Sigberg Audios venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.149
    Antall liker
    6.627
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Neumann KH 310 A byttes ut med Sigberg Audio, heftig. Når får vi se Sigberg Audio på en Klippel NFS hos Amir på ASR eller hos Erin's Audio Corner?
    Vis vedlegget 941388
    Det var et par SBS i USA i fjor for test hos Audioholics, og akkurat da ville det seg slik at det var såpass lang backlog hos både Erin og Amir at de ikke var så interessert i å teste SBS når de akkurat hadde vært testet hos Audioholics (som legger frem lignende målinger dog basert på utendørsmålinger, så litt mindre presist).

    Det er p.t. ingen plan om å få testet SBS hos hverken Erin eller Amir. Hvis det er målingene du er ute etter, så er planen å generere spinorama for både SBS og Manta i løpet av høsten basert på manuelle målinger hos Seas (som har Klippel). Men det står på en todo-liste som er ganske lang for tiden, så vet ikke nøyaktig når det blir gjort.

    Det både han som byttet ut Klein+Hummel (Neumann KH-serien er videreføring av Klein+Hummel studiomonitorer) og de andre på studioet opplever med både SBS og Manta, er en mer naturlig og mindre "prosessert" lyd enn det de opplever fra de typiske studiomonitorene. Blir spekulasjon fra min side hvorfor de opplever det slik, men trolig noe med hva som er gjort og ikke gjort i de digitale filterne.

    I tillegg blir det så klart et annet fundament i bunn med to stk subber i oppsettet. Han hadde en sub fra før, men som det så ofte blir så var den ikke skikkelig integrert.
     
    Sist redigert:
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Vet ikke hvor «troverdig» karen er, men han har 81.000 abonnenter, så selv om det kanskje blir mye synsing, er det utrolig verdifull reklame. Kjempegøy at det blir blest om produktene.
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.682
    Antall liker
    4.140
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Jeg bøyer meg dyyyypt i hatten i hatten over å kunne være den som er som er så heldig å få lov til å introdusere denne
    testen, og tilbakemeldingen fra Stereo+ på selveste fanboytråden til trollmannen fra Ås.

    Gratulerer så masse med en fantastisk omtale😃

    " Dybden i lydbildet er imponerende, plassen mellom instrumentene uvanlig sjenerøs og klangen strekker seg godt ut mot sidene uten å miste energi. Det er for meg en veldig attraktiv kvalitet, og jeg setter pris på muligheten til ikke bare å lytte til musikk, men også til å «se» meg godt rundt i det frodige, rike og svært godt fokuserte lydbildet. Du kan begynne ytterst og så skrelle av lag på lag av klang og lyd, helt til musikken klinger ut og forsvinner langt bak i lydbildet."

    God lesning!

    sigberg-audio-manta-10d-subwoofer.6615866-355425.html
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.173
    Antall liker
    2.106
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Da skal jeg også prøve meg på Sigberg Audio.... Starter med 4 x Inkognito12 veggmontert. Leverte varene på Hifimessen i Horten. Så da er det bare å vente på levering, klø Trinnov bak øret og se hva all denne hypen rundt Trinnov WaveForming er :love:
     

    hvego

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2009
    Innlegg
    311
    Antall liker
    364
    Hverdagsglede.

    Aiaiai. Det er noe med den stadige påminnelsen om at Sigberg funker godt, som gjør meg ekstra fornøyd: Nå har jeg levert i skole og barnehage og satte meg ned for å jobbe litt med PC på fanget - i sweet spot. På vei hjem fikk jeg for meg at jeg skulle sette på U2s Zooropa, som jeg ikke har hørt på lang tid. I det samme andre sporet kom på, hørte jeg i de aller første taktene at Sigberg gir meg mer musikk enn hva jeg tidligere har hørt. Det er rett og slett mer informasjon. Låta starter med en eller annen synthlyd antar jeg, lyse toner. Nå låter det med mye rundere klang enn hva jeg har hørt før - mindre perkusivt og mer klangfullt, men så absolutt med punch og kraft allikevel.

    Ahhh: Deilig!

    God dag til alle Sigbergs venner!
    hvego
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    384
    Da skal jeg også prøve meg på Sigberg Audio.... Starter med 4 x Inkognito12 veggmontert. Leverte varene på Hifimessen i Horten. Så da er det bare å vente på levering, klø Trinnov bak øret og se hva all denne hypen rundt Trinnov WaveForming er :love:
    Dette blir kult!
    hvor mange subber ender du opp med
    Totalt?
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.173
    Antall liker
    2.106
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Dette blir kult!
    hvor mange subber ender du opp med
    Totalt?
    Hvor mange jeg ender opp med er jo litt åpent spørsmål - men med 4 x Inkognito12 så ender jeg opp på 8. Det er vel ikke umulig at jeg kan ende opp med enda flere etterhvert. Det går i retning at jeg må bytte vinduer og dører i trykk-kameret :)

    Så i første omgang blir det et 9.8.9 system.
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    384
    Råkul løsning!

    vet hvor bra inkognito spiller så dette kan bare bli rått!
    pøs på med bilder etterhvert!
     
    • Liker
    Reaksjoner: TGB

    hvego

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2009
    Innlegg
    311
    Antall liker
    364
    Det kommer etterhvert - kan være man går helt villmann med 8 Inkognito etterhvert også.
    Er det estetikk og plasseringsmuligheter som gjør at du er endt opp med Inkognito og ikke 10D?
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.173
    Antall liker
    2.106
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Nå snakker vi 8!! Sigberg?!
    Inkognito har imponert og er råbra sub'er både ytelsesmessig, utseendemessig og plasseringsmessig! ❤ Så da blir det 4 foran og 4 bak + 2 x Paradigm Persona Sub. Har kanaler nok, men tror jeg faser ut B&W DB1 sub'ene som står på gulvet bak nå.

    De siste 4 plasseres på veggen sentrert rundt 1/4 av romhøyden (de forrige 4 ble plassert sentrert rundt 3/4 av romhøyde).
     
    Sist redigert:

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    384
    Inkognito har imponert og er råbra sub'er både ytelsesmessig, utseendemessig og plasseringsmessig! ❤ Så da blir det 4 foran og 4 bak + 2 x Paradigm Persona Sub. Har kanaler nok, men tror jeg faser ut B&W DB1 sub'ene som står på gulvet bak nå.

    De siste 4 plasseres på veggen sentrert rundt 1/4 av romhøyden (de forrige 4 ble plassert sentrert rundt 3/4 av romhøyde).

    Er det ikke like greit å gå for 4 x Sigberg Audio Inkognito 12" til ?
    [/QUO
    Inkognito har imponert og er råbra sub'er både ytelsesmessig, utseendemessig og plasseringsmessig! ❤ Så da blir det 4 foran og 4 bak + 2 x Paradigm Persona Sub. Har kanaler nok, men tror jeg faser ut B&W DB1 sub'ene som står på gulvet bak nå.

    ]
    Sykt stilig!!
     

    hvego

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2009
    Innlegg
    311
    Antall liker
    364
    8B91CF2A-F1CA-4981-B1F0-AFBFEEA18610.jpeg
    Ååhh! Det er noe med å spille plater jeg kjenner godt, for første gang på Sigbergsetupen! Bassgangen på Gallows Pole er plutselig noe helt annet og mer presist - ikke en grøt som det var før!
     

    hvego

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2009
    Innlegg
    311
    Antall liker
    364
    Så gøy! Har du sigberg sub i bunn også?
    Jepp! Det er en Inkognito 12, som jeg har plassert i hjørnet av stua, stående på høykant. Jeg kjører signalet ut fra forforsterkeren til en liten (og ganske billig) DSPeaker Anti-Mode 8033, og så til suben. Den har rydda opp i noe grøtlyd jeg hadde, men jeg tror også jeg hadde klart meg fint uten. Sigberg-oppsettet er fortsatt noe helt annet enn mitt gamle oppsett, også når jeg kjører bypass på Anti-Moden.

    Jeg har faktisk ikke prøvd å spille av musikk uten suben. Det må vel prøves en gang for moro skyld. Jeg vil anta at det vil passe bedre med kassegitar og sang enn elektronika.
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    384
    Jepp! Det er en Inkognito 12, som jeg har plassert i hjørnet av stua, stående på høykant. Jeg kjører signalet ut fra forforsterkeren til en liten (og ganske billig) DSPeaker Anti-Mode 8033, og så til suben. Den har rydda opp i noe grøtlyd jeg hadde, men jeg tror også jeg hadde klart meg fint uten. Sigberg-oppsettet er fortsatt noe helt annet enn mitt gamle oppsett, også når jeg kjører bypass på Anti-Moden.

    Jeg har faktisk ikke prøvd å spille av musikk uten suben. Det må vel prøves en gang for moro skyld. Jeg vil anta at det vil passe bedre med kassegitar og sang enn elektronika.
    Musikk med vel integrert sub er fantastisk! Sigberg leverer varene!!
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.173
    Antall liker
    2.106
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    En idé som dukket opp nettopp; nå har jeg 4 Inkognito 12" sentrert rundt 180cm høyde (3/4), har bestilt og skal montere 4 Inkognito 12" sentrert rundt 60cm høyde (1/4). Det passer perfekt inn med 4 Inkognito 12" sentrert rundt 120cm (2/4) - oppsettet blir da 12 x Inkognito 12". Det vurderes.
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    384
    En idé som dukket opp nettopp; nå har jeg 4 Inkognito 12" sentrert rundt 180cm høyde (3/4), har bestilt og skal montere 4 Inkognito 12" sentrert rundt 60cm høyde (1/4). Det passer perfekt inn med 4 Inkognito 12" sentrert rundt 120cm (2/4) - oppsettet blir da 12 x Inkognito 12". Det vurderes.
    Fy f…n det hadde vært heeelt episk!!!
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.173
    Antall liker
    2.106
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Korrigering av forrige innlegg.... selvsagt med 3 rader så blir det 200cm (5/6), 40cm (1/6) og 120cm (3/6) :geek:
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    384
    Tgb: tenker du fortsatt å beholde paradigmene..? Om du nå går for enda flere sigberg..?;)
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.173
    Antall liker
    2.106
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Er klar over den. Tenkte bare at det finnes jo billigere panel å få kjøpt ;-)
    En ting jeg har lært, det er veldig dyrt å kjøpe billig (oppgraderinger er veldig dyrt, eksempel er Trinnov Altitude32 - koster en formue, men man slipper å kjøpe ny hver gang noe nytt skjer - gjelder spesielt software delen, men også hardware med at man kan bytte ut moduler som f.eks HDMI kort, DAC moduler osv osv).

    Så konklusjon: kjøp det man ønsker med en gang.
     
    Sist redigert:

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    808
    Antall liker
    428
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    En ting jeg har lært, det er veldig dyrt å kjøpe billig (oppgraderinger er veldig dyrt, eksempel er Trinnov Altitude32 - koster en formue, men man slipper å kjøpe ny hver gang noe nytt skjer - gjelder spesielt software delen, men også hardware med at man kan bytte ut moduler som f.eks HDMI kort, DAC moduler osv osv).

    Så konklusjon: kjøp det man ønsker med en gang.
    Min kommentar var nå ment som en fleip. Så bare for meg hele lytterommet kledd med subber, ingen synlige vegger, bare Sigberg :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn