Sigberg Audios venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    808
    Antall liker
    428
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Stort pluss det å støtte nasjonale produsenter, ikke bare fordi de er norske men fordi de leverer kvalitet
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.120
    Antall liker
    2.616
    Torget vurderinger
    16
    Fra mitt perspektiv, SigBerg Audio er et kupp med tanke på kvalitet/pris. Joda, det finnes bedre til en langt høyere pris.Naturligvis et stort pluss at produsent er lokal og bare er en telefon unna om det skulle være noe. Så får folk selv gjøre sin egen vurdering med tanke på hva jeg ellers har investert i opp gjennom årene.
    Når det gjelder Inkognito så er selvfølgelig lydkvaliteten viktig, men formfaktoren var for min del helt avgjørende. Jeg har rett og slett ikke mulighet til å ha en tradisjonell sub i det rommet hvor anlegget står. Det er nesten uforståelig at ikke det lages flere plasseringsvennlige subwoofere, jeg vet kun om en 3-4 modeller. Det burde være et betydelig marked for sub'er som kan skjules.
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.682
    Antall liker
    4.139
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Når det gjelder Inkognito så er selvfølgelig lydkvaliteten viktig, men formfaktoren var for min del helt avgjørende. Jeg har rett og slett ikke mulighet til å ha en tradisjonell sub i det rommet hvor anlegget står. Det er nesten uforståelig at ikke det lages flere plasseringsvennlige subwoofere, jeg vet kun om en 3-4 modeller. Det burde være et betydelig marked for sub'er som kan skjules.
    Kan du gi eksempler på de 3-4 variantene som er plasseringsvennlig?
    Jeg er ikke så opplest der😇
     

    hvego

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2009
    Innlegg
    311
    Antall liker
    364
    I de forskjellige vennetråden jeg følger, og i grunn på hfs generelt, syns jeg innleggene ofte dreier i retning av at det er mest snakk om de dyreste modellene og mindre om de billigste. Nå har jo ikke Sigberg så sykt mange modeller, men det er ganske stor prisforskjell på SBS.1 med én sub og Manta med en haug med suber.

    Dette lille innlegget er ment for å slå et slag for «innstegsmodellen», og at det i Sigbergs landskap er djevelsk mye godlyd å hente der! Jeg tror at Sigbergs innstegsmodell for mange kan gi bedre lyd enn et oppsett basert på en haug med komponenter med til sammen betydelig større sluttsum, og rett og slett være det siste anlegget de trenger.

    Halleluja!

    hvego
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.120
    Antall liker
    2.616
    Torget vurderinger
    16
    Kan du gi eksempler på de 3-4 variantene som er plasseringsvennlig?
    Jeg er ikke så opplest der😇
    Paradigm Millenia er en ganske god subwoofer som jeg hadde før jeg fikk Inkognito. Lyngdorf BW-2 er kanskje i samme klasse som Millenia? Ellers så tror jeg Focal har noe og hvis man går for noe mer lifestyle preget så har vel Sonos en flat sub. Det er også et tradisjonelt high-end merke med en flat sub, men jeg kommer ikke på navnet.
    Ikke flust, men det finnes i hvert fall en håndfull. Tror ingen av de nevnte konkurrerer med Sigberg på lydkvalitet og kapasitet. Millenia er bra lydmessig, men har betydelig mindre kapasitet i forhold til Inkognito.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn