Politikk, religion og samfunn Sier du jatakk til Covid-19 vaksinen?

Sier du jatakk til vaksinen?( mRNA)

  • 1. Har fått vaksinen allerede

    Stemmer: 190 90.0%
  • 2. Ja, vil ta den når jeg får den

    Stemmer: 12 5.7%
  • 3. Vil ikke ta den . tror ikke på sånt

    Stemmer: 0 0.0%
  • 4. Tør ikke ta den , er redd for bivirkinger

    Stemmer: 3 1.4%
  • 5. Jeg er så frisk og rask (evt ung ) at jeg ikke trenger vaksine

    Stemmer: 0 0.0%
  • 6. Tar heller corona enn vaksine

    Stemmer: 3 1.4%
  • 7.Legen min sier jeg har en medisinsk tilstand som gjør et jeg ikke bør ta vaksinen

    Stemmer: 0 0.0%
  • 8. Corona er oppsinn og fake news, vaksine er bare tull funnet på av legemiddelindistrien

    Stemmer: 0 0.0%
  • 9.Nei, lar meg ikke lure til å få 5Gchips injsert fra CIA

    Stemmer: 3 1.4%
  • 10, Neitakk, har hatt dårlig erfaring med tidligere vaksiner (alvorlige skader )

    Stemmer: 0 0.0%

  • Totalt antall stemmer
    211

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.710
    Antall liker
    13.197
    Outlieren er vel lars_erik. Sterk tilhenger av Nordost, ditto av en faglig tilnærming.

    vaksinenotstandere fremstår som en oase av rasjonalitet sammenlignet med kabelgjengen her. De er jo de mest korka folka det er mulig å oppdrive i kongeriket.Ingen er dummere enn de.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.216
    Antall liker
    9.443
    Torget vurderinger
    2
    Når man vaksinerer kun den jødiske delen av befolkningen og ikke den arabiske, er det apartheid. Uavhengig av om noen føler seg støtt av det.
    Kommet an på hvilke grenser man trekker mellom staten/ befolkningen det.
    Innen Israels grenser er det ingen diskriminering mht mht vaksiner og forskjell på araber og jøder som får vaksine. Araberne i Øst-Jerusalem er vaksinert, Men angående de okkuperte og selvstyrte områdene er det riktig at fordelingen ikke er en okkupant verdig.

    Så Hamas kontrollerte Gaza og Vestbredden ligger etter ja av diverse årsaker , også som feks at Hamas ikke vil ha noe fra Israel ,og Israel har ikke kontroll der og Gaza er styrt av Hamas og underholdt av FN, og dermed i køen til den globale vaksinealliansen . Så forsøkte Israel å imøtekomme kritikken og tilbød 1mill doser Pfizer til Vestbredden men da utløpsdato en nærmet seg takket de palestinske selvstyremyndighetene nei. Ikke så greit å motta hjelp fra en dødsfiende og ikke så lett å hjelpe de som vil utslette deg heller.

    Noen ganger vil man/de være del av Israel men 99.9% av tiden ikke.
    Men Midtøsten konflikten kan fylle en helt egen tråd, eller?
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.505
    Antall liker
    9.242
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Om vaksine-motstand:
    Jeg vil anta at det er noen vegetarianere og folk som har gått på Steinerskole og noen som stemmer MDG som ikke liker vaksine, men disse 3 grupper er kanskje litt sammenfallende.? En del kristne også i mindre menigheter vil jeg tro, kanskje med litt mentale problemer i tillegg.Men dette er bare antagelser, ikke vitenskap i det hele tatt.
    Men det er av interesse at mange motsetter seg en strategi som er veldig god for de fleste og vitenskapelig basert og bevist så godt vi kan, og med solid historikk.
    Jeg tror ikke det er sprøyteskrekk. Mange av disse får bedøvelse hos tannlege når de må borre, og kanskje noen må ha narkose også.
    Bremsen ligger i toppetasjen tror nå jeg. Heldigvis ikke så mange i Norge foreløpig håper jeg.
    Jeg er rimelig sikker på at vaksinemotstanderne finner du ikke mange av i MDG. I det grønne miljøet er det stor tillit til tall, statistikk, FN, myndigheter og ulike universitetsmiljøer verden rundt. Vaksinemotstanderne deler derimot skepsisen til tall og statistikk, FN og myndigheter med klimafornektere og de såkalte klimarealistene. I tillegg har du en god del vaksinemotstand i de mest ekstreme religiøse miljøene. Vaksinen er djevelens verk. Og man setter sin lit til Gud, Allah eller hvem det nå skal være. Ins' Allah.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.216
    Antall liker
    9.443
    Torget vurderinger
    2
    Å f@en jeg oppdaget at jeg har en Nordost Tonarmskabel fra er tidlig i Hifilivet , den kom faktisk til nytte nå da SME originalen ble syk av en dårlig kontakt .
    Jeg har gode venner med fine kabler , men ingen av de har uttrykket noen vaksinemotstand … Enig med Terje A

    Jeg tror også skepsis mot vaksiner, en rund jord og vitenskap og annet kan bunne i et ønske om å være unik og anderledes, å hevde seg selv og å være en del av noe . Sekter tilbyr noe av det samme. Vaksinemotstandere er en slik løselig forbudet sekt

    Nå ser jeg bort fra faktisk reell begrunner motstand mot medisin pga reelle opplevde bivirkninger hos seg selv eller familie
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: MML

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.512
    Antall liker
    9.659
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Outlieren er vel lars_erik. Sterk tilhenger av Nordost, ditto av en faglig tilnærming.

    vaksinenotstandere fremstår som en oase av rasjonalitet sammenlignet med kabelgjengen her. De er jo de mest korka folka det er mulig å oppdrive i kongeriket.
    En helt generell bemerkning ikke knyttet til enkeltperson: Er man høy nok på seg selv søker man støtte der man finner den.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.572
    Antall liker
    10.118
    vaksinenotstandere fremstår som en oase av rasjonalitet sammenlignet med kabelgjengen her. De er jo de mest korka folka det er mulig å oppdrive i kongeriket.Ingen er dummere enn de.
    Jeg skal vurdere å vise en anelse enighet med deg den dagen jeg ser at kabelelskerne:
    - påstår at proffkabler ikke virker
    - foreslår bruk av porselen som ledemateriale
    - hevder at de som jobber på gølvet hos Porsgrund Porselen vet mer om lederes egenskaper enn spesialister innen metallurgi med fokus på ledeevne
    - forsøker å vise at befolkningen kan bli syke av å ikke ha dyre kabler
    - påstår at kobber råtner i romtemperatur
    - viser til undersøkelser som hevder bedret hørsel ved inntak av kvikksølv på daglig basis

    EDIT:
    Jeg forstår selvsagt at det var en spøk, men jeg finner den litt ute av synk, ettersom det kan svært vanskelig bli stort dummere enn dette:
    Kabelreligiøse skader ikke annet enn sin egen økonomiske situasjon, i aller verste fall. Det vaksinemotstanderne holder på med, er drapsforsøk i beste sendetid.
     
    Sist redigert:

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.761
    Antall liker
    5.412
    Sted
    Holmestrand
    Jeg skal vurdere å vise en anelse enighet med deg den dagen jeg ser at kabelelskerne:
    - påstår at proffkabler ikke virker
    - foreslår bruk av porselen som ledemateriale
    - hevder at de som jobber på gølvet hos Porsgrund Porselen vet mer om lederes egenskaper enn spesialister innen metallurgi med fokus på ledeevne
    - forsøker å vise at befolkningen kan bli syke av å ikke ha dyre kabler
    - påstår at kobber råtner i romtemperatur
    - viser til undersøkelser som hevder bedret hørsel ved inntak av kvikksølv på daglig basis

    EDIT:
    Jeg forstår selvsagt at det var en spøk, men jeg finner den litt ute av synk, ettersom det kan svært vanskelig bli stort dummere enn dette:
    Kabelreligiøse skader ikke annet enn sin egen økonomiske situasjon, i aller verste fall. Det vaksinemotstanderne holder på med, er drapsforsøk i beste sendetid.
    Liten overdose ironi her?
    😂
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.572
    Antall liker
    10.118
    Det kan være mange gode grunner for å diskutere vaksinepress og vaksinepass i et bredt perspektiv. Men hvor går egentlig grensen mellom saklig uenighet og en diagnose?
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.461
    Antall liker
    7.981
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Det må jeg si. Saklig, velformulert og tillitsvekkende fra ende til annen.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.122
    Antall liker
    10.576
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Han har en helt tydelig oppfordring til alle som sitter på gjerdet:

    – De som tror at dette ikke skjer med meg ... Altså, det er bare å slutte med tullskapen og ta den sprøyta. Umiddelbart!

    Han tror skepsisen i all hovedsak handler om uvitenhet.

    Ja, noen reagerer kanskje på vaksinen. Men det er en mye større risiko ved seg, å bli smittet, er hans klare budskap.
     

    alipax

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.03.2003
    Innlegg
    1.236
    Antall liker
    285
    Sted
    Herja
    Torget vurderinger
    2
    .... ^ Han tror skepsisen i all hovedsak handler om uvitenhet. Ett eksempel og han konkluderer som om det er mesteparten av forklaringen på skepsis til vaksinen!
    Man er alltid seg selv nærmest, også her.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.572
    Antall liker
    10.118
    .... ^ Han tror skepsisen i all hovedsak handler om uvitenhet. Ett eksempel og han konkluderer som om det er mesteparten av forklaringen på skepsis til vaksinen!
    Man er alltid seg selv nærmest, også her.
    Kan du ikke bare teste sjukdommen, da, og se hva du synes i bakkant?
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.761
    Antall liker
    5.412
    Sted
    Holmestrand
    .... ^ Han tror skepsisen i all hovedsak handler om uvitenhet. Ett eksempel og han konkluderer som om det er mesteparten av forklaringen på skepsis til vaksinen!
    Man er alltid seg selv nærmest, også her.
    Mannen har muligens et poeng.
    Ofte stor pedagigisk effekt av egne erfaringer.
    Å lære av egne feil er vel egentlig en indikasjon på intelligens? 😉
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.216
    Antall liker
    9.443
    Torget vurderinger
    2
    Uvaksinert+64 år + Astma + Tur til øst-Europa =Ikke særlig god kombinasjon = Corona+ Sykehus.
    Slik gjør folk som har vært friske hele livet og tror de er udødelige. Bra historien fortelles , slikt berører folk mer enn en sms fra kommunen
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.216
    Antall liker
    9.443
    Torget vurderinger
    2
    .... ^ Han tror skepsisen i all hovedsak handler om uvitenhet. Ett eksempel og han konkluderer som om det er mesteparten av forklaringen på skepsis til vaksinen!
    Man er alltid seg selv nærmest, også her.
    Hvordan det går an å være uvitende om Corona og sammenhenger og konsekvenser er ganske utrolig syns nå jeg. NoenTing var nesten bedre uten internett og kun en TV kanal. Nå er det vel FjesBook, Jutube og Pørnhob som er informasjonskanalen for mange,,,
     
    • Liker
    Reaksjoner: MML

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.508
    Antall liker
    7.842
    Torget vurderinger
    0
    Huff jeg er vel også skyldig i å ha dyre signalkabler!
    20mm2 kabler i rent sølv.
    Håper det hjelper at jeg;
    Pkt 1 ikke bruker dem! Helt umulige å terminere!
    Pkt 2 kjøpte dem fordi jeg da fikk ca 5kg sølv til langt under metallverdien!
    ( Enda mere verdi i dag!!) Men det gjør meg jo til en forferdelig kapitalist blant flere her inne! Huff ikke greit!
    Men jeg er vaksinert da. ;)
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.216
    Antall liker
    9.443
    Torget vurderinger
    2
    Men sølv dreper bakterier da og er desinfiserende, du får lansere det som kur mot Covid
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.116
    Antall liker
    7.742
    Sted
    Oslo
    Huff jeg er vel også skyldig i å ha dyre signalkabler!
    20mm2 kabler i rent sølv.
    Håper det hjelper at jeg;
    Pkt 1 ikke bruker dem! Helt umulige å terminere!
    Pkt 2 kjøpte dem fordi jeg da fikk ca 5kg sølv til langt under metallverdien!
    ( Enda mere verdi i dag!!) Men det gjør meg jo til en forferdelig kapitalist blant flere her inne! Huff ikke greit!
    Men jeg er vaksinert da. ;)
    Pkt. 2 minner om the old man i Las Vegas pawnshop serien
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.901
    Antall liker
    19.747
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Postet denne i den andre tråden, men passer muligens enda bedre her;


    I Uganda er altså kun 3% vaksinert. Ikke pga av uvilje, men fordi de rike landene som alltid tenker kun på seg selv.

    Jeg har nå, på formiddagen, blitt vaksinenekter. Jeg kommer ikke til å si ja til en eventuell tredje dose før resten av verden har fått sine første to. Lett å være prinsipiell, mens man nyter et belymringsløst liv på verandaen, men uten prinsipper er man ikke et tenkende menneske.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.073
    Antall liker
    2.533
    Hvorfor satt du nr 2 før resten av verden hadde fått sin første?
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.461
    Antall liker
    7.981
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Med andre dose er det jo slik at bordet i stor grad fanger, idet det finnes en anbefaling i forhold til oppholdet mellom første og andre. Har man tatt en blir det dummere å la den fisle ut i intet enn å også ta den andre.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.512
    Antall liker
    9.659
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Da er den første mer eller mindre bortkastet ja, og man har fislet bort en dose.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Snakket med legen min om dette. Han sa at det var en fordel med et intervall på ca 3 mnd mellom 1. og 2. Det ville gi bedre effekt fordi kroppen (systemet) får mer tid til å bearbeide effekten av 1. dose.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn