Ragwos stuer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.774
    Antall liker
    14.579
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Min tid med mellomhjul/Strikk spillere er over. Skal jeg bytte blir det til SL 1000R😉.
    Men du trenger jo da en mellombels mellomhjulsspiller etter du har solgt 1200G og venter i evigheter på 1000R? Stakkars @MakkinTosken er sannsynligvis både pensjonist og neglebiter før han får sin i hus.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.841
    Antall liker
    50.842
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Men du trenger jo da en mellombels mellomhjulsspiller etter du har solgt 1200G og venter i evigheter på 1000R? Stakkars @MakkinTosken er sannsynligvis både pensjonist og neglebiter før han får sin i hus.
    SL 1200G går ingen steder før ny er på plass, ikke at jeg har tenkt å bytte med det første😁.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.841
    Antall liker
    50.842
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Kremt.. Er ikke så fryktelig lenge til våren....
    Men det er ikke spikret det bytte der😉. Å selge/bytte den båten sitter laaaaangt inne, jeg har brukt mange timer på den.
    Selv om jeg skulle kjøpe en mindre båt så er det en gedigen nedtur, er du først vant med 10 tonn båt så blir alt annet en kjip opplevelse i sjøen på mindre båter😢.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.774
    Antall liker
    14.579
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Jeg har tenkt på en ting (jeg klarer bare å tenke på en ting om gangen): Japansk DD i et SME 2000? Du kommer inn i stuen en morgen og finner en veldig død SP 10 som har begått seppuku i skam (og i kjelleren plystrer Murphy).
    Kanskje derfor jeg ikke finner andre som har prøvd dette stuntet før, eller tør å innrømme at de har prøvd det? Jeg tror det kan bli OK, bare se for deg en klump ala denne, bare i corian, puttet inni en boks av finert spon.


    Prosjektet mitt er vel egentlig fattigmannsversjonen av dette?


    Når dette går åt skogen kommer i hvert fall hybelboeren til å kose seg!
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.774
    Antall liker
    14.579
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Gode nyheter!
    Siv Jakobsen har sluppet plate igjen!
    Screenshot_20230129-233749.png

    Dette er norsk singer/songwriter på sitt aller beste, i mine ører. Finfin avslutning på dagen.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.774
    Antall liker
    14.579
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Enda flere gode nyheter på søndagskvelden!
    Da jeg har lagt ut Gerrard på brukten kan jeg plutselig ende opp med å ikke ha platespiller. Det hadde jo vært krise og må unngås for alt i verden. Derfor har @Twsts kommet til redningen, som vanlig, og løst floken for meg.
    Say hello to an old friend. Den ser ca like herja ut som da jeg solgte den.
    PXL_20230129_222547734.jpg

    Kommer til og med med en kjapp plastboks inneholdende startknappen hvis jeg skulle få vansker med å treffe den lille på printet etter en pils eller tre. Som det skarpe øyet ser, er knappen byttet med en som faktisk virker, det er en betydelig oppgradering! Nå slipper jeg å kjøpe første og beste vrak på eBay bare for å ikke være uten platespiller når Gerrard går ut døren. En topplate fikk jeg også med, så jeg har en fungerende spiller etter boring av hull til 312s. Snakk om superservice! Tusen takk @Twsts!
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.774
    Antall liker
    14.579
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Er det lov å seia at når du vel denne framfor Gerald (moldvarpen?) så må det vera noko anna enn det ytre som tel?

    Verdamt at eg er like blakk som eg plar, når det dukkar opp eit så fint 85%-ferdig 401-prosjekt.
    Dette er bare en lånespiller, og du må ikke skue hunden på hårene. Her ser du resultatet av litt/mye tlc til den andre spilleren jeg solgte, som så tilsvarende ut. Ser ut som ny. Helt utrolig jobb @Twsts gjorde.
    IMG_20230130_115628.jpg
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.774
    Antall liker
    14.579
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Der var Gerrard solgt til en hyggelig herremann på Østlandet. Nå må jeg få ferdigstilt strømforsyningen og kappet til topplaten så jeg har en fungerende platespiller i stua.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.774
    Antall liker
    14.579
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    I føljetongen ragwo gjør ting han ikke kan, er montering av strømforsyning neste. Da kabinettet er på vei fra Kina, og jeg ikke har flere isbokser igjen, ble det denne her herligheten.
    IMG_20230130_210432_01.jpg


    Den har til og med et luftemodus.
    IMG_20230130_210431_01.jpg


    Noen vil kanskje si at en pappeske er direkte idiotisk å putte en strømforsyning i, jeg er ikke uenig i det.
    Fordelen med papp er at det er veldig lett å lage hull til kabler, plugger, og annet rask som trengs for å gjøre vekselstrøm om til likestrøm. En annen fordel er at det er svært brennbart, så du merker fort om noe ikke er som det skal være. Etter noe knoting ble dette resultatet. Det målte til og med rett på forsøk nummer to, da jeg først hadde byttet om på viklingene på trafoen. Takk til @Twsts som påpekte dette, jeg hadde aldri funnet ut av det selv.
    PXL_20230130_222505406.jpg


    Etter en kontrollmåling og en Ave Maria ble det liv!
    PXL_20230130_223116695.jpg


    Nå kan Gerrard trygt sendes sørover. Denne strømforsyningen i dagens kabinett skal definitivt ikke brukes under annet enn direkte oppsyn.
     
    Sist redigert:

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.712
    Antall liker
    3.609
    Torget vurderinger
    1
    Det blir helt sikkert kanon bra dette prosjekte med sp10 , håper du får polert den slik at den ser ny ut. Venter i spenning. ;) :)
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    Jeg vet du foretrekker shiny og pent, men denne spilleren skriker etter å beholde patinaen - gi den en plinth som komplimenterer looken, en skikkelig ratrod!
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.774
    Antall liker
    14.579
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Det blir helt sikkert kanon bra dette prosjekte med sp10 , håper du får polert den slik at den ser ny ut. Venter i spenning. ;) :)
    Regner med at @Twsts kommer til å trylle litt, så den blir som ny igjen!

    Jeg vet du foretrekker shiny og pent, men denne spilleren skriker etter å beholde patinaen - gi den en plinth som komplimenterer looken, en skikkelig ratrod!
    Det hadde vært morsomt, men spilleren er ikke min lengre, kun lånespiller til jeg finner et drivverk selv.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.774
    Antall liker
    14.579
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Da var Gerrard pakket og klar for tur og det var på tide å gjøre noe med mellombelsspilleren. Topplaten ble slanket med et par cm, og Dr. Fakeit eller noe slikt, fikk jobbe litt. Herlig verktøy!
    PXL_20230131_102905319.jpg


    Etter litt lett aggressiv hullsaging med sløvt bor, og voilà!
    PXL_20230131_113546079.jpg


    Litt azimuthjustering måtte til før Emilie Nicolas fikk æren av å starte ballet. Takk til Lundefuglen!
    PXL_20230131_113849315.jpg


    Det låter feiende flott og strømforsyningen har ennå ikke tatt fyr. Good times!
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.774
    Antall liker
    14.579
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    En annen positiv ting er at SP10 ikke ser fullstendig malplassert ut i SME 2000. Kanskje jeg kan unngå seppuku på høylys dag? Murphy har definitivt hatt en dårlig dag i kjelleren til nå. Jeg gir meg mens leken er god, kveldsvakt neste.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.774
    Antall liker
    14.579
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    God vakt @ragwo! Hyggelig å følge med på de ville eventyrene dine med platespiller-fiksing og Kii-kolonnene 🙂.
    Takk for det! Veldig hyggelig at du følger med på mine skriverier, det inspirerer til flere hifirelaterte krumspring. Blir morsomt å sette i gang med operasjon benkeplateplinth, akkurat nå stryker spilleren glatt på knoketesten, selv om det er klar bedring fra sponplata Gerrard sto i.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.283
    Antall liker
    11.067
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Takk for det! Veldig hyggelig at du følger med på mine skriverier, det inspirerer til flere hifirelaterte krumspring. Blir morsomt å sette i gang med operasjon benkeplateplinth, akkurat nå stryker spilleren glatt på knoketesten, selv om det er klar bedring fra sponplata Gerrard sto i.
    Jeg følger interessert med. Har tilsvarende planer/drømmer. Knoketest-respons her også, i pen trekasse. Venter på at kona skal bli enig om ombygging av kjøkkenent. Benkeplate i valnøtt, jeg trenger hele greia. To lag, kanskje med noe stygt imellom. Betong iblandet farge f.eks.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.739
    Antall liker
    21.608
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Skjønner ikke Doktor Fakeit sin dings helt. Den starter med at alle tonearmer har likt overheng. Det har de jo ikke, så i effekt er den en topunktsprotraktor for de tre vanligste geometriene pluss en grei p2s-måler.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.774
    Antall liker
    14.579
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Skjønner ikke Doktor Fakeit sin dings helt. Den starter med at alle tonearmer har likt overheng. Det har de jo ikke, så i effekt er den en topunktsprotraktor for de tre vanligste geometriene pluss en grei p2s-måler.
    Jeg bruker den utelukkende til p2s-måler, resten tar jeg på gefühlen. Har ikke troen på overheng, det hører fjellklatring til, og slike aktiviteter holder jeg meg for god til.
     
    Sist redigert:

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.739
    Antall liker
    21.608
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Slik taler en SME-junkie som faktisk kun måler overheng men ikke vil vite hva det er for det er så langt å falle ned fra krakken han sitter på når han måler.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.774
    Antall liker
    14.579
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Jeg følger interessert med. Har tilsvarende planer/drømmer. Knoketest-respons her også, i pen trekasse. Venter på at kona skal bli enig om ombygging av kjøkkenent. Benkeplate i valnøtt, jeg trenger hele greia. To lag, kanskje med noe stygt imellom. Betong iblandet farge f.eks.
    Høres ut som om dere burde pusse opp kjøkkenet sporenstreks! Hva med en skive corian eller to mellom treverket? Sannsynligvis mye enklere å ha med å gjøre enn betong*. Her er det kona som vil pusse opp kjøkkenet, men jeg holder litt igjen da respatexen fra 1969 definitivt ikke egner seg som plinthmateriale.




    * Sa han som ikke har satt så mye som en tann i coriandungen ennå.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.774
    Antall liker
    14.579
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Blir gaveåpning i ettermiddag, og dere er selvfølgelig invitert!
    Screenshot_20230203-100744.png

    DHL vet ikke helt forskjell på Gardermoen og Bodø, men sjåføren hørtes umiskjennelig bodøsk ut da jeg snakket med ham, så regner med at pakkene ligger hos den lokale pakkepusheren i løpet av dagen.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.774
    Antall liker
    14.579
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    En bonusting fulgte også med
    PXL_20230203_143202162.jpg

    Vanskelig å bruke inni monteret. Høyest sannsynligvis ikke-fungerende også. Går til resirkulering etter litt demontering.
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.471
    Antall liker
    3.594
    Sted
    Sunnmøre
    Reknar med dette er fantom-surround? Må du ha ein professor for å få dette til å verka, eller er det innebygd?
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.774
    Antall liker
    14.579
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Reknar med dette er fantom-surround? Må du ha ein professor for å få dette til å verka, eller er det innebygd?
    Ikke surround i denne omgang, det ble for lite brukt til at det er verdt pengene. Jeg har også solgt surroundpreampen som trengs. Kona syntes at brukervennligheten ikke var på topp, noe jeg kan si meg enig i, så det endte ofte opp med tv-lyd når jeg ikke var involvert. Dette er kommende prosjekter, høyttalere er uten innmat. Jeg har liggende innmat til en høyttaler, mangler altså til Phantom II og Phantom I 108dB. Denne fulgte også med.
    PXL_20230204_103156534.MP.jpg
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.471
    Antall liker
    3.594
    Sted
    Sunnmøre
    Dette forstår eg lite av, men eg har skjøna at du er flink, så dette får du nok til.

    Eg tykkjer òg at dette med surround verkar veldig vanskeleg, forresten.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn