Sony

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    kommer det snikende inn anaconda slanger her også nå ;) godt det står sony og made in japan på dem :rolleyes:
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.439
    Antall liker
    1.508
    Torget vurderinger
    29
    Jeg trodde i 3 uker at jeg fikk kjøpe et par Sony SS-AR1 for 30.000,- ( på finn)
    Mens jeg ventet i 3 uker på at kjøper skulle komme hjem fra reise, bearbeidet jeg kona og planla kjøreturen til Oslo fra Stavanger. Da han endelig kom hjem kontaktet han meg. Han hadde hatt så mange henvendelser, at prisen nå hadde økt til 60.000,-
    Synd, for disse kunne jeg virkelig tenkt meg.
    Jaja, det hele virket jo to good to be true!
    .


    disse er vel det flotteste sony har laget av talere vel , synd dem gikk så høyt til værs men med en nypris på ca 200 tusen så synes jeg en pris på 30 tusen virket mer som en lukkemat pris enn faktisk pris men like irriterende vær gang selgere lokker på denne måten med fine priser , selv 60 tusen er vel fair pris for talere av slikt kaliber men fortsatt mye penger , i disse sony talerne ser man ihvertfall hva enn får er jo kvalitet hele veien :) , de hadde vært et kanonkupp til 30 tusen
    Ja, 60K er nok en fair pris det, men sjeldent jeg har så mye penger på hifikontoen for å si det slik.
    30 var liksom overkommelig.
     

    Frikken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2004
    Innlegg
    670
    Antall liker
    851
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    9
    Skulle gjerne meldt meg inn i denne vennegjengen......Savner XA5es'n. Den ble byttet bort da laser tok kvelden.
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Jeg trodde i 3 uker at jeg fikk kjøpe et par Sony SS-AR1 for 30.000,- ( på finn)
    Mens jeg ventet i 3 uker på at kjøper skulle komme hjem fra reise, bearbeidet jeg kona og planla kjøreturen til Oslo fra Stavanger. Da han endelig kom hjem kontaktet han meg. Han hadde hatt så mange henvendelser, at prisen nå hadde økt til 60.000,-
    Synd, for disse kunne jeg virkelig tenkt meg.
    Jaja, det hele virket jo to good to be true!
    .


    disse er vel det flotteste sony har laget av talere vel , synd dem gikk så høyt til værs men med en nypris på ca 200 tusen så synes jeg en pris på 30 tusen virket mer som en lukkemat pris enn faktisk pris men like irriterende vær gang selgere lokker på denne måten med fine priser , selv 60 tusen er vel fair pris for talere av slikt kaliber men fortsatt mye penger , i disse sony talerne ser man ihvertfall hva enn får er jo kvalitet hele veien :) , de hadde vært et kanonkupp til 30 tusen
    Ja, 60K er nok en fair pris det, men sjeldent jeg har så mye penger på hifikontoen for å si det slik.
    30 var liksom overkommelig.
    skjønner den 30k er jo og flust med penger for et sett talere og fortsatt ellers myye penger, tenkte vel mest at 60k var fair pris i forhold til mye annen high end som rett og slett ikke holder mål :) kan vel bygge noe ala samme konstruksjonen for 30k dog nok kanskje ikke med samme finish materialvalg ,eierglede olign som sony sine kreasjoner da såklart :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kan en bruke en hvilken som helst stjerne trekker på å løsne transport skruen i disse spillerne ifra XA serien ?
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.791
    Antall liker
    14.659
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Kan en bruke en hvilken som helst stjerne trekker på å løsne transport skruen i disse spillerne ifra XA serien ?
    Tror jeg brukte en vanlig stjernetrekker på min XA50ES for en del år siden.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.281
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    noen som digger mindisc her?
    jeg er fan av md og har en 920qs og et par andre spillere
    Vis vedlegget 372845
    Jeg er glad i minidisc. Bruker en JB940QS med tilhørende tastatur for å ta opp fra Tidal. Spiller av på denne, eventuelt på en JE500 som jeg har i anlegg nr.2. Lyden blir slettes ikke dårlig. Jeg vet ikke om det bare er meg, men av og til synes jeg det er deilig å sette inn en disc istedenfor å streame.:)
     

    hiifiroar

    Medlem
    Ble medlem
    24.08.2014
    Innlegg
    12
    Antall liker
    20
    532.jpg
    G5 har en grei størrelse, men det er nå en gang sånn at storebror er større. :)

    Har en litt eldre utgave av de som står lengre opp i tråden her også, men de heter SS 2070 og ser slik ut :
    ss2070.jpg
     
    Sist redigert:

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Fra tidligere har jeg bekjent mitt vennskap med Sony på grunn av min WMD6-C Pro Walkman. Men den er ikke i bruk så det er ikke et aktivt vennskap. Men nå blir det et aktivt vennskap igjen. En tilsynelatende kosmetisk VG+ Sony CDP790 er på vei til soverommet og det jeg kaller semivintage-riggen. Jeg får den ikke levert før slutten av august, men det haster ikke så voldsomt.

    Det er en modell som ble produsert for 25 år siden, så den passer i utgangspunktet som kilde i en vintagerigg. Egentlig var planen å skaffe en NAD, siden resten av semivintage-riggen består av en NAD 710 receiver og 613 kassettspiller. Høyttalerne er det eneste som er ekte vintage, Radionette TK600 fra høsten 1975. Men siden CDP790 er relativt dyp så blir den vel passende å sette nederst og da blir ikke designforskjellen like tydelig. Dessuten, NAD er ikke akkurat kjent for å lage pålitelige og holdbare CD-spillere, og de beste av dem i så måte har Sony mekanikk og laser. Sony derimot har jeg aldri hørt noen klage over påliteligheten til.

    Dere som er fans kjenner kanskje spilleren fra før? Planen er egentlig å koble den til Audio Alchemy med optisk kabel, men hvordan låter en slik spiller rett ut av esken? Har den noe å tilby oss lyttere i dag? Er jo også andre ting jeg kunne tenkt meg å bruke den optiske inngangen på AA på hvis Sony-en ikke er så aller verst på de analoge utgangene.

    sony cd.jpg
     

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.533
    Antall liker
    1.058
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    Tenker jeg har lyst å prøve en
    [h=1]TA-FA70ES (har hatt 777 og 7), så si fra om noen har en 70 å selge meg:)[/h]
     

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.533
    Antall liker
    1.058
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    Tenker jeg har lyst å prøve en
    TA-FA70ES (har hatt 777 og 7), så si fra om noen har en 70 å selge meg:)
    hva med å få prøvd forgjengern til 7-erne ta f 777es :rolleyes: dem er det vel rimelig få av ,laget av samme engineer Takashi Kanai :) bare å kaupe
    Sony TA F777ES Verstärker Amplifier 80ER Ultra Seltener | eBay
    Nei den blir for gammel. De utviklet masse ny teknologi denne perioden. Du ser på oppbyggingen inni den, hvor stor forskjellene var fra 84 til 94. FA777 (99) er kongen og beste lyden jeg har eid, men behov for fjernkontroll gjør at jeg lander på 70:)
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.870
    Antall liker
    17.459
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Noen tips til hva jeg kan gjøre med en Sony CDP-X777ES som skipper når den spiller. 1-4 ganger pr cd.
    Spilleren er renset innvendig. Skjønner det ikke er bare bare å få tak i ny laser?
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.791
    Antall liker
    14.659
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Noen tips til hva jeg kan gjøre med en Sony CDP-X777ES som skipper når den spiller. 1-4 ganger pr cd.
    Spilleren er renset innvendig. Skjønner det ikke er bare bare å få tak i ny laser?
    Du kan sannsynligvis få laseren justert. Hvis ikke problemet forsvinner etter justering er laserbytte eneste løsning.
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Tenker jeg har lyst å prøve en
    TA-FA70ES (har hatt 777 og 7), så si fra om noen har en 70 å selge meg:)
    hva med å få prøvd forgjengern til 7-erne ta f 777es :rolleyes: dem er det vel rimelig få av ,laget av samme engineer Takashi Kanai :) bare å kaupe
    Sony TA F777ES Verstärker Amplifier 80ER Ultra Seltener | eBay
    Nei den blir for gammel. De utviklet masse ny teknologi denne perioden. Du ser på oppbyggingen inni den, hvor stor forskjellene var fra 84 til 94. FA777 (99) er kongen og beste lyden jeg har eid, men behov for fjernkontroll gjør at jeg lander på 70:)
    jeg vet det er på 90 tallet det skjedde ;) men den fra 84 hadde vært artig å ha i samlinga alikevel , ellers mye enn kunne tenkt seg å prøvd av japsegodbiter fra 90 tallet :)holder meg til 90 tallet føler det er de produktene som gir meg den komplette eierglede samt lydkvalitet ,
    enig i at fa777 er noe av det likeste jeg noen gang har hatt også ,den har veldig få svakheter ,veldig godt ballansert og organisk, husker også at den hadde noe spessielt krydder i toppen og som var tilfredstillende :) skulle ikke solgt den vidre hehe, trur ikke han gir den fra seg igjen ;) og blir fort penger om enn snubler over en internationalt , håper jeg får til å lande med den nye ampen jeg har fått meg nå hvis ikke legger jeg snart opp eller så må jeg tilbake til sony jeg og ;)
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.870
    Antall liker
    17.459
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Noen tips til hva jeg kan gjøre med en Sony CDP-X777ES som skipper når den spiller. 1-4 ganger pr cd.
    Spilleren er renset innvendig. Skjønner det ikke er bare bare å få tak i ny laser?
    Du kan sannsynligvis få laseren justert. Hvis ikke problemet forsvinner etter justering er laserbytte eneste løsning.
    Og lasere til denne vokser ikke på trær har jeg skjønt...
     

    lurvis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2015
    Innlegg
    2.769
    Antall liker
    5.289
    Sted
    Totenvika
    Torget vurderinger
    0
    Tenker jeg har lyst å prøve en
    TA-FA70ES (har hatt 777 og 7), så si fra om noen har en 70 å selge meg:)
    hva med å få prøvd forgjengern til 7-erne ta f 777es :rolleyes: dem er det vel rimelig få av ,laget av samme engineer Takashi Kanai :) bare å kaupe
    Sony TA F777ES Verstärker Amplifier 80ER Ultra Seltener | eBay
    Nei den blir for gammel. De utviklet masse ny teknologi denne perioden. Du ser på oppbyggingen inni den, hvor stor forskjellene var fra 84 til 94. FA777 (99) er kongen og beste lyden jeg har eid, men behov for fjernkontroll gjør at jeg lander på 70:)
    jeg vet det er på 90 tallet det skjedde ;) men den fra 84 hadde vært artig å ha i samlinga alikevel , ellers mye enn kunne tenkt seg å prøvd av japsegodbiter fra 90 tallet :)holder meg til 90 tallet føler det er de produktene som gir meg den komplette eierglede samt lydkvalitet ,
    enig i at fa777 er noe av det likeste jeg noen gang har hatt også ,den har veldig få svakheter ,veldig godt ballansert og organisk, husker også at den hadde noe spessielt krydder i toppen og som var tilfredstillende :) skulle ikke solgt den vidre hehe, trur ikke han gir den fra seg igjen ;) og blir fort penger om enn snubler over en internationalt , håper jeg får til å lande med den nye ampen jeg har fått meg nå hvis ikke legger jeg snart opp eller så må jeg tilbake til sony jeg og ;)
    Hei Jap-!. Takk for sist og kjøpet av en utrolig god forsterker. Har nå en enestående synergi i anlegget mitt, noe TA-FA777ES bidrar godt med. Ja, du har helt rett, den gir jeg ikke fra meg ;). Har ikke behov for å skifte ut noe som helst, eneste er å prøve litt andre stifter/nåler til pick-up's. Selve lydsignaturen er perfekt i mine ører til 60's/70's psych/hard/prog/folk vinyl. Bra på Ecm og eldre trashmetal også??????.
    Må skryte litt av Sony CDP-X3000 også, lyder vinyl og ikke digitalis. Har eid Sony produkter i ES serien før og har alltid vært fornøyd. Godt bygget, god lyd og lite problemer. Neste på innkjøpslisten er kassettdeck eller minidisc i ES serien, havner vel på minidisc tror jeg, var litt for sent ute på en annonse i går:(. Men man kan jo ikke være heldig hver gang, får ta tiden til hjelp.

    Mvh. Rune
     

    ...

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.10.2012
    Innlegg
    98
    Antall liker
    50
    Min lille sammling Sony hodetellefoner (er redd det kommer til å bli fler):D
    fra venstre: MDR-V6, MDR-10RC, MDR-XB950BT, DR-5A & MDR-1A
    image.jpg
     
    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Hei Jap-!. Takk for sist og kjøpet av en utrolig god forsterker. Har nå en enestående synergi i anlegget mitt, noe TA-FA777ES bidrar godt med. Ja, du har helt rett, den gir jeg ikke fra meg ;). Har ikke behov for å skifte ut noe som helst, eneste er å prøve litt andre stifter/nåler til pick-up's. Selve lydsignaturen er perfekt i mine ører til 60's/70's psych/hard/prog/folk vinyl. Bra på Ecm og eldre trashmetal også������.
    Må skryte litt av Sony CDP-X3000 også, lyder vinyl og ikke digitalis. Har eid Sony produkter i ES serien før og har alltid vært fornøyd. Godt bygget, god lyd og lite problemer. Neste på innkjøpslisten er kassettdeck eller minidisc i ES serien, havner vel på minidisc tror jeg, var litt for sent ute på en annonse i går:(. Men man kan jo ikke være heldig hver gang, får ta tiden til hjelp.

    Mvh. Rune[/QUOTE]

    hei og takk det samme morro :)
    veldig godt å høre at du fortsatt er strålende fornøyd :) man må legge i ganske vesentlig med kroner om det skal være værdt et steg opp fra tafa 777 om enn får synergisert den med resten av oppsettet er vel noe av det nermeste enn kommer accuphase uten at det koster accuphase ;) :) husker jeg både hadde innom en dyr multispiller fra esoteric ,sony sin xa7 som var tilnermet matchet til 777 tonalt sett ihvertfall, og hadde jo også et sett med cec tl 51 drivverk i combo med tilhørende cec dac, dette var etter min mening den beste synergien jeg har hatt med sony tafa 777 da sa det bare klikk og alt smalt på plass null boomy bass og mellomtonen bare brettet seg vidt og bredt ut i rommet veldig godt tonalt sett dette er kanskje et undervurdert merke du burde prøvd på cd fronten, synes cec funket svart godt med sony mye pga cec føles kanskje litt mer flytende luftig og tight med veldig passe mellomtone varme uten at det blir svulstig eller boomy :) må si jeg savner den synergien;) dette var selvfølgelig rett før jeg solgte de høyttalerne jeg fikk denne synergien med og litt senere forsterkern til deg ;) skulle aldri`` ha gjort hehe ,
    har enda ikke fått tilbake den roen lydmessig som jeg fikk da :)
    men jobber mot det enn hadde igjen bare ved litt nye veier, og har nå skaffet meg en klasse A sak fra jvc/victor største integrerte jvc noen gang har laget trur jeg , på 33 kilo :)
    venter bare på stor nok omformer nå for å få tatt en test , håper denne vil holde mål viss ikke vet jeg ikke hva jeg gjør ;)

    har og sett og fundert på noen sony høyttalere fra 1989 faktisk som jeg vurderer nå å spare til kanskje jeg rett og slett må få inn noe sony i hus igjen og hvem vet,blir ihvertfall noen gode høyttalere fra det glade 80 ell 90 tallet i dag tenker dem bare at det skal låte dyrt og ikke musikk ;)
    ja må bruke tia til hjelp et godt skrudd sammen anlegg er mange ganger ikke gjort på 123 :)men man lærer jo og mye på veien

    mvh
    ivan
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19

    hiifiroar

    Medlem
    Ble medlem
    24.08.2014
    Innlegg
    12
    Antall liker
    20
    Fra hvilken tidsepoke kommer disse i fra?

    Dette ser for meg ut som er mer rettet mot proff-bruk , da mener jeg kringkasting el. lign, stemmer det?
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    1.497
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Fra hvilken tidsepoke kommer disse i fra?

    Dette ser for meg ut som er mer rettet mot proff-bruk , da mener jeg kringkasting el. lign, stemmer det?
    Trur året er ca. rundt 1997, Sonys satsing på Pro Audiobiten varte ikke lenge før industrikrisen slo til for fult å hele biten ble lagt ned grunnet sparekniven.
    Har en liten mistanke at driften rundt dette var fra 1997-2000.

    ( Når det gjelder kringkasting biten har Sony holdt koken ganske lenge )

    Mvh
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Alle som har jobbet i kringkasting har jobbet med Sony-utstyr. Jeg har i alle fall jobbet mest med Sony-utstyr. Og litt Panasonic M2 på videosiden.

    Men et lite spørsmål til Sony-folket. Jeg er nå en av dere for andre gang. Fra før har jeg en WMD-6C Pro Walkman, og nå har jeg fått en Sony CDP 790 til soverommet. Der har jeg tilbrakt noen timer lyttende til den i min semi-vintagerigg når jeg har ønsket å isolere meg fra omverdenen. Og det en definitivt funky CD-spiller. Den spiller meg guts og overbevisning til å være en modell som kostet 3000 på første halvdel av nittitallet. Tror sannelig vintage Sony kan være røverkjøp på bruktmarkedet.

    Eneste aber er at jeg mangler fjernkontroll. Den skal hete RMD 490 ut fra det jeg kan lese på nett, og skal ha passet til flere nittitallspillere. Er det noen som vet hvor det kan være mulig å få tak i en slik? Det blir jo svindyrt å bestille fra utlandet med fraktkostnadene.
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    1.497
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Alle som har jobbet i kringkasting har jobbet med Sony-utstyr. Jeg har i alle fall jobbet mest med Sony-utstyr. Og litt Panasonic M2 på videosiden.

    Men et lite spørsmål til Sony-folket. Jeg er nå en av dere for andre gang. Fra før har jeg en WMD-6C Pro Walkman, og nå har jeg fått en Sony CDP 790 til soverommet. Der har jeg tilbrakt noen timer lyttende til den i min semi-vintagerigg når jeg har ønsket å isolere meg fra omverdenen. Og det en definitivt funky CD-spiller. Den spiller meg guts og overbevisning til å være en modell som kostet 3000 på første halvdel av nittitallet. Tror sannelig vintage Sony kan være røverkjøp på bruktmarkedet.

    Eneste aber er at jeg mangler fjernkontroll. Den skal hete RMD 490 ut fra det jeg kan lese på nett, og skal ha passet til flere nittitallspillere. Er det noen som vet hvor det kan være mulig å få tak i en slik? Det blir jo svindyrt å bestille fra utlandet med fraktkostnadene.
    Ingen RMD 490 men det ligger en RM AV2000T på finn.no

    Mvh
     

    eldo472

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.01.2005
    Innlegg
    1.026
    Antall liker
    288
    Sted
    Tranby
    Har en AV-2000T, litt overdreven til å styre en skarve cd-spiller.
    CD kodene for Sony er oftest de samme.
    Finn en programmerbar fjernkontroll til en 100-lapp eller to i tilbudskurven på nærmeste Elkjøp eller Expert. Kjøpte selv en Philips Prestigo for 100 kr som hadde kostet 700kr.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn