Takk for lytten i dag. Det var svære greier bokstavelig talt og lydmessig.
De enorme frontladede midbasshorna gir et hinsides dypt lydbilde og jeg har aldri hørt Erik Bye og Leonard Cohen så nærværende. Det blir som å sitte midt i orkestergrava, akkurat etter min smak, jeg er ikke så glad i balkongen. Svært imponerende var det.
Litt småjusteringer på et EQ punkt i 20-60 Hz området på Arendal subbene er vel det eneste som mangler.
Hva Kvålsvoll driver med under 20Hz var jeg litt usikker på men ekstremt dyp bass var det definitivt.
De stilige kantløse Fostex bassene i U-Frame fortjener å skinne litt mer, har tro på enda litt mer ekstremt smekk her.
Videre oppover i 6,5 veis systemet var det først Coral Beta og deretter AER BD3 fra 1100 hz og helt opp med bånddiskant som la seg pent oppå og bare var der. Dette var jeg spent på. Det er viktig å ikke ha fordommer eller mene noe om lyden før man har hørt den egenhendig (egenørig

). Fungerte det med fulltoner? Ja det fungerte! Det var behagelig, ble ikke lyttetrett, og det var oppløst og dynamisk. Klangen var ikke klingende som en berylliumsbjelle men mer med et ultrafint, raskt og superlett smekk. Ikke ding og dæng men pfling og pflang. Gitarer, strykere og skarptromme låt ekstra bra.
Hva med sammenhengen i et så komplisert oppsett hvor vi til og med satt i nærfelt? Fantomsentert var der det skulle være og jeg hadde ingen navigeringsproblemer, jeg bare nøt musikken
Skal man lytte på musikk kan man besøke mange, skal man lytte i musikken må man til Kevlar