Sigberg Audio SBS.1 Aktiv høyttaler: Prototype/Utviklingstråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Faller

    Medlem
    Ble medlem
    12.03.2008
    Innlegg
    41
    Antall liker
    19
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jeg må si meg enig Lovemusikk - veldig spennende tråd og mange gode tips underveis! Tror ikke jeg har lyst til å høre anlegget i frykt for at mine billige (men overraskende gode) Tannoy Gold 7 må byttes ut, og det har jeg ikke økonomien til :p
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    6.583
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Kjenner jeg begynner å bli klar for å motta levering på sutreloftet nå,
    Plassen er ryddet for besøk, og rigging av SBS1.
    Må bare jage coronaen ut av huset først🤬
    Ja, nå må du forte deg hvis du skal være blant de kule som får først. De to preproduksjonsparene er solgt og borte, og tre par til skal ut denne uken. :geek: Ekstra morsomt er at alle enten har Sigberg Audio sub fra før, eller har kjøpt det sammen med høyttalerne. :love:
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    6.583
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    1630611873650.png


    Da har testen i Stereopluss av SBS.1 sammen med doble 10D endelig kommet ut :)

    Noen sitater:

    "Dette er lyd på høyt internasjonalt nivå!"

    "Bassen går dypt og kontrollert. Den er kjapp og detaljert, uten å virke for anemisk og steril. Likevel er det forsvinningsnummeret til SBS.1 som imponerer aller mest. De gjør nemlig akkurat det som små høyttalere ofte er så gode på, nemlig forsvinne i lydbildet. De etterlater ikke noe lydmessig fotavtrykk, men fyller i stedet stua med lyd i både bredde og dybde med en glimrende holografi. Det er ekstremt presist, og plasseringen av musikere og vokalister i dybde og bredde er glimrende.(..)"

    "Sigberg Audio SBS.1 og 10D er det beste beviset på at du ikke trenger store høyttalere for å spille stort og mektig. Høyttalernes evne til å forsvinne i lydbildet er fullstendig magisk, og med sine mange innstillingsmuligheter kan du få fantastiske musikk- og lydopplevelser selv i vanskelige rom(..)"


    Man kan lese hele artikkelen her (PDF), ellers må dere selvfølgelig veldig gjerne lese hele nye Stereopluss og finne testen der :)
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.673
    Antall liker
    4.119
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Vi tåler vel noen fler av prosessen?
    Bestemte meg endelig for å snu rommet til det bedre.
    Nå er det bare å få tunet det inn på nytt, kjøpe teppe og noen tiltak. Så skal jeg skremme naboene på flatmark fra toppetasjen også😅
     

    Vedlegg

    mk1classic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    1.883
    Antall liker
    1.459
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Trenger nå bare ett par estetisk pene strømkabler...
    og muligens noen anonyme signalkabler.
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.673
    Antall liker
    4.119
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Lyden av rommet eller utstyret?
    Eller begge kanskje?
    Rommet trenger noe tiltak. Men utstyret gjør alt riktig, og jeg kjenner igjen kvalitetene jeg fra demo hjemme hos konstruktør.
    Jeg valgte ikke dette utstyret for at jeg TROR det blir bra for å si det sånn......Det vet jeg det blir!
    Men som med alt annet må det jobbes litt for å lykkes.
     

    Faller

    Medlem
    Ble medlem
    12.03.2008
    Innlegg
    41
    Antall liker
    19
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Kult å høre! Spent på å høre dette på Hifimessen i Horten (Sigberg Audio skal stå som utstiller mener jeg å ha lest) :D
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.673
    Antall liker
    4.119
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Kult å høre! Spent på å høre dette på Hifimessen i Horten (Sigberg Audio skal stå som utstiller mener jeg å ha lest) :D
    Jeg har sagt det før, og sier det gjerne til det uendelige.
    Den demoen jeg fikk presentert av konstruktøren slår beina under mestparten av annet jeg har hørt rundt omkring på andre demoer.
    Og det er mye svinedyre greier blandt det.
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    6.583
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har sagt det før, og sier det gjerne til det uendelige.
    Den demoen jeg fikk presentert av konstruktøren slår beina under mestparten av annet jeg har hørt rundt omkring på andre demoer.
    Og det er mye svinedyre greier blandt det.
    Du har jo et anlegg av rimelig greit kaliber i sutrekroken, hvor det både er gjort endel med akustikken og ikke minst er det Trinnov på plass, så det er jo litt å leve opp til. Men jeg håper jo med litt demping oppe i loftsstua og kanskje litt lett justering så får vi det til å sitte ganske bra der også. Og så trenger du ny kilde/preamp da! :geek:

    Spent på nye målinger og inntrykk etterhvert, og kommer gjerne innom igjen for å være med og skru en dag.
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    6.583
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har sagt det før, og sier det gjerne til det uendelige.
    Den demoen jeg fikk presentert av konstruktøren slår beina under mestparten av annet jeg har hørt rundt omkring på andre demoer.
    Og det er mye svinedyre greier blandt det.
    Nå er det jo gjort ytterligere med akustikken i rommet her i demokjelleren også, og Antimode X4 er på vei inn i oppsettet. Så da skal det vel dras til enda et par hakk her også. :D
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.673
    Antall liker
    4.119
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Presis!
    Og med det i tankene er det ganske spesielt at en "bokhøyttaler" (I Mangel av bedre ord🤓) og en liten 10 tommer skulle fange min oppmerksomhet når referansen nede i sutrekroken setter standaren for hva JEG mener er veien til bedre lyd enn det meste jeg møter på.

    Jeg liker å bruke litt tid på å skape de beste premisser fro utstyret jeg drar inn i hus.
    Det blir garantert gjort endringer i posisjonering og tiltak. Og ikke minst skal det der jævla rakkelet av en Marantz prosessor ut av huset.
    Men jeg ønsker å erstatte det med en boks som kan ALT...og litt til. Kanskje Trinnov der også🤪
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.673
    Antall liker
    4.119
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Nå er det jo gjort ytterligere med akustikken i rommet her i demokjelleren også, og Antimode X4 er på vei inn i oppsettet. Så da skal det vel dras til enda et par hakk her også. :D
    Jeg er mer enn klar for å bli sjokkert en gang til, og kanskje felle en tåre i armene til @Snickers-is når han nok en gang setter på Julia Fischers Sarasate😊
    Jeg liker jo kaffen til din kjære fru også da...
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.673
    Antall liker
    4.119
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Jobba litt oppe på sutreloftet de siste dagene med lyden. Jeg trodde jeg kom til å slite mer enn hva jeg gjorde med å komme i mål.
    Men her er noen inntrykk om hva ståa er nå. Jeg er allerede ganske fornøyd.
    Men må gjøre noen tiltak på reverb hører jeg.
     

    Vedlegg

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    6.583
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Jobba litt oppe på sutreloftet de siste dagene med lyden. Jeg trodde jeg kom til å slite mer enn hva jeg gjorde med å komme i mål.
    Men her er noen inntrykk om hva ståa er nå. Jeg er allerede ganske fornøyd.
    Men må gjøre noen tiltak på reverb hører jeg.
    Kurven din for hele frekvensområdet er jo veldig fin her, men subsresponsen er nesten mest utrolig. typ +/-3dB fra 10-180hz med én stk 10" i et mindre enn optimalt rom ser man ikke hver dag. Så her er det selvsagt ikke kun subwooferens fortjeneste men også plassering og litt flaks med rommet. At du er villig til å bruke tid til å snu rommet og holde på gjør jo også at man får større muligheter til å utnytte rommet.

    At det er en kompetent mann bak EQ-hjulet ser man jo også på både subkurve og fullfrekvens! :geek:

    Det er som jeg sier, det å integrere høyttalere og sub krever litt tid og kompetanse, men når man først lykkes så ser man seg ikke tilbake!
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.596
    Antall liker
    14.505
    Sted
    Langesund
    Som du sier handler det vel bare om et heldig rombidrag. I den dypeste bassen er det enkel matte, og kapasitet henger sammen med membranareal og slaglengde
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    6.583
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Som du sier handler det vel bare om et heldig rombidrag. I den dypeste bassen er det enkel matte, og kapasitet henger sammen med membranareal og slaglengde
    Fra 30hz og ned er det åpentbart mye room gain her ja. Men resultatet forøvrig i både bass og ellers er jo veldig ryddig :)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Som du sier handler det vel bare om et heldig rombidrag. I den dypeste bassen er det enkel matte, og kapasitet henger sammen med membranareal og slaglengde
    Kjøper den! Enkel matte & rein logikk. Allikevel, blir mer og mer nysgjerrig på hva som ligger bak relativt godt-lydende saker (lest fra mange) med små 10-12 tommere i alt for små kabinetter - gjentar «relativt godt-lydende» - fordi bassrigger i din klasse logisk nok må gruse disse mindre saker.

    Undres, med utgangspunkt i fysikkens lover/års «hørt mye» at så mange synes å være fornøyd med disse nye norske satelitter/subber - og forsvar deg gjerne/forklar oss SiegbergAudio - uansett så gleder jeg meg til selv å høre dette «mysteriet» i Horten om ikke så lenge.
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Fysikkens lover tilsier at det går an å gjøre ganske mye med nok forsterkerkraft og intelligent EQ, selv med et relativt lite element. (y)
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    6.583
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Kjøper den! Enkel matte & rein logikk. Allikevel, blir mer og mer nysgjerrig på hva som ligger bak relativt godt-lydende saker (lest fra mange) med små 10-12 tommere i alt for små kabinetter - gjentar «relativt godt-lydende» - fordi bassrigger i din klasse logisk nok må gruse disse mindre saker.

    Undres, med utgangspunkt i fysikkens lover/års «hørt mye» at så mange synes å være fornøyd med disse nye norske satelitter/subber - og forsvar deg gjerne/forklar oss SiegbergAudio - uansett så gleder jeg meg til selv å høre dette «mysteriet» i Horten om ikke så lenge.
    Usikker på om det er så mye å forklare/forsvare. La oss starte med å fokusere på musikk. Hvis vi kutter ut behovet for å spille de dypeste filmeffektene kjempehøyt, så er utrolig mye mindre som kreves med en gang. Med Inkognitosubbene som eksempel så greier de 20dB(!) høyere ved 40hz enn ved 20hz. Da er vi oppe i 105dB med Inkognito 10, og ~110dB med Inkognito 12. Dette er ved 2m avstand utendørs. Da er du fortsatt nede på noen av de dypeste tonene du finner i musikken, og 110dB ute er kjempehøyt.

    Jeg tror mange overkompenserer/misforstår hvor mye sub de egentlig trenger fordi de ikke klarer å skru den til skikkelig i rommet (eller ikke engang prøver).

    Så er det selve lydkvaliteten, den løser vi jo da "enkelt" med godt avstivede kabinetter, gode elementer og gode forsterkere som er tunet til å spille med jevn/flat respons.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Usikker på om det er så mye å forklare/forsvare. La oss starte med å fokusere på musikk. Hvis vi kutter ut behovet for å spille de dypeste filmeffektene kjempehøyt, så er utrolig mye mindre som kreves med en gang. Med Inkognitosubbene som eksempel så greier de 20dB(!) høyere ved 40hz enn ved 20hz. Da er vi oppe i 105dB med Inkognito 10, og ~110dB med Inkognito 12. Dette er ved 2m avstand utendørs. Da er du fortsatt nede på noen av de dypeste tonene du finner i musikken, og 110dB ute er kjempehøyt.

    Jeg tror mange overkompenserer/misforstår hvor mye sub de egentlig trenger fordi de ikke klarer å skru den til skikkelig i rommet (eller ikke engang prøver).

    Så er det selve lydkvaliteten, den løser vi jo da "enkelt" med godt avstivede kabinetter, gode elementer og gode forsterkere som er tunet til å spille med jevn/flat respons.
    OK. Videre tenker jeg at i forhold til hva det koster/hva det gir/plassen det tar - tviler ikke et sekund på alle flotte kommentarer fra så vel brukere som test anmeldere av sakene dine. Jeg velger også å støtte deg i ditt tenkende om at du hopper over de laveste kino-sub-frekvensene, samtidig som jeg respekterer de som motsatt ønsker disse gjengitt.

    Men, kan jeg (fordi jeg oppfatter deg som en svært oppriktig, velmenende og entusiastisk fyr) få spørre deg, SiegbergAudio, om du syntes gutta boys med rader av 18-tommere putter inn mer enn øret/rommet kan fordøye, at det er overkill basert på for stor mengde drivere - eller mener du det er som de alle erklærer; kapasitet, kapasitet og kapasitet er det som må til for å få frem det beste?

    Jeg spør mye fordi man stadig opplever at råbra (og ofte grisedyre) to-veis monitorer - i typiske lytterom/stuer - spiller enda mer magisk enn gigantiske mange-veis systemer med bælstore høyttalerkabinetter høyere enn eierne selv. Hvor jeg tenker disse små og lett "forsvinnende" monitorene trolig byr på mindre problemer med refleksjoner og annet nettopp fordi de er mindre - jeg gjentar at jeg (kun) tror. Jeg tror videre at høyttalerkabinetter som ikke selv er stille nok, i form av å være større, med dette gjengir mer uønsket lyd enn det som (kun) skal komme fra selve driverne. Man skulle jo på en måte også tro at flere drivere innbyr til flere refleksjoner & sånt i rommet de står i.
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    6.583
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    OK. Videre tenker jeg at i forhold til hva det koster/hva det gir/plassen det tar - tviler ikke et sekund på alle flotte kommentarer fra så vel brukere som test anmeldere av sakene dine. Jeg velger også å støtte deg i ditt tenkende om at du hopper over de laveste kino-sub-frekvensene, samtidig som jeg respekterer de som motsatt ønsker disse gjengitt.
    Som vi har vært inne på tidligere en eller annen plass her så hopper vi egentlig ikke over de heller siden det er en aktiv limiter her, så subbene spiller til 20hz eller dypere typisk (ref Birger som ved hjelp av room gain har nivå til 10hz), men de slipper opp i bunn hvis du spiller veldig høyt. Å spille 110dB ved 20hz er ikke fysisk mulig med små kabinetter, så det er et kompromiss både vi og kjøper aksepterer i bytte mot å slippe å ha subber på størrelse med et kjøleskap.

    Men, kan jeg (fordi jeg oppfatter deg som en svært oppriktig, velmenende og entusiastisk fyr) få spørre deg, SiegbergAudio, om du syntes gutta boys med rader av 18-tommere putter inn mer enn øret/rommet kan fordøye, at det er overkill basert på for stor mengde drivere - eller mener du det er som de alle erklærer; kapasitet, kapasitet og kapasitet er det som må til for å få frem det beste?

    Jeg spør mye fordi man stadig opplever at råbra (og ofte grisedyre) to-veis monitorer - i typiske lytterom/stuer - spiller enda mer magisk enn gigantiske mange-veis systemer med bælstore høyttalerkabinetter høyere enn eierne selv. Hvor jeg tenker disse små og lett "forsvinnende" monitorene trolig byr på mindre problemer med refleksjoner og annet nettopp fordi de er mindre - jeg gjentar at jeg (kun) tror. Jeg tror videre at høyttalerkabinetter som ikke selv er stille nok, i form av å være større, med dette gjengir mer uønsket lyd enn det som (kun) skal komme fra selve driverne. Man skulle jo på en måte også tro at flere drivere innbyr til flere refleksjoner & sånt i rommet de står i.
    Det er vanskelig å svare generelt på. De som bygger en hel vegg med elementer og gjør alt riktig får helt sikkert et strålende resultatet. Men det er jo av akademisk interesse for de som skal ha et stereoanlegg i et oppholdsrom.

    Og noen bygger jo fordi det er gøy, så kanskje vil man "ta den helt ut" bare fordi man kan. Og det er jo selvsagt også greit. Jeg har aldri hvert hos The Shy f.eks, så jeg kan ikke uttale meg om hvordan det låter der. Men jeg har vært hos to forskjellige med basstårn i sommer. Begge hadde mindre opplevd lydtrykk enn jeg har i testrommet her hjemme med to stk 10D. I disse to tilfellene hjalp det med andre ord ikke å kaste basselementer på problemet.

    Grunnen til at man ikke får bassen til å sitte er gjerne rommet og/eller ujevn frekvensrespons, ikke manglende kapasitet. Så fra det perspektivet er jeg uenig i at "kapasitet, kapasitet" må til for å få frem det beste. Så må du uavhengig av det selvsagt ha "nok" kapasitet. Som er nok en diskusjon.

    Jeg tror ikke så mange (med The Shy som mulig hederlig unntak) opplever at det mangler noe i bassen etter å ha vært på besøk her, da med 4stk 10" i et rom på 20-25kvm.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Men jeg har vært hos to forskjellige med basstårn i sommer. Begge hadde mindre opplevd lydtrykk enn jeg har i testrommet her hjemme med to stk 10D. I disse to tilfellene hjalp det med andre ord ikke å kaste basselementer på problemet.

    Grunnen til at man ikke får bassen til å sitte er gjerne rommet og/eller ujevn frekvensrespons, ikke manglende kapasitet. Så fra det perspektivet er jeg uenig i at "kapasitet, kapasitet" må til for å få frem det beste. Så må du uavhengig av det selvsagt ha "nok" kapasitet. Som er nok en diskusjon.

    Jeg tror ikke så mange (med The Shy som mulig hederlig unntak) opplever at det mangler noe i bassen etter å ha vært på besøk her, da med 4stk 10" i et rom på 20-25kvm.
    Svært interessant, det du her fremlegger. Skulle likt å se noen ord fra dere begge etter et eventuelt gjensidig besøk av dere to; The Shy & SiegbergAudio.

    Snickers-Is sine kommende helt nyutviklede, egenkonstruerte 15-tommere - benyttet slik at man får det ut av dem som han har laget de for - blir ikke overrasket om de brøyter ny vei for kvalitetsbass i stuene til folk uten at man trenger oppholde en hel vegg med basskasser. Føler denne tråden har gitt meg mye!
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    6.583
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Svært interessant, det du her fremlegger. Skulle likt å se noen ord fra dere begge etter et eventuelt gjensidig besøk av dere to; The Shy & SiegbergAudio.

    Snickers-Is sine kommende helt nyutviklede, egenkonstruerte 15-tommere - benyttet slik at man får det ut av dem som han har laget de for - blir ikke overrasket om de brøyter ny vei for kvalitetsbass i stuene til folk uten at man trenger oppholde en hel vegg med basskasser. Føler denne tråden har gitt meg mye!
    Tar gjerne en tur til The Shy ved anledning. Han var jo her og hørte prototyper og en singel 10D, og er selvsagt velkommen igjen hvis han er på disse trakter.

    Elementet til Snickers er vel hverken laget for å gå helt i kjelleren eller for veldig små kasser slik jeg husker det. Men bra blir det helt sikkert :)
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    6.583
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Får vel dele kort i denne tråden også for de som har fulgt oss men ikke fått det med seg:
    Vi stiller ut i Havestuen SPA på Hortenmessen 2021 den 6-7.november. Håper vi sees der! :)

    Samtlige produkter (SBS.1, 10D og Inkognito) vil være utstilt i både sort og hvit, og selve messeoppsettet som vi skal spille musikk på blir et par sorte SBS.1 sammen med to stk sorte 10D subwoofere.. :)
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    6.583
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kommer. Regner med at du kommer til å sitte til sene kveldstimer å fintune dette anlegget til det ypperste. Gleder meg :)
    Hehe, både ja og nei. Høyttalerne og subbene kommer til å være konfigurert slik de er når man kjøper dem. Så kommer vi til å tune til rommet de står i, men det får vi jo ikke anledning til før fredag kveld før messen. Men håper på et godt resultat uansett 😊
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    6.583
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg oppdatert "Vår filosofi"-siden på websidene våre også, i et forsøk på å formidle hva som er viktig for oss og hva som gjør oss litt annerledes. For de som gidder å lese tar jeg gjerne tilbakemelding på om det er forståelig og resonnerer med folk, eller om det er noe man savner eller reagerer på :)

     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Da har jeg oppdatert "Vår filosofi"-siden på websidene våre også, i et forsøk på å formidle hva som er viktig for oss og hva som gjør oss litt annerledes. For de som gidder å lese tar jeg gjerne tilbakemelding på om det er forståelig og resonnerer med folk, eller om det er noe man savner eller reagerer på :)

    Syntes nettsiden din er veldig bra - ujålete, forklarende og tillitsfull - veldig mye bedre enn de aller, aller fleste andre bokstavelig talt tullete nettsider.

    Jo større bedrifter jo mer tullete nettsider, kan være det i takt med størrelsen på bedriftene er folk som lager reklamen for bedriftene som i virkeligheten ikke har peiling på selve produktene de selger. Du fremstår troverdig og på plan med forbrukerne, slik jeg har oppfattet deg gjennom dette nettsted.
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    6.583
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg skrevet artikkelen "Designing a loudspeaker: The SBS.1 story" på hjemmesidene våre. Det er dels et sammendrag av mye av det som er delt i denne tråden, men også litt mer om bakgrunnen for valgene som er tatt underveis. Håper og tror den kan være interessant hvis man er interessert i høyttalerdesign, enten generelt og/eller disse høyttalerne spesielt. :) Tar gjerne tilbakemelding på om det er noe man savner, så kan artikkelen eventuelt justeres.

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn