SLUK-O-RAMA - parental guidance strongly advised

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.629
    Antall liker
    15.452
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Si meg Grumpy, er du satt til og forvalte vinyl fra Ring von Möbius også?
    Jeg roter rundt på nettet for å få tak i den siste skiva deres/hans på vinyl, og spør og graver i bruktsjapper.
    Men neida, det har vi IKKE. Har du tips om hvor man kan henvende seg for innkjøp av vinyl fra RvM?
    Har god kontakt med RVM ja, men materialforvalter, nei.

    Det kan se ut til at jeg har en signert plate til @Powerpoint som motytelse til en knusende bamseklem ultimo corona. Send meg en pm.

    Screenshot_20201212-175451.jpg
     
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    8.234
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Synd du ikke sjekket PMS med et voltmeter - må jo ha vært flere hundre Volt :LOL: :LOL:
    Grinete damer er slitsomt. Traff en av arten på torsdag, på Kaffebrenneriet på Grønland. Sto foran meg ved kassen og kjeftet løs på de to stakkars jentene bak disken fordi de ikke tok kontanter. De kom ikke til orde en gang på grunn av den kloakkstrømmen som rant ut av beistet - forøvrig en ung dame i tyveårene. Hun skulle melde de (til HVEM vites ikke) fordi de ikke tok kontanter!! Det var lovlig betalingsmiddel, og hun brukte av prinsipp ikke kort til slike små transaksjoner og nå ble hun tvunget til det etc. etc. Det var ingen ende på hvor uansvarlig dette var! På et punkt får man jo nok av sånt tøys så jeg heiste opp buksene, stakk frem bringa og kastet meg inn i kloakkmonologen. "Et øyeblikk - men burde ikke DU vise litt ansvar heller? spurte jeg - du står her og kakler verre, og UTEN munnbind!!! Det var egentlig du som burde vært anmeldt og ikke de jentene som gidder å jobbe og må høre på skyllebøtter fra bortskjemte egosentriske fjols . De har sikkert sine instrukser fra ledelsen og prøver bare å gjøre det beste ut av en lei situasjon. Dessuten, hva er problemet med kort? Er du ikke kredittverdig eller har du så mye uoppgjort med banken at du ikke en gang har tillatelse til å bære et vanlig debetkort?" Når jeg først gidder å engasjere meg i sånt så kommer rasshølet i meg til sin fulle rett. Kanskje ikke så snilt men jeg begynner å bli grundig lei fleskefeite selvgode egoistiske nordmenn som ikke vil forstå alvoret vi står ovenfor.
    "Skal du ha den posen med julebakst eller ikke, nå har du holdt på i ti minutter med dette tøyset og det er faktisk andre kunder her også. Ha en fortsatt god dag"

    GUD så godt det gjorde, og de to meget hyggelige jentene bak disken vokste sikert 10 cm. og strålte om kapp i skjult glede. Den fra før av gode servicen steg til nye høyder i bakkant av episoden og da jeg etter annen gangs påfyll av kaffe til sitronkakene ble spurt om det var noe mer jeg hadde lyst på så la jeg til at jo, jeg kunne hat god lyst på å foreta en korporlig avstraffelse av beistet som nettopp hadde forlatt lokalet skummende av raseri etter å faktisk habrukt kortet!!
    [/QUOTE

    Apropos sure kjerringer som verdsetter seg selv høyere enn alle andre. Jeg var tilskuer til omtrent samme opplevelse en gang jeg skulle hente bilen fra service. En finere frue fra verste vestkant hadde tilsynelatende et hinsides problem med bilen. En parkeringslyspære hadde sluttet å virke på høyre side fremme, og hun forlangte å få skiftet pæren umiddelbart. Den yngre karen i skranken sa at mekanikerne var gått hjem for en time siden, og fikk frem : "Jeg er dessverre alene på jobb akkurat nå, siden det er så sent. Hvis du hadde kommet litt tidligere, så skulle jeg selvsagt hjulpet deg, det skulle bare mangle". Drittkjerringen fortsatt å gnåle om kjempeproblemet med pæren som ikke lyste, og køen bak henne vokste, og det nærmet seg stengetid. Kunden bak henne hadde hadde fått nok, og utbrøt helt rolig og avbalansert : "Jeg er tilfeldigvis lege på smerteklinikken på terminalfaseavdelingen for kreftsyke på Haukeland Sykehus, og du har overhodet ikke problemer i det hele tatt.Vennligst snu deg 180 grader og forlat dette stedet på en rolig og avbalansert måte, slik at vanlige og hyggelige mennesker kan komme oss hjem før Dagsrevyen begynner". Hun ble så tatt på sengen at hun lystret på sekundet. De fem andre i køen klappet høylytt og ungdommen bak skranken takket for hjelpen.
     
    Sist redigert:

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.629
    Antall liker
    15.452
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Men høydepunktet kom i dag, gjennom pølseluka i Slukoteket. Jeg er fremdeles helt målløs etter å ha hentet noe jeg forventet at skulle leveres i løsvekt som helt ordinære diy-greier. Men neida, ut av luka kom en spesiallaget, hengslet treeske i baltisk bjørkefiner med utfreste rom til delene. Vekta passerte 10 kilogram. Sjefen sjøl har brukt sene nattetimer og sikkert uker av sitt liv for å designe en vel gjennomtenkt og funksjonell greie - inneholdene både sandblåst "tungmetall", seegring og blonert fjærstål for å eliminere aksiale bevegelser. Jeg hadde håpet å være delaktig i utforming etc., men kom til kort mot "Mesterns" geniale løsninger.

    HJERTENS TAKK til dagens mann - MISTER MASTER-UBER-BLASTER


    Men, hva kan det være i lådan?


    IMG_20201212_134410__01.jpg
     
    Sist redigert:

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.497
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Der jo museår i år så kanskje boksen inneholder Svenske håndjagere ( siden den leveres med 2 stk sikrings skruer i lokket ) ? F16 fases jo ut neste år :eek:
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.426
    Antall liker
    2.853
    Torget vurderinger
    3
    Vanskelig å konsentrere seg om boksen. Når det er bilde av en storsjarmør. Å en glass-cola
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.629
    Antall liker
    15.452
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Der jo museår i år så kanskje boksen inneholder Svenske håndjagere ( siden den leveres med 2 stk sikrings skruer i lokket ) ? F16 fases jo ut neste år :eek:
    Det med nedfelte «sikringsskruer» i lokket er en viktig detalj i hele designet. Selv formen på maskinskruene er omhyggelig gjennomtenkt og krever spesialnøkkel. Boksen er totalt sikret mot at «krokodillen» skal få innsyn i eierens private affærer.

    IMG_20201213_224140__01__01.jpg
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.497
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Det med nedfelte «sikringsskruer» i lokket er en viktig detalj i hele designet. Selv formen på maskinskruene er omhyggelig gjennomtenkt og krever spesialnøkkel. Boksen er totalt sikret mot at «krokodillen» skal få innsyn i eierens private affærer.

    Vis vedlegget 681954
    Den mørke topp platen på krokodillesikkringen er det gjennomfarget MDF som er benyttet ?
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.378
    Antall liker
    102.344
    Torget vurderinger
    23
    Jepp.

    Edit; Du får unnskylde dårlig bilde - tror fotografen var rusa da det ble tatt!!!

     
    Sist redigert:

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    @Powerpoint . En kommentar til ditt flammende innlegg om bla. vindmøller: Vindmølleblader burde lages i carbon og resirkuleres til lekkert hifi utstyr når de har gjort jobben på vindmøllene! Ikke sikkert de er så langt unna heller :cool:
    Carbon blades.PNG
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    Ser man det du. Takker gut_man (y)
    MEN du har kanskje fått med deg hva vindmøllene nede på kontinentet sliter med?
    Rotorbladene "fanger" såpass mye insekter at effektiviteten på det meste reduseres med 50%.
    Hva gjør man da? Jo, selvfølgelig fant noen luringer på at de kunne bruke helikopter og høytrykksspyler for å vaske rotorbladene.
    Så vindmøller på land blir stadig mer miljøvennlig :rolleyes:
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    Og hva når det blir så mange vindmøller at vinden tar slutt?
    Eller hva er kostnadene når det er vindstille, og ingen el-kraft genereres?
    Er materialkostnader, tilvirkning, transport, anlegg av infrastruktur for å sette opp møllene, ødeleggelse av natur, effekt på flora og fauna, montasje, drift, vedlikehold osv. tatt med i regnstykket? Neppe!

    I sin tid var det jo maktpåliggende å få demmet opp Alta dalen fordi vi trengte kraften til alle vårt stigende el-behov. Resultatet ble at sjeldne stedegne planter ble druknet sammen med rovfugl biotoper og øvrig vilt biotoper. Vassdraget ble sterkt negativt påvirket mhp. flora, vannlevende insektliv, fisk osv.
    Og hvor gikk så el-kraften, jo uavkortet til Sverige.
    Jeg skjønner jo at vi menneskene tar plass og trenger både mat, varme, tak over hode og et lunt tørt sted å sove, men kan man slutte å juge om fremskritt og hva som er miljøvennlig i ly av menneskehetens grådighet og behov for "lebensraüm"!
    Det er den der skinnhelligheten som gjør meg sprø.

    Noe av det morsomste som foregår i våre dager er all prat om økosystemer rundt menneskeskapte materielle og digitale systemer.
    De vet jo faen ikke hva de prater om. Vennligst les dere opp på hva et økosystem er!
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.378
    Antall liker
    102.344
    Torget vurderinger
    23
    På Slukets hatordliste finner du følgende; bærekraftig, klimanøytral, nullutslipp, karbonavtrykk osv osv. Rettere sagt, folks forståelse av og misbruk av disse begrepene. Ordene i seg selv er forsåvidt uskyldige - som alltid er det vi menneskene som føkker opp.
    Andre på lista; tenkt, villet, varslet osv. Populistisk lettvinthet i mangel på anstendig ordforråd.

    Eller hva er kostnadene når det er vindstille, og ingen el-kraft genereres?
    Er materialkostnader, tilvirkning, transport, anlegg av infrastruktur for å sette opp møllene, ødeleggelse av natur, effekt på flora og fauna, montasje, drift, vedlikehold osv. tatt med i regnstykket? Neppe!
    Har du sett dokumentarer om tilvirkningen av disse møllene? Vanvittige ressurser som går med til å lage disse.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.378
    Antall liker
    102.344
    Torget vurderinger
    23

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.629
    Antall liker
    15.452
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jepp.

    Edit; Du får unnskylde dårlig bilde - tror fotografen var rusa da det ble tatt!!!

    Nå er jeg "avrusa" etter å ha kost med innholdet i boksen noen dager.

    Vi startet jo med den flotte DIY-.boksen fra Sluket her forleden. Nå åpner vi lokket.
    Innholdet er noe av det smootheste mekanikken som jeg noengang har hatt i henda - ihvertfall for dette formålet.
    Hver minste detalj er vel gjennomtenkt. Innholdet er tiltenkt et renspikka koseprosjekt for 2021.
    Og tenk da, jeg fikk to slike esker for prisen av to. -Det er lykke det!


    DSC_6336.jpg
    DSC_6337.jpg


    I esken ligger et innfeldt håndtak som lukter mann!
    Åtte kilo sandblåst messing og stål kommer tilsyne.

    DSC_6338.jpg


    Nå kan man se at det dreier seg om et frittstående armtårn til platespiller.
    Både vatering, høyde og VTA kan justeres. Her er det set-skruer, seegering i blånert stål og sylinder i sylinderen
    CNC-frest på millimeteren!

    Den ekstra sylinderen passer Micro Seiki armbord, som fåes til nær sagt ALLE armer!!!! Meget anvendelig og fleksibelt.


    DSC_6339.jpg
     
    Sist redigert:

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.049
    Antall liker
    2.507
    Snakker om Micro Seiki armbord. Noen som har erfaring med de plastarmene som finnes på eBay som er printet ut? Virker være en danske som står bak disse.
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    2.025
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Nå er jeg "avrusa" etter å ha kost med innholdet i boksen noen dager.

    Vi startet jo med den flotte DIY-.boksen fra Sluket og åpner lokket. Innholdet er noe av den smootheste mekanikk som jeg noengang har hatt i henda.
    Hver minste detalj er vel gjennomtenkt. Innholdet er tiltenkt et renspikka koseprosjekt for 2021.
    Og tenk da, jeg fikk to slike esker for prisen av to. -Det er lykke det!


    Vis vedlegget 682359 Vis vedlegget 682360

    I esken ligger et innfeldt håndtak som lukter mann!
    Åtte kilo sandblåst messing og stål kommer tilsyne.

    Vis vedlegget 682361

    Nå kan man se at det dreier seg om et frittstående armtårn til platespiller.
    Både vatering, høyde og VTA kan justeres. Her er det set-skruer, seegering i blånert stål og sylinder i sylinderen
    CNC-frest på millimeteren!

    Den ekstra sylinderen passer Micro Seiki armbord, som fåes til nær sagt ALLE armer!!!! Meget anvendelig og fleksibelt.


    Vis vedlegget 682362
    Vakkert og grattis...Sluket's Moonbase One has landede! 🤠
     

    ePi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    1.467
    Antall liker
    986
    Nå er jeg "avrusa" etter å ha kost med innholdet i boksen noen dager.

    Vi startet jo med den flotte DIY-.boksen fra Sluket og åpner lokket. Innholdet er noe av den smootheste mekanikk som jeg noengang har hatt i henda.
    Hver minste detalj er vel gjennomtenkt. Innholdet er tiltenkt et renspikka koseprosjekt for 2021.
    Og tenk da, jeg fikk to slike esker for prisen av to. -Det er lykke det!

    I esken ligger et innfeldt håndtak som lukter mann!
    Åtte kilo sandblåst messing og stål kommer tilsyne.

    Vis vedlegget 682361



    Hmmmjaokei :unsure:

     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.378
    Antall liker
    102.344
    Torget vurderinger
    23
    Aldri sett maken til bilder, Grumps.... både uttrykk og fotomessig utførelse er helt rått! Jeg har en teori om at når folk tar (kvalitets)bilder av ting de er intenst opptatt av så gir det resultatet en ekstra dimensjon. En forståelse av greia liksom, som ikke er en selvfølge dersom fotografen er uhildet....

    Selveste Leif Andersson (RIP :cry:) of "Swing & Sweet" fame brukte ofte uttrykket "A Work of Love" om musikk/utøvere han fant outstanding. Dine hifierotiske Daguerrotypier er i samme kategori!

    Mes compliments au Chef.
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.068
    Antall liker
    3.049
    Torget vurderinger
    2
    Fantastiske bilder av et fantastisk objekt.

    Jeg ble litt overrasket over å se en fjerde fot i senter, blir det ikke bare vanskeligere å sette basen i lodd ?
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.629
    Antall liker
    15.452
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Fantastiske bilder av et fantastisk objekt.

    Jeg ble litt overrasket over å se en fjerde fot i senter, blir det ikke bare vanskeligere å sette basen i lodd ?
    Det er to måter å heve/senke høyden (eller justere VTA) på dette mekaniske vidunderet. -Enten ved å vri direkte på den indre sylinderen, sånn ovenifra'ish. Men, det kan være upraktisk når tonearmen er montert for da vil armen også rotere. Derav skrumekanismen i senter mellom de tre føttene ;-) ...og det er inni her hvor du finner en seegring som forhindrer aksiale bevegelser.

    Føttene er ikke bare helsuper i finishen, men legg også merke til detaljer som at føttene er svakt konet i bunnen. Veldig fordelaktig når ting skal justeres og stå støtt i vater. -Sluket har som vanlig tenkt lenger enn sin egen.... Flott ikke sant?

    Og ja, jeg er så takknemlig!


    DSC_6363-4.jpg

    DSC_6429_b.jpg
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn