Sony

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.103
    Antall liker
    213
    Torget vurderinger
    4
    Fikk et innfall og slo til på en Sony integrert var til salgs i nærheten, hovedsaklig som ventepølse til jeg finner noe annet.
    Faktisk riktig så trivelig lyd i denne.

    _20180502_143420.jpg
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    det var du som ble den heldige der ja Gratulerer :) var på nære nippet selv også da det ikke var noe å utsette på prisen og har jo hatt ta-fa 777 før så nostalgien vekket meg :) trur ikke du kunne gjort noe bedre kjøp til den prisen
    mvh
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.271
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Fikk et innfall og slo til på en Sony integrert var til salgs i nærheten, hovedsaklig som ventepølse til jeg finner noe annet.
    Faktisk riktig så trivelig lyd i denne.

    Vis vedlegget 492780
    Gratulerer, jeg sitter jo med storebroren som reserveforsterker, forskjellen er vel bare at min har balansert line inn. Gode forsterkere, og de ser ut til å være bygget for evigheten.
     

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.103
    Antall liker
    213
    Torget vurderinger
    4
    Merker kvalitetsfølelsen i betjeningen også. Hjulene er deilig tung å vri på :)
    En annen kjekk greie jeg la merke til er volumstyringen fra fjernkontrollen, den går saaakte. Veldig kjekt for å finne rett lyttevolum i de sene kvelder.

    Ellers så er lyden silkemyk, jeg har rett og slett blitt litt nysjerrig på disse ES produktene.
    Hvis jeg blir å selge den er det medt fordi den er såpass ruvende fysisk, for lyden kunne jeg lett levd med lenge.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.271
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Merker kvalitetsfølelsen i betjeningen også. Hjulene er deilig tung å vri på :)
    En annen kjekk greie jeg la merke til er volumstyringen fra fjernkontrollen, den går saaakte. Veldig kjekt for å finne rett lyttevolum i de sene kvelder.

    Ellers så er lyden silkemyk, jeg har rett og slett blitt litt nysjerrig på disse ES produktene.
    Hvis jeg blir å selge den er det medt fordi den er såpass ruvende fysisk, for lyden kunne jeg lett levd med lenge.
    Ja, ES produktene fra de glade 80- og 90 årene er skikkelige saker. Jeg bruker jo E90 pre og N90 effekt på dine gamle Focus 110 og det er jeg veldig fornøyd med. Artig å lese om Takashi Kanai som har stått bak mye av utviklingen av Sony forsterkere og CD spillerne fra denne perioden. Det finnes en del info på nett om dette. Også det at Accuphase kjøpte ES forsterkerteknologi fra Sony sent på åttitallet:)
     
    Sist redigert:

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.103
    Antall liker
    213
    Torget vurderinger
    4
    Er det slik at det er denne TA-FA777ES som går for å være kongen på haugen av eldre ES forsterkere?
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.271
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Er det slik at det er denne TA-FA777ES som går for å være kongen på haugen av eldre ES forsterkere?
    Så lenge vi holder oss til integrert og ES så er jeg enig. Men det fantes noen få andre vulgaris brutalis produkter som var dyrere og kanskje bedre? Mye info hos Axel som er en kjent Sony entusiast. Sony TA-FA777ES on thevintageknob.org
     

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.531
    Antall liker
    1.054
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    777 er en av de bedre jeg har hørt, men det finnes jo Vfet også da. Men med de fordeler og ulemper disse innebærer.
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.438
    Antall liker
    1.506
    Torget vurderinger
    29
    RM-D921:XA3ES, XA5ES og XA7ES
    RM-D991:CDP-X202, CDP-X229, CDP-X303, CDP-X333, CDP-X339, CDP-X505, CDP-X555, CDP-X559, CDP-X707, CDP-X777, CDP-X779, CDP-EX220

    For fremtidig referanse/søk.
    Den originale fjernkontrollen til min XA5ES er relativt dyr når den først dukker opp.
    Men, er det slik at alle Sony CD-spiller-fjernkontroller fra denne tiden er kompatible med alle Sony CD-spillere fra samme epoke?
    Men at det er enkelte funksjoner som kan variere litt?
    alternativt kan jeg få tak i en fjernkontroll som hører til en forsterker.
    De fleste forsterkerkontrollene styrer vel de viktigste funksjonene på CD-spillerne.
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.156
    Antall liker
    2.100
    RM-D921:XA3ES, XA5ES og XA7ES
    RM-D991:CDP-X202, CDP-X229, CDP-X303, CDP-X333, CDP-X339, CDP-X505, CDP-X555, CDP-X559, CDP-X707, CDP-X777, CDP-X779, CDP-EX220

    For fremtidig referanse/søk.
    Den originale fjernkontrollen til min XA5ES er relativt dyr når den først dukker opp.
    Men, er det slik at alle Sony CD-spiller-fjernkontroller fra denne tiden er kompatible med alle Sony CD-spillere fra samme epoke?
    Men at det er enkelte funksjoner som kan variere litt?
    alternativt kan jeg få tak i en fjernkontroll som hører til en forsterker.
    De fleste forsterkerkontrollene styrer vel de viktigste funksjonene på CD-spillerne.
    Ja, jeg tror du har rett i det. Jeg har fremdeles noen Sony-produkter, og har hatt en drøss opp gjennom. Stort sett funker fjernkontrollene finfint sammen med liknende ting fra samme periode, men det er enkelte funksjoner som mangler eller er tilleggsfunksjoner på de forskjellige kontrollene. Et eksempel er min strøkne 5400 ES SACD jeg kjøpte fra en fyr her på HS. Han hadde forbyttet fjernkontrollen. Jeg fikk en annen Sony-kontroll. Den funker. Det samme gjør kontrollen til min kondemnerte 555 ES SACD. Og kontrollen til Sony-TV´en. Og kontrollen til 9100 ES DVD´en. Det eneste jeg ikke får til med de typiske CD-spiller kontrollene er å slå av og på apparatet. Samt å åpne og lukke CD-holderen.
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.438
    Antall liker
    1.506
    Torget vurderinger
    29
    RM-D921:XA3ES, XA5ES og XA7ES
    RM-D991:CDP-X202, CDP-X229, CDP-X303, CDP-X333, CDP-X339, CDP-X505, CDP-X555, CDP-X559, CDP-X707, CDP-X777, CDP-X779, CDP-EX220

    For fremtidig referanse/søk.
    Den originale fjernkontrollen til min XA5ES er relativt dyr når den først dukker opp.
    Men, er det slik at alle Sony CD-spiller-fjernkontroller fra denne tiden er kompatible med alle Sony CD-spillere fra samme epoke?
    Men at det er enkelte funksjoner som kan variere litt?
    alternativt kan jeg få tak i en fjernkontroll som hører til en forsterker.
    De fleste forsterkerkontrollene styrer vel de viktigste funksjonene på CD-spillerne.
    Ja, jeg tror du har rett i det. Jeg har fremdeles noen Sony-produkter, og har hatt en drøss opp gjennom. Stort sett funker fjernkontrollene finfint sammen med liknende ting fra samme periode, men det er enkelte funksjoner som mangler eller er tilleggsfunksjoner på de forskjellige kontrollene. Et eksempel er min strøkne 5400 ES SACD jeg kjøpte fra en fyr her på HS. Han hadde forbyttet fjernkontrollen. Jeg fikk en annen Sony-kontroll. Den funker. Det samme gjør kontrollen til min kondemnerte 555 ES SACD. Og kontrollen til Sony-TV´en. Og kontrollen til 9100 ES DVD´en. Det eneste jeg ikke får til med de typiske CD-spiller kontrollene er å slå av og på apparatet. Samt å åpne og lukke CD-holderen.
    Takk for info, det var godt nytt.
    Da gambler jeg, og går for en tilsvarende.
    Er stort ser play, stop og skip som brukes uansett.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.271
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Stille i tråden for tiden, det kommer jo ikke mye nytt så det er kanskje ikke lenge før denne tråden havner i vintageavdelingen:)
    jeg kan jo vise frem Sonyanlegget slik det ser ut nå. ( FA7ES er pakket ned og skal ut på tur snart, men resten av det jeg har er på bildet)
    20180615_131345.jpg
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.271
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Fett anlegg, men bruker du både 1000ESD og E80 sammen med N80? Og 530ES er vel bare til pynt?
    Edit; har du hentet bilde fra nettet? I så fall glem mine spørsmål og ha en god dag.
     
    Sist redigert:

    scarpia

    Medlem
    Ble medlem
    04.11.2017
    Innlegg
    12
    Antall liker
    9
    Sted
    Oslo
    Du har rett, 530es er ikke i bruk å skal selges snart. Ikke at jeg skal være arrogant men tror at jeg største ES-fan med over 60 komponentene som jeg har samlet i det siste 35 årene, inkl. sist produserte TA-A1es og HAP-Z1es og hele høyttalerpakke SS-NA2/5/8es inkl. 2 subwoofere:) Men skal annonsere snart ES-utstyr fra 80-90-taller da jeg har flere samme komponentene i to farger. Letter også etter SS-AR1 hvis noen har de til salgs her i lande:)
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.271
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Liten aktivitet her, men det er godt å komme inn her for å slappe av litt. Kabel trådene tar på. Sony er jo ikke hva det var så vi får kose oss med utstyr som er 20 år og eldre. En slags vintage light.:) Men det er godt å lese litt her, utstyr som vi ser her er bygget for evigheten, uten for mye dilldall og som kan plukkes opp brukt for en billig penge. Jeg har jo hatt mine E90 og N90 i en stund nå og spilt mye musikk, jeg har også reist rundt og hørt på forsterkere og høyttalere som koster like mye som en ny bil. Men fy faen hvor bra Sony egentlig er. Jeg føler overhodet ikke behov for å bytte.
    I det siste har jeg hatt tid og lyst til å nerde med min minidiscspiller, en JB940 med Atrac R. Det låter absolutt ikke dårlig. Hvis nettet er nede en dag så er det helt greit å spille MD. Har derfor fått litt tenning og bestilt meg et par spillere i sort slik at det passer med resten. Og når først jeg skulle bestille så ble det selvfølgelig ES spillere.:) Den sølvfargede JB940 ser ut til å havne hos en medforumist som har en pasjon for kassetter.....
    Og Sony lager fortsatt minidiscer, så det er bare å bestille på eBay. 10 stk.koster ca. 300,- NOK.
    s-l300.jpg

    Hvis noen får lyst på å starte opp med Minidisc igjen, heller kanskje for 1. gang? Så er det viktig å kjøpe spiller fra ca.1998 eller nyere. Lydkvaliteten ble veldig bra med ATRAC4.5 og enda litt bedre med ATRAC Type R som kom høsten 1998. (Veldig mye info på minidisc.org)
    Denne kommer snart, fant den på eBay, selger er en Sonyforhandler som har hatt den stående som en utstillingsmodell, reim til skuffen er byttet og det er 24 måneders garanti på den. Om dette bare er lurium er jo ikke så godt å vite men selger har 100% positive tilbakemeldinger og dialogen jeg har hatt med dem har gitt med trua på at dette er bra.
    cc1ab773b29aa415b8a141a5469128c1.jpg

    Den skal brukes som avspiller og har ATRAC 4.5, (avspilling er lik på alle, det er opptaket som bestemmer kvaliteten)

    Men det blir denne som skal brukes til opptak; Den har Type R kompresjon, det samme som jeg har fra før.
    s-l1000.jpg


    Ha en god kveld alle venner av japansk HiFi.:)
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.168
    Antall liker
    2.101
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Det store spørsmålet er heller hvorfor i all verden man ønsker mini-disc spiller?
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.271
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Det store spørsmålet er heller hvorfor i all verden man ønsker mini-disc spiller?
    For nostalgien og kosens skyld selvfølgelig, og så er det et ekte Sonyformat. Og fortsatt populært i Japan.
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Liten aktivitet her, men det er godt å komme inn her for å slappe av litt. Kabel trådene tar på. Sony er jo ikke hva det var så vi får kose oss med utstyr som er 20 år og eldre.
    ...................

    Ha en god kveld alle venner av japansk HiFi.:)
    Sony kan fortsatt hvis de vil. Lager ikke så mye Hi-Fi utstyr lenger men de tråkket ihvertfall til med Signature serien for et par år siden. :cool:
    Dessuten er deres TVer, Blu-ray spillere og kameraer blant det beste du får i dag. Jeg er også veldig glad i Xperia XZ2 Compact! :)

    Har hatt mange ting fra Sony opp gjennom årene og har aldri behøvd service på noe av det. Sony bare virker og virker og virker!

    Har lenge drømt om en strøken ES CD-spiller med tresider fra begynnelsen av 90-tallet. Mest for pynt riktignok! Fikk ikke med meg disse spillerne dengang da jeg dreiv å rota med noen problematiske Onkyo greier (var daglig innom den norske importøren så da ble det Onkyo).
     

    OKA

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    1.273
    Antall liker
    418
    Innser at jeg har mye Sony. Aldri hatt noe problemer med noe av det. Selv den CD spilleren jeg kjøpte på 80-tallet virker fremdeles. En rimelig sak som låt langt bedre enn de første rimelige og var 16 bits (!) og lineær i frekvensresponsen, noe som ikke var en selvfølge da. Er på landstedet og virket sist jeg prøvde den. En NAD 5000 ble en oppgradering helt klart og den hadde jeg i en del år før den sluttet å virke. Gav den til en svoger som også hadde hvor noe annet ikke virket... Begge ble skrotet. En nyere brukt Onkyo 7911 tok over til den fikk problemer til slutt. Kjøpte en da gammel herpet Sony NS999ES som virker utmerket og som bonus har SACD i stereo og multikanal. Visstnok svært god på analog DVD men det har jeg aldri prøvd. I tillegg en god gammel Walkman og noe eldre integrert pluss tuner og kassett som også fungerer men ikke i bruk. Selv hodetelefonene jeg fikk på jobben låter riktig så bra når de er via en DacMagic.

    På kamerafronten har jeg i snart 10 år hatt drømmekameraet A850 som fremdeles har alt jeg kan ønske av "old school" kamera. Selv A100 som jeg kjøpte som et rimelig alternativ til Nikon D200 fungerer flott den dag i dag i godt lys. NEX 5 kjøpt kjøpt NOS svært rimelig til min datter og med adapter gjør den god bruk av de gamle Zuiko objektivene mine. RX100 første utgave (Japan versjonen) har vært gjennom alt mulig rart og bare fungerer. Siste versjon er altfor dyr, bildekvaliteten er ikke så mye bedre samt at den første faktisk går fint i en vanlig bukselomme. Kjøper jeg et nytt kamera blir det enten et speilløst fra Sony eller A99II. Dessuten har Sony kanskje det ble det beste bridgekamera i RX10.
    Mobil er Sony ZXs tror jeg det heter, men her savner jeg av og til gamle Nokia 920/925 med WP. Synd at Nokia ikke klarte det; best på telefon, appene som fantes var de beste, kamera overlegent alt annet, levetid, solid +++ Kunne skreddersy den slik jeg ville. Men android er nå bedre enn iphone i det minste, så jeg får ta takke til Sonyen som forøvrig har et ganske bra kamera med gimmick som 1000 fps og slikt.
     

    Luxman

    Fersking
    Ble medlem
    30.04.2009
    Innlegg
    3
    Antall liker
    6
    Jeg har altså funnet meg denne nyyydelige Sony TC-D5 PRO (som kun går på batteri). Jeg liker estetikken og kvaliteten Og jeg elsker den, men...
    IMG_6883.jpg

    IMG_6885.jpg

    IMG_6884.jpg

    ...hvis noen på forumet her kan være til hjelp. Den spiller litt lavt på hastigheten. Jeg regner med det kanskje er snakk om elastisiteten på beltet inni? Hva burde man gjøre i slike situasjoner. Jeg hadde virkelig planer om å bruke den MASSE!
     
    Sist redigert:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.271
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Jeg har altså funnet meg denne nyyydelige Sony TC-D5 PRO (som kun går på batteri). Jeg liker estetikken og kvaliteten Og jeg elsker den, men...
    Vis vedlegget 508406
    Vis vedlegget 508407
    Vis vedlegget 508408
    ...hvis noen på forumet her kan være til hjelp. Den spiller litt lavt på hastigheten. Jeg regner med det kanskje er snakk om elastisiteten på beltet inni? Hva burde man gjøre i slike situasjoner. Jeg hadde virkelig planer om å bruke den MASSE!
    Jeg har levert mine kassettspillere til Teletor i Oslo for service og de har fungert veldig bra etterpå. Han fikk tak i deler til den ene spilleren som jeg hadde gitt opp og få tak i også. :) Så du kan jo kontakte han. Se her Teletor
     

    Luxman

    Fersking
    Ble medlem
    30.04.2009
    Innlegg
    3
    Antall liker
    6
    Jeg har levert mine kassettspillere til Teletor i Oslo for service og de har fungert veldig bra etterpå. Han fikk tak i deler til den ene spilleren som jeg hadde gitt opp og få tak i også. :) Så du kan jo kontakte han. Se her Teletor
    Nydelig! Jeg fikk faktisk svar fra TeleTor her nå, på en mail jeg sendte i den retning for 30 minutter siden, så det blir muligens en busstur til Åkerøveien 12 til uka.

    Jeg kjøpte den for 2500,- på Finn, og han estimerer med 2500,- i reparasjon. Så det blir ingen billig spiller til slutt. Men for et klenodium.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.271
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Jeg har levert mine kassettspillere til Teletor i Oslo for service og de har fungert veldig bra etterpå. Han fikk tak i deler til den ene spilleren som jeg hadde gitt opp og få tak i også. :) Så du kan jo kontakte han. Se her Teletor
    Nydelig! Jeg fikk faktisk svar fra TeleTor her nå, på en mail jeg sendte i den retning for 30 minutter siden, så det blir muligens en busstur til Åkerøveien 12 til uka.

    Jeg kjøpte den for 2500,- på Finn, og han estimerer med 2500,- i reparasjon. Så det blir ingen billig spiller til slutt. Men for et klenodium.
    Godt å lese at det fortsatt finnes entusiaster som er villig til å bruke noen kroner på gammelt snadder:)
     

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.531
    Antall liker
    1.054
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    DSC_1195.jpg


    Stakkars rega lokk ������ jeg koser meg med verdens beste "high res" Sony gramofon (ps-hx500) etter oppgradering til VM 540 ML pu på denne ������ 180 g revolver får virkelig fram at Beatles også kunne rocke den gang og nå ������
     
    Sist redigert:

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Innser at jeg har mye Sony. Aldri hatt noe problemer med noe av det. Selv den CD spilleren jeg kjøpte på 80-tallet virker fremdeles. En rimelig sak som låt langt bedre enn de første rimelige og var 16 bits (!) og lineær i frekvensresponsen, noe som ikke var en selvfølge da. Er på landstedet og virket sist jeg prøvde den. En NAD 5000 ble en oppgradering helt klart og den hadde jeg i en del år før den sluttet å virke. Gav den til en svoger som også hadde hvor noe annet ikke virket... Begge ble skrotet. En nyere brukt Onkyo 7911 tok over til den fikk problemer til slutt. Kjøpte en da gammel herpet Sony NS999ES som virker utmerket og som bonus har SACD i stereo og multikanal. Visstnok svært god på analog DVD men det har jeg aldri prøvd. I tillegg en god gammel Walkman og noe eldre integrert pluss tuner og kassett som også fungerer men ikke i bruk. Selv hodetelefonene jeg fikk på jobben låter riktig så bra når de er via en DacMagic.

    På kamerafronten har jeg i snart 10 år hatt drømmekameraet A850 som fremdeles har alt jeg kan ønske av "old school" kamera. Selv A100 som jeg kjøpte som et rimelig alternativ til Nikon D200 fungerer flott den dag i dag i godt lys. NEX 5 kjøpt kjøpt NOS svært rimelig til min datter og med adapter gjør den god bruk av de gamle Zuiko objektivene mine. RX100 første utgave (Japan versjonen) har vært gjennom alt mulig rart og bare fungerer. Siste versjon er altfor dyr, bildekvaliteten er ikke så mye bedre samt at den første faktisk går fint i en vanlig bukselomme. Kjøper jeg et nytt kamera blir det enten et speilløst fra Sony eller A99II. Dessuten har Sony kanskje det ble det beste bridgekamera i RX10.
    Mobil er Sony ZXs tror jeg det heter, men her savner jeg av og til gamle Nokia 920/925 med WP. Synd at Nokia ikke klarte det; best på telefon, appene som fantes var de beste, kamera overlegent alt annet, levetid, solid +++ Kunne skreddersy den slik jeg ville. Men android er nå bedre enn iphone i det minste, så jeg får ta takke til Sonyen som forøvrig har et ganske bra kamera med gimmick som 1000 fps og slikt.
    Kan si meg enig i CD spillerne.. min første var en billig sak fra Sony i qs serien mener jeg.. helt utmerket..

    Angående det du skriver om Nokia og deres WP så har jeg en Microsoft Lumia 950 jeg ikke klarer å kvitte meg med.. gikk over til Sony etter at WP døde ut.. men har nå hatt en Nokia 8 i et år.. aldri mer Sony mobil kan jeg i allefall si ;)
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.271
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    I dag kom det inn en ny Sony ES sak gitt, jeg er andre eier og denne kom til Sverige i 2001. Jeg har testet den og lyden er fantastisk bra. Den er så bra at hadde jeg tatt med den til Horten messa og koblet den opp i et av anleggene som er der så hadde de fleste fått hakeslepp. Nå mangler jeg bare JA30ES så er det fullbrakt, den er underveis og var innom Athen i går. Har kanskje landet på Gardermoen i kveld?

    Jeg jobber med et nytt rack igjen, det brune lenger opp i tråden ble for stygt, naboen fikk det som ved:eek:, så jeg prøver igjen.:) Skal poste et bilde når det er ferdig og fyllt opp med det jeg har i signaturen pluss en Get boks. Det er deilig å dykke ned i en vennetråd, uten all kranglinga i kabeltrådene.......
    20180913_164906.jpg
     
    Sist redigert:
    D

    Danke

    Gjest
    Har to Sony produkter.

    Hodetelefon Sony MDR-100A

    Og Sony uhp-H1 blurayspiller.

    Er kjempefornøyd med begge to. Eneste at jeg fikk ny UHP-H1 på garanti. Var nok et mandagsprodukt.

    Null problem med den nye spilleren.

    Begge spiller Hi-Rez og blurayspiller er en universal spiller.
    Dvs Sacd og DVD audio er inkludert.

    Den spiller ikke 4k skiver, men kan skalere til 4k.

    Lyden er meget bra på Sacd bluray og Hi-Rez filer. Kan også spille av hardisk og minnepenn, feks kort i usb adapter.

    Lyden er bra på CD også spesielt Rock og pop mikset i flerkanals.

    Klassisk og mer oppløst musikk foretrekker jeg med Nad CD spilleren.

    15369451158006880704914069463241.jpg
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.271
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Nå fikk jeg den siste md spilleren i hus også, og med ny stereobenk og et godt lager med god whisky er jeg klar for vinteren:)
    20180920_092533.jpg
     

    eldo472

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.01.2005
    Innlegg
    1.026
    Antall liker
    288
    Sted
    Tranby
    Siste Sony produkt jeg kjøpte var en Sony Xperia ZX Premium. Siste modell med minijack.
    Har også fin 4k skjerm.
     
    Sist redigert:

    frog79

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.11.2014
    Innlegg
    661
    Antall liker
    712
    Hva skjedde med Elcaset decket ditt Terje?

    Frog79
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.271
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Hva skjedde med Elcaset decket ditt Terje?

    Frog79
    Begge ble solgt her på sentralen. Sony EL-5 som restobjekt og Technics RS7500 som hel ved.:) Elcaset var jo Sonys eget prosjekt som noen andre ble med på. Litt av det samme som minidisc 15-20 år senere.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn