ble kjøpt og solgt for 4K +-
    Skal en bruke den som drivverk kan en like godt bruke en XA5ES.
    En på finn nå til 2.600,-
    Ja har sett greier du har solgt tidligere som har gått videre for nesten dobbel pris:)
    Bla. 777ES jeg kjøpte for 8000.
     

    AudioPhysic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2013
    Innlegg
    421
    Antall liker
    167
    Sted
    Stathelle
    Torget vurderinger
    23
    Sony XA7 ES er en veldig flott spiller og så er skuffen og pucken det kuleste jeg har sett på en cd spiller hittil.
    Bare synd viss ny laser til den er vrient å få tak på.
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Veldig flott spiller ja! Du finner en del andre Sony spillere med tilsvarende skuff og drivverk. Eks. XA20ES, XA5ES, XA50ES osv..
     

    Newton

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.05.2005
    Innlegg
    445
    Antall liker
    169
    Har en TA-E9000ES som jeg kjøpte ny, nesten ikke brukt. Bestemte meg for å oppgradere når jeg fikk en blueray spiller til Jul og havnet da på en Marantz. Må si at jeg ikke syntes lydforskjellen var så veldig stor :-( Hva kan man regne med å få for en slik i dag? Har naturlig vis alt av manualer, remote, eske and the lot og er i mint condition..... Nesten så jeg fikk lyst å sette den opp igjen :-D
     
    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    skal nok finne en reserve laser til min også, må bare lete litt , kan da ikke være helt umulig :) heldigvis er den xa7-en jeg har lite brukt tross alder , så forhåpentligvis er det en del igjen av laseren enda også :)
    men xa7 er vel litt mer påkostet rent lydmessig enn de litt mindre modellene, selv om det kanskje ikke er enorme forskjeller, fine spillere alle i xa serien :)

    noe av grunnen til slike spillere er jo ikke bare lydkvaliteten men gløden og sjarmen i selve produktet og, og gir jo fin eierglede å ta i bruk slikt :)
     
    Sist redigert:

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    noe av grunnen til slike spillere er jo ikke bare lydkvaliteten men gløden og sjarmen i selve produktet og, og gir jo fin eierglede å ta i bruk slikt :)

    Selv om jeg har vært uenig med deg og andre ang prissetting osv er jeg helt enig med deg nå. Har selv en liten forkjærlighet for Sony sine eldre ES produkter. Bare det å betjene en så godt bygget spiller som XA7ES er en fryd! Det gir en spesiell følelse! Skal man finne noe mekanisk tilsvarende i dag vil prisen være astronomisk!
     

    AudioPhysic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2013
    Innlegg
    421
    Antall liker
    167
    Sted
    Stathelle
    Torget vurderinger
    23
    XA50ES er og en ganske fin spiller, men synd den ikke har balanserte innganger.
    Ellers så er det veldig mye av det samme som på XA7ES.
    Men uansett som drivverk er nok XA50ES veldig god og med en god dac imellom er den vell ikke så langt unna XA7ES lydmessig :)
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    XA50 med en god DAC overgår nok kvalitetene til XA7 med god margin. XA7 er en flott spiller mekanisk, men den er utdatert.
     

    AudioPhysic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2013
    Innlegg
    421
    Antall liker
    167
    Sted
    Stathelle
    Torget vurderinger
    23
    XA50 med en god DAC overgår nok kvalitetene til XA7 med god margin. XA7 er en flott spiller mekanisk, men den er utdatert.
    Har du noe tips til en eventuell god dac som kunne passet fint sammen med XA50 ?
    Blir vell å bruke coax mellom XA50 og dac.
     

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.533
    Antall liker
    1.058
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    XA50 med en god DAC overgår nok kvalitetene til XA7 med god margin. XA7 er en flott spiller mekanisk, men den er utdatert.
    OK?? Heftige påstander her; Kan du vise til noen/noe som sier xa7es er utdatert kontra xa50es som DRIVVERK?
     

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.533
    Antall liker
    1.058
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    Åhhhhh...nå ble jeg helt blank i øya gutter.
    Mine første Sony produkter var integrert forsterker TA-2650, og platespiller PS-11 som jeg handlet helt tilbake i 1976. TA`n fungerer ennå 8)
    I 1996 kjøpte jeg en demo brukt Sony CDP-XA5ES som faktisk i mine ører er mer musikalsk enn arvtageren XA-50ES. Solgte den til en god kompis i 2002, og savner`n faktisk selv om den slettes ikke matcher dagens rigg.
    CD-skuffen er til dags dato det råeste jeg har vært borte i ;D
    Så for noen uker siden handlet jeg en nydelig Sony DVP-S9000ES, og roen har senket seg atter i heimen igjen ::)
    Knall DVD-V spiller for meg med 100hz tv boks.
    Å så e den jo berre lekker da :D koser meg med de "gamle" dubbedittene jeg.

    Takk for merksamheita....
    Hei.

    Ser SMR er helt uenig med deg (ikke uvanlig;-))...Kjør debatt!
     

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.533
    Antall liker
    1.058
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    Har en TA-E9000ES som jeg kjøpte ny, nesten ikke brukt. Bestemte meg for å oppgradere når jeg fikk en blueray spiller til Jul og havnet da på en Marantz. Må si at jeg ikke syntes lydforskjellen var så veldig stor :-( Hva kan man regne med å få for en slik i dag? Har naturlig vis alt av manualer, remote, eske and the lot og er i mint condition..... Nesten så jeg fikk lyst å sette den opp igjen :-D
    Tror dessverre ingen våger svare deg på dette her for tiden. Det er noen her på sentralen som benytter enhver anledning til å halshugge de som prøver å gjette verdi på produkter, og/eller mener et produkt er bedre enn et annet.
    De kommer ofte helt ubegrunnet inn fra sidelinjen og gir seg aldri.

    Dessverre. Slik har det blitt her inne.
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    er vel på tide for meg å få slengt ut et par bilder av ene sony perlen min da ta-fa 777es uten klær :p
    h
    old dere for øya dere som er allergiske mot sterke scener/nakenheter :D

    20140821_024554.jpg
    20140822_021442.jpg
    20140821_024700.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn