SACD med god lyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    4.131
    Dagens SACD fangst fra Japan. Ser at Jimmy Smith plata er merket med Acoustic Sounds SACD series. Det ser ut som et samarbeid mellom Universal Japan og Acoustic Sounds. Dette er en slik SHM-SACD. Håper at også denne er mastret fra originale mastertape slik som de øvrige SHM-SACDer fra Universal Japan de senere år.

Rapport følger.

Vis vedlegget 1157795
    Har denne Jimmi Smith «The Cat» i en tidligere SHM-SACD utgave, utgitt i 2011 i sånn de-luxe cover. Mastering ikke oppgitt, men låter absolutt bra.

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    4.131
    Da har jeg sammenlignet "Bridge over troubled water" mot Mofi utgaven på SACD. Denne japanske utgaven synes jeg låter hakket bedre. Mer trøkk og dynamikk og litt større nærvær. Litt luftigere også. MOFI er generelt litt mer laidback men detaljene er tilstede også her.
    Hvis den låter bedre enn MoFi må den være superb, fordi MoFi låter svært bra sammenlignet med alle tidligere digitale utgaver, inkl Sony Mastersound Gold, Doug Sax mastering fra 1992.

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    4.131
    Da har jeg sammenlignet "Bridge over troubled water" mot Mofi utgaven på SACD. Denne japanske utgaven synes jeg låter hakket bedre. Mer trøkk og dynamikk og litt større nærvær. Litt luftigere også. MOFI er generelt litt mer laidback men detaljene er tilstede også her.
    Sammenlig sporet «The only living boy in NY» på Jpn SACD og MoFi SACD, hva hører du spesifikt på dette sporet?

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    9.478
    Torget vurderinger
    1
    Sammenlig sporet «The only living boy in NY» på Jpn SACD og MoFi SACD, hva hører du spesifikt på dette sporet?

Akkurat på denne låta hører jeg veldig liten om noen forskjell. På de mer energiske numrene er det bitte litt mindre slør over det hele. Bassen er også litt dypere. Men forskjellene er små og det neppe noen grunn til å gå mann av huse og kjøpe denne japanske utgaven dersom man har Mofi.

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    4.131
    Akkurat på denne låta hører jeg veldig liten om noen forskjell. På de mer energiske numrene er det bitte litt mindre slør over det hele. Bassen er også litt dypere. Men forskjellene er små og det neppe noen grunn til å gå mann av huse og kjøpe denne japanske utgaven dersom man har Mofi.
    Takk for info. Nevnte låt er en av låtene hvor MoFi virkelig «nailed it» med nydelige overtoner og hvor aaahhh-koret «henger i rommet».
    Uansett, blir sikkert å bestille Jpn utgaven ved neste ordre fra CD japan.

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    9.478
    Torget vurderinger
    1
    Takk for info. Nevnte låt er en av låtene hvor MoFi virkelig «nailed it» med nydelige overtoner og hvor aaahhh-koret «henger i rommet».
    Uansett, blir sikkert å bestille Jpn utgaven ved neste ordre fra CD japan.

Ja, det er den låten som låter best på plata. Den japanske utgaven er litt høyere mastret som gjør det litt vanskeligere å avgjøre forskjeller. Det sammen med at jeg har bare en SACD spiller, og kan ikke bare switche fra den ene eller andre slik som ved vinyl kontra SACD.

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    4.131
    Ja, det er den låten som låter best på plata. Den japanske utgaven er litt høyere mastret som gjør det litt vanskeligere å avgjøre forskjeller. Det sammen med at jeg har bare en SACD spiller, og kan ikke bare switche fra den ene eller andre slik som ved vinyl kontra SACD.
    Over tid…den utgaven du sånn umiddelbart bare plukker ut av hylla når du vil lytte til albumet, uten å tenke deg mere om…det er den beste utgaven ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn