royervins anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    17.890
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    10
    De Tungsram rørene brukte jeg med stor suksess på mine 509 mkII. De klart beste jeg testet på de.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    7.028
    Torget vurderinger
    35
    De Tungsram rørene brukte jeg med stor suksess på mine 509 mkII. De klart beste jeg testet på de.
    Spennende. Ikke det at jeg er misfornøyd med lyden nå, men moro om det blir et løft, slik erfaringen din tyder på.

Entropy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Antall liker
    1.710
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    3
    Hei @R.E.S.
    Lyst å skrive litt om målene du opererer med i oppsettet ditt? Avstand mellom høyttalere, avstand til frontvegg og hvor langt unna du sitter?
    De ser skikkelig kule ut.

Dharmabum

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.03.2010
    Antall liker
    1.807
    Torget vurderinger
    14
    Blodtrimmingen av rørforsterkerne mine fortsetter. Det som er på vei nå er:
    • Tungsram PL519 utgangsrør (til EAR 509)
    • Lorenz Triple Mica ECC85-rør (til EAR 509)
    • Herbie's Audio Lab UltraSonic tube dampers (bildet) til samtlige av rørene i både for- og effektforsterkere.
    • Basert på det gode resultatet med Egeland Acoustics dempeføtter under monoblokkene, så har jeg også bestemt meg for å bestille et sett til forforsterkeren. Også på den er vektvariasjonen stor på de fire originalføttene. Det varierer faktisk fra 0,8 til 3,2 kilo, så her må skreddersøm til - igjen.
    Vis vedlegget 1175032
    så du kjøpte altså inn 4 baderomsvekter (TEmu?) og satt hvert bein på hver sin vekt for å lese av. Praktisk, må bare tenke på hva jeg skal gjøre med alle baderomsvektene etterpå-Jule-og bursdagsgaver 26? Har rørmonoblokker selv, DPA 6C33CC SE triode, og der er vektfordeling mye tyngre bak hvor det sitter to gigantiske interstage coupling transformatorer. Har blokkene stående på gulvet så dette kan ha noe for seg, veldig god erfaring med EA føtter under høyttalerne!

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    7.028
    Torget vurderinger
    35
    så du kjøpte altså inn 4 baderomsvekter (TEmu?) og satt hvert bein på hver sin vekt for å lese av. Praktisk, må bare tenke på hva jeg skal gjøre med alle baderomsvektene etterpå-Jule-og bursdagsgaver 26? Har rørmonoblokker selv, DPA 6C33CC SE triode, og der er vektfordeling mye tyngre bak hvor det sitter to gigantiske interstage coupling transformatorer. Har blokkene stående på gulvet så dette kan ha noe for seg, veldig god erfaring med EA føtter under høyttalerne!
    Kjøkkenvekter med maks 10 kg på hver. Ikke baderomsvekter.

Musikkmannen

Æresmedlem
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    30.363
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Testet mye rør (både billige og dyre) i min rør-tid. De jeg likte best var uten tvil Rogers fra Amperex.
    1769098732470.png

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn