Råd ang. valg av ethernet kabel

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    Når han får denne greia i hus så er d halleluja
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.301
    Antall liker
    3.647
    Torget vurderinger
    1
    Jeg leter ikke etter bevis og min viten om dette er så liten at jeg ikke kan bevise noen ting. Jeg er kun åpen for at lyden faktisk kan bli bedre.
    De fleste her inne er åpen for endringer som faktisk gjør lyden bedre.. Til og med jeg, tro det eller ei!
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2xJ

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    De fleste her inne er åpen for endringer som faktisk gjør lyden bedre.. Til og med jeg, tro det eller ei!
    Jada vet det, men jeg er også åpen for at det kan bli bedre lyd med det vi snakker om her.
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    De fleste her inne er åpen for endringer som faktisk gjør lyden bedre.. Til og med jeg, tro det eller ei!
    Tror ikke folk er åpen for å ta inn det jeg skrev om Ansuz A2 nettverkskabel.
    Gåsehud på Håkan Hellstrøm, Lorreena McKennitt og Don McLean ut av startblokka. Nei pokker, glemte det, det var visst placebo-gåsehud.
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    Tror ikke folk er åpen for å ta inn det jeg skrev om Ansuz A2 nettverkskabel.
    Gåsehud på Håkan Hellstrøm, Lorreena McKennitt og Don McLean ut av startblokka. Nei pokker, glemte det, det var visst placebo-gåsehud.
    Tar du blindtest og tipper rett, så skal jeg spise hatten faktisk
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Hvorfor er det uvesentlig ?
    fordi det ikke har noe med det trådstarter søkte hjelp til, det er også noe han uttrykkelig ba om å ikke søple ned tråden med
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Du får lese hva jeg kommenterte så bør det være innlysende
    Måtte bare lete litt videre i tråden. Er visst ikke så mye vits å bekymre seg for trådstarter da han ga seg på side 3 av tråden med denne meldingen:

    Foreslår at tråden avsluttes her. Kverulanter og kabelskeptikere kan vel opprette egne tråder uten å forsøple alle andres?? Denne tråden blir for meg stående som et skrekkeksempel på hvordan HFS har utviklet seg, og totalt mangel på respekt for at folk vil diskutere kabler fordi de hører forskjell på de.
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Så om folk søker etterpå om emnet, så har det ikke noe og si hva som blir stående på HFS ?

    Gratulerer
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tror jeg har sagt det før, men jeg kan si det en gang til. Uansett hva som blir sagt her så kommer jeg til å prøve den ethernet kabelen og den switchen hjemme hos meg selv. :)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har heller ingen stor tro på slike kabler men jeg har tro på å ikke trykke meningen min i ansiktet på noen som tydelig ikke vil ha den
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Tar du blindtest og tipper rett, så skal jeg spise hatten faktisk
    Dama kom inn å hørte Dantes Prayer, og viste ikke om bytte av nettverkskabel, hun bemerket forskjell i lyden.
    Beskrev lyden som mørkere. Jeg erfarte også koret i starten som dypere.
    Jeg vil heller at du tester denne kabelen, og jeg skal stole på din subjektive beskrivelse uten blindtest.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.301
    Antall liker
    3.647
    Torget vurderinger
    1
    fordi det ikke har noe med det trådstarter søkte hjelp til, det er også noe han uttrykkelig ba om å ikke søple ned tråden med
    Men det er helt greit at TS i denne tråden forsøpler andre tråder med audiofile kabler der TS i den tråden spør ettertrykkelig om tips om hvor man får kjøpt helt normal kabel som fungerer, der til og med tråden er avsluttet for noen mnd. Siden og kabel kjøpt inn og trådstarter var kjempe fornøyd med hjelp.
     
    • Haha
    Reaksjoner: 2xJ

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.301
    Antall liker
    3.647
    Torget vurderinger
    1
    Og dette er problemet med å diskutere med folk som bare blir styrt av følelser, vanskelig å holde seg til fakta..
    Ender bare med drittslenging frem og tilbake, og ender med tåpelige diskusjoner istedet for å holde seg til temaet!
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Men det er helt greit at TS i denne tråden forsøpler andre tråder med audiofile kabler der TS i den tråden spør ettertrykkelig om tips om hvor man får kjøpt helt normal kabel som fungerer, der til og med tråden er avsluttet for noen mnd. Siden og kabel kjøpt inn og trådstarter var kjempe fornøyd med hjelp.
    Forholder meg til en og en tråd , hva han har sagt i en annen tråd har jeg ingen anelse om fordi jeg langt på nær leser alle tråder
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Hvorfor kan ikke en av dere lage en tråd om hvorfor nettkabel er idioti da ? Istedet

    hvis ts har bedt om at den stenges så bør den vel det
    Hvorfor ikke åpne en annen tråd og ta diskusjon der ? Da hadde alle vært fornøyd
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Tok den på fredagen!!! Men denne metadiskusjoner er iogforseg viktig, ikke minst at Høvdingen sa sitt.

    Jeg syntes at slike kabeltråderbør merkes med at "innhold nødvendigvis ikke innholder fakta".
    Da blir det en annengreie.
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Og dette er problemet med å diskutere med folk som bare blir styrt av følelser, vanskelig å holde seg til fakta..
    Ender bare med drittslenging frem og tilbake, og ender med tåpelige diskusjoner istedet for å holde seg til temaet!
    Holde seg til tema. Ok. Nordost Heimdall 2 eller Audioquest Diamond ethernet? Thats the question! Har du innspill til dette spørsmålet?
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.301
    Antall liker
    3.647
    Torget vurderinger
    1
    Holde seg til tema. Ok. Nordost Heimdall 2 eller Audioquest Diamond ethernet? Thats the question! Har du innspill til dette spørsmålet?
    Jeg nevnte noe om Audioquest helt i starten av tråden, prøv igjen...
    De forholder seg heller ikke akkurat til Cat-standard som jeg forstår det på specs.
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Jeg nevnte noe om Audioquest helt i starten av tråden, prøv igjen...
    Ja, men han hadde allerede Audioquest. Han lurte på Diamond? Det var noen som hadde testet den og ikke syns den låt bedre enn Cinnamon. Cudos til han.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.301
    Antall liker
    3.647
    Torget vurderinger
    1
    Ja, men han hadde allerede Audioquest. Han lurte på Diamond? Det var noen som hadde testet den og ikke syns den låt bedre enn Cinnamon. Cudos til han.
    Merkelige greier, at det ikke var forskjell altså.. Kanskje han testa en defekt Diamond?
     

    Ras

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2012
    Innlegg
    490
    Antall liker
    607
    Torget vurderinger
    1
    Denne tråden dreier seg vel mer og mer om spørsmålet om vi her på hifisentralen har rom for alle aspekter av hifisfæren - også de som er kontroversielle, som kabler, strømrens osv ... Jeg opplever denne tråden som om det ikke er tilfeldet. syns egentlig at det er litt dumt det, dette argumentet med google søk er nok ganske bra - men vi er alle voksne og bør kunne sortere selv ...
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.301
    Antall liker
    3.647
    Torget vurderinger
    1
    Denne tråden dreier seg vel mer og mer om spørsmålet om vi her på hifisentralen har rom for alle aspekter av hifisfæren - også de som er kontroversielle, som kabler, strømrens osv ... Jeg opplever denne tråden som om det ikke er tilfeldet. syns egentlig at det er litt dumt det, dette argumentet med google søk er nok ganske bra - men vi er alle voksne og bør kunne sortere selv ...
    Joda, men om jeg anbefaler deg å ikke jorde platespilleren fordi lyden blir bedre da. Luftigere, bedre bass, bedre oppløsning! Er det et godt tips?
    Når best practice er å jorde den for å unngå støy?
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Tok den på fredagen!!! Men denne metadiskusjoner er iogforseg viktig, ikke minst at Høvdingen sa sitt.

    Jeg syntes at slike kabeltråderbør merkes med at "innhold nødvendigvis ikke innholder fakta".
    Da blir det en annengreie.
    Så et medlem kan ikke lage enntråd så sant alt som står der er vitenskapelig dokumentert ? Stasi?
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Så et medlem kan ikke lage enntråd så sant alt som står der er vitenskapelig dokumentert ? Stasi?
    Man burde kanskje da flagge alle bransjeaktører som markedsfører seg på hifisentralen hvis de selger sånne produkter🤔

    Man havner veldig fort ute å kjøre tror jeg.
     

    Ras

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2012
    Innlegg
    490
    Antall liker
    607
    Torget vurderinger
    1
    Joda, men om jeg anbefaler deg å ikke jorde platespilleren fordi lyden blir bedre da. Luftigere, bedre bass, bedre oppløsning! Er det et godt tips?
    Når best practice er å jorde den for å unngå støy?
    Jehovas vidner anbefaler meg ditten og datten ... sier jeg pent nei takk, eller går jeg all inn i diskusjonen.
    I denne tråden var det ikke noen som ville anbefale meg noe ... dette var en tråd for likesinnede, som ønsket dette forum for at snakke om sit ...
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.301
    Antall liker
    3.647
    Torget vurderinger
    1
    Jehovas vidner anbefaler meg ditten og datten ... sier jeg pent nei takk, eller går jeg all inn i diskusjonen.
    I denne tråden var det ikke noen som ville anbefale meg noe ... dette var en tråd for likesinnede, som ønsket dette forum for at snakke om sit ...
    Gjerne spor av med jehovas vitner, har vel like mye relevans som resten av denne tråden det også.
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2xJ

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Gjerne spor av med jehovas vitner, har vel like mye relevans som resten av denne tråden det også.
    Å sammenligne med forskjellige ting gjør nesten alle her.
     

    Ras

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2012
    Innlegg
    490
    Antall liker
    607
    Torget vurderinger
    1
    Gjerne spor av med jehovas vitner, har vel like mye relevans som resten av denne tråden det også.
    Mitt spor er spørsmålet om det er rom for alle aspekter av hifisfæren ... også de som er kontroversielle som kabler, strømrens mm.
    Analogien med Jehovas vidner var for at illustrere en situasjon hvor mange vil være uenig med budskapet de præsenteres for.
    En situasjon som de fleste nok kjenner seg igjen i. ... pointen jeg vil frem til er spørsmålet om hvordan vi møter synspunkter vi ikke er enige i. ... er det plass til slike ... her på Hifisentralen eller skal de overvindes ...
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.301
    Antall liker
    3.647
    Torget vurderinger
    1
    Mitt spor er spørsmålet om det er rom for alle aspekter av hifisfæren ... også de som er kontroversielle som kabler, strømrens mm.
    Analogien med Jehovas vidner var for at illustrere en situasjon hvor mange vil være uenig med budskapet de præsenteres for.
    En situasjon som de fleste nok kjenner seg igjen i. ... pointen jeg vil frem til er spørsmålet om hvordan vi møter synspunkter vi ikke er enige i. ... er det plass til slike ... her på Hifisentralen eller skal de overvindes ...
    Hva er nå hifi? Hva er kontroversielt med hifi? Er det om å være mest kontroversiell innpå her?
    Jeg for min del godtar ikke forklaringen fra Jehovas vitner, men det er plass til de innpå her også.
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    6.583
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    I et sikkert håpløst forsøk på å nyansere litt, så er det slik at når vi mennesker først har gjort oss opp en mening, så fungerer hjernen sånn at vi jobber hardt for å finne tegn på at vi har rett, og gjør vårt beste for å ignorere alle tegn på at vi tar feil. Vi HATER nemlig å ta feil. Så trolig er det ikke så mange på noen side her som er vanskelige med vilje, vi er stort sett født sånn. :D

    Og dessverre er det også slik at det å presentere fakta er omtrent den dårligste måten å overbevise noen. Synd men sant. Det betyr selvsagt ikke at vi skal slutte å prøve, spesielt ikke i åpne fora, og selv ikke når trådstarter ber pent om at ingen poengterer at han tar feil.

    Formålet med å gjøre det er egentlig ikke å forsøke å omvende noen, for sannsynligheten for at det skjer er minimal. Men det vil hjelpe til å nyansere bildet for de som leser det og enda ikke har gjort seg opp en mening.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    I et sikkert håpløst forsøk på å nyansere litt, så er det slik at når vi mennesker først har gjort oss opp en mening, så fungerer hjernen sånn at vi jobber hardt for å finne tegn på at vi har rett, og gjør vårt beste for å ignorere alle tegn på at vi tar feil. Vi HATER nemlig å ta feil. Så trolig er det ikke så mange på noen side her som er vanskelige med vilje, vi er stort sett født sånn. :D

    Og dessverre er det også slik at det å presentere fakta er omtrent den dårligste måten å overbevise noen. Synd men sant. Det betyr selvsagt ikke at vi skal slutte å prøve, spesielt ikke i åpne fora, og selv ikke når trådstarter ber pent om at ingen poengterer at han tar feil. Sannsynligheten for å omvende noen er minimal, men det vil hjelpe til å nyansere bildet for de som leser det og enda ikke har gjort seg opp en mening.
    Vil bare si at ts ikke kom med påstander søkte kun hjelp og det er vel lov uten å måtte bli lasset ned med det han ikke ønsker ? Da kan vi jo gjerne ta denne diskusjonen om alle produkter i vår hobby, det finnes snakeoil i andre deler av utstyret også
    Er det ikke enklere å gå videre til en annen tråd eller opprette en egen tråd hvor du kan advare om nettverkskabler ?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn