Ragwos stuer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.737
    Antall liker
    21.603
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det er @Rogerk som har gjort mitt. Ære den som æres skal.

    Vi driver og spiller ball om et 401-bygg for en 12” til ham nå. Alltid gøy å få ting til å se riktig ut samtidig som det er funksjonelt.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.840
    Antall liker
    50.840
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Ferdig i fra technics, kun noen små justeringer så har du en spiller for livet😉😁
    6D5B2B26-4CCA-4BA3-B33B-DF67172D4662.jpeg
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.773
    Antall liker
    14.578
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Nå er jeg klar for å drepe noen dusin fresebor på litt for hard kjøkkenbenk.
    PXL_20230126_141949542.jpg


    Planen er som følger:
    Fjerne de originale krybbene til topplaten, og å lage en justeringsmekanisme for vatring av innerplinthet som ikke innebærer at jeg må inn og ut med innerplinthet 103 ganger for å komme i mål. Kanskje dreieskiver i hvert hjørne som kan justeres fra undersiden? Krybbene til topplaten er forøvrig delene med skumgummirester på.
    Gode forslag mottas med takk!
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.575
    Antall liker
    27.681
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Etter å ha fått på en tredje arm var det ikke nok lengde på justeringsskruene til å få vatret ut platespilleren.. Fikk tak i et lodd som jeg satte på plintet:

    FCF49FBF-544E-4589-ADB9-18FB25CA4ACB.jpeg

    Deretter var det snakk om å bruke et lite vater for å få plassert det på riktig sted. Funket helt fint, og hittil har ingen noensinne spurt meg hva det er, og hvorfor det ligger der. :)

    Mvh
     
    Sist redigert:

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.470
    Antall liker
    3.591
    Sted
    Sunnmøre
    Eg har gjort medisinske undersøkingar på Google som tyder på at dagleg eksponering for corian-støv i ein 15-årsperiode kan gje dødeleg lungesjukdom (har gløymt namnet no).
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.773
    Antall liker
    14.578
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    @tkr
    Ingen dum idé, men blir dessverre ikke like diskret hos meg, her illustrert med en platevekt.
    PXL_20230126_175140084.jpg


    Et lite forsøk er på gang, det justerbare fjæropphenget er fjernet og erstattet med SD-puter.
    PXL_20230126_174953753.MP.jpg


    Så lurer jeg fælt på hvor skjevt det blir når jeg lesser på med vekt. Lett low rider nå.
    PXL_20230126_175019785.jpg
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.773
    Antall liker
    14.578
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Eg har gjort medisinske undersøkingar på Google som tyder på at dagleg eksponering for corian-støv i ein 15-årsperiode kan gje dødeleg lungesjukdom (har gløymt namnet no).
    Samme som det sies om steinstøv og asbest. Fake news!
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.773
    Antall liker
    14.578
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Pæle nummer en.
    0019615_viking-terrain_600.jpeg

    Førsteinntrykket er litt skuffende. Roon låter akkurat som før.
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.773
    Antall liker
    14.578
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Pæle nummer to.
    0005575_gummistovel-finnjagd_1200.jpeg


    Når jeg nå har konkludert med at strømmetjenestene låter akkurat som før, er det på tide å snurre noen plater. Først ut er denne her. Fryktelig mye saks og bass i høyre høyttaler og tilsvarende mye trommer og piano i venstre. Panoreringens kunst var noe den som mikset albumet ikke helt hadde på stell. Ellers låter det flott.
    PXL_20230126_200521103.jpg
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.773
    Antall liker
    14.578
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Pæle nummer tre.
    0008259_viking-neo-gronn-gummistovel.png


    Fortsatt litt vonbråten over at nye dempeføtter til plinthet ikke utløse et uoppdaget kryssmatchingspotensiale* og dermed ga enda bedre strømmelyd, gjøv jeg løs på neste skive. Her har lydmiksmasteren kontroll på panoreringen, og lyden generelt.
    PXL_20230126_214652740.jpg

    Låter det bedre med dempeføtter enn med stålfjærer? Aner ikke, men jeg hører ingen umiddelbare feil som stikker seg ut. NPM står "Stødig som en bauta"** i lydbildet, rett foran meg, og de SMEkreste toner klinger fra hans horn. A-T det går an! Garrardtert noe av det beste jeg har hørt så langt***!
    Nuvel, nok musikk! Jeg lar blødmene tale for seg selv!














    * ©®™ et kinky par, der fruen heter Aud.
    **©®™ Kråkesølv, år totusenogettellerannet.
    ***i kveld
     
    Sist redigert:

    Jonas_H

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2015
    Innlegg
    424
    Antall liker
    995
    Torget vurderinger
    7
    Takk for tips, har sett annonsen, men jeg trenger ikke plinthet og armene. Stusser også litt over start/stoppknappen som er på halv åtte. Kan dog være en bagatell. Litt mystisk den sorte knappen til venstre for drivverket også. Mulig at ombyggingen til ekstern start/stoppknapp gjorde det vanskelig å tilbakestille spilleren til originalforfatning? Forøvrig kun spekulasjoner fra min side, men greit å sjekke opp i hvis en er interessert i å kjøpe spilleren.
    Han som selger denne er fyren jeg kjøpte min 401 fra. 3012 armen ble plukket fra min spiller. Denne SP10’en stod fremme da jeg var der, og han hadde koblet seg forbi start/stopp knappen av en eller annen grunn. Det så «kremt» ikke bra ut…

    Angående plinthet så ser det ut som han har brukt samme materiale og beis som på det som fulgte min spiller (fikk med den originale sponkassa også). Dersom han har brukt samme materiale, beis og ti tommeltotter, er trolig ikke det plinthet noe normale mennesker ønsker å ha fremme i stua. Tror kreftfaren fra beisen er omtrent det samme som fra gamle kreosotsviller, og finérplatene som er brukt holder knapt til bruk som forskaling.

    Når alt det er sagt, så var selger veldig trivelig, men uten tvil en skrotnisse av rang.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.773
    Antall liker
    14.578
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    @Jonas_H Takk for infoen! Grunnen til at han har koblet seg forbi start/stoppknappen er sannsynligvis at det ikke alltid er like enkelt å få knappen til å funke hvis spilleren i utgangspunktet kom med ekstern styring, noe den garantert gjorde hvis den er fra NRK. Det er uansett bare drivverket jeg ønsker, så spilleren er uaktuell uansett tilstand*.


    * Hvis han, mot formodning, skulle selge drivverket skambillig trekker jeg tilbake dette. Jeg trenger alltids et nytt prosjekt!
     

    Jonas_H

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2015
    Innlegg
    424
    Antall liker
    995
    Torget vurderinger
    7
    @Jonas_H Takk for infoen! Grunnen til at han har koblet seg forbi start/stoppknappen er sannsynligvis at det ikke alltid er like enkelt å få knappen til å funke hvis spilleren i utgangspunktet kom med ekstern styring, noe den garantert gjorde hvis den er fra NRK. Det er uansett bare drivverket jeg ønsker, så spilleren er uaktuell uansett tilstand*.


    * Hvis han, mot formodning, skulle selge drivverket skambillig trekker jeg tilbake dette. Jeg trenger alltids et nytt prosjekt!
    Liten tekst er alltid fint 😀 Du kan jo høre med ham. Var ingen upris jeg betalte for drivverket mitt.

    Edit: Plinthet er trolig verdt 0,-
     

    helarn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.06.2006
    Innlegg
    845
    Antall liker
    573
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    Pass nå på fingertuppene når du sager slike ting på ei sløv, (svimerker), kappsag. Skumle saker for pølsene.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.773
    Antall liker
    14.578
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Pass nå på fingertuppene når du sager slike ting på ei sløv, (svimerker), kappsag. Skumle saker for pølsene.
    Er nettopp for å skåne fingertuppene ved eventuelt uhell at jeg holder den passe sløv. Bare å glede seg til jeg skal kutte corian med saga. Bladet holder vel til det også?
     

    helarn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.06.2006
    Innlegg
    845
    Antall liker
    573
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    Nei og atter nei. Et sløvt blad griper fortere fast i emnet og, hvis du holder det hardt med pølsetuppene, er det fare for at du kan pådra deg en ørliten kuttskade som ikke lar seg behandle hjemme, selv med lege og sykepleier til stede. Mæn, jeg har ei top notch sag som du kan få låne hvis du lover å være snill.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.773
    Antall liker
    14.578
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Nei og atter nei. Et sløvt blad griper fortere fast i emnet og, hvis du holder det hardt med pølsetuppene, er det fare for at du kan pådra deg en ørliten kuttskade som ikke lar seg behandle hjemme, selv med lege og sykepleier til stede. Mæn, jeg har ei top notch sag som du kan få låne hvis du lover å være snill.
    Takker og bukker! Jeg er alltid snill, men kan hende ikke med verktøy. Er det ikke med sagblad som med bildekk? Når mønsteret er borte er de utslitte?
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.773
    Antall liker
    14.578
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Da er Gerrard lagt ut på Torget og finn.no. Knakende god mellomhjulsspiller, men som DD-fanboy må den vike for en middelaldrende japaner. Løp og kjøp!
     
    Sist redigert:

    helarn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.06.2006
    Innlegg
    845
    Antall liker
    573
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    Takker og bukker! Jeg er alltid snill, men kan hende ikke med verktøy. Er det ikke med sagblad som med bildekk? Når mønsteret er borte er de utslitte?
    Joda, men er det en Dewalt du har så er den ikke egnet til finarbeid av dette slaget.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.773
    Antall liker
    14.578
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Joda, men er det en Dewalt du har så er den ikke egnet til finarbeid av dette slaget.
    Grønn Bosch, egner seg sannsynligvis ikke den heller. Det viktigste er at topplaten blir fin, alt under behøver ikke å være helt perfekt. Nå som jeg skal gå for en SP-10mk2 blir det enklere med utskjæringer også. En firkant er greiere enn buer og annet tjafs.
     

    helarn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.06.2006
    Innlegg
    845
    Antall liker
    573
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    Blå Bosch er tingen. En helt annen klasse og kan gjøre ting som grønn ikke kan.
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.696
    Antall liker
    3.589
    Torget vurderinger
    1
    Ragwo gjør ting han ikke kan.
    Detta går bra alldri væra. 😂
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.251
    Antall liker
    9.484
    Torget vurderinger
    2
    Ferdig i fra technics, kun noen små justeringer så har du en spiller for livet😉😁
    Vis vedlegget 887219
    81AC3E54-BBE1-487D-B26E-0449BEB61753.png

    Trenger ikke tenke på en Technics jeg når jeg fikk tunet inn dette på en strikkspiller,tok bare 3 år…en hobby må man ha! Kunne tenkt meg en Technics men hva skulle jeg brukt tiden til da?
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.773
    Antall liker
    14.578
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Voila!
    PXL_20230127_214309273.jpg


    Strømforsyning til SP-10MKII ferdig(ish) loddet. Trafo må kobles til og plugg til spiller loddes på plass og plasseres i chassiset jeg ikke har kjøpt ennå. Nå mangler jeg bare drivverk. Tusen takk til @Twsts for å ha holdt meg i hånden gjennom prosessen. Moro å lodde på plass komponenter som jeg ikke vet hva er, etter et skjema som jeg ikke kan lese.
     
    Sist redigert:

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.840
    Antall liker
    50.840
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Vis vedlegget 887592
    Trenger ikke tenke på en Technics jeg når jeg fikk tunet inn dette på en strikkspiller,tok bare 3 år…en hobby må man ha! Kunne tenkt meg en Technics men hva skulle jeg brukt tiden til da?
    Da kan du høre på musikk og tweake med andre ting, ikke tenke på om spilleren går på 33,33😁.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.737
    Antall liker
    21.603
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har tenkt på en ting (jeg klarer bare å tenke på en ting om gangen): Japansk DD i et SME 2000? Du kommer inn i stuen en morgen og finner en veldig død SP 10 som har begått seppuku i skam (og i kjelleren plystrer Murphy).
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn