Råd ang. valg av ethernet kabel

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Om du flytter målemicen en halv millimeter til siden, tror jeg det gir større avvik enn to forskjellige nettverkskabler.
    Jeg VET ikke, men jeg tror.
    Tro kan flytte fjell.
    Større membran areal kan flytte mer luft. 😜

    Flytting av luft er en rimelig grei utfordring.
    Flytting av fjell er tungvint.
    Min far flyttet i sine yngre dager fjell, med ladinger på opp til 50 tonn TNT, men som også han sa, det var ganske tungvint.
    Tviler vel på at det var 50 tonn TNT, men 50 tonn med noe annet var det nok :)
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.250
    Antall liker
    16.225
    Sted
    Østfold
    Syns tom-a skrev noen bra innlegg om dette, uten at det ser ut til og hatt særlig innvirkning.
    Ja, det hadde vært interessant å høre mer erfaringer knyttet til det trådstarter spurte etter.
    Er det deg selv du refererer til når du nevner mobbing?
    Sjarmerende hvordan du alltid unngår spørsmål og prøver å styre det hele over på noe annet.

    Kanskje på tide å erkjenne at det ikke er massevis av erfaringer med nettverkskabler som forbedrer lyden, og at det er en grunn til nettopp dette?
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Sjarmerende hvordan du alltid unngår spørsmål og prøver å styre det hele over på noe annet.

    Kanskje på tide å erkjenne at det ikke er massevis av erfaringer med nettverkskabler som forbedrer lyden, og at det er en grunn til nettopp dette?
    Du stiller spørsmål full av ironi og arroganse, og da er det ikke verdt å gi seriøse svar.
    Det er bedre at du reflekter over det, og tar innover deg kritikken.

    Det er mange (inkludert meg selv) som har satt opp system med "audiofile" switch'r og nettverkskabler, som stusser over at folk mener dette ikke gir lydforbedringer.
    De fleste ser ingen vinst med å dele det her, da det meste handler om å dra folks troverdighet ned i søla.
    Tekniske forklaringer og alle sider ved dette er det en egen tråd som tar for seg.

    De fleste tråder holder man seg til det trådstarter ønsker, men det gjelder ikke her.
    Har sagt mitt nå, og anser denne dialogen som avsluttet.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Sjarmerende hvordan du alltid unngår spørsmål og prøver å styre det hele over på noe annet.

    Kanskje på tide å erkjenne at det ikke er massevis av erfaringer med nettverkskabler som forbedrer lyden, og at det er en grunn til nettopp dette?
    Virker nesten som at det farlig hvis noen Mener en slik kabel kan hjelpe ett hakk på lyden
    Dette begynte med at ett medlem spurte om hjelp...
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Virker nesten som at det farlig hvis noen Mener en slik kabel kan hjelpe ett hakk på lyden
    Dette begynte med at ett medlem spurte om hjelp...

    Det eneste som virker som å være farlig i denne tråden er om noen skulle finne på å teste disse kablene uten å vite hva de hører på...
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har fulgt tråden, og som moderator så vet jeg faktisk ikke hva som er rette måten å håndtere nettverks-tråder på.

    Vi har vel opplevd nøyaktig det samme med andre kabeltråder, men nettverkskabler overfører ikke noe musikksignal, men kun informasjon, og her blir det for vanskelig for enkelte å frastå med og komme med vitenskapelige forklaringer.

    Skal vi tillate brukere å diskutere forskjellen på nettverkskabler uimotsagt?

    Det har kommet frem et godt poeng, og det er Google-søk. Hvis folk søker på "Audio og nettverk" så vil Hifisentralen komme høyt på søkeresultatene, og spørsmålet er hvilket budskap vi bør sende ut --> 1. Løp og kjøp 2. Det er ingen forskjell/eller pengene er bedre brukt et annet sted i kjeden.

    Det er alltid vanskelig å komme seg bort fra argumentet om at det faktisk kan være noen forskjeller som vi pr. dags dato ikke har kjennskap til, og det er nettopp dette argumentet som alltid kommer på banen når vitenskapen taler imot noe.

    En ting er sikkert - det er ikke noe hyggelig med en tråd som denne. Det ble til og med sagt at det er for "Jævlig" å være på HFS, men "diskusjon" er grunnen til at vi er her, og så langt jeg ser så vil det alltid bli opphetet stemning i alle slike arenaer. Når folk har ulike meninger så vil det aldri gå helt rolig for seg - det er bare ikke slik verden fungerer.

    Hvis vi går spesifikt på Audio og Nettverk så pågår nøyaktig samme type debatt som denne blant audiofile fra alle mulige land, og det er vitenskap vs våre ører. Her er ett av mange eksempler: https://forum.audiogon.com/discussions/ethernet-cables-do-they-make-a-difference

    Som admin kan jeg tillate, nekte, sensure, moderere osv., men det vil ikke hjelpe noe som helst den ene eller andre veien. Så fort folk er uenige så ønsker de å komme med motsvar, og det eneste jeg ønsker er at vi skal oppføre oss så høflig og saklig som det er mulig. Det er også via ulike meninger en kommer seg videre - en plukker ut det som gir mest fornuft, og uten ulike meninger så er jo hele poenget borte.

    Jeg har i ett par tråder tillatt at det skal være fritt for vitenskap, og kun fokuseres på "lytting", men når det gjelder nettverkskabler, så vil ikke det fungere i lengden. Det er en UMULIG oppgave.

    Det har blitt foreslått å danne grupper, men HFS vil ikke vokse på noen som helst måte hvis vi skal dytte folk inn i ulike avdelinger hvor alle klapper hverandre på ryggen. Vi har Facebook til slikt.

    Mvh
    Høvdingen
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Jeg har fulgt tråden, og som moderator så vet jeg faktisk ikke hva som er rette måten å håndtere nettverks-tråder på.

    Vi har vel opplevd nøyaktig det samme med andre kabeltråder, men nettverkskabler overfører ikke noe musikksignal, men kun informasjon, og her blir det for vanskelig for enkelte å frastå med og komme med vitenskapelige forklaringer.

    Skal vi tillate brukere å diskutere forskjellen på nettverkskabler uimotsagt?

    Det har kommet frem et godt poeng, og det er Google-søk. Hvis folk søker på "Audio og nettverk" så vil Hifisentralen komme høyt på søkeresultatene, og spørsmålet er hvilket budskap vi bør sende ut --> 1. Løp og kjøp 2. Det er ingen forskjell/eller pengene er bedre brukt et annet sted i kjeden.

    Det er alltid vanskelig å komme seg bort fra argumentet om at det faktisk kan være noen forskjeller som vi pr. dags dato ikke har kjennskap til, og det er nettopp dette argumentet som alltid kommer på banen når vitenskapen taler imot noe.

    En ting er sikkert - det er ikke noe hyggelig med en tråd som denne. Det ble til og med sagt at det er for "Jævlig" å være på HFS, men "diskusjon" er grunnen til at vi er her, og så langt jeg ser så vil det alltid bli opphetet stemning i alle slike arenaer. Når folk har ulike meninger så vil det aldri gå helt rolig for seg - det er bare ikke slik verden fungerer.

    Hvis vi går spesifikt på Audio og Nettverk så pågår nøyaktig samme type debatt som denne blant audiofile fra alle mulige land, og det er vitenskap vs våre ører. Her er ett av mange eksempler: https://forum.audiogon.com/discussions/ethernet-cables-do-they-make-a-difference

    Som admin kan jeg tillate, nekte, sensure, moderere osv., men det vil ikke hjelpe noe som helst den ene eller andre veien. Så fort folk er uenige så ønsker de å komme med motsvar, og det eneste jeg ønsker er at vi skal oppføre oss så høflig og saklig som det er mulig. Det er også via ulike meninger en kommer seg videre - en plukker ut det som gir mest fornuft, og uten ulike meninger så er jo hele poenget borte.

    Jeg har i ett par tråder tillatt at det skal være fritt for vitenskap, og kun fokuseres på "lytting", men når det gjelder nettverkskabler, så vil ikke det fungere i lengden. Det er en UMULIG oppgave.

    Det har blitt foreslått å danne grupper, men HFS vil ikke vokse på noen som helst måte hvis vi skal dytte folk inn i ulike avdelinger hvor alle klapper hverandre på ryggen. Vi har Facebook til slikt.

    Mvh
    Høvdingen
    Greit nok det, men da bør de premissene bli satt i starten av sånne tråder så man vet hva man skal forholde seg til.
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Uenighet kan det komme mye godt ut av. Mobbing er ikke en av de gode tingene mener jeg :)
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    Du gjør jo alt du klarer på å bli et offer også da, du og 2 til må jo ha venner, familie som selger disse tulleproduktene.
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    Trist at du er syk da (var d kols) men blir bare mer sikker at du har noe med de 2 andre å gjøre, kjenner, venner, familie som selger dette. Er så glad jeg oppdaget hifisentralen det har spart meg for mye kr...
     

    skinnyboy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.06.2003
    Innlegg
    834
    Antall liker
    413
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Et spørsmål til ekspertisen her på sentralen...
    Meg, og sikkert mange andre her inne, har fiber inn til huset.
    Vil ikke debatten om skjermet versus uskjermet kabel være irrelevant for oss?
    Kan ikke se noen gode grunner til at jeg skal bruke skjermet kabel fra veggen til ruter, med mindre jeg vil bruke den som en antenne for kortbølgeradio...
    Eller er det noe jeg har misforstått angående nettverk internt i huset, med skjermet kabel.
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Trist at du er syk da (var d kols) men blir bare mer sikker at du har noe med de 2 andre å gjøre, kjenner, venner, familie som selger dette. Er så glad jeg oppdaget hifisentralen det har spart meg for mye kr...
    Hahaha får håpe det ikke har spart deg for bedre lyd og da. Jeg kjenner ingen her på hifisentralen så vidt jeg vet.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.795
    Antall liker
    11.191
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Et spørsmål til ekspertisen her på sentralen...
    Meg, og sikkert mange andre her inne, har fiber inn til huset.
    Vil ikke debatten om skjermet versus uskjermet kabel være irrelevant for oss?
    Kan ikke se noen gode grunner til at jeg skal bruke skjermet kabel fra veggen til ruter, med mindre jeg vil bruke den som en antenne for kortbølgeradio...
    Eller er det noe jeg har misforstått angående nettverk internt i huset, med skjermet kabel.
    Nei, - i motsetning til visse andre har du absolutt forstått ting riktig..... Don't worry, - be happy.......
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    Nå skal det sies, Asbjørn Armand Snick jeg hadde tatt agnet hvis de sa at 3,14 oppi noe ganger 4 slupgdam grrrr hadde gjort bedre lyd så hadde jeg hoppet på. Men normal som jeg er har jeg tatt blindtest med ganske dyre kabler, ingen ting, hadde ikke sjans nada
    Men jeg hopper ikke på følelser Mars19
     
    Sist redigert:

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.250
    Antall liker
    16.225
    Sted
    Østfold
    @Høvdingen Kudos! Som jeg var inne på i et tidligere innlegg, uansett hvilken side man står på bør man reflektere over hvor få som omfavner dette fenomenet. Når noen googler seg frem til denne tråden er det greit å se hvordan meningene fordeler seg. Det blir litt som når man skal kjøpe drill, og den ene ga null stjerner fordi han ikke likte fargen, mens den andre ga 5 stjerner fordi han hadde brukt drillen i 3 år i jobbsammenheng, og hadde fra før erfaring med en rekke kjente kvalietsmodeller. Det er først når folk kan lese hele debatten, og ikke bare se "stjernene", at de selv kan gjøre seg opp en mening.

    @Mars19, @Psybient Jeg begynner ærlig talt å bli litt mett på at dere hver eneste gang spiller "krenket-kortet" som erstatning for å svare på spørsmål eller diskutere sak. Jeg synes vi burde ha en viss moderasjon av metadebatten, om ikke annet så for å begrense dens omfang. Har man ingen ting å bidra med annet enn å fortelle alle andre at deres meninger ikke er velkomne bidrar man heller ikke til debatten. Dere er ikke krenket, mobbet eller liknende. Dere har fått utallige seriøse svar, og mange har forsøkt intenst å illustrere hvordan ting fungerer med alt fra tekniske forklaringer til språklige lignelser.

    Dere serverer liksomvitenskap som dere finner på selv, eller leser i brosjyren til en eller annen som påstår seg å være kabelleverandør til Nasa eller liknende. Dere har fått svar fra flere som kan dette fra både yrkeserfaring og utdannelse. Dere har også muligheten til å bevise at de tar feil, men den muligheten er dere altså ikke interesserte i.

    Mer er det ikke å si. Dette er dårlig oppførsel, og de eneste mobbeforsøkene står dere for selv.

    @jokris Hvis du ikke en gang gidder å lese innleggene du kommenterer har jeg heller ikke noe svar til deg.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    @Høvdingen Kudos! Som jeg var inne på i et tidligere innlegg, uansett hvilken side man står på bør man reflektere over hvor få som omfavner dette fenomenet. Når noen googler seg frem til denne tråden er det greit å se hvordan meningene fordeler seg. Det blir litt som når man skal kjøpe drill, og den ene ga null stjerner fordi han ikke likte fargen, mens den andre ga 5 stjerner fordi han hadde brukt drillen i 3 år i jobbsammenheng, og hadde fra før erfaring med en rekke kjente kvalietsmodeller. Det er først når folk kan lese hele debatten, og ikke bare se "stjernene", at de selv kan gjøre seg opp en mening.

    @Mars19, @Psybient Jeg begynner ærlig talt å bli litt mett på at dere hver eneste gang spiller "krenket-kortet" som erstatning for å svare på spørsmål eller diskutere sak. Jeg synes vi burde ha en viss moderasjon av metadebatten, om ikke annet så for å begrense dens omfang. Har man ingen ting å bidra med annet enn å fortelle alle andre at deres meninger ikke er velkomne bidrar man heller ikke til debatten. Dere er ikke krenket, mobbet eller liknende. Dere har fått utallige seriøse svar, og mange har forsøkt intenst å illustrere hvordan ting fungerer med alt fra tekniske forklaringer til språklige lignelser.

    Dere serverer liksomvitenskap som dere finner på selv, eller leser i brosjyren til en eller annen som påstår seg å være kabelleverandør til Nasa eller liknende. Dere har fått svar fra flere som kan dette fra både yrkeserfaring og utdannelse. Dere har også muligheten til å bevise at de tar feil, men den muligheten er dere altså ikke interesserte i.

    Mer er det ikke å si. Dette er dårlig oppførsel, og de eneste mobbeforsøkene står dere for selv.

    @jokris Hvis du ikke en gang gidder å lese innleggene du kommenterer har jeg heller ikke noe svar til deg.
    takk i like måte da du forsatt ikke tar innover deg hva tråden startet som
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Sånn starter tråden


    Jeg vurderer å oppgradere en ethernet kabel, Audioquest Cinnamon, i systemet. Vurderer Nordost Heimdall 2 eller AQ Diamond.

    Er det noen som har sammenlignet disse? Evt sammenlignet en av disse med andre kabler de mener er like gode eller bedre og som har erfaringer å dele?

    ps. Dere som mener det ikke er forskjell på ethernet-kabler bes pent om å la være å svare i tråden. Jeg er allerede overbevist om at det er forskjell på ethernet kabler og vil derfor utelukkende ha råd fra andre som deler mitt syn og har relevante innspill i så måte.
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    @Høvdingen Kudos! Som jeg var inne på i et tidligere innlegg, uansett hvilken side man står på bør man reflektere over hvor få som omfavner dette fenomenet. Når noen googler seg frem til denne tråden er det greit å se hvordan meningene fordeler seg. Det blir litt som når man skal kjøpe drill, og den ene ga null stjerner fordi han ikke likte fargen, mens den andre ga 5 stjerner fordi han hadde brukt drillen i 3 år i jobbsammenheng, og hadde fra før erfaring med en rekke kjente kvalietsmodeller. Det er først når folk kan lese hele debatten, og ikke bare se "stjernene", at de selv kan gjøre seg opp en mening.

    @Mars19, @Psybient Jeg begynner ærlig talt å bli litt mett på at dere hver eneste gang spiller "krenket-kortet" som erstatning for å svare på spørsmål eller diskutere sak. Jeg synes vi burde ha en viss moderasjon av metadebatten, om ikke annet så for å begrense dens omfang. Har man ingen ting å bidra med annet enn å fortelle alle andre at deres meninger ikke er velkomne bidrar man heller ikke til debatten. Dere er ikke krenket, mobbet eller liknende. Dere har fått utallige seriøse svar, og mange har forsøkt intenst å illustrere hvordan ting fungerer med alt fra tekniske forklaringer til språklige lignelser.

    Dere serverer liksomvitenskap som dere finner på selv, eller leser i brosjyren til en eller annen som påstår seg å være kabelleverandør til Nasa eller liknende. Dere har fått svar fra flere som kan dette fra både yrkeserfaring og utdannelse. Dere har også muligheten til å bevise at de tar feil, men den muligheten er dere altså ikke interesserte i.

    Mer er det ikke å si. Dette er dårlig oppførsel, og de eneste mobbeforsøkene står dere for selv.

    @jokris Hvis du ikke en gang gidder å lese innleggene du kommenterer har jeg heller ikke noe svar til deg.
    Unnskyld meg, men har du tatt ett glass vin eller 2 til grand prix finalen?
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Sånn starter tråden


    Jeg vurderer å oppgradere en ethernet kabel, Audioquest Cinnamon, i systemet. Vurderer Nordost Heimdall 2 eller AQ Diamond.

    Er det noen som har sammenlignet disse? Evt sammenlignet en av disse med andre kabler de mener er like gode eller bedre og som har erfaringer å dele?

    ps. Dere som mener det ikke er forskjell på ethernet-kabler bes pent om å la være å svare i tråden. Jeg er allerede overbevist om at det er forskjell på ethernet kabler og vil derfor utelukkende ha råd fra andre som deler mitt syn og har relevante innspill i så måte.
    Ja, den teksten var vist litt for provoserende;)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har fulgt tråden, og som moderator så vet jeg faktisk ikke hva som er rette måten å håndtere nettverks-tråder på.

    Vi har vel opplevd nøyaktig det samme med andre kabeltråder, men nettverkskabler overfører ikke noe musikksignal, men kun informasjon, og her blir det for vanskelig for enkelte å frastå med og komme med vitenskapelige forklaringer.

    Skal vi tillate brukere å diskutere forskjellen på nettverkskabler uimotsagt?

    Det har kommet frem et godt poeng, og det er Google-søk. Hvis folk søker på "Audio og nettverk" Ok
    Ja, den teksten var vist litt for provoserende;)
    jeg skjønner ikke det , imo var dette en fin måte å legge inn ett innlegg for å få hjelp uten at det da skal skli ut, imo er det her moderator feiler også ved å ikke hjelpe til å holde tråden til tema
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Når folk googler dette i ettertid og vi ha råd, er ethernetkabel jeg bør legge xxxxxx antal tusen kr i ??

    Og da mener jeg at det er helt kurant at brukerne her setter spaden på plass, uansett hva trådstart er om dette emnet.
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    jeg skjønner ikke det , imo var dette en fin måte å legge inn ett innlegg for å få hjelp uten at det da skal skli ut, imo er det her moderator feiler også ved å ikke hjelpe til å holde tråden til tema
    Jeg er enig med deg, og det burde ikke vært noe problem.
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Når folk googler dette i ettertid og vi ha råd, er ethernetkabel jeg bør legge xxxxxx antal tusen kr i ??

    Og da mener jeg at det er helt kurant at brukerne her setter spaden på plass, uansett hva trådstart er om dette emnet.
    Tenk om dere tar feil da? Lignende feil har skjedd tidligere i historien.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Når folk googler dette i ettertid og vi ha råd, er ethernetkabel jeg bør legge xxxxxx antal tusen kr i ??

    Og da mener jeg at det er helt kurant at brukerne her setter spaden på plass, uansett hva trådstart er om dette emnet.
    Det er vel rett og slett for at du har en manglende respekt for andre det da eller ? Trådstarter sa klart ifra at det ikke var ønskelig
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.204
    Antall liker
    101.691
    Torget vurderinger
    23
    Re. Google - det er ingen garanti for noe som helst
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Det er vel rett og slett for at du har en manglende respekt for andre det da eller ? Trådstarter sa klart ifra at det ikke var ønskelig
    Jeg har respekt for det som kan skje i ettertida og. Se ting i et litt større perspektiv.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Tenk om dere tar feil da? Lignende feil har skjedd tidligere i historien.
    Ja, vi venter fortsatt beviser på at vi tar feil... Overask oss gjerne!
    Imens så går hverdagen videre som helt normalt, det gjør den nok også om vi tar feil.. Forskjellen er vel at vi tar til oss læring, og ser på det som noe positivt at vi faktisk lærer noe nytt.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.250
    Antall liker
    16.225
    Sted
    Østfold
    For en stund siden trodde eller visste nesten alle at jorda var flat. De få som ikke trodde det ble mobbet og til og med drept.
    Så, du sidestiller de som har definert standarden for nettverk med de som trodde jorda var flat?

    Du føler du er på trygg grunn nå, og at du representerer de som med matematikk, måleinstrumenter og vitenskaplig tilnærming kunne bevise at jorda var rund?
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Ja, vi venter fortsatt beviser på at vi tar feil... Overask oss gjerne!
    Imens så går hverdagen videre som helt normalt, det gjør den nok også om vi tar feil.. Forskjellen er vel at vi tar til oss læring, og ser på det som noe positivt at vi faktisk lærer noe nytt.
    Jeg leter ikke etter bevis og min viten om dette er så liten at jeg ikke kan bevise noen ting. Jeg er kun åpen for at lyden faktisk kan bli bedre.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har respekt for det som kan skje i ettertida og. Se ting i et litt større perspektiv.
    Det tror jeg ærlig talt er totalt uvesentlig og en aldri så liten løgn
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Det er vel rett og slett for at du har en manglende respekt for andre det da eller ? Trådstarter sa klart ifra at det ikke var ønskelig
    Her er forøvrig en annen post fra tråstarter. Litt senere ut i løypa. Han virker jo strålende fornøyd;)
    Jeg ba spesifikt om at denne tråden skulle holdes clean hvor man skulle gi meg råd om kabel, og ikke skli ut i endeløse tekniske diskusjoner eller motforestillinger mot at det er forskjell på ethernet kabler. @Høvdingen kommenterte tidligere i tråden at dette er ok og bør respekteres.

    Jeg har nå derfor rapportert flere av innleggene som har kommet i det siste fordi disse overhodet ikke omhandler det tråden skulle handle om. Så får det bli en test for HFS - i hvert fall for min egen del. Folk, inkl. meg selv, blir lei all denne "hijackingen" av trådene. Ikke at vi ikke kan ha det på foraet. Takhøyde, ja, men ha det i egne tråder da vel. Det går an - er faktisk helt lov - å starte en ny tråd!!
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    Jorden er rund, Mars vet at mars er rund, han har familie som selger tulleprodukter
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn