Ragwos stuer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.785
    Antall liker
    14.607
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Var tom for pils, så det ble Cremant i kveld i stedet. Av sikkerhetshensyn står Roon for lyden. Boblefingre på vinylen er høyrisikosport.
    PXL_20220709_203054105.MP.jpg




    Til ære for konas grønne fingre og tær ser dere her deler av selvbergingsprosjektet. Kommende morellespaliér og grønne vekster som livnærer opptil flere bataljoner med brunsnegler. Både vi og sneglene er storfornøyde med grønnsakshagen, men deler av blomsterengen forsvant dessverre i etableringen. Gravemaskin 1, blomstereng 0. Derfor er det nå halv ugressplen og halv eng; derav den litt uortodokse plenklippen. Har booket mannen med ljåen til engklipp på slutten av sommeren.
    PXL_20220709_202945273.jpg

    Nå er det bare å vente tålmodig på at noe blir høsteklart. Med gjennomsnittstemperaturer på under ti grader tar ting fryktelig med tid. Håper jordbærene er modne før frosten kommer. Hadde jo vært kjipt hvis sneglene hadde frosset ihjel før de kunne spise dem.
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.785
    Antall liker
    14.607
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Da snegleproblemet er økende selv her i isødet har vi gått til anskaffelse av et effektivt(ish) våpen mot landeplagen, nemlig dette rovdyret.
    PXL_20220709_212002125.jpg

    Jepp, bikkjeskrellet spiser brunsnegler som snacks, deretter vil hun slikke deg i ansiktet. Tror hun er ondskapsfull av natur.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.785
    Antall liker
    14.607
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Bare for å understreke det, jeg har ikke gitt opp vinyl men orker ikke å flytte Art9 over til Tore da jeg må bytte headshell i prosessen. ZYX R50 Bloom er solgt og jeg har for øyeblikket kun OM20 tilgjengelig som knitrespiker, i tillegg fôres Tore av en humørsyk strømforsyning som trenger laang, minst tre minutter, oppvarmingstid for å ikke pumpe ut skit i alle retninger. Jada, jeg kan bruke hele 8 minutter på å ploppe Gerrard og armen i det nye plinthet, men da jeg har investert noe av badeballpengene i oppgraderinger til den gamle gubben føles det litt bortkastet da han må demonteres i løpet av kort tid uansett. Videre kommer det en spennende pickup nordover i løpet av neste uke som er tiltenkt Tore, så jeg er lat og bedagelig en stund til. Excuses, excuses.
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.810
    Antall liker
    5.778
    Takk for tipset! Har funne fram artisten på Spotify, og skal gje ho speletid litt seinare.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.785
    Antall liker
    14.607
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Da jeg dessverre bor alt for langt unna @Hifi&Vinyl og ikke kunne delta på ferieklubben for hifihoder i dag, måtte jeg trøstehandle hos PK i stedet for et par uker siden. Tilfeldighetene ville ha det til at fangsten ankom i dag, til stor glede for meg og forhåpentligvis kona.
    PXL_20220716_191937774.MP.jpg

    Hun er fan av JW og KB og jeg har store planer om å unngå at vi sitter i hver vår del av huset på kveldene, så det blir utvidelse av plateutvalget for frivillig tvangslytting til knitring og IDG.


    Jada, vi skal trekke om sofaen når bikkja og ungene er tilrengelige.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.785
    Antall liker
    14.607
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Men vent, det er mer!
    PXL_20220716_211617781.jpg


    Til og med så mye at jeg måtte vaske frityren av fingrene og montere snutebilen på Tore. Det er innsats i min bok.
    Hva er det da som er verdt denne heroiske innsatsen? Det er definitivt ikke fem nye plater fra PK, jeg er mye latere enn som så. I kjent stil kjører jeg gjettekonkurranse og litt for mange utpakkingsbilder. Here we go.
    PXL_20220716_191914502.jpg


    På størrelse med en vinyl er det hvertfall, også på størrelse med en taklampe ser det ut til.
    PXL_20220716_192056113.MP.jpg
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.732
    Antall liker
    3.649
    Torget vurderinger
    1
    Nytt lodd til pilken ja, fint skal det være :ROFLMAO: Eller er det til 401 montro . Time vil sjov
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.785
    Antall liker
    14.607
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Ble bra dette! Bling så det holder og litt til.
    PXL_20220716_193316000.jpg


    Kjøkkenvekta kvelda under lasten, så badevekta måtte til pers. Ca 5,7 kg platematte gjør susen. Den spiser sannsynligvis thrustpads til frokost, lunch og middag. Må kjøpe inn et par ekstra hvis dette blir en permanent tweak på Tore.

    PXL_20220716_193308559.MP.jpg


    Klumpen bygger 10mm og jeg var litt spent på hvor spindelen ble av med dette oppsettet. Selv med 180g vinyl er det spindel igjen, så jeg er fornøyd.
    PXL_20220716_195508239.jpg


    Chet Baker, blant flere, fikk æren av å være testsubjekter for nyvinningen. Låter feiende flott.
    PXL_20220716_230406196.NIGHT.jpg
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.785
    Antall liker
    14.607
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Nytt lodd til pilken ja, fint skal det være :ROFLMAO: Eller er det til 401 montro . Time vil sjov
    Den er i utgangspunktet til Gerrard, men han skal straks på spa så jeg orker ikke å montere for å demontere etter kort tid.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.785
    Antall liker
    14.607
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Tore bruker nå ett sekund på å oppnå korrekt hastighet, mot er nanosekund til vanlig. Blir spennende å se hvor lang tid det tar å sveive Gerrard opp til rett hastighet, og hvor fort Tore trenger ny thrustpad hvis Gerrardprosjektet drar ut i tid. Lydmessig er tallerkenen, ikke uventet, helt død.
    PXL_20220716_212046702.NIGHT.jpg

    Nå må jeg bare få meg en matchende platevekt. Funker forsåvidt med stål til Tore, da mye av spilleren er i samme gata utseendemessig. Tror det blir større krasj med Gerrard.
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.664
    Antall liker
    1.411
    Torget vurderinger
    2
    Sant nok, selv er jeg litt svak for kork...men det egner seg dårlig til fat!?

    Forresten, om det er et pinnedyr som inspiserer pakken med kobberfat, da er det ikke veldig stort...fat, altså!?
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.785
    Antall liker
    14.607
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Beklager fullstendig stopp i pakkeåpningen. Tok @inpain1968 sitt råd og ventet til tikkinga i boksen hadde gitt seg før jeg åpnet den. Inni fant jeg denne; så hvilken modell er det?
    PXL_20220722_191304330.MP.jpg
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.363
    Antall liker
    3.277
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Nyheter fra nord!
    Vis vedlegget 583200
    Nei, ingen arm er ankommet, men fargematching av platespiller og benk er et must, derfor måtte det investeres i et møbel i palisander fra SL1000 sin storhetstid. At benken ikke matcher noe annet i rommet er bagateller. Med svært god plass til skjemmende elektronikk og alskens annet rask virker det å være et praktisk møbel. Det er til og med plass til vinyl i benkens mage, så jeg kan lagre mine favoritter i umiddelbar nærhet av spilleren. Eneste minuset er at benken er såpass lav at den er i perfekt ståhøyde for toåringen. Uten støvlokk eller annen beskyttelse lever nok spilleren svært farlig, så et støvlokk type steintungt og skuddsikkert er på ønskelisten. Et NOS akryllokk ligger ute til ca 12k eksklusive frakt og moms, noe som medfører at jeg må selge spilleren for å få råd til lokket. Det er altså ganske så utelukket. Et slitt med sprekker og hakk kan bli mitt for bare litt over 3k pluss moms, regelrett et kupp altså. Hengslene koster ca 1500 pluss statens avgifter. Med andre ord, fantasiprisene regjerer selv uten skuddsikkerhetsgaranti. Jeg må sjekke med den lokale plexipusheren om de kan mekke noe til en litt mer edruelig pris.
    Et «gammelt» bilde / innlegg i denne tråden – men benken Mambo (designet av Jan Ole Ertzeid for Bruksbo Tegnekontor / produsert av Bagn Møbelindustri) er svært høyt oppe på undertegnedes ønskeliste. Problemet er plass, da kona helst ikke vil ha en slik boks i hennes nærområde.

    Jeg anskaffet jeg meg en Mambo eller annen gang på sent sytti / tidlig åttitall og hvor jeg da plasserte mine Technics komponenter (alle er nå borte med unntak av min SL-151). Mambobenken ble etter hvert solgt da palisandermøbler var «utdatert». Angrer!!

    Et nydelig møbel …
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.752
    Antall liker
    21.624
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det er ii alle fall kke min OC10. Den ligger i skuffen i tilfelle tonearm…
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.785
    Antall liker
    14.607
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Et «gammelt» bilde / innlegg i denne tråden – men benken Mambo (designet av Jan Ole Ertzeid for Bruksbo Tegnekontor / produsert av Bagn Møbelindustri) er svært høyt oppe på undertegnedes ønskeliste. Problemet er plass, da kona helst ikke vil ha en slik boks i hennes nærområde.

    Jeg anskaffet jeg meg en Mambo eller annen gang på sent sytti / tidlig åttitall og hvor jeg da plasserte mine Technics komponenter (alle er nå borte med unntak av min SL-151). Mambobenken ble etter hvert solgt da palisandermøbler var «utdatert». Angrer!!

    Et nydelig møbel …
    Takker! Synes selv den er virkelig lekker, med masse plass til vinyl og tekniske duppeditter. Heldigvis liker kona også retromøbler, så den fikk innpass uten protester. Eneste minuset er at basen er noe skabbete, vurderer å fjerne den og sette på bein i tilsvarende høyde , men innser at det kanskje kan ødelegge uttrykket og kanskje stabiliteten. Har uansett hundre andre prosjekter som prioriteres høyere, så det blir sannsynligvis ikke med de første årene.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.752
    Antall liker
    21.624
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Vet ikke. ML-nål, Bor-fane, 0,4 mV. Sporer 80 um klokkerent ved 1,5 g, kun lett forvrengning ved 100 um. En skatt Trenger en arm på over 10 g. Tror OC9 ML/II er ganske lik, men der kan sikkert @JMM fylle inn/korrigere.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.049
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Takk som byr! Joda, OC10 og OC30 var begge jubileumsmodeller som markerte lanseringen av Hideo Matsushitas første pickup, AT-1, i 1962.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.785
    Antall liker
    14.607
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Da jeg regner med at den gjengse HFSer har holdt pusten i spenning på hvilken pickup jeg har dratt i hus denne gangen, er det på tide å for antiklimaks. Pust ut og nyt.
    PXL_20220723_050329005.jpg


    En pent brukt AT-OC9/III ble fangsten denne gangen. Den når ikke helt opp til ART9 på lydkvalitet men er en flott nr to pickup eller brukspickup til Tore fram til EPA-100mk2 er reparert og jeg kan bruke diverse gammelt Technicsskrot jeg har liggende.

    Og jada, det er faktisk en diamant på tuppen av nålefanen. Måtte sjekke originalbildet for å være helt sikker på at det ikke var en klump skit, som det ser ut til å være etter litt komprimering ved opplasting. Tror også pickupen fortjener et sort headshell. RULSCH kler ikke alt.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.752
    Antall liker
    21.624
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Disse har da ligget ute i regnet og morgenduggen? Særdeles interessant.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn