Ragwos stuer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.769
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Dette forstår eg lite av, men eg har skjøna at du er flink, så dette får du nok til.

    Eg tykkjer òg at dette med surround verkar veldig vanskeleg, forresten.
    Høyttalerne er dummyhøyttalere, dvs at Devialet har plukket ut forsterkermodulene, ellers er de identiske med høyttalerne som selges. Jeg har liggende innmat til en gammel Phantom Silver, den sorte høyttaleren er identisk med Silver unntatt finishen, så den får jeg lett liv i. Phantom II, den minste høyttaleren, har jeg ikke åpnet før, så det kan bli en utfordring. Jeg har ikke funnet noen guide på nett, så det ender sannsynligvis med en katastrofe og litt kostbar læring. Murphy kommer til å kose seg maksimalt!

    Surround med Phantom er noe kronglete da de ikke støtter surround i utgangspunktet og du trenger en forforsterker for å dekode lyden og sende det til rett høyttaler. Det er svært få surroundforforsterkere med digitale variable utganger til hver kanal i betalbar prisklasse, så jeg brukte en med balanserte analoge utganger og konvertere deretter signalet til toslink (optisk) før jeg sendte det til høyttalerne. Fungerte svært godt men kostet mer enn det smakte da det nesten ikke ble brukt. Devialet tilbyr nå Phantom og surroundforforsterker som en pakke, men det koster.
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.769
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Startet med noe kjent, åpnet Phantom I først. Ikke uventet var det nada og niks innvendig.
    PXL_20230205_120311213.jpg

    Jepp, gjesterommet er fortsatt verksted, og senga avlastningsbenk for sarte saker som ikke trives i sideleie på hardt underlag.
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.423
    Antall liker
    3.541
    Sted
    Sunnmøre
    Det er noko utruleg fascinerande ved fransk industriell design (evt ingeniørkunst). Eg greier ikkje seia at eg tykkjer det er eintydig vakkert, men det har verkeleg eigen nerve og ryggrad.

    Litt som at dei insisterte på Minitel i ti år etter at resten av verda skjøna at Internet var ein god idé, ikkje greidde å få ‘œ’ inn i ISO-8859-1 og skriv alle akronym baklengs.

    Og, ja, Devialet minner meg om låta jentungen har dilla på nett no:


    og Shagma.
     
    Sist redigert:

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.423
    Antall liker
    3.541
    Sted
    Sunnmøre
    Men det må jo vera eit mål og meining bak at du handlar det eg formodar er innmat til fantom-fantomane dine?

    (Eller, det siste er sikkert ein japansk platespelar).
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.769
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Men det må jo vera eit mål og meining bak at du handlar det eg formodar er innmat til fantom-fantomane dine?

    (Eller, det siste er sikkert ein japansk platespelar).
    Her handles ingenting med mål og mening, kun på impuls!
    Phantom blir er lite sideprosjekt til jeg får et drivverk i hus. Innmat vokser dessverre ikke på trær etter at Devialet begynte å reparere høyttalerne, så deletilgangen er begrenset men jeg holder utkikk. Når drivverket er på plass blir det fullt fokus på gammel japansk elektronikk. Trenger strengt tatt ikke flere franske badeballer, men kan aldri få nok elektronisk avfall fra begynnelsen av 80-årene.

    Min DHL-sjåfør har meddelt at det vanker gaver til far i dag også, jeg gleder meg som en unge! Stay tuned!
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.769
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Et godt bevis på at alt handles på impuls er hva jeg har i hus av Phantom. Jeg har altså en Silver med gammel innmat, en 103 dB i matt sort uten innmat, en 108 dB i matt hvit uten innmat og en II i matt sort uten innmat. Det jeg egentlig trenger er en Silver uten innmat for å putte den gamle innmaten jeg har liggende i, så jeg kan få et matchende par. Kona er svært tolerant, men foretrekker at et høyttalerpar har samme farge. Det gjør forsåvidt jeg også. Mye tyder på at jeg har vært hamster mitt forrige liv.

    Her er bilder av alle mismatchene.
    z2_20230206_13285892.jpg
    z2_20230206_13321554.jpg
    z2_20230206_13285860.jpeg
    z2_20230206_13285875.jpg
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.769
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Åpningsbonanza!
    PXL_20230206_142717432~2.jpg

    Av HMS-hensyn tas åpningen utendørs mellom regnbygene. Litt vanskelig å vite om pakkene har fått med seg noen blindpassasjerer på turen fra fjerne Østen. Heldigvis har selger emballert sakene i sigarettesker så DHL fikk litt ekstraarbeid med å sjekke om pakkseddel og innhold stemte overens. Med litt allmennkunnskap ville herr og fru Toller forstått at vekten på eskene var i overkant av hva noen hundre sigaretter veier.

    Så hva er innholdet?
    La gjettekonkurransen begynne!
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.641
    Antall liker
    3.431
    Torget vurderinger
    1
    He he det er vel noen godt sandblåste sp 10 he he.
    med denne så forsviner de i kryppkjelleren og muligens noen andre også 😂 😂
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.769
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Det nærmer seg.
    PXL_20230206_142852850.jpg


    @Focal har herved vunnet konkurransen! Utrolig godt tippet! Heder og ære på HFS får du prompte, lønn venter i hifihimmelen.
    PXL_20230206_143059233.jpg


    Hva gjør en stakkars nordlending når han er i beit for drivverk? Jo han kontakter sin hoffleverandør av sumpdrivverk i Indonesia. Og skulle dere ikke tro at han kunne hjelpe en stakkar med SP-10-abstinenser. To ihjelkorroderte spillere ble sporenstreks sendt til andre siden av kloden. Heldigvis er de i dårligere stand enn forrige forsendelse av japansk zamac og elektronisk avfall, så jeg får virkelig mye moro for pengene denne gangen. Nå er det bare å brette opp sokkene og skride til verket!
     
    Sist redigert:

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.641
    Antall liker
    3.431
    Torget vurderinger
    1
    Grattis @ragwo , dette blir spende å se det ferdig resultat. Hva skal disse få bo i ?? Kan mann spørre hva en slik koster? ;)
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.641
    Antall liker
    3.431
    Torget vurderinger
    1
    Fare for full storm i Nord-Norge på tirsdag
    Så da er det dagen for å brette opp sokkene å ta fatt på sliping og polering.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.769
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Grattis @ragwo , dette blir spende å se det ferdig resultat. Hva skal disse få bo i ?? Kan mann spørre hva en slik koster? ;)
    Planen er å bruke fungerende deler fra begge to til å bygge en som skal i coriandungen. Angående prisen koster det mer enn det smaker, selv om gammel SP-10 smaker fugl*.




    *Type fermentert og langtidsgravet skjære.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.571
    Antall liker
    27.622
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    ....Og i bakgrunnen traller Øystein Sunde:

    En annen venn av meg kjøpte en gammal bil
    Som ble solgt under tvang
    Og registrert under tvil
    Som var så dårlig at kona hans
    Mente han burde ha kasta'n
    Men der skulle det ikke kastes no' bil
    Og langt i fra, så han kjøpte en til
    Delebil, makan til den gamle Mazda'n
    Men det som var i støkker
    På den bilen han hadde
    Var jo akkurat det som var
    I støkker på den andre
    Så dermed sto'n der med dobbelt av alt:
    Både det som var i orden og det som var galt

    Til slutt så kjøpte'n en gammal buss
    Fordi batteriet var så bra
    Og den har kona tatt og reist der ifra
    Kjekt å ha, kjekt å ha



    Mvh
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.769
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Litt moro skal det være med gamle vrak.
    PXL_20230206_202739396.jpg
    PXL_20230206_203613674.jpg

    En båtis til den som kan identifisere disse krypene. Litt mer spesifikt enn edderkopp og insekt, type døde.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.571
    Antall liker
    27.622
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Helt uten fleip:

    Hadde jeg vært deg, hadde jeg kjøpt en boks med Permetrin spray og gitt begge drivverkene en god dusj før jeg begynte med noe fikling. Har hatt noen erfaringer med noe eik og furu som jeg tok med fra Tyskland- hadde plutselig noen rare maur i garasjen- de hadde hvite hoder, og jeg har aldri sett noe liknende i tkr Towers. Jeg var kjapt ute med sprayboksen, og jeg har ikke sett dem siden.

    Tviler jo på at det er mer liv igjen i de du fotograferte, men en vet aldri om det ligger egg igjen noe sted.

    Mvh
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.769
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Helt uten fleip:

    Hadde jeg vært deg, hadde jeg kjøpt en boks med Permetrin spray og gitt begge drivverkene en god dusj før jeg begynte med noe fikling. Har hatt noen erfaringer med noe eik og furu som jeg tok med fra Tyskland- hadde plutselig noen rare maur i garasjen- de hadde hvite hoder, og jeg har aldri sett noe liknende i tkr Towers. Jeg var kjapt ute med sprayboksen, og jeg har ikke sett dem siden.

    Tviler jo på at det er mer liv igjen i de du fotograferte, men en vet aldri om det ligger egg igjen noe sted.

    Mvh
    Takk for tipset! Skal handles inn i morgen. Ellers kan jeg meddele at ett av to drivverk fungerer, akkurat som forventet egentlig. Feilsøking starter i morgen etter jobb og desinfisering. Forhåpentligvis en enkel fiks, sannsynligvis ikke.
    Måler fint det som virker i hvert fall. Går ørlite for kjapt, mulig recapping og noen småjusteringer fikser biffen. Ellers er jeg godt fornøyd med W/F.
    Screenshot_20230206-222912.png
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.641
    Antall liker
    3.431
    Torget vurderinger
    1
    De på bilde spises , prøv å ta et bedre bilde av skapningen.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.769
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Et par bilder til er på sin plass.
    PXL_20230206_213433434.jpg


    Bremsebånd som er for tykke. Ikke ukjent fenomen.
    PXL_20230206_205146127.jpg


    Ubesudlede lager liker jeg.
    PXL_20230206_205645791.jpg


    Ny thrustpad trengs, den gamle sitter fast nedi lageret. Godt et par er på vei over Atlanteren.
    PXL_20230206_205946850.jpg
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.769
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    De på bilde spises , prøv å ta et bedre bilde av skapningen.
    No can do, skapningene er dessverre alt spist av støvsugeren. Tror posen går rett i søpla for sikkerhets skyld. Ikke akkurat et godt miljø for liv i en støvsugerpose, men paranoiaen har tatt meg, og nattesøvnen er viktig.
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.641
    Antall liker
    3.431
    Torget vurderinger
    1
    Hadde lempet den ned i kryp kjelleren, de som bor der skal jo ha mat de og. 😂 😂
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.991
    Antall liker
    20.055
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Ja... Pas deg nå. Kanske ting og saker, den norske flora/fauna ikke er så interessert i.
    Leste for noen år siden i et bilmagasin om en danske, som hadde importert et gammelt vrak
    av en Ford Mustang fra Florida. Den kom med kalesjen slått ned, og da han prøvde å kjøre
    den opp, veltet det nermest ut med en million bittesmå "Black Widow spiders". Skubbet
    rask i garasje, smekket porten i og ringte skadedyr-bekjemperen, som kom og gasset hele
    garasjen. Var ikke spesiellt stolt han 😂 😂
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.769
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Ja... Pas deg nå. Kanske ting og saker, den norske flora/fauna ikke er så interessert i.
    Leste for noen år siden i et bilmagasin om en danske, som hadde importert et gammelt vrak
    av en Ford Mustang fra Florida. Den kom med kalesjen slått ned, og da han prøvde å kjøre
    den opp, veltet det nermest ut med en million bittesmå "Black Widow spiders". Skubbet
    rask i garasje, smekket porten i og ringte skadedyr-bekjemperen, som kom og gasset hele
    garasjen. Var ikke spesiellt stolt han 😂 😂
    Hva gjør man ikke for hobbyen! Jeg har forsåvidt importert litt av hvert med SP-10ene. Den fra USA kom med museskit mellom plinth og armbordet, og vintage rom og cola mellom gummimatten og tallerkenen.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.769
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Synderen(e) er funnet! Noe på dette kortet gjør at spilleren ikke fungerer. Veldig kjekt å ha to spillere tilgjengelig for kortflipping. Mye enklere enn å bruke oscilloskop, spesielt for oss som aldri har satt sine bein i ett. Kan hende jeg blir pent nødt til å tråkke uti salaten.
    PXL_20230207_140907074.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn