Råd ang. valg av ethernet kabel

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Det med switcher og nettverkskabler brukt til hifi er på ingen måte forsket nok på så det du sier er helt enkelt feil.
    Feil.... Om man følger "Best Practice" som nevnt på posten min ovenfor, så er det best mtp. støy. Om man ikke skjønner bæret, SPØR!
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    @Mars19 @Psybient @Armand68

    Hvordan vil dere, på deres vis, forklare at det blir bedre lyd og vissnok bedre bilde ut av slike remedier??
    Skal ikke kreve lange avhandlinger.. men deres "synspunkter " på dette...
    Jeg har ikke peiling, så jeg vil kun forholde meg til hørsel og nå evt syn.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har ikke peiling, så jeg vil kun forholde meg til hørsel og nå evt syn.
    Det er best det, så er du også sikker på at du fortsetter å ikke lære noe nytt.
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Feil.... Om man følger "Best Practice" som nevnt på posten min ovenfor, så er det best mtp. støy. Om man ikke skjønner bæret, SPØR!
    Har sagt noen ganger at jeg ikke er interessert så jeg trenger ikke å SPØRRE :)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Vet ikke om wireworld er noe du kan tenke deg å kikke på , stereofil bla har disse
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Har sagt noen ganger at jeg ikke er interessert så jeg trenger ikke å SPØRRE :)
    Regner med stereoen din også høres fantastisk ut med full av EMI hele veien fra Mars. :)
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Det er best det, så er du også sikker på at du fortsetter å ikke lære noe nytt.
    For å gjøre som noen her gjør kan jeg jo si at jeg ikke har peiling på strikking og hekling, men jeg vil ikke lære mer om det av den grunn :)
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    For å gjøre som noen her gjør kan jeg jo si at jeg ikke har peiling på strikking og hekling, men jeg vil ikke lære mer om det av den grunn :)
    Men allikevel så blander du deg heftig opp i diskusjoner om strikking og hekling på forum slik som kvinneguiden.no?
    Og gir gjerne tips og råd der også om strikking og hekling og hva som er best garn og pinner, selv om det ikke interesserer deg.
     
    • Haha
    Reaksjoner: 2xJ

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Men allikevel så blander du deg heftig opp i diskusjoner om strikking og hekling på forum slik som kvinneguiden.no?
    Har ikke peiling på kvinneguiden og har ikke hørt om den heller. Jeg er interessert i god lyd så det er ikke så rart at jeg dukket opp her.o_O
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hva har du egentlig peiling på da?
    Slik du nå svarer på alt så virker det veldig useriøst og ganske pinlig i grunn. Begynner å bli grunn å tro at du egentlig ikke er interessert og kun skriver for å provosere litt?
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    Hva har du egentlig peiling på da?
    Slik du nå svarer på alt så virker det veldig useriøst og ganske pinlig i grunn. Begynner å bli grunn å tro at du egentlig ikke er interessert og kun skriver for å provosere litt?
    Dette er en eneste stor onanitråd for Mars19, så jeg fatter egentlig ikke hvorfor noen gidder å svare denne figuren. 100% Troll
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Hva har du egentlig peiling på da?
    Slik du nå svarer på alt så virker det veldig useriøst og ganske pinlig i grunn. Begynner å bli grunn å tro at du egentlig ikke er interessert og kun skriver for å provosere litt?
    Jeg har på ingen måte noen lyst eller behov til å forklare hva jeg har peiling på til deg. Jeg er kun interessert i lyden. Å høre på musikk interesserer meg :)
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Jeg har på ingen måte noen lyst eller behov til å forklare hva jeg har peiling på til deg. Jeg er kun interessert i lyden. Å høre på musikk interesserer meg :)
    Da er mitt vennlige forslag at du logger av en stund for å høre på musikk og kose deg med det. Du skriver at du ikke har peiling og er heller ikke interessert i å lære, så da gjenstår at du avstår fra å kommentere noe videre.
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Dette er en eneste stor onanitråd for Mars19, så jeg fatter egentlig ikke hvorfor noen gidder å svare denne figuren. 100% Troll
    Det er jo stort sett jeg som svarer her på deres angrep .
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Da er mitt vennlige forslag at du logger av en stund for å høre på musikk og kose deg med det. Du skriver at du ikke har peiling og er heller ikke interessert i å lære, så da gjenstår at du avstår fra å kommentere noe videre.
    Ta deg sammen a ffs.
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Jeg skal ihvertfall se på hopprenn nå. Anbefaler at dere gjør det og :)
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ren mobbing, støttet av @bambadoo , er uansett mindre sympatisk om en er uenig eller ikke med den det diskutertes med. Belegge diskusjoner med personbeskrivelser uavhengig av vitenskapelig tilnærming eller ei er ikke særlig hyggelig. STRYK til moderator gjentas!
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Ta deg en pause 1 år eller 2 og ta med deg det andre trollet

    mvh
    Hvis du leser det trådstarter skriver, hvilken av dine poster tror du han tar med seg når han skal gjøre sine vurderinger? Gi meg et nummer på posten så kan jeg høre med trådstarter om det var nyttig.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.938
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Hvis du leser det trådstarter skriver, hvilken av dine poster tror du han tar med seg når han skal gjøre sine vurderinger? Gi meg et nummer på posten så kan jeg høre med trådstarter om det var nyttig.
    Var ikke trådstarter jeg siktet til men lar det ligge

    mvh
     

    Keroo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.04.2016
    Innlegg
    58
    Antall liker
    30
    Sted
    Karmøy
    Helt obvious at denne skikkelsen fra mars er kun ett troll, har smyget meg gjennom tråden og etter å ha observert slike over lang tid så er det noe vedkommende flesker seg ved / koser seg godt. Anbefaler at dere stenger tråden pga idioti, og alle dere som faller for dette bør lære dere "dont feed the troll"
     

    Sigma62

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.03.2016
    Innlegg
    884
    Antall liker
    566
    Det var litt synd ingen har testet Nordost Heimdall 2 han spurte om.

    Hentet et utdrag fra det noen skrev og som er typisk resultat hvis man oppgraderer nettverkskabel:

    The differences are so big in terms of soundstage depth and width, detail and air among the instruments that far exceeded my expectations.
    På mit arbejde har vi Fieldfox indstrumenter til over 250.000 dkr. Vi har Rohde und schwarz spectrum analysere til over 200.000 dkr. Vi har fluke til at teste netværkskabler med og fluken koster over 100.000dkr. Det er bare en ganske lille del af de ting vi har, fordi det jeg arbejder med, kræver det bedste. Hvorfor tror du så, vi ikke har Nordost noget sted overhovedet?
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.311
    For min del er trollet godt plassert i sin hule. Utgangen derfra er stengt.
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Helt obvious at denne skikkelsen fra mars er kun ett troll, har smyget meg gjennom tråden og etter å ha observert slike over lang tid så er det noe vedkommende flesker seg ved / koser seg godt. Anbefaler at dere stenger tråden pga idioti, og alle dere som faller for dette bør lære dere "dont feed the troll"
    Jeg er litt nyskjærrig på om du er en av de som mener det er umulig å høre forskjell med og uten nettverkskabler og switcher? Eller er du åpen for at det kan bli bedre lyd ?
     

    Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    1.927
    Antall liker
    2.174
    Det med switcher og nettverkskabler brukt til hifi er på ingen måte forsket nok på så det du sier er helt enkelt feil.
    Ikke i følge de som "driver" med nettverk og switcher etc. til dataoverføring. Om det er bilder, film, banktransaksjoner eller data fra en av CERN smultringens 800.000 sensorer bryr nettverkskabelen og switchene seg en døyt om . Eller digitaloverføring av musikk. Så lenge alt er konfigurert og satt opp iht gjeldende standarder Men du har helt rett det forskes ikke på hifi og switcher og kabler, det er det ingen grunn til, nesten på linje med Homeopati som analogi (!).

    Dr.E
     
    Sist redigert:

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.250
    Antall liker
    16.225
    Sted
    Østfold
    Jeg har ikke peiling, så jeg vil kun forholde meg til hørsel og nå evt syn.
    Hvorfor gjør du ikke en seriøs lyttetest da, i stedet for å sløse bort andres tid med å skrive "jeg har ikke peiling, men jeg tror ikke ett sekund på det dere siert" gang på gang?

    Hvis du klarer å identifisere to fungerende nettverkskabler fra hverandre med statistisk overvekt i en blindtest, da har du vunnet. Hører du det? DA HAR DU VUNNET DISKUSJONEN 100%! Ikke er det skrekkelig mye jobb heller, og inviterer gjerne et par skeptikere til å overvære testen slik at vi ikke kan spille "har du jukset-kortet".

    I mellomtiden skal jeg love deg vi er en gjeng som ikke akkurat holder pusten. Men uansett utfall av testen kan du i det minste bytte ut "jeg har ikke peiling" med "nå vet jeg". Burde ikke det være en gulrot å strekke seg etter? Jeg mener, jeg tror ikke du genuint er ute etter å trolle, du er vel ute etter sannheten?
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Hvorfor gjør du ikke en seriøs lyttetest da, i stedet for å sløse bort andres tid med å skrive "jeg har ikke peiling, men jeg tror ikke ett sekund på det dere siert" gang på gang?

    Hvis du klarer å identifisere to fungerende nettverkskabler fra hverandre med statistisk overvekt i en blindtest, da har du vunnet. Hører du det? DA HAR DU VUNNET DISKUSJONEN 100%! Ikke er det skrekkelig mye jobb heller, og inviterer gjerne et par skeptikere til å overvære testen slik at vi ikke kan spille "har du jukset-kortet".

    I mellomtiden skal jeg love deg vi er en gjeng som ikke akkurat holder pusten. Men uansett utfall av testen kan du i det minste bytte ut "jeg har ikke peiling" med "nå vet jeg". Burde ikke det være en gulrot å strekke seg etter? Jeg mener, jeg tror ikke du genuint er ute etter å trolle, du er vel ute etter sannheten?
    Vi alle tar selv et valg om hvor mye tid man bruker her. Jeg er ikke ute etter å vinne noe som helst jeg er kun åpen for at det kan være sant at den forbedringen noen hører er virkelig og ikke fantasi.
     

    tom-a

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.01.2003
    Innlegg
    165
    Antall liker
    447
    Torget vurderinger
    1
    Ren mobbing, støttet av @bambadoo , er uansett mindre sympatisk om en er uenig eller ikke med den det diskutertes med. Belegge diskusjoner med personbeskrivelser uavhengig av vitenskapelig tilnærming eller ei er ikke særlig hyggelig. STRYK til moderator gjentas!
    Ja, det har dessverre utviklet seg til mobbing. Flere av de som poster her bør tenke seg om og gå litt i seg selv.

    Å være uenige i opplevelse og forståelse gir ingen rett til å mobbe. Dette likner litt på skolegården der noen leder an og finner en å hakke løs på, og de "ettertøffe" henger seg på, samles i ring for å få ut agg. Veldig usympatisk å se samme adferd hos voksne mennesker på HFS. Det er også beklagelig at Snickers-is, med over 12.000 poster, forklarer at han ikke kan styre seg, fordi det bare er hans natur. Det gir legitimitet til flere. Slik går det når ens egen overbevisning er så sterk at man blir blind for sin oppførsel.

    Utrolig nok snus også saken på hode av enkelte ved å hevde at Mars19 er trollet! Mars svarer høflig til alle etter det jeg kan se, og er mer enn villig til å svare. Et vennlig råd er at hvis dere ikke vil ha svar fra ham, så kan man jo slutte å poste de samme tingene om og om igjen.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Vi alle tar selv et valg om hvor mye tid man bruker her. Jeg er ikke ute etter å vinne noe som helst jeg er kun åpen for at det kan være sant at den forbedringen noen hører er virkelig og ikke fantasi.
    Den innstillingen er min default mode. Jeg tror forskjellen mellom oss ligger i viljen til å sortere kilder både kategorisk og kritisk.

    Når det kommer til ting som ikke interesserer er jeg langt mindre kritisk og kan derfor risikere å ta ting for god fisk. Ofte er det noe som viser seg å være en dårlig idé og jeg finner ut at det jeg antok var god fisk viste seg å være råtten padde.

    I slike tilfeller er det viljen til å endre oppfatning istedenfor å nekte å ta til seg ny informasjon som må til pers.
    Den viljen må trenes på for at det skal gå smertefritt fordi vi er skapninger som kobler alt vi vet, tror og tenker til følelser og selv-et.
    Det er mange som ikke hører på hva andre sier når de selv har opplevd, og det er
    forståelig all den tid vi er fabrikk-innstilt til å ta oss nær av ting som bryter med virkelighetsoppfatningen vår.

    Da har vi bare to muligheter til å oppdatere vår virkelighet, enten ved å akseptere ren info/data med tung nok bakgrunn til å være så sannsynlig at den enkleste forklaringen er at man selv tar feil.
    Eller ved å teste/verifisere opplevelsen man hadde under kontrollerte former.

    Er man ikke villig til å gjøre noen av delene så misbruker man egentlig det som er fordelen med å være menneske, kapasiteten til å lære, re-lære og tilpasse informasjon til videre forståelse.

    Det blir litt som fisken som biter på samme krok flere ganger isåfall. Vi har vel alle ristet på hodet av det?
     

    rørsus

    Barbeque entusiast
    Ble medlem
    30.07.2012
    Innlegg
    205
    Antall liker
    241
    Den innstillingen er min default mode. Jeg tror forskjellen mellom oss ligger i viljen til å sortere kilder både kategorisk og kritisk.

    Når det kommer til ting som ikke interesserer er jeg langt mindre kritisk og kan derfor risikere å ta ting for god fisk. Ofte er det noe som viser seg å være en dårlig idé og jeg finner ut at det jeg antok var god fisk viste seg å være råtten padde.

    I slike tilfeller er det viljen til å endre oppfatning istedenfor å nekte å ta til seg ny informasjon som må til pers.
    Den viljen må trenes på for at det skal gå smertefritt fordi vi er skapninger som kobler alt vi vet, tror og tenker til følelser og selv-et.
    Det er mange som ikke hører på hva andre sier når de selv har opplevd, og det er
    forståelig all den tid vi er fabrikk-innstilt til å ta oss nær av ting som bryter med virkelighetsoppfatningen vår.

    Da har vi bare to muligheter til å oppdatere vår virkelighet, enten ved å akseptere ren info/data med tung nok bakgrunn til å være så sannsynlig at den enkleste forklaringen er at man selv tar feil.
    Eller ved å teste/verifisere opplevelsen man hadde under kontrollerte former.

    Er man ikke villig til å gjøre noen av delene så misbruker man egentlig det som er fordelen med å være menneske, kapasiteten til å lære, re-lære og tilpasse informasjon til videre forståelse.

    Det blir litt som fisken som biter på samme krok flere ganger isåfall. Vi har vel alle ristet på hodet av det?
    Et intrikat og nedlatende innlegg for å kategorisere en person som mindre begavet? Hvem er litt "treg" her som ikke skjønner etter +400 innlegg at begge parter har vanskelig for å moderere seg! Blir godt for alle når mulighetene åpner seg for å ta en tur ut i samfunnet igjen for å friske opp sosial kompetanse :)
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Nåja, nedlatende var det ikke ment til å være. Jeg mener helt oppriktig at dette går på vilje til å utfordre sin oppfatning, ikke evne. Hvis noen mener det er frekt, så ok.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Nå har ikke jeg lest igjennom hele tråden , men det er ikke ett sunnhets tegn at tråden utvikler seg i en slik retning når en bruker spør om hjelp til valg av en kabel, det er slik som gjør at en plutselig husker hvorfor man tok en laaaaaang pause fra HFS
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Nå har ikke jeg lest igjennom hele tråden , men det er ikke ett sunnhets tegn at tråden utvikler seg i en slik retning når en bruker spør om hjelp til valg av en kabel, det er slik som gjør at en plutselig husker hvorfor man tok en laaaaaang pause fra HFS
    Det er ikke et sunnhetstegn for samfunnets ve og vel at tråden gikk forbi første side i mine øyne. Noen spørsmål har svar med to streker under.
     

    tom-a

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.01.2003
    Innlegg
    165
    Antall liker
    447
    Torget vurderinger
    1
    Da har vi bare to muligheter til å oppdatere vår virkelighet, enten ved å akseptere ren info/data med tung nok bakgrunn til å være så sannsynlig at den enkleste forklaringen er at man selv tar feil.
    Eller ved å teste/verifisere opplevelsen man hadde under kontrollerte former.

    Er man ikke villig til å gjøre noen av delene så misbruker man egentlig det som er fordelen med å være menneske, kapasiteten til å lære, re-lære og tilpasse informasjon til videre forståelse.

    Det blir litt som fisken som biter på samme krok flere ganger isåfall. Vi har vel alle ristet på hodet av det?

    Jeg vil sterkt fraråde å tro på autoriteter. De viser seg enkelte ganger å være veldig menneskelige, drevet og forankret i sitte eget personlige univers av utfordringer. Det er ikke alltid de står på nøytral grunn. Historien er full av autoriteter som tok feil. Sett ikke vettet ut til andre - og heller ikke ørene.

    Ikke uenig i mye av det du skriver. Problemet - det vanskelige - at ens egen overbevisning er en subjektiv greie. Når Einstein lanserer sin relativitetsteori, vil ingen i det engelske vitenskapsakademi annerkjenne noe annet enn Newtons lover. Hvem "har tung nok bakgrunn"? Som mennesker forsvarer vi vårt eget, tillærte standpunkt. Det er refleksen, men representerer ikke alltid innsikt som kommer gjennom åpenhet og egne erfaringer.

    Poenget her er at to oppfatninger står mot hverandre: de som tror målinger og dataprotokoller mv er en fullstendig forklaringsmodell, og de som tror at det førstnevnte ikke er en uttømmende forståelse av hva vi hører. Det må være fair, selv om enkelte oppfatter det siste som å stille seg neglisjerende til kunnskap og vitenskap. Det siste er faktisk er et mer nysgjerrig ståsted enn det første - for i denne hobbyen er vi alle lyttere med ører, og ikke roboter med sensorer fra teknikkens verden.
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Ja, det har dessverre utviklet seg til mobbing. Flere av de som poster her bør tenke seg om og gå litt i seg selv.

    Å være uenige i opplevelse og forståelse gir ingen rett til å mobbe. Dette likner litt på skolegården der noen leder an og finner en å hakke løs på, og de "ettertøffe" henger seg på, samles i ring for å få ut agg. Veldig usympatisk å se samme adferd hos voksne mennesker på HFS. Det er også beklagelig at Snickers-is, med over 12.000 poster, forklarer at han ikke kan styre seg, fordi det bare er hans natur. Det gir legitimitet til flere. Slik går det når ens egen overbevisning er så sterk at man blir blind for sin oppførsel.

    Utrolig nok snus også saken på hode av enkelte ved å hevde at Mars19 er trollet! Mars svarer høflig til alle etter det jeg kan se, og er mer enn villig til å svare. Et vennlig råd er at hvis dere ikke vil ha svar fra ham, så kan man jo slutte å poste de samme tingene om og om igjen.
    Det går da begge veier ? Om ikke Mars19 er interessert i og være med i denne tråden, så kan han bare og slutte og svare ?
    Høvdingen og moddsa har fulgt denne tråden hele tiden, og hadde det vært/blir for ille - så stenges den ned for moderering/stenges for godt
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn