Politikk, religion og samfunn Russland - En tikkende bombe eller bare fjas?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.448
    Antall liker
    7.783
    Torget vurderinger
    0
    Ser Larsom beskylder UK for å være aggresive krigshissere som ved sin "ukloke" oppførsel kan provosere Putin til atomkrig!

    Ja selvsagt, det var jo en engelsk biskop som kom med truende kommentarer om at alt norsk land sør for Varangerfjorden er en del av det Hellige Mor Russland. som Russland har all rett til å ta tilbake!

    Og det var også en engelsk x-president og x-statsminister som erklærte at hele Eurasia fra Lisboa til Vladivostok skal tilhøre Russland!

    Så ja Larson, du har helt rett, engelskmennene er noen skrekkelige krigshissere!

    Trøsten er at selv om det nå ser ut til at WWIII er ganske så uungåelig så har Russland fått så mye bank i Ukraina at de nok ikke er i stand til å sette i gang med å anskaffe sitt "Lebesraum" før de har summet seg en god stund. Vi har derfor en unik mulighet til å ruste opp forsvaret vårt. De blir nok ikke lettere for oss å banke enn det de har vært for Ukraina. Og når det gjelder Larsons frykt for atomkrig så vet Putin og hans folk at med en gang det bruker en atombombe så blir landet grillet! Det går faktisk an å se for seg en WWIII uten bruk av atomvåpen. Og når det gjelder Russlands krav om overgivelse så har vi sett nok av russernes behandling av militære OG sivile som overgir seg. Det er en skjebne som gjør at atomkrigen virker fordelaktig!
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.843
    Antall liker
    19.662
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Hadde muligens ikke blitt mye fart i denne tråden, dersom alle skulle klappe hverandre på skuldrene heller. Larson har noen litt spesielle tilnærminger, men det har de som vil bombe Russland tilbake til steinalderen også.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1

    Avtalen er død, sa Storbritannias utenriksminister Liz Truss på utenriksministrenes uformelle middag i Nato onsdag kveld. Da signerte man en avtale om at Nato og Russland ikke anser den andre som fiender. Dette må skrinlegges, mener Truss.


    Truss er totalt sprø i hodet sitt. Britene er krigshissere uten like. Russland skal nå formelt anse dere som fiender. Tror dere verden blir tryggere av dette?

    Hun er verdensmester i å få russere til å få bekreftet narrativet om at vesten er en haug med aggressive krigshissere som ønsker Russland alt vondt. Truss, personen som gjorde at Putin måtte minne vesten på at de sitter på atomvåpen er ute og rir igjen.

    De baltiske landene og Polen oppfører seg små gneldrebikkjer som er tøffe i kjeften, fordi de vet at de har en stor bikkje som passer på dem.
    Kanskje det er på tide å rive Russland i filler en gang for alle? Du kan jo kalle hvem du vil for krigshissere men det er kun ett land nå som går til krig.

    Hvorfor er ikke du i Russland å suger Putin? Sitte her å mige over hele situasjonen med det kommunist pisset ditt. Så hjernevaska folk som deg håper jeg PST har på en liste.
     
    Sist redigert:

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Hadde muligens ikke blitt mye fart i denne tråden, dersom alle skulle klappe hverandre på skuldrene heller. Larson har noen litt spesielle tilnærminger, men det har de som vil bombe Russland tilbake til steinalderen også.
    alltid godt å se at dere teppebomber hverandre med likes. dere har vel forakten felles; den ene for alt som smaker av frihetlige vesen, den andre for alt som ikke er meg selv.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.843
    Antall liker
    19.662
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    alltid godt å se at dere teppebomber hverandre med likes. dere har vel forakten felles; den ene for alt som smaker av frihetlige vesen, den andre for alt som ikke er meg selv.
    Tror du får vise til siste likes gitt til Larson, doktor. Dersom det var av interesse. Sannsynligvis var det nok mer interesse i å komme med galleoppstøt, som ganske sedvanlig.
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.535
    Antall liker
    7.022
    les nå; amerikanerne hadde sin krig mot terror; helt malplassert i mine øyne. men den konteksten vi nå er innenfor så er det ikke ubestemt krig mot terror, men et spesifikt lands terror. men du greier kanskje ikke forskjellen.
    Ja, og litt spesielt når folk som sparker inn åpne dører mot Bush sin krig mot terror bruker dette som kontrært forvar av Putins krig med terror.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.843
    Antall liker
    19.662
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Virkninger av sanksjoner later ikke til å være spesielt harde.


    Russland har gjort flere grep for å styrke rubelens verdi. Fra 1. april krevde Vladimir Putin at russisk gass bare skal handles med rubler, styringsrenta ble hevet, utenlandsk valuta ble suspendert og det ble satt begrensninger i handel på børsen.


    Kari Due-Andresen, sjeføkonom i Akershus Eiendom, tror nettopp disse grepene er det som har gjort at rubelen nå er styrket igjen.

    - Russland får en del inntekter fra sitt salg av olje og gass, og når de nå har sagt at de vil ha utbetalt i rubler, så blir kjøpere i Europa og USA nødt til å betale og kjøpe rubler med euro og dollar, og dermed indirekte støtte opp om rublene. Det tror jeg har vært en viktig faktor, sier hun.

    .....
    Det utenkelige var altså likevel resultatet; Russland krevde betaling i rubler- og fikk det selvsagt. Grunnet avhengighet.
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.119
    Antall liker
    3.889
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Det skremmende med alle grusomhetene er hvordan det går gradvis fra sjokk til apati. Man blir nummen for lidelsene.
    Enig. Ikke bra med for mye doomscrolling på nettet. Denne krigen er veldig digital med smarttelefoner hos så og si alle og sanntidsdeling av hendelser i SoMe. Det er lett å bli slukt opp i krigens grusomheter.

    Her er en oppfordring fra en poster på reddit.

    https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/tzbip6
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.193
    Antall liker
    10.357
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Virkninger av sanksjoner later ikke til å være spesielt harde.


    Russland har gjort flere grep for å styrke rubelens verdi. Fra 1. april krevde Vladimir Putin at russisk gass bare skal handles med rubler, styringsrenta ble hevet, utenlandsk valuta ble suspendert og det ble satt begrensninger i handel på børsen.


    Kari Due-Andresen, sjeføkonom i Akershus Eiendom, tror nettopp disse grepene er det som har gjort at rubelen nå er styrket igjen.

    - Russland får en del inntekter fra sitt salg av olje og gass, og når de nå har sagt at de vil ha utbetalt i rubler, så blir kjøpere i Europa og USA nødt til å betale og kjøpe rubler med euro og dollar, og dermed indirekte støtte opp om rublene. Det tror jeg har vært en viktig faktor, sier hun.

    .....
    Det utenkelige var altså likevel resultatet; Russland krevde betaling i rubler- og fikk det selvsagt. Grunnet avhengighet.
    En tulleartikkel. For det første er det en kjent sak at kravet om rubler ble avvist av vesten. de betaler i på forhånd avtalt valuta og russiske banker konverterer til rubler, slik at russland kan hevde at betalingen går på . For det andre er det en typisk dagblad artikkel som sier ulike ting i overskrift/ingress og i brødtekst. Om man leser artikkelen slås det tvil om rubelen, den virker kunstig oppblåst. Tidligere i denne tråden ble det orientert om at russland pr i dag satser hele sin økonomiske politikk på å holde rubelen stabil. Alt annet kan skli, bare ikke den. det spekuleres i at om den faller så vil det være umulig å skjule hvor dårlig stelt det er med russisk økonomi for vanlige folk.


    Edit: en lenke til:

    Edit: Ungarn har godtatt å betale i rubel, når jeg tenker etter.
     
    Sist redigert:

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.535
    Antall liker
    7.022
    Enig. Ikke bra med for mye doomscrolling på nettet. Denne krigen er veldig digital med smarttelefoner hos så og si alle og sanntidsdeling av hendelser i SoMe. Det er lett å bli slukt opp i krigens grusomheter.

    Her er en oppfordring fra en poster på reddit.

    https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/tzbip6
    Sant. Fra en kompis i Kyiv har jeg fått en lenke til en omfattende Google Docs mappe med bilder av overgrep fra alle russisk-okkuperte områder.

    Skjønner utmerket godt at han som sitter midt oppe i dette vil at vi utenfor skal se og ta inn over oss hva han har sett i den grenseløse brutalitet russerne utøver mot sitt land og folk.

    Men etter å ha åpnet den første undermappen for Irpin så trenger/klarer ikke jeg se mer enn hva jeg uansett får servert gjennom media.
     

    leifen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Innlegg
    2.341
    Antall liker
    1.840
    Enig. Ikke bra med for mye doomscrolling på nettet. Denne krigen er veldig digital med smarttelefoner hos så og si alle og sanntidsdeling av hendelser i SoMe. Det er lett å bli slukt opp i krigens grusomheter.

    Her er en oppfordring fra en poster på reddit.

    https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/tzbip6
    Twitter er ødelagt, med grusomme bilder og scener. Om det nå likevel kan hjelpe Ukraina ut av denne hengemyren vil det likevel være verdt det. De ville ikke fått denne avgjørende støtten fra vest om det ikke var for de horrible bildene som distribueres.
    For kanskje første gang er en agressors fullstendig uakseptable midler blottlagt mens de pågår. Vi som har sett nok får scrolle kjapt forbi. Det var nok for mange dager siden.
     
    • Liker
    Reaksjoner: Bx

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.781
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    En tulleartikkel. For det første er det en kjent sak at kravet om rubler ble avvist av vesten. de betaler i på forhånd avtalt valuta og russiske banker konverterer til rubler, slik at russland kan hevde at betalingen går på . For det andre er det en typisk dagblad artikkel som sier ulike ting i overskrift/ingress og i brødtekst. Om man leser artikkelen slås det tvil om rubelen, den virker kunstig oppblåst. Tidligere i denne tråden ble det orientert om at russland pr i dag satser hele sin økonomiske politikk på å holde rubelen stabil. Alt annet kan skli, bare ikke den. det spekuleres i at om den faller så vil det være umulig å skjule hvor dårlig stelt det er med russisk økonomi for vanlige folk.


    Edit: en lenke til:
    Den russiske styringsrenten ble nylig nedsatt fra 20% til 17%. Vi kan bare forestille oss hva en slik rente ville ha gjort med unge mennesker i Norge. Det vil ta litt tid, men jeg kan ikke se for meg at unge russere har særlig tillit til Putin.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.843
    Antall liker
    19.662
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Tror ikke Putin bryr seg mye om det, E. Largo.

    Russland har hittil fått inn over 345 milliarder på salg av olje og gass etter invasjonen. 8,8 milliarder kroner pr dag. Dersom de i tillegg presser mottakere til å både kjøpe òg betale med rubler, vil virkninger av sanksjoner bli svært mye mindre enn de burde vært.

     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.781
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Tror ikke Putin bryr seg mye om det, E. Largo.

    Russland har hittil fått inn over 345 milliarder på salg av olje og gass etter invasjonen. 8,8 milliarder kroner pr dag. Dersom de i tillegg presser mottakere til å både kjøpe òg betale med rubler, vil virkninger av sanksjoner bli svært mye mindre enn de burde vært.

    Ja, jeg vet hva Nordstream er. Senest i dag så var jeg i ett møte relatert til drift og vedlikehold av Nordstream. Men jeg ser ikke helt hvorfor innlegget ditt er relevant til mitt innlegg ettersom inntektene fra salg av russisk gass ikke kommer den russiske allmuen til gode.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.843
    Antall liker
    19.662
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Ja, jeg vet hva Nordstream er. Senest i dag så var jeg i ett møte relatert til drift og vedlikehold av Nordstream. Men jeg ser ikke helt hvorfor innlegget ditt er relevant til mitt innlegg ettersom inntektene fra salg av russisk gass ikke kommer den russiske allmuen til gode.
    Flere ting.
    Putin bryr seg muligens ikke svært mye om "almuen".
    Den samme almue vil mest sannsynlig støtte opp om Putin, dersom sanksjoner rammer de. Felles fiende.

    Jeg tror også at den egentlige krigen som må vinnes, er å ramme toppene i Russland. Og det må vedvare lenge etter en løsning på krigen i Ukraina.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Ukraina skal behandles som hvilket som helst annet land som søker om medlemskap. Om det provoserer Putler eller ikke er komplett likegyldig. Russland kan ikke/skal ikke bestemme politiske veivalg i sine naboland. Det er dette det dreier seg om. Får Putler hjerteinfarkt tar jeg en applaus. Trykker han på den store knappen er kobberledningene i mekanismen uansett solgt på svartebørsen. Russland er en impotent, fattig, ignorant, brutal koloss. Nato renser Ukraina for Putlers styrker i løpet av noen dager og så er det hele over.
    I en ideell verden så er det slik det burde være.
    Dessverre lever vi i en verden hvor de store og mektige forlanger å bestemme hvordan de mindre mektige skal bete seg.
    England har gjort slikt, USA har gjort slikt, Kina gjør slikt, Russland har gjort, og gjør slikt, og sikkert en del andre.
    Når det gjelder Putins Helse, så ønsker nok de aller fleste ham både infarkt og det som verre er, problemet her er at det ofte er skummelt å ønske seg ting, man kan nemlig risikere å få det. ;)
    Hva gjelder dine teorier om hvordan NATO skal renske opp i Ukraina, så høres jo det enkelt og greit ut.
    Men jeg lurer litt på hvorfor NATO ikke allerede har har gjort dette, hvis det er så enkelt og fort gjort?
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.781
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Flere ting.
    Putin bryr seg muligens ikke svært mye om "almuen".
    Den samme almue vil mest sannsynlig støtte opp om Putin, dersom sanksjoner rammer de. Felles fiende.

    Jeg tror også at den egentlige krigen som må vinnes, er å ramme toppene i Russland. Og det må vedvare lenge etter en løsning på krigen i Ukraina.
    [/QUOTE

    Uenig. Jeg tror du undervurdrer unge russere og deres evne til å tilegne seg informasjon.
    Per i dag så er det farlig for dem å opponere. Men det betyr ikke at de støtter regimet.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.843
    Antall liker
    19.662
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Jeg håper du har rett. Dessverre hjelper det lite, siden eneste måten å forandre Russland innenfra er ved et folkeopprør. Det virker lite sannsynlig pr nå.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.852
    Antall liker
    4.281
    Hadde muligens ikke blitt mye fart i denne tråden, dersom alle skulle klappe hverandre på skuldrene heller. Larson har noen litt spesielle tilnærminger, men det har de som vil bombe Russland tilbake til steinalderen også.
    Larson har en ekstremt Putin-vennlig tilnærming. Når han får massive tilbakemeldinger på at det han kommer med er for drøyt tar han ett skritt tilbake og poster noe som er nesten spiselig for oss som entydig imot Putins krigføring. Slik skaper han et inntrykk av at han ikke er en representant for den russiske troll-industrien. Men så går han ett skritt fram igjen … som han har gjort nå nylig.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Ja, men han stanser den ikke før han når sine mål:

    - nøytralt ukraina. som ifølge professoren her inne innebærer at ukraina kommer til å leve under et lydrike. Det er terror. Finland lever tydeligvis i et lydrike i dag. Østerrike er et lydrike. Irland er et lydrike.
    - at ukraina lar de to fylkene /republikkene de har bombet i 8 år være i fred.
    - at krim erkjennes som russisk.


    Vesten synes dette er så håpløse krav at det er best å la noen millioner mennesker få noen fler traumer. Det er jo ikke EU-borgere som dør her. Det er ikke våre soldater. Det er ikke våre sivile. Så Ukraina har det med å kjempe og dø for sin frihet. Håper de hardt vunnede friheter er verdt det når våpenhvilen inngås om noen måneder. Og premissene mer eller mindre sammenfaller med Putins krav. Imens dør ukrainere.

    havner russland på tapersiden, så har russerne mer enn nok makt til å gruse noen flere byer. Det er jo en pris som er verdt å betale for professoren her. Nøytralitet er så fælt. Det er som et liv i trelldom!
    Hva F**n er feil i ditt hovede??
    Hva har vesten med det å gjøre??
    Få nu inn i tjokkskallen din, at der Ukainene som synes, at dette er håpløse krav, og at de vil ha hjelp til å stoppe lønningskontoret dit.
    Hvor mye er hyren for dit babble i Rubler pr. uke, eller er det hemmeligt???
     
    S

    Spyd

    Gjest
    Et viktig spørsmål som blir lite belyst, hvilke rettigheter har soldater fra en aggressor etter loven . Her er jo angrep satt i gang uten å erklære krig. Tror ikke det er lovlig og slike soldater er ikke beskyttet etter krigslovene om de tas til fange.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.276
    Antall liker
    34.811
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Et viktig spørsmål som blir lite belyst, hvilke rettigheter har soldater fra en aggressor etter loven . Her er jo angrep satt i gang uten å erklære krig. Tror ikke det er lovlig og slike soldater er ikke beskyttet etter krigslovene om de tas til fange.
    Krigens lover gjelder uansett om det er erklært krig eller ikke. Det er realiteten av krigstilstand mellom stater som gjelder, uansett hva Putin kaller det. Det betyr at Geneve-konvensjonene gjelder for begge sider. Russiske soldater som tas til fange skal behandles humant.

    Det grovt ulovlige her var å sette i gang angrepskrigen til å begynne med. Det er aggresjon, samme krigsforbrytelse som førte til at gjenlevende tyske nazister og japanske militarister ble dømt og hengt i rettsoppgjøret etter WW2. I tillegg begår russiske tropper en rekke overgrep og krigsforbrytelser mot sivile, tilsvarende det tyske SS-divisjoner holdt på med under WW2. Det førte også til at et antall tyske offiserer ble dømt og henrettet for krigsforbrytelser, noen av dem i Norge. Generelt er det staten hvor forbrytelsen begås som kan etterforske og dømme.


    Men krigsforbrytelsene er ikke enkeltstående hendelser. De inngår i en tilsiktet og eksplisitt plan om å utrydde ukrainsk nasjonal identitet og erstatte den med russisk. Drapene på sivile er folkemord av samme type som i ex-Jugoslavia og Rwanda. Det er forbrytelse mot menneskeheten og kvalifiserer å opprette en dedikert straffedomstol i FN-regi, og at de skyldige er ettersøkte forbrytere i alle land for resten av sitt liv. Det vil ikke være noen foreldelse eller noe fristed. Fiender av menneskeheten.

    Der er knapt ord for å beskrive hvor grove forbrytelser Putin har satt igang.
     
    Sist redigert:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.494
    Antall liker
    9.221
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    I en ideell verden så er det slik det burde være.
    Dessverre lever vi i en verden hvor de store og mektige forlanger å bestemme hvordan de mindre mektige skal bete seg.
    England har gjort slikt, USA har gjort slikt, Kina gjør slikt, Russland har gjort, og gjør slikt, og sikkert en del andre.
    Når det gjelder Putins Helse, så ønsker nok de aller fleste ham både infarkt og det som verre er, problemet her er at det ofte er skummelt å ønske seg ting, man kan nemlig risikere å få det. ;)
    Hva gjelder dine teorier om hvordan NATO skal renske opp i Ukraina, så høres jo det enkelt og greit ut.
    Men jeg lurer litt på hvorfor NATO ikke allerede har har gjort dette, hvis det er så enkelt og fort gjort?
    Hverken England eller USA har bedrevet folkemord på et lands befolkning i moderne tid. Tyskland er det eneste demokratiske land som har gjort noe som kan sammenlignes med det Russland gjør nå. Og det er derfor Putin sammenlignes med Hitler. "Putler".
    Diktaturet Kina får vi håndtere når denne krigen er avsluttet. Dette er whataboutisme og jeg ser at blokkfløyta fra barteland har trykket liker på dit innlegg,, han elsker jo whataboutisme for alt det er verdt.
    At Nato ikke har grepet inn mer aktivt i krigen er fordi Ukraina ikke er medlem av Nato og at de derfor ikke ønsker å eskalere konflikten ytterligere, de har vel et håp om at Ukraina skal greie å hive russerne ut av sitt land hvis de bare får nok våpen.
    Putler elsker jo å skape frykt, og det der derfor det kommer utsagn som;
    "Atomvåpnene er satt i beredskap". Hva betyr det? At de som passer på de har fått beskjed om å ikke drikke på jobben ?
    Jeg tror ikke Putin eller hans generaler vil starte en atomkrig før moder Russland er direkte i fare og det er ikke aktuelt.
    Netttrollene vi ser rundt om er enten betalt av Russland eller har en så stor frykt for hva Putler kan finne på at de er villige til å bli rævkjørt ørten hundre ganger istedenfor å stå opp mot faenskapet. Dette er en sivilisasjonskamp. Det finnes ingen alternativer etter mitt skjønn.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Skulle ønske det var et reellt alternativ å kunne sende militære styrker inn i Russland og detronisere Putin for å stille ham for retten.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.580
    Antall liker
    490
    Larson har en ekstremt Putin-vennlig tilnærming. Når han får massive tilbakemeldinger på at det han kommer med er for drøyt tar han ett skritt tilbake og poster noe som er nesten spiselig for oss som entydig imot Putins krigføring. Slik skaper han et inntrykk av at han ikke er en representant for den russiske troll-industrien. Men så går han ett skritt fram igjen … som han har gjort nå nylig.
    Hva F**n er feil i ditt hovede??
    Hva har vesten med det å gjøre??
    Få nu inn i tjokkskallen din, at der Ukainene som synes, at dette er håpløse krav, og at de vil ha hjelp til å stoppe lønningskontoret dit.
    Hvor mye er hyren for dit babble i Rubler pr. uke, eller er det hemmeligt???
    Dere får Larson til å eie tråden her. Hodeløse beskyldninger og rein trolling mot hans person. Hvis dere hadde hatt noe fornuftig å si, blir det totalt ødelagt med dette
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.580
    Antall liker
    490
    Har du lest Larsons innlegg?
    Jada, og jeg deler ikke enkeltes syn om at han driver trolling osv. Han har sine meninger og ferdig med det. Virker som Larson sine innlegg blir lest med en forutsetning om at han er ansatt av Putin. Da blir det litt for mye bias og ukorrekt resultat, ikke sant Terje-A? 😊
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Hverken England eller USA har bedrevet folkemord på et lands befolkning i moderne tid. Tyskland er det eneste demokratiske land som har gjort noe som kan sammenlignes med det Russland gjør nå. Og det er derfor Putin sammenlignes med Hitler. "Putler".
    Diktaturet Kina får vi håndtere når denne krigen er avsluttet. Dette er whataboutisme og jeg ser at blokkfløyta fra barteland har trykket liker på dit innlegg,, han elsker jo whataboutisme for alt det er verdt.
    At Nato ikke har grepet inn mer aktivt i krigen er fordi Ukraina ikke er medlem av Nato og at de derfor ikke ønsker å eskalere konflikten ytterligere, de har vel et håp om at Ukraina skal greie å hive russerne ut av sitt land hvis de bare får nok våpen.
    Putler elsker jo å skape frykt, og det der derfor det kommer utsagn som;
    "Atomvåpnene er satt i beredskap". Hva betyr det? At de som passer på de har fått beskjed om å ikke drikke på jobben ?
    Jeg tror ikke Putin eller hans generaler vil starte en atomkrig før moder Russland er direkte i fare og det er ikke aktuelt.
    Netttrollene vi ser rundt om er enten betalt av Russland eller har en så stor frykt for hva Putler kan finne på at de er villige til å bli rævkjørt ørten hundre ganger istedenfor å stå opp mot faenskapet. Dette er en sivilisasjonskamp. Det finnes ingen alternativer etter mitt skjønn.
    Sukk!
    Siden du nevner England og USA:
    Du har hørt om Korea, Vietnam, Irak og India?

    «Between 1965 and 1975, the United States and its allies dropped more than 7.5 million tons of bombs on Vietnam, Laos, and Cambodia—double the amount dropped on Europe and Asia during World War II. Pound for pound, it remains the largest aerial bombardment in human history.»

    Litt om Englands stolte historie fra India:
    Dette er på ingen måte et forsvar av hva Putin driver med, jeg sier bare at det er slikt som de store driver med. I Korea og Vietnam skulle USA berge verden fra kommunismen. Har du hørt om andre som skal berge noen fra et eller annet?

    At du ikke tror atomvåpen vil bli tatt i bruk er et argument som JEG TROR svært få tørr satse på.

    Prøver bare å si at verden og politkk er litt mer komplisert enn hva du gjør den til. Og det er litt flere nyanser når man skal vurdere hvem som er heltene.
    Som jeg har sagt før så er det Putin som er skurken denne gangen. Sånn for ordens skyld.
     
    Sist redigert:

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Sukk!
    Siden du nevner England og USA:
    Du har hørt om Korea, Vietnam, Irak og India?
    «Between 1965 and 1975, the United States and its allies dropped more than 7.5 million tons of bombs on Vietnam, Laos, and Cambodia—double the amount dropped on Europe and Asia during World War II. Pound for pound, it remains the largest aerial bombardment in human history.»
    Dette er på ingen måte et forsvar av hva Putin driver med, jeg sier bare at det er slikt som de store driver med. I Korea og Vietnam skulle USA berge verden fra kommunismen. Har du hørt om andre som skal berge noen fra et eller annet?
    Sånn av ren nysgjerrighet:

    Koreakrigen sluttet i 1953. Hva har den med saken å gjøre? Og India ble selvstendig i 1947. Hvor kommer India inn?

    Mvh
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.470
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Historisk sett har nok mange mye rart på samvittigheten. Sikkert ikke alltid sammenlignbart, men greit med litt perspektiver. Korea var jo en forsvarskrig.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Historisk sett har nok mange mye rart på samvittigheten. Sikkert ikke alltid sammenlignbart, men greit med litt perspektiver. Korea var jo en forsvarskrig.
    Just det.

    Og det ble jo kriget ganske heftig på det indiske subkontinentet, men det var da stort sett mellom hinduer og muslimer.

    Lurte og lurer fælt på relevansen.

    Mvh
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.276
    Antall liker
    34.811
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Historisk sett har nok mange mye rart på samvittigheten. Sikkert ikke alltid sammenlignbart, men greit med litt perspektiver. Korea var jo en forsvarskrig.
    Dessuten under FN-mandat for å stoppe en kinesisk- og russiskstøttet angrepskrig nordfra. (Det var da russerne lærte at det ikke er spesielt lurt å boikotte møter i Sikkerhetsrådet.)
    Etter en periode med økte spenninger og militære sammenstøt mellom Nord og Sør brøt krigen ut 25. juni 1950, da Nord-Korea angrep Sør-Korea for å gjennomføre en koreansk gjenforening med militære midler.
    25. juni 1950 rykket nordkoreanerne over demarkasjonslinjen ved den 38. breddegrad. Etter anmodning fra den amerikanske president Harry S. Truman, sammenkalte FNs generalsekretær Trygve LieSikkerhetsrådet, som 27. juni vedtok en henstilling til Nord-Korea om å trekke styrkene tilbake. Da dette ikke skjedde, vedtok Sikkerhetsrådet to dager senere en resolusjon som henstilte til medlemslandene å yte den assistanse som var nødvendig for å slå angrepet tilbake og gjenopprette fred i området. Fra 1. juli begynte amerikanske fly og marinestridskrefter å yte Sør-Korea militær bistand.
    Å bruke Korea-krigen som noeslags eksempel på «folkemord i Vestens regi» er såpass historieløst at man blir litt matt. Det blir nesten som å si at innsatsen av britiske, polske og franske styrker under ledelse av general Fleischer i Narvik 1940 var et vestlig overgrep mot legitime tyske interesser i området.

    Hva skal man gjøre, da? Legge seg flat og la aggressoren få det som han vil hver gang? Akseptere Putins grunnholdning om at makta alltid har rett? At bare supermaktene har rett på nasjonal suverenitet, og de andre må velge mellom underkastelse og utslettelse?
     
    Sist redigert:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.494
    Antall liker
    9.221
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Sukk!
    Siden du nevner England og USA:
    Du har hørt om Korea, Vietnam, Irak og India?

    «Between 1965 and 1975, the United States and its allies dropped more than 7.5 million tons of bombs on Vietnam, Laos, and Cambodia—double the amount dropped on Europe and Asia during World War II. Pound for pound, it remains the largest aerial bombardment in human history.»

    Litt om Englands stolte historie fra India:
    Dette er på ingen måte et forsvar av hva Putin driver med, jeg sier bare at det er slikt som de store driver med. I Korea og Vietnam skulle USA berge verden fra kommunismen. Har du hørt om andre som skal berge noen fra et eller annet?

    At du ikke tror atomvåpen vil bli tatt i bruk er et argument som JEG TROR svært få tørr satse på.

    Prøver bare å si at verden og politkk er litt mer komplisert enn hva du gjør den til. Og det er litt flere nyanser når man skal vurdere hvem som er heltene.
    Som jeg har sagt før så er det Putin som er skurken denne gangen. Sånn for ordens skyld.
    Drev de med etnisk rensing av disse landene ? Tror ikke det akkurat. Du går i fella til Larson så det plystrer etter.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn