SLUK-O-RAMA - parental guidance strongly advised

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bia

Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Antall liker
    4.377
    Torget vurderinger
    10
    Det var utrolig leit å høre.
    Inkluderende, hjelpsom og usedvanlig hyggelig - og helt uten filter. Slike mennesker er sjeldne som hønsetenner 🙂
    Kondolerer til alle pårørende.

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    10.511
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Har hvert så heldig å fått audiens i Slukets grotte.
    Faan som det låt.
    Han har også fått audiens i "furtebua" mi.
    Mannen slo meg nesten i bakken da han sa att dette kunne han ha levd med. Det kom fra en mann som er horn mann på sin hals.
    En ærlig og mann som det sto stor respekt av.
    Han forlangte ikke respekt, men fortjente det.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.732
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hvil i fred, og takk for gode tips og diskusjoner opp gjennom årene.

Kondolerer til de etterlatte

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.344
    Torget vurderinger
    18
    Veldig triste nyheter. Jeg kjente ikke Sluket personlig, men satte veldig stor pris på han her inne. Kondolerer til familie og venner.

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    4.075
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Dette var utrolig trist. Takk for fine ord Grympy, det høres ut som den Jan jeg ble kjent med.
    Kondolerer til venner og famile.

jmolnes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    6.316
    Dette var triste nyhende. Kjende Sluket berre slik han var her på sentralen: kunnskapsrik, humoristisk, kontant og null svada! Har sakna han lenge på forumet. Medkjensle i sorga❤

Todani

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.05.2009
    Antall liker
    2.630
    Dette var sjokkerende å lese. Sender varme tanker til de etterlatte.
    Mange har historier om ham. Til og med jeg enda jeg har holdt meg unna alt av hi-fi miljø, butikker og messer de siste femten årene. Likevel traff jeg Sluket for et par år siden. Jeg kom over en annonse om en stor samling av bøker om orientalske tepper på Finn, og slo til. Den befant seg på Høybråten. Jeg sa til kona at det er der oppe Sluket bor før jeg satte meg i bilen.
    Vel framme fikk jeg knapt parkert før det stod en gubbe og kauka ut navnet mitt gjennom et bittelite vindu høyt på veggen - "ToDaNi", hei på deg! Så artig, jeg er Sluket". Han hadde googlet meg, og funnet ut at jeg har vært aktiv på hi-fi fronten for mange, mange måner siden.
    Det tok langt over én time før vi kom oss vekk fra gårdsplassen og vårsola. Vel inne gikk praten en time eller to til før jeg fornøyd kunne fylle opp bagasjerommet med Slukposer fulle av bøker. Fruen i huset var skikkelig oppbragt over at Slukfar ikke kunne by meg på en kopp kaffe engang (det samme var min bedre halvdel, hi-fi hunrei Tove, som ble snytt for søndagsturen i marka).
    Jeg har hatt litt sporadisk kontakt med Sluket på nettet etterpå. Den lovede turen ned i Sluktempelet ble det aldri noe av, men en ting er sikkert, "selv de som kun har møtt ham én gang, glemmer ham ikke". Takk Grumpy, for den fine nekrologen, og du, Sluket, hvil i fred. Du har virkelig satt spor, og vi kommer aldri til å glemme deg.

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.470
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    "ToDaNi", hei på deg! Så artig, jeg er Sluket".
    Husker han pratet om deg når jeg var der ikke lenge etterpå, drakk kaffe, spiste nystekte, gyldne pannekaker på Hui lagde Han synes det var fint å sende bøkene videre til en kar som syslet med hifi også.

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    3.032
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Trist lese.
    Takk for deling av fine ord, Grumpy.

Kondolerer til famile og venner.

En bauta i vår sære, lille verden er ikke mer - og vi er mange som kommer til å savne velformulerte og velplasserte "sleivsparkt" - ofte med en stor dose humor bak og ikke minst kunnskapsdeling, fra Sluket.
    For egen del skriver jeg ikke så mye her inne lenger, men leser ofte. Kjenner allerede nå at jeg kommer til å savne Slukets bidrag - i alle former, her på sentralen.

Takk ❤

kjartanb

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Antall liker
    687
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Trist, kondolerer.
    Kjente ham dessverre kun via Sentralen.
    RIP Sluket.

VegardW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    3.192
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    4
    Jan visste å gjøre entre' hvor enn han kom.
    Skjelmsk blikk og en småslesk kommentar til assistentene mine, aldri ufin: ordene kunne være drøye, men han rodde seg innen for med måten han uttrykte seg på. Vi møttes ellers noen ganger i året, delte et glass, spiste noe godt,spilte litt musikk, pratet skit og alvor. Det var veldig verdifult og jeg kommer til å savne det.
    Han meldte meg for en ukes tid siden om det som snart skulle skje, ikke forstod jeg at det var så nær forestående. Etter å ha lest de gode ordene til Grumpy
    tente vi et stort lys for Jan.
    Mine kondolanser til familie og venner!

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.789
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Det var veldig triste nyheter som møtte meg da jeg skulle sjekke HFS før leggetid igår. Må innrømme at jeg sov dårligere enn vanlig i natt.
    Jeg var så heldig å treffe Jan flere ganger. Vi fant hverandre på HFS og han uttrykte tidlig at han hadde lyst å treffe meg. Jeg ble invitert på besøk, i en fase av livet da jeg hadde fått en skremmende kreft-diagnose, ble bevisst at resten av livet kunne bli kortere, noe som gjorde at jeg gjorde en del ting jeg hadde veldig lyst til. En av dem var å besøke Jan. Mottakelsen jeg fikk var noe jeg aldri glemmer. Han hentet meg på stasjonen, lagde et herremålitid og vi spilte musikk i Slukoteket til ut i de små timer, selv midt i en vanlig arbeidsuke. Jan hadde også en forhistorie med kreft, og vi delte betraktninger om de dypeste ting i livet. Et minne for livet, det besøket. Siden traff jeg ham et par ganger til, og tonen var alltid den samme, respektfull, generøs og humørfylt. Jeg hadde planer om å besøke ham igjen, men desverre har det vært langt mellom Oslo-turene de siste årene.
    Jeg har vært blant de heldige helsemessig, tross alt, og visste ikke at Jan var så syk, men skjønte det litt mellom linjene i våre siste meldinger.
    Jeg kommer til å savne ham.

Takk for alt det du gav, og hvil i fred, Jan.

Latentfreak

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.08.2012
    Antall liker
    377
    Dette var trist å lese.

Jeg kjente han ikke, og jeg er vel av de som leser mer enn skriver på Sentralen. Og innlegg fra Sluket var alltid interresant, som så mange andre har kommentert.

Jeg følte behov for å skrive nå, for det er sjelden en kommer over personer som en ser på som forbilder, som setter spor på så mange. Slike som Jan har gjort mye rett, og blir savnet av mange.

Kondolerer til familie og nære

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.440
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Trist, og tankene går til familien. Skal ikke påberope meg å si at jeg kjente han, men hadde gleden av å møte han ved noen anledninger. Hvil i fred🌹

BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    4.478
    .
    IMG_5032.jpeg

Dette er bare trist

Har kjent Jan i årevis og hatt mye kontakt både i hifi- og (mange) andre sammenheng. Bildet er fra den siste av det som for oss to var et årlig høydepunkt - det Jan kalte "den episke julelunsjen på Vestkanten". Du kunne få sagt det, Jan! Jeg måtte legge meg skikkelig i selen for å toppe menyen hvert år. Nyttet ikke bare med ribbe, pølse (saucisser, seif) og medisterkaker - selv om disse selvsagt også sto på bordet, akkompagnert av husets akevittsennep. Jans favoritter var fruens hjemmelagde kyllingpaté, laget med rikelige mengder årgangsmadeira, og ikke minst hennes biskvier - en syndig blanding av smør, egg, mandelbunn og sjokoladetrekk.

Og rakfisk! Der var han streng (der også!). Men det var en fryd å diske opp for Jan, som ved slike anledninger virkelig levde opp til nicket sitt. Sluket gjorde rent bord! Husker spesielt to anledninger der han faktisk ble målløs. Den første var premieren på de før nevnte biskvier og den andre var da jeg vartet opp med Stiltonsuppe. Da lukket han øynene og jeg mener jeg så en liten tåre i øyekroken.

A propps Stilton; siste julelunsj (faen Jan - det ble jo virkelig den siste!) fikk jeg tak i et stykke Sticherton - forløperen til Stilton. Da ble vi stille begge to. Anbefales veldig til Stilton fans. Vi skålte i en deilig Kopke Colheita ´85 og koste oss.

For syndige blandinger, det hadde Jan sansen for, enten det gjaldt mat, vin, hifi eller musikk. Akkurat som ved matfatet var han altetende når det gjaldt musikk. Vi hadde opp gjennom tidene noen fabelaktige lytteseanser både hos ham og hos meg. Da gikk det i alt fra Wagner til country.Jeg har også en rimelig eklektisk musikksmak og vi hadde begge like stor glede ved å overraske den andre med ny musikk.

Kanskje derfor julelunsjene sjelden ble avsluttet før Kveldsnytt.

Jan var sine venners venn - og sine fienders fiende - til de grader. Han var jo en mild og vennlig mann, men hvis han først fikk deg i vrangstrupen lå du tynt an. Han hadde en vidunderlig formuleringsevne og hans sarkastiske talent var uovertruffent. Men var du innafor, visste han ikke hva godt han kunne gjøre for deg. Det siste han gjorde for meg var å designe (ikke tegne - designe!) to utsøkte møbler til anlegget mitt. Talte akkurat opp over 30 mailer med skisser, ideer, forslag osv om dette prosjektet, som selvsagt ble helt supert. Og hva skulle han ha for den jobben? Ikkeno. Han ble sur da jeg påpekte antall timer og innsats for øvrig. Men, det skal sies at han svært motvillig aksepterte et honorar i form av en flaske gammelt, brunt brennevin fra Frankrike. Han var jo ikke dum heller! ;)

Å si at Jan hadde peiling på Hifi, er en underdrivelse av episke proporsjoner. " Når Sluket snakket om lyd, ble det stille i fjøset" (gammelt jungelordtak). Gudhjelpe meg så mye jeg lærte av deg, Jan. Skal ikke ramse opp det her. Kanskje senere.

Kjære Jan. Det var forferdelig å se deg på sykehuset, da jeg kom for å ta farvel. Men også ufattelig rørende å se din trofaste Hui sitte der ved din side - som alltid.

Da jeg dro, dro du en halv time senere.

Kjære, godeste Jan, du er en kødd fordi du snek i køen og forlot oss! Men, du lever videre i mitt hjerte - alltid.

Kim

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.934
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Fantastisk Kim. Jan sladra titt og ofte om julelunsjene hos deg mens vi andre lyttet med misunnelig sikkel på skjorteslaget 🫶

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn