Sony

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • eldo472

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.01.2005
    Innlegg
    1.026
    Antall liker
    288
    Sted
    Tranby
    Kjøpte en fin TA-N9000ES på Finn. Like pen som da den kom fra butikken.

    Mange muligheter til forskjellig oppsett.

    Brokoblet gir den dobbel effekt.

    Den blir nesten ikke varm. Mulig evighetsmaskin?

    Noen som har prøvd den?
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.271
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Fikk lyst på en tur i påsken. Kvikk lunsj og ski er ikke noe for meg. Ble derfor en drøy dagstur med bil til Hemispheres og overtok hans TA-FA7ES.
    Fint sommervær, hyggelig mottagelse og en feit, tung Sony forsterker.:) God Påske til alle Sony venner.
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Terje-A: Noe sier meg at du skal ha flere...det er plass til en til oppå toppen der:cool:
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.271
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    @Hemispheres: Utrolig feit vinylsnurre. Vinylen ble solgt på nittitallet og jeg kommer ikke til å begynne med det igjen.
    @Jap-HarMoOny: Hadde lyst på den, men har bare anlegget i stua å forholde meg til. Og der er det forsterker med fjernkontroll og mange tape inn- og utganger som gjelder. Hadde jeg hatt plass til et ekte vintageanlegg i tillegg så hadde jeg kontaktet deg det lover jeg.:)
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    @Hemispheres: Utrolig feit vinylsnurre. Vinylen ble solgt på nittitallet og jeg kommer ikke til å begynne med det igjen.
    @Jap-HarMoOny: Hadde lyst på den, men har bare anlegget i stua å forholde meg til. Og der er det forsterker med fjernkontroll og mange tape inn- og utganger som gjelder. Hadde jeg hatt plass til et ekte vintageanlegg i tillegg så hadde jeg kontaktet deg det lover jeg.:)
    du får bare si ifra om det eventuelt blir mulighet for det underveis :) den låter virkelig bra er noe eget med eldre topp produkter fra sony undervurdert av merke men bunnsolid lydmessig :) låter nok ikke like glatt som sony ta-fa 7 men er låter kanskje mer ærlig og ``realistisk`` og samtidig litt mer vintage over lyden men uten å føles gammeldags på noen måte hehe , dem har begge noe eget uansett hadde jo selv ta-fa 777 som jeg kjøpte av hemipheres for en stund tilbake den skulle jeg heller aldri solgt ;) umulig å få fatt på nå til lommebok vennlige priser hehe
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.271
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Fikk tak i en N90ES i dag. Nå begynner jakten på E90ES...:eek:. Inntil videre bruker jeg FA7ES som pre. Det går veldig bra det også.:)
    Låter jo veldig, veldig bra det her. Skal vi si "value for money" så det holder;)
    20170506_151154.jpg
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Terje-A: Vel..da får vi gratulere, da:rolleyes: Fin, den der. La oss bare håpe du ikke betalte for mye.. Det er da vel mulig å biampe med de to? <Hvorfor ikke heller gjøre det?
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.271
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Takk for gratulasjoner. Den er fin ja, 20 år gammel og spiller kanon;). Om jeg betalte for mye ? Konkurrerende produkter koster fem eller sekssifret og så lenge vi får tak i Sonysnadder til firesifrede beløp så er det et røverkjøp. Kan ikke biampe høyttalerne jeg har og hadde vel heller ikke gjort det hvis jeg kunnet det. Denne skal få lov til å utfolde seg i hele frekvensområdet og det liker den og jeg godt.:) Men som sagt nå må det jaktes på en E80 eller E90 til en grei pris.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.271
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Sony forsterker Fa 30 ES til salgs i Stavanger nå på Finn. Han vil ha 2000,- og det er den til de grader verdt. Løp og kjøp !
    Jeg har samme type her hjemme og det er en fantastisk forsterker, oppløst, detaljer i massevis. Helt gull:)
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.438
    Antall liker
    1.506
    Torget vurderinger
    29
    Sony forsterker Fa 30 ES til salgs i Stavanger nå på Finn. Han vil ha 2000,- og det er den til de grader verdt. Løp og kjøp !
    Jeg har samme type her hjemme og det er en fantastisk forsterker, oppløst, detaljer i massevis. Helt gull:)
    Hadde den bare hatt Pre Out......
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.271
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Sony forsterker Fa 30 ES til salgs i Stavanger nå på Finn. Han vil ha 2000,- og det er den til de grader verdt. Løp og kjøp !
    Jeg har samme type her hjemme og det er en fantastisk forsterker, oppløst, detaljer i massevis. Helt gull:)
    Hadde den bare hatt Pre Out......
    Sant nok. Men det er en fin forsterker, fant en nettside som forklarer at 30ES har kortere signalvei enn 50ES og 70ES. Jeg vet ikke om det er riktig. Og når jeg sammenligner 30ES og min FA7ES så synes jeg at lyden er mer oppløst og detaljrik med 30ES.
    (Når jeg bruker FA7ES som pre sammen med effekttrinnet N90ES så har jeg en veldig lik lyd som 30ES)
    Hadde jeg bodd i nærområdet så hadde jeg kjøpt denne og hatt den som reserve for reserveforsterker​en min:) Men jeg bor jo i Østfold og reiser på ferie om et par dager. Jeg synes det ville vært hyggelig hvis denne forsterkeren hadde havnet hos en Sony venn.
     

    eldo472

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.01.2005
    Innlegg
    1.026
    Antall liker
    288
    Sted
    Tranby
    Har også en "treer" cd spiller. Har ikke brukt den så mye, men den skal være veldig bra den også.
    Les test av Sony CDP-X303ES Review

    Enklere enn storebrødrene 505/707, men betryggende og vite at lyden var så perfekt som det gikk an å få det innenfor de rammene de hadde.
    Mangler safirlager og børsteløs motor og er enklere på alle måter uten for mye bling, men veier likevel over 10 kg.
     

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.131
    Antall liker
    1.417
    Torget vurderinger
    4
    IMG_3487.jpg


    Det er ikke så mange forskjellene på SCD1 og 777ES. En av de tre forskjellene er dette balanserte kortet.
    Kortet som er avbildet er hjemmelaga rett etter skjema til SCD1.
    Kortet skal inn i min 777ES og dermed så har jeg balansert ut.....
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.271
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    De som følger med i kassettspillertråden har sikkert fått med seg at jeg venter på en go'sak fra Holland:).
    I påvente av at den lander her i Østfold så kan vi jo kose oss med dette;)
    8491618540_3748c686c2.jpg
     

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.531
    Antall liker
    1.053
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    2010-03-12-21-50-25.jpg


    10. Sony ES amp jubileum :cool: ----> brokoblet til stereo da.
     
    Sist redigert:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.271
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Som kjent så har jeg ikke vinyl, men desto mer kassettgreier, og der hadde Sony mange fine.
    Nå har jeg fått den løsningen jeg vil:)
    En godt effekttrinn, en kontrollenhet med 3 tape inn- og utganger. Og 3 gode kassettspillere.
    IMG_20170906_174819.jpg
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.271
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Bedre lyd tviler jeg sterkt på, 970ES med metal tape uten støyreduksjon låter fantastisk bra.;)
    Uansett så gikk vinyltoget på slutten av nittitallet for meg, og jeg klatrer ikke ombord igjen.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.271
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Sony har hatt drøssevis med fine (og ikke fullt så fine) høyttalere opp igjennom tidene. Vi får se hva som dukker opp etterhvert.....
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Sony har hatt drøssevis med fine (og ikke fullt så fine) høyttalere opp igjennom tidene. Vi får se hva som dukker opp etterhvert.....
    sjekk ut sony ss a5 om du ikke har sett dem ;)

    kunne virkelig tenkt meg å prøve et par slike selv enkle men sofisikre av den gode gamle skolen :) Sony sitt svar på Harbeth / Spendor
    mvh
     
    Sist redigert:

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.438
    Antall liker
    1.506
    Torget vurderinger
    29
    Kjøpte meg nylig en XA5ES.
    MEN, selger glemte å sende med pucken.
    Den ble ettersendt som brev.
    Det har gått noen dager så jeg begynner å frykte at nok en pakke har forsvunnet hos Posten.
    Har vært mye rart der i det siste.
    Jeg må mao legge en plan b.
    Noen som vet om det kun er den originale pucken som kan brukes?
    Får se om det dukket opp noe på ebay.....😔
     

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.531
    Antall liker
    1.053
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    Kjøpte meg nylig en XA5ES.
    MEN, selger glemte å sende med pucken.
    Den ble ettersendt som brev.
    Det har gått noen dager så jeg begynner å frykte at nok en pakke har forsvunnet hos Posten.
    Har vært mye rart der i det siste.
    Jeg må mao legge en plan b.
    Noen som vet om det kun er den originale pucken som kan brukes?
    Får se om det dukket opp noe på ebay.....??????
    ikke vær så nøye .-), du skal jo ikke spille hockey med den ;)
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.271
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Flyet droppet et par esker rett i heimen.
    20171018_131849.jpg

    Den lille esken inneholder noe som jeg i utgangspunktet ikke trenger, men kjekk og ha.:)
    20171018_132245.jpg

    Men her har vi kladden jeg har aktivt prøvd å få tak i det siste halve året. Ble napp i New York. Litt artig, den er solgt i Europa. Ble tatt med over til USA, der har den levd med ovennevnte strømadapter. Men nå har den kommet hjem igjen og kan kobles rett i veggen.
    20171018_133017.jpg

    Og slik ser den delen av stua som jeg får lov til å leke meg med:)
    20171018_144513.jpg
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Flyet droppet et par esker rett i heimen.
    Vis vedlegget 462660
    Den lille esken inneholder noe som jeg i utgangspunktet ikke trenger, men kjekk og ha.:)
    Vis vedlegget 462661
    Men her har vi kladden jeg har aktivt prøvd å få tak i det siste halve året. Ble napp i New York. Litt artig, den er solgt i Europa. Ble tatt med over til USA, der har den levd med ovennevnte strømadapter. Men nå har den kommet hjem igjen og kan kobles rett i veggen.
    Vis vedlegget 462662
    Og slik ser den delen av stua som jeg får lov til å leke meg med:)
    Vis vedlegget 462664
    Gratulerer ;) endelig ble det en TA-E 90 på deg ;)
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    venter selv på et par slike med den legendariske bio cellulose diskanten og med tilhørende original stativ da jeg var heldig å finne de utenom ;) ser du også sliter med å finne godbitene her til lands :p
    cant wait :rolleyes: :eek:
    a (1).jpg
    b (1).jpg
     
    Sist redigert:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.271
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Takk for gratulasjoner, ja, det er ikke så enkelt å finne dette her hjemme. Hadde jo en ønskes kjøpt på Finn også, fikk et svar fra en som hadde 2 ?! Jeg ga et bud på en av dem, men fikk egentlig bare et visvas svar. Har også hatt et lagret søk på eBay i lang tid. Og der fikk jeg napp på denne. Har koblet opp nå og jeg synes lyden er enda bedre enn med FA7ES som pre. Litt mer trøkk nede. Har nå koblet opp med Klotz XLR på alle analoge strekk unntatt kassettspillerne ,der er det Exibel fra Clas:) (har prøvd Vdh, hører ikke forskjell) Har også en ny MZ-E500 underveis og noen MD discer og kassetter. Blir en pustepause i november og desember tenker jeg. 2018 blir året jeg skal prøve få finne noen fine Sony høyttalere. Regner med å måtte bestille fra Japan eller USA.
    ----
    Gratulerer med de fine høyttalerne du har der. Tipper bildene viser de i en butikk i Japan. Er det A5 ?

    Edit:
    Ser nå at det er G55, hmm, snadder;)
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn