Herlige minner Bjarne. Jeg kan jo bare oppdatere med et bilde hvordan det så ut i Sluko-Teket den aller siste gangen Jan orket å gå ned trappa, med seks dager igjen å leve. Bildet er tatt en tidlig formiddag, minutter før Magnus L. ankom. Magnus ble værende til langt utpå kveld og jobbet iherdig med siste finish på Slob'ene. Jan satt vekselsvis i lyttestolen og på skammelen. Kroppen hadde begynt å stenge ned. Der brukte han mye av sine aller siste krefter og energi på å instruere med millimeterpresisjon, men også nyte og glede seg over Magnus sin fantastiske innsats med å få ferdigstilt
Slob II i ny drakt med alle presisjonsdeler han hadde fått laget som Magnus hadde med seg. Jeg tror at Magnus sitt besøk betydde voldsomt mye, eller alt for Jan denne kvelden. Jeg la merke til at selv om taleevnen var sterkt redusert, så funka fremdeles nøtta til Jan raskere enn min når beregninger og vinkler ble diskutert. Helt utrolig!
Jeg kan love at Slob'ene nå har fått en visuell og kvalitetsmessig oppgradering etter at dette bildet ble tatt. (Her er jo Slob'ene delvis demontert). Ting som inkluderer alt fra internkabling i "smidde" kabelgater og andre konfidensielle og bespok'ede sekretesser i beste Sluk-design etc. etc. Ja, til og med baksiden på Slob II ser nå tøffere ut enn mine egne Magico ser ut forfra! Tenk å kunne ha noe slikt i eie?

Kanskje kan vi håpe på - i en eller annen sammenheng - å få et lydglimt av SLOB II når de er 100% up-and-play-for-heavy-bodymassage & -sculpturing ?
Hvem vet? Kanskje står Slob'ene ferdige i sin fineste drakt - rake og monumentale med elokserte vinger - og synger med englens røst, akkurat nå.