Råd ang. valg av ethernet kabel

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.328
    Antall liker
    3.676
    Torget vurderinger
    1
    Vi HATER nemlig å ta feil.
    Godt innlegg.
    Faktisk så synes jeg det er fint å ta feil av og til, det viser også at man har en menneskelig side. Og når jeg først tar feil, så er det ihvertfall bra at fakta vinner. Da føler jeg at man har vunnet litt allikevel.
    Har gjort en grov feil på jobb for flere år siden, det enkleste er bare å innrømme det med en gang istedet for å bortforklare det eller skylde på noe eller noen. Det er slik man bygger tillit og får respekt, og i etterkant er det ingen som husker at man gjorde feil engang.
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    I et sikkert håpløst forsøk på å nyansere litt, så er det slik at når vi mennesker først har gjort oss opp en mening, så fungerer hjernen sånn at vi jobber hardt for å finne tegn på at vi har rett, og gjør vårt beste for å ignorere alle tegn på at vi tar feil. Vi HATER nemlig å ta feil. Så trolig er det ikke så mange på noen side her som er vanskelige med vilje, vi er stort sett født sånn. :D

    Og dessverre er det også slik at det å presentere fakta er omtrent den dårligste måten å overbevise noen. Synd men sant. Det betyr selvsagt ikke at vi skal slutte å prøve, spesielt ikke i åpne fora, og selv ikke når trådstarter ber pent om at ingen poengterer at han tar feil.

    Formålet med å gjøre det er egentlig ikke å forsøke å omvende noen, for sannsynligheten for at det skjer er minimal. Men det vil hjelpe til å nyansere bildet for de som leser det og enda ikke har gjort seg opp en mening.
    Det er ikke sånn at fordi man refererer til subjektive erfaringer at man forkaster alt som blir skrevet.
    Syns jeg har fått en del svar på hva som kan være årsaken til at lyd kan forandre seg ved å bytte nettverkskabel og switch'r.

    Jeg har fått med meg mye av det na_X skriver.

    Kan ikke bare svelge i meg ting jeg hører bare fordi noen sier at jeg skal gjøre det heller. Det blir litt som jeg sier "Jeg så en svart katt gå over veien", og noen sier "Nei det gjorde du ikke, fy trekk det tilbake". Ha litt humor og ikke vri dette svaret på nerdete vis, please!!

    Dessverre altfor lite nysgjerrighet den veien.
    Men who cares. Jeg er fornøyd med mine valg. Så for andre gjøre hva de vil.
     

    Ras

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2012
    Innlegg
    490
    Antall liker
    607
    Torget vurderinger
    1
    Hva er nå hifi? Hva er kontroversielt med hifi? Er det om å være mest kontroversiell innpå her?
    Jeg for min del godtar ikke forklaringen fra Jehovas vitner, men det er plass til de innpå her også.
    Skål😊🍺
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.143
    Antall liker
    6.604
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Vil bare si at ts ikke kom med påstander søkte kun hjelp og det er vel lov uten å måtte bli lasset ned med det han ikke ønsker ? Da kan vi jo gjerne ta denne diskusjonen om alle produkter i vår hobby, det finnes snakeoil i andre deler av utstyret også
    Er det ikke enklere å gå videre til en annen tråd eller opprette en egen tråd hvor du kan advare om nettverkskabler ?
    Jeg var ikke klar over at det var behov for å advare om nettverkskabler før jeg leste disse trådene. 😊 Ja, det finnes mye snake oil, men audiofile nettverkskabler er blant det drøyere.

    Hvorfor det ikke bør stå ubesvart er allerede kommentert mange ganger, også i mitt forrige innlegg.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Jeg var ikke klar over at det var behov for å advare om nettverkskabler før jeg leste disse trådene. 😊 Ja, det finnes mye snake oil, men audiofile nettverkskabler er blant det drøyere.

    Hvorfor det ikke bør stå ubesvart er allerede kommentert mange ganger, også i mitt forrige innlegg.
    Den er god , er bare ikke enig i at det er greit å spamme ned andre sine tråder
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Jeg var ikke klar over at det var behov for å advare om nettverkskabler før jeg leste disse trådene. 😊 Ja, det finnes mye snake oil, men audiofile nettverkskabler er blant det drøyere.

    Hvorfor det ikke bør stå ubesvart er allerede kommentert mange ganger, også i mitt forrige innlegg.
    Så 60 timer musikk over 14 dager i meget godt kjent anlegg med musikk som jeg har hørt veldig mye mye. Testet frem og tilbake med andre kabler. Du går for placeboeffekten som forklaring på alt jeg beskriver Ansuz A2 nettverkskabel?
    Håper du svarer ja.
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.143
    Antall liker
    6.604
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Den er god , er bare ikke enig i at det er greit å spamme ned andre sine tråder
    Men trådstarter har jo sjelden kontroll over hvordan en tråd utvikler seg uansett hva den handler om? Å forvente å kunne sette premissene for dette er vel ikke veldig realistisk?

    På tema så handler jo dette ikke bare om at man er uenige, det handler om et behov for å avsløre og informere om ekstremt useriøse aktører.

    Som bransjeaktør selv sitter det langt inne å kritisere andre i bransjen. Men de som lager nettverkskabler spesielt beregnet for lyd har enten ikke den fjerneste anelse om hvordan produktet de bygger og selger fungerer, eller så ljuger og dikter de med vilje med det mål å tjene penger på folks uvitenhet.

    Ingen av delene er spesielt greit, og det tjener ikke bransjen og ikke hobbyen. Det er bare trist og dumt, og jo flere som skjønner det, jo bedre.
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.143
    Antall liker
    6.604
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Så 60 timer musikk over 14 dager i meget godt kjent anlegg med musikk som jeg har hørt veldig mye mye. Testet frem og tilbake med andre kabler. Du går for placeboeffekten som forklaring på alt jeg beskriver Ansuz A2 nettverkskabel?
    Håper du svarer ja.
    Ja. Mulig alternativ er at en av kablene er defekte og tilfører støy.
     

    Ras

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2012
    Innlegg
    490
    Antall liker
    607
    Torget vurderinger
    1
    Jeg var ikke klar over at det var behov for å advare om nettverkskabler før jeg leste disse trådene. 😊 Ja, det finnes mye snake oil, men audiofile nettverkskabler er blant det drøyere.

    Hvorfor det ikke bør stå ubesvart er allerede kommentert mange ganger, også i mitt forrige innlegg.
    Her peker du på det helt sentrale i det jeg opplever er diskusjonens kjerne! Det er vel ikke noe korrekt svar på det spørsmålet - det beste jeg klarer er at svare med nok et spørsmål - hvilket forum ønsker vi? Skal det være plass til ytterpunktene i hifispektret, eller ikke.

    jeg opplever at denne tråden er et eksempel på at det nok ikke er så stor toleranse..
     
    X

    X186841

    Gjest
    Snakeoil nettverkskablers lovnad minner litt om Collagen Plus, Svein Østvik står på sidene dems og skryter uhemmet av att de har fikset knærne hans, blitt som nye.
    Men måtte trekke seg fra Torpet da han hadde så vondt att han ikke orket mere :)
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.606
    Antall liker
    14.534
    Sted
    Langesund
    Når innhold i tråder har et lite snev av realisme eller virkelighetsillusjon, går det det som regel helt fint. Når innhold er basert på fantasi går det sjelden særlig bra
     
    Sist redigert:

    rørsus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.07.2012
    Innlegg
    223
    Antall liker
    309
    Snakeoil nettverkskablers lovnad minner litt om Collagen Plus, Svein Østvik står på sidene dems og skryter uhemmet av att de har fikset knærne hans, blitt som nye.
    Men måtte trekke seg fra Torpet da han hadde så vondt att han ikke orket mere :)
    Og ut ifra at Svein trekker seg fra torpet, kan det konkluderes at collagen ikke virker - er det ikke nettopp slik argumentasjon som benyttes rundt snakeoil?
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.143
    Antall liker
    6.604
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Her peker du på det helt sentrale i det jeg opplever er diskusjonens kjerne! Det er vel ikke noe korrekt svar på det spørsmålet - det beste jeg klarer er at svare med nok et spørsmål - hvilket forum ønsker vi? Skal det være plass til ytterpunktene i hifispektret, eller ikke.

    jeg opplever at denne tråden er et eksempel på at det nok ikke er så stor toleranse..
    Noen tar to meter kabel til 50 kroner, lager en ekstra fin strømpe og så tar de seg en god dram mens de skriver en produktside full av sprøyt. Så setter de produktprisen til 9000kr. Denne prosessen tar litt tid fordi de holder på å le seg i hjel underveis. Personlig synes jeg ikke dette er noe vi bør tolerere. Men så mener andre noe annet, så da sitter vi her og diskuterer da.

    Jeg tenker jo forøvrig alle må få si og mene hva de vil her inne, men de kan ikke forvente at det får stå uimotsagt. Det er ikke et monologforum.
     

    StefanR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2020
    Innlegg
    612
    Antall liker
    775
    Sted
    Orkanger
    Og ut ifra at Svein trekker seg fra torpet, kan det konkluderes at collagen ikke virker - er det ikke nettopp slik argumentasjon som benyttes rundt snakeoil?
    Ja, collagen virker ikke sånn som Svein påstår i reklamen. Dette er biologisk umulig og derfor virker det ikke.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.328
    Antall liker
    3.676
    Torget vurderinger
    1
    @SigbergAudio du har havnet i feil bransje, lage høyttalere og slikt tull! Du burde heller lage/rebrande kabler og pynte de med en strømpe! Det er jo der ytelsen til stereoen ligger!

    Men det aller viktigste er nok at der gror nok penga på trær i den bransjen med minimal utviklings tid og utviklings kostnader! ;)
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.152
    Antall liker
    4.311
    Torget vurderinger
    1
    Her peker du på det helt sentrale i det jeg opplever er diskusjonens kjerne! Det er vel ikke noe korrekt svar på det spørsmålet - det beste jeg klarer er at svare med nok et spørsmål - hvilket forum ønsker vi? Skal det være plass til ytterpunktene i hifispektret, eller ikke.

    jeg opplever at denne tråden er et eksempel på at det nok ikke er så stor toleranse..
    Innen for rimelighetens grenser, så er vel sentralen helt vidåpen for alle meninger. Men dette er et diskusjonsforum så en kan ikke forvente at meningene ikke møter motbør. Dersom en ikke liker motbør så kan den enkelte tenke over det et par sekunder før en trykker på svar knappen.

    mvh
    KJ
     

    Ras

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2012
    Innlegg
    490
    Antall liker
    607
    Torget vurderinger
    1
    Noen tar to meter kabel til 50 kroner, lager en ekstra fin strømpe og så tar de seg en god dram mens de skriver en produktside full av sprøyt. Så setter de produktprisen til 9000kr. Denne prosessen tar litt tid fordi de holder på å le seg i hjel underveis. Personlig synes jeg ikke dette er noe vi bør tolerere. Men så mener andre noe annet, så da sitter vi her og diskuterer da.
    Ja😊, jeg mener ikke at alt skal få stå uimotsakt. Det går jo an å lage tråder der vi diskuterer slikt. - men denne trådd var kke en slik. Jeg opplever antitesene i denne tråden som hvis en gikk inn på mcintoshtråden og insisterte på at lydsignaturen til mc er feil.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.428
    Antall liker
    12.517
    Sted
    Sørlandet
    Noen tar to meter kabel til 50 kroner, lager en ekstra fin strømpe og så tar de seg en god dram mens de skriver en produktside full av sprøyt. Så setter de produktprisen til 9000,-
    Tullprat! Dem er edru, har bekjentskaper innen samme bransje, leverer kabelen til en journalist, siden journalisten kjenner A og B så har han ikke hjerte til til å gjøre noe annet en å lovprise produktet. Aldri har Blackmore gitt mere fot, sjelden har storband vært mer til stede...

    -BB-
     

    Ras

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2012
    Innlegg
    490
    Antall liker
    607
    Torget vurderinger
    1
    Innen for rimelighetens grenser, så er vel sentralen helt vidåpen for alle meninger. Men dette er et diskusjonsforum så en kan ikke forvente at meningene ikke møter motbør. Dersom en ikke liker motbør så kan den enkelte tenke over det et par sekunder før en trykker på svar knappen.

    mvh
    KJ
    Helt sikker ... men på whiskytråden ville vi fort bli lei, hvis mange nok av de som ikke liker whisky skulle si fra om det...
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Ja. Mulig alternativ er at en av kablene er defekte og tilfører støy.
    Ok. Har 2 like In-Akustik kabler som jeg har testet den mot. Fungerer fint begge. Dama merket endring i lyden uten å vite om skiftet av kabel, men det var ikke innenfor spm.
     

    JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    1.377
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    jeg opplever at denne tråden er et eksempel på at det nok ikke er så stor toleranse..
    Er det å avvise kunnskap, eller å la være å bidra med kunnskap det samme som å vise toleranse? Er man mer tolerant om man lar være å protestere mot påstander som strider med all relevant kunnskap, forskning og praksis innen et emne? Er det tolerant å jatte med, eller snu seg en annen vei når noen ønsker å betale tusener for noe som beviselig ikke har noen effekt, og dermed la det bli stående igjen et inntrykk av at det kanskje har noe for seg likevel?

    Det jeg synes er intolerant er å forsøke å legge lokk på en debatt fordi man ikke liker motargumentene, eller ikke har gode nok argumenter selv. Det er også intolerant når man ønsker å forhåndssensurere for å unngå argumenter man ikke vil høre. Og det er ikke toleranse å mene at en uinformert mening skal tillegges like mye vekt som et solid faglig argument. Det er en falsk balanse som kanskje gagner følelseslivet til den uinformerte, men neppe forumet som helhet.
     
    Sist redigert:

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Hvor mange her av de som mener ethernet kabler og switcher ikke kan gjøre lyden bedre har selv prøvd dette hjemme eller fått det testet hos en forhandler? 1%?0%?
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.328
    Antall liker
    3.676
    Torget vurderinger
    1
    @Mars19 @Psybient Byttet fra skjermet kabel til uskjermet kabel her om dagen i en switch, merket at jeg faktisk hadde en skjermet kabel i selv fra før.. Lyden fikk et vesentlig løft i bassen! Ihvertfall 6dB ved 20-60Hz området..
     
    Sist redigert:
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Er det å avvise kunnskap, eller å la være å bidra med kunnskap det samme som å vise toleranse? Er man mer tolerant om man lar være å protestere mot påstander som strider med all relevant kunnskap, forskning og praksis innen et emne? Er det tolerant å jatte med, eller snu seg en annen vei når noen ønsker å betale tusener for noe som beviselig ikke har noen effekt, og dermed la det bli stående igjen et inntrykk av at det kanskje har noe for seg likevel?

    Det jeg synes er intolerant er å forsøke å legge lokk på en debatt fordi man ikke liker motargumentene, eller ikke har gode nok argumenter selv. Det er også intolerant når man ønsker å forhåndssensurere for å unngå argumenter man ikke vil høre. Og det er ikke toleranse å mene at en uinformert mening skal tillegges like mye vekt som et solid faglig argument. Det er en falsk balanse som kanskje gagner følelseslivet til den uinformerte, men neppe forumet som helhet.
    Det er ingen som legger lokk på en debatt. Kritikken gikk på hva denne trådens utgangspunkt var, der trådstarter nettopp ønsket å slippe akkurat dette.

    At du ikke kan akseptere lytteerfaringer om bedring i lyden med nettverkskabler er ditt problem.
     

    rørsus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.07.2012
    Innlegg
    223
    Antall liker
    309
    Er det å avvise kunnskap, eller å la være å bidra med kunnskap det samme som å vise toleranse? Er man mer tolerant om man lar være å protestere mot påstander som strider med all relevant kunnskap, forskning og praksis innen et emne? Er det tolerant å jatte med, eller snu seg en annen vei når noen ønsker å betale tusener for noe som beviselig ikke har noen effekt, og dermed la det bli stående igjen et inntrykk av at det kanskje har noe for seg likevel?

    Det jeg synes er intolerant er å forsøke å legge lokk på en debatt fordi man ikke liker motargumentene, eller ikke har gode nok argumenter selv. Det er også intolerant når man ønsker å forhåndssensurere for å unngå argumenter man ikke vil høre. Og det er ikke toleranse å mene at en uinformert mening skal tillegges like mye vekt som et solid faglig argument. Det er en falsk balanse som kanskje gagner følelseslivet til den uinformerte, men neppe forumet som helhet.
    Det var nok Ras som skrev det i #569 - ikke jeg.
     

    Ras

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2012
    Innlegg
    490
    Antall liker
    607
    Torget vurderinger
    1
    Er det å avvise kunnskap, eller å la være å bidra med kunnskap det samme som å vise toleranse? Er man mer tolerant om man lar være å protestere mot påstander som strider med all relevant kunnskap, forskning og praksis innen et emne? Er det tolerant å jatte med, eller snu seg en annen vei når noen ønsker å betale tusener for noe som beviselig ikke har noen effekt, og dermed la det bli stående igjen et inntrykk av at det kanskje har noe for seg likevel?

    Det jeg synes er intolerant er å forsøke å legge lokk på en debatt fordi man ikke liker motargumentene, eller ikke har gode nok argumenter selv. Det er også intolerant når man ønsker å forhåndssensurere for å unngå argumenter man ikke vil høre. Og det er ikke toleranse å mene at en uinformert mening skal tillegges like mye vekt som et solid faglig argument. Det er en falsk balanse som kanskje gagner følelseslivet til den uinformerte, men neppe forumet som helhet.
    I en samfunnsmessig og politisk sammenheng kan toleranse defineres som evnen og viljen til å tåle, altså leve med, de av andres meninger, holdninger og handlinger som man selv ikke aksepterer.
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.563
    Antall liker
    3.113
    Sted
    Oslo
    Jada vet det, men jeg er også åpen for at det kan bli bedre lyd med det vi snakker om her.
    Prøv med denne problemstillingen, da:
    Hva er det som har den største innvirkningen hvis du vil ha bedre lyd? Sett gjerne opp en prioritert rekkefølge.
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.152
    Antall liker
    4.311
    Torget vurderinger
    1
    Helt sikker ... men på whiskytråden ville vi fort bli lei, hvis mange nok av de som ikke liker whisky skulle si fra om det...
    Men det er ikke så mange whiskyentusiaster som hevder at en må ha whiskyglass laget av unobtanium for å nyte et glass.

    Mvh
    KJ
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.563
    Antall liker
    3.113
    Sted
    Oslo
    Hvor mange her av de som mener ethernet kabler og switcher ikke kan gjøre lyden bedre har selv prøvd dette hjemme eller fått det testet hos en forhandler? 1%?0%?
    Vi ikke bare mener det, vi forstår hvorfor.
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Men det er ikke så mange whiskyentusiaster som hevder at en må ha whiskyglass laget av unobtanium for å nyte et glass.

    Mvh
    KJ
    Men man må vel ihvertfall ha krystall?
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.143
    Antall liker
    6.604
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Helt sikker ... men på whiskytråden ville vi fort bli lei, hvis mange nok av de som ikke liker whisky skulle si fra om det...
    Her er en mer presis analogi: Det dukker opp produsenter av koppholdere for whiskyglass. De produserer altså ikke glass, men koppholdere som man putter glasset opp i. På tross av at disse aldri engang er i kontakt med whiskyen, hevder produsentene at ved å bruke disse så blir whiskyen sykt mye godere, det er som natt og dag. En koppholder koster 5000kr og er laget av helt vanlig plast. Produsentene kaller det "spesielt utviklet petroleumsmaterie". Så kommer det noen og starter en tråd på et whiskyforum med ønske om råd for å få vite hvilken koppholder som er best. Samtidig ber han pent om at ingen begynner å mase om at koppholderne ikke har noen effekt på whiskyen, det har han nemlig opplevd før og begynner å bli litt lei av. Naturlig nok vil et antall personer med kompetanse på whisky likevel kommentere at disse produktene er humbug og lureri. Dette kan virke flåsete, men er dessverre en ganske presis analogi på audiofile nettverkskabler og hele denne tråden.


    I en samfunnsmessig og politisk sammenheng kan toleranse defineres som evnen og viljen til å tåle, altså leve med, de av andres meninger, holdninger og handlinger som man selv ikke aksepterer.
    Jepp, og vi tolererer vanligvis ikke holdninger og handlinger som går negativt utover andre. Er man politisk uenig er det også relativt vanlig å si fra når meningene ytres i politisk sammenheng.
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Prøv med denne problemstillingen, da:
    Hva er det som har den største innvirkningen hvis du vil ha bedre lyd? Sett gjerne opp en prioritert rekkefølge.
    Nei, men gjør det gjerne du :)
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    @Mars19 @Psybient Byttet fra skjermet kabel til uskjermet kabel her om dagen i en switch, merket at jeg faktisk hadde en skjermet kabel i selv fra før.. Lyden fikk et vesentlig løft i bassen! Ihvertfall 6dB ved 20-60Hz området..
    Kanskje du må prøve en bedre skjermet kabel, det er forskjell mellom de.
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Her er en mer presis analogi: Det dukker opp produsenter av koppholdere for whiskyglass. De produserer altså ikke glass, men koppholdere som man putter glasset opp i. På tross av at disse aldri engang er i kontakt med whiskyen, hevder produsentene at ved å bruke disse så blir whiskyen sykt mye godere, det er som natt og dag. En koppholder koster 5000kr og er laget av helt vanlig plast. Produsentene kaller det "spesielt utviklet petroleumsmaterie". Så kommer det noen og starter en tråd på et whiskyforum med ønske om råd for å få vite hvilken koppholder som er best. Samtidig ber han pent om at ingen begynner å mase om at koppholderne ikke har noen effekt på whiskyen, det har han nemlig opplevd før og begynner å bli litt lei av. Naturlig nok vil et antall personer med kompetanse på whisky likevel kommentere at disse produktene er humbug og lureri. Dette kan virke flåsete, men er dessverre en ganske presis analogi på audiofile nettverkskabler og hele denne tråden.




    Jepp, og vi tolererer vanligvis ikke holdninger og handlinger som går negativt utover andre. Er man politisk uenig er det også relativt vanlig å si fra når meningene ytres i politisk sammenheng.
    Hei, er det mulig å prøve den koppholderen hjemme selv gratis?
     

    Ras

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2012
    Innlegg
    490
    Antall liker
    607
    Torget vurderinger
    1
    Her er en mer presis analogi: Det dukker opp produsenter av koppholdere for whiskyglass. De produserer altså ikke glass, men koppholdere som man putter glasset opp i. På tross av at disse aldri engang er i kontakt med whiskyen, hevder produsentene at ved å bruke disse så blir whiskyen sykt mye godere, det er som natt og dag. En koppholder koster 5000kr og er laget av helt vanlig plast. Produsentene kaller det "spesielt utviklet petroleumsmaterie". Så kommer det noen og starter en tråd på et whiskyforum med ønske om råd for å få vite hvilken koppholder som er best. Samtidig ber han pent om at ingen begynner å mase om at koppholderne ikke har noen effekt på whiskyen, det har han nemlig opplevd før og begynner å bli litt lei av. Naturlig nok vil et antall personer med kompetanse på whisky likevel kommentere at disse produktene er humbug og lureri. Dette kan virke flåsete, men er dessverre en ganske presis analogi på audiofile nettverkskabler og hele denne tråden.




    Jepp, og vi tolererer vanligvis ikke holdninger og handlinger som går negativt utover andre. Er man politisk uenig er det også relativt vanlig å si fra når meningene ytres i politisk sammenheng.
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.563
    Antall liker
    3.113
    Sted
    Oslo
    Nei, men gjør det gjerne du :)
    Med realfagsbakgrunn er svaret åpenbart, jeg bruker ikke penger på ting som åpenbart ikke virker, men du ror deg ikke unna den. Jeg spurte deg:
    Hva er det som har den største innvirkningen hvis du vil ha bedre lyd? Sett gjerne opp en prioritert rekkefølge.

    Knytt det gjerne til en reell situasjon: Kjelleranlegget er iferd med å svikte, forsterker og høyttalere omkring 30 år gamle, kabler en god del yngre. Hva skal jeg skifte ut først?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn