Politikk, religion og samfunn Sier du jatakk til Covid-19 vaksinen?

Sier du jatakk til vaksinen?( mRNA)

  • 1. Har fått vaksinen allerede

    Stemmer: 190 90.0%
  • 2. Ja, vil ta den når jeg får den

    Stemmer: 12 5.7%
  • 3. Vil ikke ta den . tror ikke på sånt

    Stemmer: 0 0.0%
  • 4. Tør ikke ta den , er redd for bivirkinger

    Stemmer: 3 1.4%
  • 5. Jeg er så frisk og rask (evt ung ) at jeg ikke trenger vaksine

    Stemmer: 0 0.0%
  • 6. Tar heller corona enn vaksine

    Stemmer: 3 1.4%
  • 7.Legen min sier jeg har en medisinsk tilstand som gjør et jeg ikke bør ta vaksinen

    Stemmer: 0 0.0%
  • 8. Corona er oppsinn og fake news, vaksine er bare tull funnet på av legemiddelindistrien

    Stemmer: 0 0.0%
  • 9.Nei, lar meg ikke lure til å få 5Gchips injsert fra CIA

    Stemmer: 3 1.4%
  • 10, Neitakk, har hatt dårlig erfaring med tidligere vaksiner (alvorlige skader )

    Stemmer: 0 0.0%

  • Totalt antall stemmer
    211

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.255
    Antall liker
    1.158
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Skremmende hvordan Lassencad romantiserer en verden uten vaksine/ helsevesen og ønsker seg tilbake til polioepedemier med lammede invalide barn og turberkulosesanatorier og ung død og økte barnedødelighet .?

    Det er jo så naturlig å bli lam av polio eller dø av meslinger og omkomne av tuberkulose så det er greit.

    En verden uten influensadød er utopisk og vi akspetere både bildød og infuensadød men det jo uproblematisk å få en infuansavaksine og dermed bli også kunne bli oldemor ikke bare bestemor. For de som tør ta en vaksine da. …

    Hilsen en som overlevde barnesykdommene på naturlig vis men er glad for å slippe polio og kopper osv …
    Er det juks og tukling med naturen å bruke bilbelte også?
    Jeg er for vaksine, men om vi ikke hadde hatt det, hadde kanskje verden sett normal ut og ikke med et gryende helvete vi kan se for oss de neste 100 år pga global oppvarming forårsaket av en overbefolket klode....
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL
    R

    rr30629

    Gjest
    Nå har vel ikke regjeringen gjort alt riktig heller?
    Nei de har nok ikke det men det spørs nok hvem du spør også. :)
    Det er jo diskutert opp/ned tusen ganger i corona tråden med de klareste meninger.

    Nå får vi forresten 1 mill ekstra Moderna doser leser jeg så åpningen fremskyndes med 2 uker sier Erna.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Jeg er for vaksine, men om vi ikke hadde hatt det, hadde kanskje verden sett normal ut og ikke med et gryende helvete vi kan se for oss de neste 100 år pga global oppvarming forårsaket av en overbefolket klode....
    Hurra for svartedauen og 16-1700 tallets levekår! Rykk tilbake til middelalderen.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Kanskje noen kan starte noen flere kriger også, det er vel sånn man har løst problemer med overbefolkning tidligere. Krig er bra business også for de som lager våpen, medisiner, og feltutstyr.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.950
    Antall liker
    16.446
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Gidder ikke på pakke det inn. Å ikke ta vaksine er en jævla egoistisk beslutning. De som tar vaksinen sier at de tar den fordi de ønsker å få slutt på pandemien. Nevner sjelden at de tar den fordi de er redd for å bli syk selv.

    De som ikke ønsker vaksinen snakker lite om pandemien, men sier at de er ikke så redd for å få covid og trenger derfor ikke vaksine. Fantastisk tankegang.

    Naboen min skal ikke ta den. Hun er også livredd 5G og digital strømmåler. Hun er ikke bare egoistisk, men også stokk dum.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Har aldri underslått at jeg har vaksinert meg for å øke sjansen for å overleve hvis jeg blir smittet.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Man er ikke dum om man foretar lettvinne løsninger og konklusjoner på noe man ikke skjønner rekkevidden av. Man er bare litt lettere lat og har sansyneligvis bakenforliggende årsaker til at fakta ikke betyr noe lenger. Men ikke si dum, det ødelegger debatten. :) Bare en tanke....
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Man er ikke dum om man foretar lettvinne løsninger og konklusjoner på noe man ikke skjønner rekkevidden av. Man er bare litt lettere lat og har sansyneligvis bakenforliggende årsaker til at fakta ikke betyr noe lenger. Men ikke si dum, det ødelegger debatten. :) Bare en tanke....
    Hva skal man egentlig si om folk som ikke skjønner enkle årsakssammenhenger, ikke klarer å tolke det som står i avisene, og heller lytter til alternative "eksperter" fra nettet istedenfor den høyt utdannete ekspertisen vi har her hjemme? Og ingenting av det man vet om covid og smitte er valide fakta, fordi "forskningen er ikke klar enda og det vil ta mange år før vi egentlig vet noe".
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Hva skal man egentlig si om folk som ikke skjønner enkle årsakssammenhenger, ikke klarer å tolke det som står i avisene, og heller lytter til alternative "eksperter" fra nettet istedenfor den høyt utdannete ekspertisen vi har her hjemme? Og ingenting av det man vet om covid og smitte er valide fakta, fordi "forskningen er ikke klar enda og det vil ta mange år før vi egentlig vet noe".
    Nei, hva skal man si? Jeg bare mener at dum er et dumt ord å bruke. Det skader debatten. Men hva vet jeg...
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.950
    Antall liker
    16.446
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Å nei. Vaksinemotstandere er kun egoistiske. Dum ble brukt mot naboen som også er redd 5g og strømmåler.
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Jeg er egoist, jeg står over vaksinen. Lenge leve egoistene.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.023
    Fikk min andre dose i dag. Jeg hadde egentlig time den 10. september. I Oslo Kommunes offisielle info står det at man får SMS når timen blir fremskyndet, men det er bare å logge på helseboka og så kan man fremskynde den selv. Egentlig smått utrolig at dette ikke står noe sted (som jeg har fått med i alle fall) og det er stikk motsatt av hva som står på kommunes side hvor det står at man ikke kan fremskynde selv.

    Det kan muligens variere fra bydel til bydel alt ettersom hvor mye "overskudd" de har og så er visstnok funksjonaliteten blokkert om det er under 6 uker siden man fikk første dose.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.849
    Antall liker
    19.679
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Rene massesuggesjonstråden dette.
    Først var det å godta alle regler og tiltak- selv der smitte knapt fantes òg å korsfeste de som våget å være kritisk til logikken i en del av tiltakene. Nå skal vaksinemotstandere spikres til korset. Mens alle som vanlig løper i flokk.

    Kanskje bekymre seg en smule mer for skjevfordeling av vaksiner mellom den rike og fattige del av verden?

    Mennesker er sannelig merkelige skapninger.
     
    Sist redigert:

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.950
    Antall liker
    16.446
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Først var det å godta alle regler og tiltak- selv der smitte knapt fantes òg å korsfeste de som våget å være kritisk til logikken i en del av tiltakene. Nå skal vaksinemotstandere spikres til korset. Mens alle som vanlig løper i flokk.

    Mennesker er sannelig merkelige skapninger.
    Ja vi må virkelig hylle disse menneskene. Men da må de også kunne ansvarliggjøres for deres valg. Å ta vaksine handler ikke om en selv. Jeg har aldri hørt en vaksinemotstander si at valget han gjør er for andres del og ikke en selv. Pandemien har mye dritt med seg enn bare sykdomsforløp. Jeg var slå ned virus før vi fikk vaksine. Men det hadde sin pris. Min datter fikk problemer på skolen. Pga små kohorter og hun var alene jente i klassen. Hun ble alene. Mange fikk større psykiske problemer. Nå har vi en mulighet til at dette ikke skal skje på nytt. Da blir jeg forbannet på egoister som takker nei fordi det er viktig som et fritt menneske å gjøre egne valg. Deres frihet, blir andres fengsel. Så stå på. Stå for din frihet. Men jeg mener at du som ikke tar vaksinen er en stor egoist. Men du vant til slutt. Vi andre gjorde det mulig for at du kunne leve videre som en egoist. Og når jeg sier du så mener jeg vaksinemotstandere. Ellers så er jeg enig at fordelingen mellom fattige og rike land ikke er bra. Pandemien slutter ikke ved landegrensen
     
    Sist redigert:

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Vaksinemotstandere har i alle tider vært folk som bør spikres til et kors. Hvor mange dør av kopper pr år nå?
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.849
    Antall liker
    19.679
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Ja vi må virkelig hylle disse menneskene. Men da må de også kunne ansvarliggjøres for deres valg. Å ta vaksine handler ikke om en selv. Jeg har aldri hørt en vaksinemotstander si at valget han gjør er for andres del og ikke en selv. Pandemien har mye dritt med seg enn bare sykdomsforløp. Jeg var slå ned virus før vi fikk vaksine. Men det hadde sin pris. Min datter fikk problemer på skolen. Pga små kohorter og hun var alene jente i klassen. Hun ble alene. Mange fikk større psykiske problemer. Nå har vi en mulighet til at dette ikke skal skje på nytt. Da blir jeg forbannet på egoister som takker nei fordi det er viktig som et fritt menneske å gjøre egne valg. Deres frihet, blir andres fengsel. Så stå på. Stå for din frihet. Men jeg mener at du som ikke tar vaksinen er en stor egoist. Men du vant til slutt. Vi andre gjorde det mulig for at du kunne leve videre som en super løk.
    Jeg er fullvaksinert, og absolutt for at folk skal ta vaksine.

    Men; egoister har ramlet fram fra alle kriker og kroker under corona. De som mente at tiltak knapt kunne være strenge nok, at regjeringen aldri gjorde feil. Med den følge det fikk for psykisk helse, arbeidsledighet, økonomi, aktiviteter, barn og unge, isolasjon osv. Man så hele landet under ett, og maktet/ville ikke se de enorme forskjeller det var i smittesituasjonen mellom feks Oslo og Snåsa. De som mente at slik skulle det være, er akkurat like store egoister som vaksinemotstandere!
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.950
    Antall liker
    16.446
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er fullvaksinert, og absolutt for at folk skal ta vaksine.

    Men; egoister har ramlet fram fra alle kriker og kroker under corona. De som mente at tiltak knapt kunne være strenge nok, at regjeringen aldri gjorde feil. Med den følge det fikk for psykisk helse, arbeidsledighet, økonomi, aktiviteter, isolasjon osv. Man så hele landet under ett, og maktet/ville ikke se de enorme forskjeller det var i smittesituasjonen mellom feks Oslo og Snåsa. De som mente at slik skulle det være, er akkurat like store egoister som vaksinemotstandere!
    Redigerte innlegget mitt, da de kunne fremstå som bare en kritikk mot deg. Med du mener jeg ikke nødvendigvis deg. Ellers så kan vi gjerne diskutere tiltakene. Men vi kan heller ikke ha individuelle tiltak. Vi må dessverre gå i flokk. Men mener også at vi kan si fra. Men å ta gå samlet i demonstrasjon uten munnbind når vi hadde høyt smittetrykk var vel ikke det lureste.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    7.904
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Å gå i flokk er da som regel det tryggeste. Bare spør sardinene.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.849
    Antall liker
    19.679
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Redigerte innlegget mitt, da de kunne fremstå som bare en kritikk mot deg. Med du mener jeg ikke nødvendigvis deg. Ellers så kan vi gjerne diskutere tiltakene. Men vi kan heller ikke ha individuelle tiltak. Vi må dessverre gå i flokk. Men mener også at vi kan si fra. Men å ta gå samlet i demonstrasjon uten munnbind når vi hadde høyt smittetrykk var vel ikke det lureste.
    Det var nettopp det vi skulle hatt; forskjellige grader av tiltak- etter smittetrykk regionalt og lokalt. Det var ingen som helst mening i at Sørreisa skulle ha samme tiltak som Oslo. Ikke var det lovlig heller, da Smittevernloven fastholder at tiltak skal være forholdsmessige, ikke forbyggende. Man tvang befolkningen i områder med minimal smitte til å begrense livene sine unødvendig- uten tanke for konsekvenser av dette.

    Samtidig hadde vi åpne grenser i fjor sommer og høst, da ingen var vaksinert. Konsekvensen var massiv importsmitte. Nå, derimot, har vi de reglene ved grensene vi burde hatt i fjor- og som vi slett ikke trenger NÅ.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Jeg klarer ikke å mobilisere verken irritasjon eller indignasjon over at noen velger å ikke vaksinere seg, jeg konstaterer bare at det er sånn, de vil uansett bidra til slutt etter at de har blitt smittet. Her i landet har det ingen praktisk betydning noe også FHI sier. Klart jeg kunne sagt til vedkommende jeg kjenner at jeg synes at han skal vaksinere seg for min skyld men det blir litt for mye ego synes jeg.

    Men det er tydelig at det er mye som har bygget seg opp over tid som nå må ut.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.056
    Antall liker
    2.521
    Det var nettopp det vi skulle hatt; forskjellige grader av tiltak- etter smittetrykk regionalt og lokalt. Det var ingen som helst mening i at Sørreisa skulle ha samme tiltak som Oslo. Ikke var det lovlig heller, da Smittevernloven fastholder at tiltak skal være forholdsmessige, ikke forbyggende. Man tvang befolkningen i områder med minimal smitte til å begrense livene sine unødvendig- uten tanke for konsekvenser av dette.

    Samtidig hadde vi åpne grenser i fjor sommer og høst, da ingen var vaksinert. Konsekvensen var massiv importsmitte. Nå, derimot, har vi de reglene ved grensene vi burde hatt i fjor- og som vi slett ikke trenger NÅ.
    Sørreisa hadde aldri samme tiltaksbyrde som Oslo og det blir ikke noe mer riktig av å gjenta det til det kjedsommelige.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.950
    Antall liker
    16.446
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Ingen skal vaksinere seg for min skyld eller mine barn eller for naboen. Men for en mere normal hverdag.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Det kommer selvsagt en tid der vinningen går opp i spinningen. Det gjør det alltid.
    Jeg har ikke sett tall, men har hørt at selvmordsraten er gått opp. Så må vi sjekke om dette har noe med tiltakene som er satt i gang, men dersom det dør flere grunnet selvmord og andre ting grunnet tiltak, så er det klart at vi må se på det som gjøres. Kanskje må vi lette på både corona pass regler og andre regler, men inntil det er bevist at vi er der og at vaksiner ikke er positivt, så tenker jeg vi gjør som de som kan dette sier.
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Det ser vel ut til at vaksinepass virker motiverende. Folk tar vaksinen for å slippe frihetsberøvelse. Dugnad?
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.849
    Antall liker
    19.679
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Sørreisa hadde aldri samme tiltaksbyrde som Oslo og det blir ikke noe mer riktig av å gjenta det til det kjedsommelige.
    Det hadde de. Men etterhvert ble det faktisk regionale tiltak. Problemet med det, var jo at man likevel hadde inngripende tiltak i bunnen- som gjalt for hele landet. Så de i Sørreisa og Snåsa måtte fortsatt gå med regnklær, fordi det regnet i Oslo.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.030
    Antall liker
    7.630
    Sted
    Oslo
    Bor i Spania, har ingen vaksine angst, men angst for 10 dager i karante fengsel.
    Har ikke sett familie og venner på 1 år nå, og det har i stor grad gått utover min psyke.
    Neste gang en politiker snakker om psykisk helse som det største folkehelse problemet,
    Så bør de faen meg legge til: Men Covid trumper alt!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn